Jouluapua yksinäiselle? Kaikki apu aina vaan lapsia saaneille, yksinäistä syrjitään tässä maassa niin törkeästi!
Jos on lapsia, saa vanhemmatkin siinä sivussa esittää vaikka mitä toiveita lahjoista itselleen, joskus jopa epäilen onko heillä edes noita "lapsia", muka 15 ja 14 vuotiaat "lapset" tarvitsevat mukamas L-koon vaatteita, lahjakortit Mäkkäriin ja elokuvaliput. Kuka tarkistaa onko noita lapsia edes olemassa?
Mut mistä yksinäinen pitkään köyhyysrajan alapuolella elänyt saa mitään jouluapualahjoituksia, Ei mistään.
Kommentit (54)
Tein lahjoituksen yksinäisten vanhusten joulutervehdyksiin, saavat kai kortin ja kukan. Yllättävän pienellä rahallan 15 vanhusta saa nyt tervehdyksen, seurakunta toimittaa perille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä jotain ylimääräisiä apuja pitäisi olla jollekin syrjäytyneelle juopolle?
Sitä varten on toimeentulotuki ja siitä ostaa itselleen joululahjan, jos ketään ystävää ei ole sitä antamassa. Sitäkin voi miettiä, että miksi ei ole.
Sen sijaan köyhien perheiden lapset voivat jäädä vähälle täysin omaa syyttään. Ja annankin sekä Pelastakaa Lapset ry:n että seurakunnan kautta runsaskätisesti avustusta näille.
En todellakaan jollekin säälisinkulle. Phyi...
En ole juoppo! Toimeentulotukea en ole hakenut vuosiin, ja minulle se olisikin vain 300 euroa, eikä mitään muuta tuloa ole koska en ole terve. Ei siitä maksa puhelinlaskuja ja vaatemenoja, tuskin edes ruokia.
eihän tässä lapsien joululahjoja kukaan kritisoinutkaan, vaan HEIDÄN VANHEMPIEN! Näissä kaikissa ryhmissä on aina myös lapsien lisäksi heidän VANHEMPIA lueteltuina mitä he toivovat. Ja useimmiten nuo lastenkin lahjat menee suoraan heidän vanhemmille, kuten esim. lahjakortti kauppaan, miten se 5 vuotias ymmärtää käyttää sitä, eiköhän se vanhempi sen käytä ja ostaa sille lapselle sillä jotain. (tai itselleen koska kukaan ei sitä tule tarkistamaan)
Itse laitoin viime vuonna hakemuksen työttömänä ja persaukisena jouluapua keräykseen.
Ilmoitusta ei edes julkaistu. Ja sitten siellä nämä lapsiperheet toivovat satojen eurojen lahjoja.
Joista vielä osa myydään heti joulun jälkeen nettikirppiksillä.
Olen lähettänyt läheisen kukkakaupan joulupuun kautta kukkia yksinäisille vanhuksille. Eihän se nyt sinänsä kummoinen lahja ole, mutta vähän joulun kauneutta kotiin ja ehkä tunne siitä, että joku on ajatellut.
Meitä yksinäisiä syrjitään niin jouluna kuin muinakin pyhäpäivinä, kaikki apu vaan lapsiperheille... On lasten kerhoja, vanhempi lapsi päiviä, kerhotoimintaa, jouluohjelma lapsille jne
Kukaan ei välitä köyhistä, sairasta ja oikeasti niistä yksinäisistä ihmisistä joilla ei ole ketään, Huom, ei ketään, ei omia lapsia, ei ketään sukulaista, ystävää jne...
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä tuen mieluummin köyhien perheiden lapsia kuin jotain yksinäistä luuseria.
Eikö tällä yksinäisellä ole ollut kaikki aika opiskella, kehittää itseään ja tehdä jonkinlainen urakin? Tai vaikka nyt ei mitään erityistä uraa, niin ainakin kaikki vapaus käydä kokopäivätöissä ja keskittyä siihen (ja kissaansa tietenkin)
Eli inise siinä vain. Multa ei heltiä latin latia. Tule toimeen sillä perustoimeentulotuella ja sekin on aivan liikaa juopolle elätille.
oletko jotenkin VAJAA? Jos tuet lapsiperheitä , ISO OSA siitä menee juuri heidän VANHEMMILLEEN, jotka voi olla juoppoja, laiskoja, tupakoivia, 10 koiranomistajia jne. Niillä lahjakorteilla he juuri käyvät kaupasta juomat, ruuat itselleen.
Mutta kun ei ole lapsia, heidän siivellään ei lapseton voi ikinä hakea samaa kuin nämä lasten varjolla tukea saavat. Eli systeemi on todella syrjivä!
ja, ei, kaikilla mt-kuntoutuvilla ei todellakaa ole ollut mahdollisuutta opsikella eikä tehdä itselleen uraa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä jotain ylimääräisiä apuja pitäisi olla jollekin syrjäytyneelle juopolle?
Sitä varten on toimeentulotuki ja siitä ostaa itselleen joululahjan, jos ketään ystävää ei ole sitä antamassa. Sitäkin voi miettiä, että miksi ei ole.
Sen sijaan köyhien perheiden lapset voivat jäädä vähälle täysin omaa syyttään. Ja annankin sekä Pelastakaa Lapset ry:n että seurakunnan kautta runsaskätisesti avustusta näille.
Lapsiperheet ovat etuoikeutetuin ryhmä kaikista. Mihin näiden perheiden lapsilisät tungetaan jos ei ole varaa ostaa lapsilleen mitään?
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen ap:lla ei ole ketään, joka muistaisi joululahjalla? Antaako ap itse jollekin lahjan tai lähettääkö edes kortin? Annas kun arvaan... ei.
Miksi aikuisia ihmisiä, jotka henkisesti lapsen tasolla (sillä sitähän nämä tällaiset ruikutukset ovat) pitäisi erikseen paapoa?
Suklaarasia kaupassa maksaa noin 4 euroa. Onko liikaa ostaa sellainen itse?
Olisiko tällainen tyyppi tyytyväinen mikäli ap:n kaltaiset alkaisi puskemaan tasaiseen tahtiin 5-8 mukulaa joidenka kanssa seisoisivat tuolla jonoissa? Aika vastuutonta, mutta näemmä joidenkin silmissä luuserista tulee kertaheitolla kunnon kansalainen, jos vaan haluaa alkaa valtion viralliseksi synnytyskoneeksi.
Onneksi voi kirkon lisäksi käydä hakemassa itselleen jotain lahjoitettavia tavaroita, esim. torista. Olisihan toi toki hauskaa välillä saada pyytää jouluruokia tai lahjakortteja vaan käyhän tämä näinkin. :P
Miksi ihmeessä yksinäinen tarvitsisi jotain erityistä jouluapua?
Syö sitä samaa makkarakeittoa kuin muinakin päivinä. Ymmärrän, että on tärkeä saada lapsille edes jokin pikkulahja ja laittaa pöytää arjesta poikkeavaksi.
Että ei tipu minulta yhtään mitään. Jos joku haluaa tukea elämänsä pilanneiden pas-kojen omaa kivaa, niin saavat toki tukea.
En minä! Lapsiperheille menee pari tonnia tänäkin jouluna.
Aikuisia ihmisiä kinuamassa itselleen lahjoja? Mikä ihmeen ryhmittymä tämä yksinäiset ovat muutenkaan?Tämä maa on täynnä yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät käytä yksinäisyyttään jonain sairauteen tai muuhun verrattavana tekosynä vaatia itselleen jotain.
Mutta on kyllä paljon ihmisiä, jotka ovat niin henkisesti itaria, että kokevat oikeutuksekseen että muiden pitää heitä lahjoa ja ilman mitään vastavuoroisuutta tietysti, koska oman oikeutuksen tunne on niin valtava.
Joku sekopää näköjään löysi ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä ihminen, ap. Minä, aikuinen ihminen, en ole saanut joululahjaksi vuosikausiin muuta kuin lasten askarteluja. Miehen kanssa emme osta lahjoja toisillemme, koska talous on pitkään ollut tiukilla. Nyt olen parina jouluna neulonut miehelle villasukat ja hän on ostanut mulle käsivoidetta ja jalkavoidetta. Nuokin siis on mulle ylellisyystuotteita, joihin ei yleensä ole varaa. Yhteiskunnalta ei olla haettu mitään apua, ollaan töissä ja ollaan tultu omillaan toimeen. On ruokaa ja kaikilla vaatteet, lapsilla kohtuudella leluja ja ilmaisia tai lähes ilmaisia harrastuksia, matkusteluun ei ole varaa, mutta onneksi on sukulaisia, joiden luona vieraillaan silloin, tällöin. On lapsetkin päässeet vähän näkemään edes kotimaata. Kampaajalla olen käynyt viimeksi joskus 10 v sitten, lähes kaikki vaatteet on kirpparilta. Aikuiset ihmiset kinuaa lahjoja, kai tämä on provo.
Niin? Ja sinähän siis olet yksinäinen, vai miksi kommentoit aiheeseen ja puhut yksinäisen ihmisen suulla?
Sinulla on mies, perhe, lapsia ja sukulaisia?
Annatte kuitenkin niitä villasukkia ja jalkavoidetta toisillenne? Ja varmaan lapsetkin jotain lahjoja äidille ja isälle antavat? Eikö ne ole lahjoja kuitenkin? Ensin sanot, että miksi ihmeessä aikuiset ihmiset kinuaa jotain lahjoja ja sitten kerrot, että kyllähän mekin kuitenkin...
Ole kiitollinen kun teitä on kuitenkin kaksi kuluja jakamassa?
Et tiedä mitään yksineläjän köyhän elämästä ja silti arvostelet heitä? Heillä ei ole ketään niitä sukkia ja rasvoja antamassa, tulisi heillekin hyvä mieli niistä.
Hyvää joulumieltä sinullekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen ap:lla ei ole ketään, joka muistaisi joululahjalla? Antaako ap itse jollekin lahjan tai lähettääkö edes kortin? Annas kun arvaan... ei.
Miksi aikuisia ihmisiä, jotka henkisesti lapsen tasolla (sillä sitähän nämä tällaiset ruikutukset ovat) pitäisi erikseen paapoa?
Olisiko tällainen tyyppi tyytyväinen mikäli ap:n kaltaiset alkaisi puskemaan tasaiseen tahtiin 5-8 mukulaa joidenka kanssa seisoisivat tuolla jonoissa? Aika vastuutonta, mutta näemmä joidenkin silmissä luuserista tulee kertaheitolla kunnon kansalainen, jos vaan haluaa alkaa valtion viralliseksi synnytyskoneeksi.
sisälukutaito hukassa köyhyyden lisäksi? Kirjastosta voi lainata kirjoja ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Joku sekopää näköjään löysi ketjun.
Kerro lisää itsestäsi?
Näinköhän menisi "vaatteeseen"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sisälukutaito hukassa köyhyyden lisäksi? Kirjastosta voi lainata kirjoja ilmaiseksi.
Piiloviittaus antaa miltein suoran kehoituksen siirtyä luuserista suoraan huipputasolle ihan vain pelkän synnyttämisen kautta. Yksinäiset työttömät naiset! Nyt on kehitetty ratkaisu jota kutsutaan uraksi nimittäin lisääntyminen. Partnerin voit helposti löytää täältäkin jossa näyttää olevan nälkäisiä ulikkoja :)
Muistetaan myös laittaa koko munasolujen tehot käyttöön ja pyöräyttää ainakin viisi. Kymppitaso tulee kuitenkin siintää jokaisen näköpiirissä samoin mahdollisimman kalliit synttäri/joululahja toiveet joka naperolle.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi voi kirkon lisäksi käydä hakemassa itselleen jotain lahjoitettavia tavaroita, esim. torista. Olisihan toi toki hauskaa välillä saada pyytää jouluruokia tai lahjakortteja vaan käyhän tämä näinkin. :P
"Hakemassa"? ja "lahjoitettavia"? Noista kommenteista huomaa ettet ole todellisuudessa hakenut yhtään mitään . Tori.fi on viime aikoina muuttunut niin ettei sielläkään kukaan enää lahjoita todellisudessa yhtään mitään! Aina on vaatimuksena saada kahvipaketteja kalliimman maun mukaan, yksi pyyti kaksi keksipakettia ja fazerin suklaalevyn jostain ensin itse käyttämästään ja pilaamastaan vaatteesta. Arvaappa ostaako kukaan tuolla hinnalla kulutettua vaatetta? Ei köyhän ainakaan kannata kun ei ole palautusoikeuttakaan jos koko on väärä. Samoin, pienessä kaupungissa syrjäseudulla ei kukaan lahjoita yhtään mitään, kaikki ne lahjoittajat on isoissa kaupungeissa, ja useimmissa sanotaan etteivät postita edes sen saajan kustannuksella! Aivan turhaa touhua. Toisaalta ymmärään että vain köyhät yleensä lahjoittavatkin enemmän joten vaihtokauppa on näiltä ymmärrettävää.
Täällä seudulla kirkko ja muut uskonnolliset kirpputorit todellakin ottaavat rahaa niistä vaatteista. Ikinä en ole kuullut että antaisivat ilmaisena. Hinnat ovat todella korkeat!
Monissa perheissä on luovuttu aikuisten lahjomisesta kokonaan, joten tässä ehkä syy, miksi lasten joululahjojen saantia pidetään tärkeämpänä kuin aikuisten. Meillä on kuitenkin mm Hursti, Pelastusarmeija sekä seurakunnat, joilta lapseton pariskunta tai yksineläjäkin voi hakea avustuksia. Facebookissa on useampikin avustusryhmä, josta yksineläjäkin voi hakea avustusta niin jouluunsa kuin muulloinkin. Jos ei halua olla Facebookissa, niin se on sitten oma valinta.
On hyvä muistaa, ettei näitä keräyksiä masinoi yhteiskunta vaan yksityiset ihmiset tai yhdistukset. Esim Jouluapua-sivuston takana on yksi ainoa nainen. Joka vuosi hän hakee syksyllä vapaaehtoisista apua käsittelemään jouluavun pyyntöjä. Äitinä hän luonnollisestikin haluaa kohdentaa avustukset lapsiperheille aivan samoin kuin on vapaaehtoisia, jotka haluavat kohdentaa avustuksensa ja keräyksensä eläimille. Mikään ei estä ketä tahansa yksinäistä ryhtymään vain yksinäisille tarkoitettujen jouluavustusten puuhanaiseksi/mieheksi. Ja jos toiminta lähtee hyvin käyntiin, voi perustaa yhdistyksen ja hakea sille vaikka rahankeräysluvankin.