Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömiä ei haluta palkata?

Vierailija
27.07.2026 |

Tai edes kutsua työhaastatteluun! En ole tän työttömyyden aikana päässyt kertaakaan haastatteluun vaikka samalla koulutuksella ja osaamisella pääsin silloin, kun mulla oli vielä työpaikka. Nyt ilmeisesti kaikki mun osaaminen on nollaantunut ja olen muuttunut laiskaksi ja juopoksi, joka tuskin edes kykenee aamulla heräämään ajoissa?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti

Vierailija
2/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt 8 vuotta. Pääsin kahteen haastatteluun, mutta paikkaan valittiin sitten aina henkilö talon sisältä. Ilmeisesti ei haluta ottaa riskiä että se työtön onkin pätevämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitäppä tuo kysymys suoraan demareille (sak), miksi ne ei halua suomalaisisia palkata vaan haluavat halpatyövoimaa tänne suomalaisten elätettäväksi, mihin joutuu köyhimmätkin osallistumaan, itselläänhän niillä ei ole tarkoikoitustakaan osallastua kun voi kädet taskuilla olla köyhien taskuilla.

Vierailija
4/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimiin paikkoihin tulee niin paljon hakemuksia, ettei kaikkiin voi kukaan perehtyä kunnolla. Siksi tehdään esikarsinta joidenkin helppojen kriteerien perusteella. On aika nopea karsia pois kaikki työttömät. Kyllä tuolla kriteerillä on jokin korrelaatio työntekijän pätevyyden kanssa, ja joka tapauksessa summittaisen esikarsinnan jälkeen jää jäljelle iso määrä hyviä, joista valita, vaikka muutama hyvä menisi parin sekunnin pikavilkaisulla Ö-mappiin. 

Vierailija
5/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät itse on mediassa kertoneet, että työt ei kiinnosta. Miksi siis palkata joku, joka tulee työpaikalle vain istuskelemaan?

Vierailija
6/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt 8 vuotta. Pääsin kahteen haastatteluun, mutta paikkaan valittiin sitten aina henkilö talon sisältä. Ilmeisesti ei haluta ottaa riskiä että se työtön onkin pätevämpi.

Ei haluta ottaa riskiä, että työttömästä ei ole mihinkään. Talon sisältä tai toisesta työpaikasta palkattu on osoittanut työkelpoisuutensa.

Vierailija
7/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat pitää siitä, että palkkaa loppuun palaneen työpaikan vaihtajan mieluummin kuin hyvin levänneen ja energisen työttömän. Tämä näkyy laadussa ja ei liene ihme, että yrityksiä kaatuu entistä enemmän. Siperia onneksi opettaa. Antaa romahtaa. Kyllä sitten on tekijjöille tarvetta.

Vierailija
8/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esitäppä tuo kysymys suoraan demareille (sak), miksi ne ei halua suomalaisisia palkata vaan haluavat halpatyövoimaa tänne suomalaisten elätettäväksi, mihin joutuu köyhimmätkin osallistumaan, itselläänhän niillä ei ole tarkoikoitustakaan osallastua kun voi kädet taskuilla olla köyhien taskuilla.

Kokoomushan tuota tekee juurikin ideana heikentämään matalapalkattuja työoloja entisestään ja kasvattaakseen tuloeroja.

Vierailija
9/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät itse on mediassa kertoneet, että työt ei kiinnosta. Miksi siis palkata joku, joka tulee työpaikalle vain istuskelemaan?

Selkeyden vuoksi sanon: minä olen työtön ja kyllä työt kiinnostaa! Sama koskee muita tuntemiani työttömiä.

Vierailija
10/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haluta ottaa riskiä, että työttömästä ei ole mihinkään. Talon sisältä tai toisesta työpaikasta palkattu on osoittanut työkelpoisuutensa.

Eihän se vielä osoita työkelpoisuutta, jos on joskus onnistunut saamaan työpaikan. Työntekijänä kyseinen henkilö voi olla aivan surkea, epäsosiaalinen, työpaikkakiusaaja tai vaikka sarjasaikuttaja.

Mulla sentään on jokaisesta aiemmasta työpaikasta todistus siitä, että olen aina hoitanut työni kiitettävästi.

Ap

Vierailija
11/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska työvoimapula ja pitää itkeä että työnhakijat ei kelpaa kun ei viitsitä kouluttaa ihmisiä alalle. Esimerkiksi. Mutta pitäisi kuiten olla valmiiksi 20 eri paperia ja korttia että saa edes laudan nostaa. :D

Vierailija
12/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva provo

Vierailija
13/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ulkomainen työvoima tulee halvemmaksi. 

Vierailija
14/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perusta firma kun kerran olet niin taitava ja palkkaat sinne työttömiä, kaikki voittaa.

Vierailija
15/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli 300 tuhatta työtöntä on haastateltu, ja kukaan ei halunnut töitä.

Laitatko linkin moiseen tutkimusotantaan, niin muutkin pääsevät lukemaan..

Vierailija
16/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No perusta firma kun kerran olet niin taitava ja palkkaat sinne työttömiä, kaikki voittaa.

Toinen ääripää olisi tietenkin tämä.

Vierailija
17/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole taitava yrittäjä tai johtaja. Koulutustani ja osaamistani vastaavassa työssä olen taitava.

Ap

Vierailija
18/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se vielä osoita työkelpoisuutta, jos on joskus onnistunut saamaan työpaikan. Työntekijänä kyseinen henkilö voi olla aivan surkea, epäsosiaalinen, työpaikkakiusaaja tai vaikka sarjasaikuttaja.

Mulla sentään on jokaisesta aiemmasta työpaikasta todistus siitä, että olen aina hoitanut työni kiitettävästi.

Ap

Ikävää nyt lyödä lyötyä, mutta sillä työpaikkaa vaihtavalla on ihan samalla tavalla se edellinen työnantaja kuin sinullakin, jolta pyytää se ”todistus” miten hän suoriutuu työstään. 

Vierailija
19/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joudut työttömäksi, niin koulutuksesi, osaamisesi, työkokemuksesi ja jopa ihmisarvosi putoaa nollaan.

Vierailija
20/66 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voisi palkata työttömän läheltä kasvamaan työssä, ja saa tähän myös jopa 50% palkkatukea. Miksi ei tähän ryhdytä? Ihan korkeakoulutettuja tekijöitä olisi tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän