Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluapua yksinäiselle? Kaikki apu aina vaan lapsia saaneille, yksinäistä syrjitään tässä maassa niin törkeästi!

Vierailija
04.12.2019 |

Jos on lapsia, saa vanhemmatkin siinä sivussa esittää vaikka mitä toiveita lahjoista itselleen, joskus jopa epäilen onko heillä edes noita "lapsia", muka 15 ja 14 vuotiaat "lapset" tarvitsevat mukamas L-koon vaatteita, lahjakortit Mäkkäriin ja elokuvaliput. Kuka tarkistaa onko noita lapsia edes olemassa?
Mut mistä yksinäinen pitkään köyhyysrajan alapuolella elänyt saa mitään jouluapualahjoituksia, Ei mistään.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi voi kirkon lisäksi käydä hakemassa itselleen jotain lahjoitettavia tavaroita, esim. torista. Olisihan toi toki hauskaa välillä saada pyytää jouluruokia tai lahjakortteja vaan käyhän tämä näinkin. :P

"Hakemassa"? ja "lahjoitettavia"? Noista kommenteista huomaa ettet ole todellisuudessa hakenut yhtään mitään . Tori.fi on viime aikoina muuttunut niin ettei sielläkään kukaan enää lahjoita todellisudessa yhtään mitään! Aina on vaatimuksena saada kahvipaketteja kalliimman maun mukaan, yksi pyyti kaksi keksipakettia ja fazerin suklaalevyn jostain ensin itse käyttämästään ja pilaamastaan vaatteesta. Arvaappa ostaako kukaan tuolla hinnalla kulutettua vaatetta? Ei köyhän ainakaan kannata kun ei ole palautusoikeuttakaan jos koko on väärä. Samoin, pienessä kaupungissa syrjäseudulla ei kukaan lahjoita yhtään mitään, kaikki ne lahjoittajat on isoissa kaupungeissa, ja useimmissa sanotaan etteivät postita edes sen saajan kustannuksella! Aivan turhaa touhua. Toisaalta ymmärään että vain köyhät yleensä lahjoittavatkin enemmän joten vaihtokauppa on näiltä ymmärrettävää.

Täällä seudulla kirkko ja muut uskonnolliset kirpputorit todellakin ottaavat rahaa niistä vaatteista. Ikinä en ole kuullut että antaisivat ilmaisena. Hinnat ovat todella korkeat!

Itse asiassa olen. Pyöreät 0e tuli hintaan, koska en edes mene hakemaan mitään sellaista josta tullaan pyytämään jotain vastinetta.

Vierailija
42/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa et jotkut mielisairaat täällä kommentoi

Voisitteko te jotka solvaatte ja herjaatte mahdollisesti olla vielä sydämettömiä ja ilkeitä näin joulun alla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä tuen mieluummin köyhien perheiden lapsia kuin jotain yksinäistä luuseria. 

Eikö tällä yksinäisellä ole ollut kaikki aika opiskella, kehittää itseään ja tehdä jonkinlainen urakin? Tai vaikka nyt ei mitään erityistä uraa, niin ainakin kaikki vapaus käydä kokopäivätöissä ja keskittyä siihen (ja kissaansa tietenkin)

Eli inise siinä vain. Multa ei heltiä latin latia. Tule toimeen sillä perustoimeentulotuella ja sekin on aivan liikaa juopolle elätille. 

oletko jotenkin VAJAA? Jos tuet lapsiperheitä , ISO OSA siitä menee juuri heidän VANHEMMILLEEN, jotka voi olla juoppoja, laiskoja, tupakoivia, 10 koiranomistajia jne. Niillä lahjakorteilla he juuri käyvät kaupasta juomat, ruuat itselleen

Mutta kun ei ole lapsia, heidän siivellään ei lapseton voi ikinä hakea samaa kuin nämä lasten varjolla tukea saavat. Eli systeemi on todella syrjivä! 

ja, ei, kaikilla mt-kuntoutuvilla  ei todellakaa ole ollut mahdollisuutta opsikella eikä tehdä itselleen uraa.

Ei jaksa näitä mt-ongelmaisia muutenkaan saati niitä nyyhkyttäjiä jotenkin tukea. 

On mahdollista, että tuki ei aina mene lapsille suoraan. Se on totta. 

Mutta mahdollisuus, että menee on kuitenkin suurempi kuin sääliä jotain pitsantilaaja-pelaajaa joka asuu yksiössä. 

Eli pidän linjani, tuen vain lapsiperheitä. Se olen tehnyt jo nyt parilla tonnilla ja laita vielä lisääkin. Tuli perintöä pikkuhilut ja itse en tarvitse. 

44/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilahduttaisin mieluiten jotain vanhusta tai opiskelijaa.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
45/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni (ei kaikki) jouluapua hakeva köyhä yh saattaa käyttää jouluavut ihan itsensä hyväksi.

Köyhän kannattaa tehdä paljon lapsia. Mun työkaveri sanoi, että hänen nuorempi lapsensa elättää itse itsensä. Eli tuet ovat niin suuret.

Vierailija
46/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni köyhä tekee paljon lapsia saadakseen myös itselleen enemmän tukea.

Tiedän yhden, jolla 3 lasta eri isille. Vain nuorimmaisen isä tapaa lastaan.

Vierailija
47/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykainöiosäayrjiäb kirjoitti:

Meitä yksinäisiä syrjitään niin jouluna kuin muinakin pyhäpäivinä, kaikki apu vaan lapsiperheille... On lasten kerhoja, vanhempi lapsi päiviä, kerhotoimintaa, jouluohjelma lapsille jne

Kukaan ei välitä köyhistä, sairasta ja oikeasti niistä yksinäisistä ihmisistä joilla ei ole ketään, Huom, ei ketään, ei omia lapsia, ei ketään sukulaista, ystävää jne...

Se ei ole tämän mystisen ”kenekään” vika, jos ihmisellä ei ole edes yhtä ainoaa ystävää. Jos oikeasti ystäviä haluaa ja kaipaa, pitää itse tehdä asian eteen jotain. En sitä sano, todella ikävä tilannehan se on, mutta ystäviä pitää myös itse aktiivisesti etsiä.

Vierailija
48/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä tuen mieluummin köyhien perheiden lapsia kuin jotain yksinäistä luuseria. 

Eikö tällä yksinäisellä ole ollut kaikki aika opiskella, kehittää itseään ja tehdä jonkinlainen urakin? Tai vaikka nyt ei mitään erityistä uraa, niin ainakin kaikki vapaus käydä kokopäivätöissä ja keskittyä siihen (ja kissaansa tietenkin)

Eli inise siinä vain. Multa ei heltiä latin latia. Tule toimeen sillä perustoimeentulotuella ja sekin on aivan liikaa juopolle elätille. 

oletko jotenkin VAJAA? Jos tuet lapsiperheitä , ISO OSA siitä menee juuri heidän VANHEMMILLEEN, jotka voi olla juoppoja, laiskoja, tupakoivia, 10 koiranomistajia jne. Niillä lahjakorteilla he juuri käyvät kaupasta juomat, ruuat itselleen

Mutta kun ei ole lapsia, heidän siivellään ei lapseton voi ikinä hakea samaa kuin nämä lasten varjolla tukea saavat. Eli systeemi on todella syrjivä! 

ja, ei, kaikilla mt-kuntoutuvilla  ei todellakaa ole ollut mahdollisuutta opsikella eikä tehdä itselleen uraa.

Ei jaksa näitä mt-ongelmaisia muutenkaan saati niitä nyyhkyttäjiä jotenkin tukea. 

On mahdollista, että tuki ei aina mene lapsille suoraan. Se on totta. 

Mutta mahdollisuus, että menee on kuitenkin suurempi kuin sääliä jotain pitsantilaaja-pelaajaa joka asuu yksiössä. 

Eli pidän linjani, tuen vain lapsiperheitä. Se olen tehnyt jo nyt parilla tonnilla ja laita vielä lisääkin. Tuli perintöä pikkuhilut ja itse en tarvitse. 

Vierailija
49/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avustanut yksin asuvia jo kuutena jouluna Facebookin auvstustusryhmien kautta.

Vierailija
50/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sellaisia pitäisi tukea, jotka mitään eivät annakaan yhteiskunnalle. 

Ei lapsia ja niin saa. tanan köyhäkin vielä, että imee kaikki tuet ja vinkuu jotain jouluavustusta päälle. Menkää itseenne!

Vierailija
51/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tukee ihan niitä, joita haluaa tukea. 

Verorahat ovat asia erikseen.  Niiden kautta on pakko tukea kaiken maailman alkoholisteja ja näitä "masentineita" työkyvyttömiä. 

Eli senttiäkään en anna näille muuten. Lapsiperheille vain, jotka uskottavasti perustelevat rahantarpeensa. En mihinkään kymmenen koiran perheeseen. 

Vierailija
52/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa perheissä on luovuttu aikuisten lahjomisesta kokonaan, joten tässä ehkä syy, miksi lasten joululahjojen saantia pidetään tärkeämpänä kuin aikuisten. Meillä on kuitenkin mm Hursti, Pelastusarmeija sekä seurakunnat, joilta lapseton pariskunta tai yksineläjäkin voi hakea avustuksia. Facebookissa on useampikin avustusryhmä, josta yksineläjäkin voi hakea avustusta niin jouluunsa kuin muulloinkin. Jos ei halua olla Facebookissa, niin se on sitten oma valinta. 

On hyvä muistaa, ettei näitä keräyksiä masinoi yhteiskunta vaan yksityiset ihmiset tai yhdistukset. Esim Jouluapua-sivuston takana on yksi ainoa nainen. Joka vuosi hän hakee syksyllä vapaaehtoisista apua käsittelemään jouluavun pyyntöjä. Äitinä hän luonnollisestikin haluaa kohdentaa avustukset lapsiperheille aivan samoin kuin on vapaaehtoisia, jotka haluavat kohdentaa avustuksensa ja keräyksensä eläimille. Mikään ei estä ketä tahansa yksinäistä ryhtymään vain yksinäisille tarkoitettujen jouluavustusten puuhanaiseksi/mieheksi. Ja jos toiminta lähtee hyvin käyntiin, voi perustaa yhdistyksen ja hakea sille vaikka rahankeräysluvankin. 

Mutta kuten ap sanoi, avustettavissa lapsiperheissä myös aikuisten on ok toivoa itselleen vaikka mitä.

Vierailija
53/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykainöiosäayrjiäb kirjoitti:

Meitä yksinäisiä syrjitään niin jouluna kuin muinakin pyhäpäivinä, kaikki apu vaan lapsiperheille... On lasten kerhoja, vanhempi lapsi päiviä, kerhotoimintaa, jouluohjelma lapsille jne

Kukaan ei välitä köyhistä, sairasta ja oikeasti niistä yksinäisistä ihmisistä joilla ei ole ketään, Huom, ei ketään, ei omia lapsia, ei ketään sukulaista, ystävää jne...

Oletko oikeustoimikelpoinen? Jos kyllä, mikään ei estä sinua perustamasta "apua yksinäisille ry:tä". Voisit lievittää omaakin yksinäisyyttäsi auttamalla muita yksinäisiä. Voit aloittaa viemällä kaupan ilmoitustaululle lapun: "Hei sinä yksinäinen! Täällä toinen! Mitä jos ostaisimme toisillemme 5 e joululahjat ja joisimme joulukahvit yhdessä?"

Jos haluaa että jotain tapahtuu kannattaa yleensä tehdä jotain. En ole toistaiseksi kertaakaan huomannut että ruikuttaminen muuttaisi mitään mihinkään suuntaan.

Ainakin meidän pikkuruisessa seurakunnassa on ainakin neljänä päivänä viikossa toimintaa ja ihan jokaiseen toimintaan saa tulla kuka vaan mukaan vaikka ne nimellisesti olisikin vanhuksille tai lapsiperheille.

Vierailija
54/54 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tä ja uskon että tämä asiaa tulee nousemaan esille yhteiskunnassa enemmän lähivuosina, ainakin toivottavasti. Lapsilla ja lasten tarpeilla on niin helppo ratsastaa vaikka tukia on paljon. Itse haluaisin tukea eniten ns väliinputoajia, joilla ei esim. synny oikeutta toimeentulotukeen tms tukeen pienen ylijäämä vuoksi.

Ja joo, lapseton pariskunta ollaan ja itse hain diakoniasta apua ja pelastusarmeijalta. Töissä ollaan, tukien suhteen ollaan juuri näitä väliinputoajia. Mutta ei siinä, sillä pärjätään mitä ansaitaan ja itse kitkutetaan kohti parempaa taloudellista tilannetta.