Jouluapua yksinäiselle? Kaikki apu aina vaan lapsia saaneille, yksinäistä syrjitään tässä maassa niin törkeästi!
Jos on lapsia, saa vanhemmatkin siinä sivussa esittää vaikka mitä toiveita lahjoista itselleen, joskus jopa epäilen onko heillä edes noita "lapsia", muka 15 ja 14 vuotiaat "lapset" tarvitsevat mukamas L-koon vaatteita, lahjakortit Mäkkäriin ja elokuvaliput. Kuka tarkistaa onko noita lapsia edes olemassa?
Mut mistä yksinäinen pitkään köyhyysrajan alapuolella elänyt saa mitään jouluapualahjoituksia, Ei mistään.
Kommentit (54)
Yksinäisille kilttimiähille pitäisi taata tuhheroa ja peppuroa näin joulunaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Surakunnan diakoni taitaa kyllä avustaa yksinäisiä eli kysyä voisit sieltä
HAH! Luuletko todellakin että kirkko on joku rahalaitos josta niinkun voi vain käydä nostamassa vähän massii aina kun tarve yllättää? Olen lukenut että ainoastaan KERRAN elämässä he voi avustaa jos on joku erikoisempi kriisi, muttta ei sen enempää, muuten kuin talousneuvontaa tms. Linja on tiukka. Ja heidänkin kautta voi VAIN lapsiperheet saada noita joulupuu lahjoja.
Oman paikkakunnan seurakunnan diakonilta yksinäinen köyhä voi varmaan ainakin kysyä jouluapua. Suomessa on onneksi aika hyvä sosiaaliturva kaikille, mutta tuollaista tilapäisapua seurakunnilta voi saada, jos on pulassa. Ei ole kiva, jos köyhät joutuvat kilpailemaan avusta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisille kilttimiähille pitäisi taata tuhheroa ja peppuroa näin joulunaikaan.
Osamaksulla ja kotiinkuljetuksella onnistut saamaan äänellä toimivan lelun. Tilaa siihen rinnalle vielä aito mallinnos niin se on kuule siinä!
Faith kirjoitti:
Oman paikkakunnan seurakunnan diakonilta yksinäinen köyhä voi varmaan ainakin kysyä jouluapua. Suomessa on onneksi aika hyvä sosiaaliturva kaikille, mutta tuollaista tilapäisapua seurakunnilta voi saada, jos on pulassa. Ei ole kiva, jos köyhät joutuvat kilpailemaan avusta.
en ole pulassa, haluan vaan saada joululahjana jotain mitä en muuten voi ostaa sillä "hyvällä sosiaaliturvalla". Haluan sen mitä nuo muutkin alle köyhyysrajan elävät voivat pyytää lahjoittajilta. Jonkun suklaarasian, kengät, tai mäkkärin lahjakortin, tai s-ryhmän lahjakortin jolla voi ostaa ruokaa jouluksi.
Eikö noihin jouluapuihin sitten voi ilmoittautua muut kuin lapsiperheet?
Omassa seurakunnassani on joulupuussa kortteja, joissa on kuvauksia henkilöistä ja perheistä, joille halukkaat voivat ostaa lahjakortteja. Lapsiperheiden lisäksi siellä on monia yksin asuvia perheitä. Minäkin ostin viime vuonna lahjan "työttömälle naiselle, jolla on monia sairauksia". Mieheni taas osti lahjan yksinäiselle miehelle.
Piti olla yksin asuvia henkilöitä eikä perheitä.
9
Vierailija kirjoitti:
Mitä Ap toivoisit lahjaksi?
vaikka suklaarasian, s-ryhmän lahjakortin jolla voisi ostaa jotain pientä, vaikka vaatteen.
Vierailija kirjoitti:
Omassa seurakunnassani on joulupuussa kortteja, joissa on kuvauksia henkilöistä ja perheistä, joille halukkaat voivat ostaa lahjakortteja. Lapsiperheiden lisäksi siellä on monia yksin asuvia perheitä. Minäkin ostin viime vuonna lahjan "työttömälle naiselle, jolla on monia sairauksia". Mieheni taas osti lahjan yksinäiselle miehelle.
Todella hieno idea. Itse olen lapseton sinkku, mutta ihan hyvin toimeentuleva, ja voisinpa hyvinkin auttaa nimenomaan yksinäistä jos olisi tuollainen mahdollisuus. Mutta meidän työpaikallakin on vaan keräyksiä lasten lahjoihin.
Eli toisin sanoen ap:lla ei ole ketään, joka muistaisi joululahjalla? Antaako ap itse jollekin lahjan tai lähettääkö edes kortin? Annas kun arvaan... ei.
Miksi aikuisia ihmisiä, jotka henkisesti lapsen tasolla (sillä sitähän nämä tällaiset ruikutukset ovat) pitäisi erikseen paapoa?
Suklaarasia kaupassa maksaa noin 4 euroa. Onko liikaa ostaa sellainen itse?
Ainakin minä tuen mieluummin köyhien perheiden lapsia kuin jotain yksinäistä luuseria.
Eikö tällä yksinäisellä ole ollut kaikki aika opiskella, kehittää itseään ja tehdä jonkinlainen urakin? Tai vaikka nyt ei mitään erityistä uraa, niin ainakin kaikki vapaus käydä kokopäivätöissä ja keskittyä siihen (ja kissaansa tietenkin)
Eli inise siinä vain. Multa ei heltiä latin latia. Tule toimeen sillä perustoimeentulotuella ja sekin on aivan liikaa juopolle elätille.
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen ap:lla ei ole ketään, joka muistaisi joululahjalla? Antaako ap itse jollekin lahjan tai lähettääkö edes kortin? Annas kun arvaan... ei.
Miksi aikuisia ihmisiä, jotka henkisesti lapsen tasolla (sillä sitähän nämä tällaiset ruikutukset ovat) pitäisi erikseen paapoa?
Annas kun arvaan.... olet idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas vittumainen tyyppi..Hyvää Joulua vaan sullekkin.
Yksinasuvalle on todella vähän mitään joulu- tai muita avustuksia.
Ainakin täällä on joulukuussa diakonian maksusitoumusavustukset vain lapsiperheille.
Oli samoin myös viime vuonna.
Tiedän koska olen kysynyt.
Jouluruokailu on ennen joulua, mutta sehän on myös perheellisille.
Se on kaikille mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan.... olet idiootti.
Ehkä. Mutta minusta vaan on aika halveksittavaa asettaa itsensä samalle viivalle jonkun köyhän perheen alaikäisen lapsen kanssa. Sen ymmärrän että lapsille joulu ja lahjat ovat tärkeitä. En ota kantaa niihin elämäntaparuinaajiin, jotka kinuavat lastensa kautta itselleen yhteiskunnalta tai muilta itselleen ilmaisia etuuksia. Mutta että aikuinen lapsi? Voi jestas kuinka söpöä...
Voi hyvä ihminen, ap. Minä, aikuinen ihminen, en ole saanut joululahjaksi vuosikausiin muuta kuin lasten askarteluja. Miehen kanssa emme osta lahjoja toisillemme, koska talous on pitkään ollut tiukilla. Nyt olen parina jouluna neulonut miehelle villasukat ja hän on ostanut mulle käsivoidetta ja jalkavoidetta. Nuokin siis on mulle ylellisyystuotteita, joihin ei yleensä ole varaa. Yhteiskunnalta ei olla haettu mitään apua, ollaan töissä ja ollaan tultu omillaan toimeen. On ruokaa ja kaikilla vaatteet, lapsilla kohtuudella leluja ja ilmaisia tai lähes ilmaisia harrastuksia, matkusteluun ei ole varaa, mutta onneksi on sukulaisia, joiden luona vieraillaan silloin, tällöin. On lapsetkin päässeet vähän näkemään edes kotimaata. Kampaajalla olen käynyt viimeksi joskus 10 v sitten, lähes kaikki vaatteet on kirpparilta. Aikuiset ihmiset kinuaa lahjoja, kai tämä on provo.
Tuo oli ihan hyvä kysymys, että jos ongelma on ettei saa lahjoja, niin montako antaa itse? Kun se tuppaa olemaan vastavuoroista.
Kallista ei tarvitse olla, pelkkä 1.9 hyasintti jo ilahduttaisi esim. vanhusta laitoksessa.
Surakunnan diakoni taitaa kyllä avustaa yksinäisiä eli kysyä voisit sieltä