Suomessa naisilla on asiat hyvin, jopa paremmin kuin miehillä
Ärsyttää se valtamedian narratiivi, joka tuntuu olevan aina naisen puolella ja jossa mies on aina kaiken pahan alku ja juuri. Hesarin ja ylen toimittajat eivät ole tyytyväisiä, ennenkuin kaikki poliitikot ja johtavissa asemissa olevat henkilöt ovat naisia. Suomessa naisilla on asiat tosi hyvin, jopa paremmin kuin miehillä. Minkään muun väittäminen on suorastaan absurdia.
Kommentit (338)
Vierailija kirjoitti:
Elämä on helpompaa jos olet mies.
Saat kasvaa aikuiseksi rauhassa ilman että sinuun kajotaan fyysisesti tai että joudut rajoittamaan ulkona liikkumistasi oman turvallisuutesi vuoksi.
Suurin osa väkivallasta on miehiin kohdistuvaa. Keskimäärin miehen on vaarallisempi liikkua ulkona iltaisin tai viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Voit hakea töitä mistä tahansa ilman että sinua syrjitään sukupuolen perusteella tai nähdään "lisääntymisriskinä".
Itse miehenä arveluttaisi hakea töihin johonkin jossa on alaikäisiä tyttöjä ohjattavana tai opetettavana. Yläasteen opettajana miehellä saattaa olla enemmän auktoriteettia, mutta siinä on lisääntynyt riski väärään syytökseen naisopiskelijoiden osalta.
Vieralija kirjoitti:
Ja jos saat lapsia, sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin vaihtaa vaippa kerran viikossa niin sinua pidetään hyvänä vanhempana. Raskauden, synnytyksen, pysyvät terveydelliset haitat, yövalvomiset, poissaolot työelämästä, imetyksen, neuvolat, vastuu yms. eivät lankea sinulle.
Onko tuo tämän palstan määritelmä hyvästä isästä? Itse ainakin teen isänä paljon enemmän, kuin vaihdan vaipan kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Voit käyttää julkista liikennettä turvallisesti mihin vuorokauden aikaan tahansa ja kävellä yksin asemalta/pysäkiltä kotiin. Sama pätee myös matkustamiseen ulkomailla.
Nainen saa helpommin apua, käytännössä missä tahansa. Vähänkin epämääräisen näköinen mies ja niin saa olla aika hyvä tarina, että tulee mitään apua.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään sinut nähdään ihmisenä eikä miesten seksiobjektina, synnytyskoneena tai palvelijana.
Sinut nähdään myös helposti uhkana. Kävelet bussipysäkiltä illalla kotiin, edellä kävelee joku nuori nainen. Et todellakaan voi kävellä samaa tahtia tai olet hyypiö, vaikka luontainen kävelynopeutenne olisi sama. Joko teet jonkun spurtin tai sitten jäät kävelemään hitaasti joksikin aikaa.
Kummallakin sukupuolella on hyvät ja huonot puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”heität hyvin tytöksi”
”ootpa vahva nainen”
”juoksetpa sä nopeesti naiseks”
”ootpa sä hyvä ajaa autolla naiseks”jep, naiset on todellakin tasa-arvoisessa asemassa miesten kanssa. ehkä paperilla, mutta siihen se jää.
haet töitä, sut nähään vaan yhtenä isona raha reikänä, koska olet nainen ja omistat kohdun.
sua ei oteta vakavasti missään ja oot aina hyvä NAISEKSI.Olen korkeasti koulutettu nainen ja tunnen paljon kaltaisiani, miehiä sekä naisia. Oletko koskaan ajatellut, että ehkä naiset ei etene työelämässä niin paljon ihan omasta halusta? Minä en ainakaan tunne kuin pari naista, jotka ovat kunnianhimoisia ja haluavat edetä pitkälle. Useimmat tuntemistani naisista eivät itse ole kiinnostuneita etenemään uralla juurikaan sen jälkeen kun ovat hyvän paikan löytäneet. Miehistä taas lähes kaikki pyrkivät aggressiivisesti etenemään ylöspäin. Onko se sitten syrjintää, jos miehet vievät paikat, joita naiset ei halua? Pitääkö mun nyt jotenkin kaivaa itsestäni kunnianhimoa?
Ei, mutta se on syrjintää jos mies saa paikan naisen nenän edestä pip.pelillä tai mies ja nainen saavat samasta työstä eri palkkaa. Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää.
Juu kyllä olisi syrjintää. Mutta yritä nyt ite ymmärtää, että näin ei tosielämässä käy. Palkkaerot johtuvat monista seikoista, mutta sukupuoli ei ole yksi niistä. Tutkimusten mukaan miehet tekevät enemmän ylitöitä ja naiset ottavat enemmän lomia. Miehet ovat myös kovempia vaatimaan korkeampaa palkkaa. Miten oikeasti todistat, että mies on saanut paikan pelkän sukupuolensa perusteella?
Sillä ettei mitään näyttöä ole että olisi ”parempi työntekijä”. Minulla on ihan omakohtaista kokemusta tästä, työpisteessä 2 naista ja kolmanneksi otettiin mies, suoraan toiselta alalta. 6kk ja mies sai henkilökohtaista palkanlisää enemmän kuin nämä naiset, Miespomolta. En oikeasti keksi mikä muu syy tuohon voisi olla kuin se että hän oli mies? Keksitkö sinä? Ei ollut mitään näyttöä että myisi enemmän / saisi enemmän aikaan.
Yllättäen tähän ei enää kukaan vastaakaan mitään 🙂
Kuulostaa oikeasti ihan hemmetin omituiselta. Ja myös laittomalta.
Jep ja sukupuolisyrjinnältä. Niin vaan sitä tapahtuu vaikka laitonta onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”heität hyvin tytöksi”
”ootpa vahva nainen”
”ootpa sä hyvä ajaa autolla naiseks”jep, naiset on todellakin tasa-arvoisessa asemassa miesten kanssa. ehkä paperilla, mutta siihen se jää.
haet töitä, sut nähään vaan yhtenä isona raha reikänä, koska olet nainen ja omistat kohdun.
sua ei oteta vakavasti missään ja oot aina hyvä NAISEKSI.Olen korkeasti koulutettu nainen ja tunnen paljon kaltaisiani, miehiä sekä naisia. Oletko koskaan ajatellut, että ehkä naiset ei etene työelämässä niin paljon ihan omasta halusta? Minä en ainakaan tunne kuin pari naista, jotka ovat kunnianhimoisia ja haluavat edetä pitkälle. Useimmat tuntemistani naisista eivät itse ole kiinnostuneita etenemään uralla juurikaan sen jälkeen kun ovat hyvän paikan löytäneet. Miehistä taas lähes kaikki pyrkivät aggressiivisesti etenemään ylöspäin. Onko se sitten syrjintää, jos miehet vievät paikat, joita naiset ei halua? Pitääkö mun nyt jotenkin kaivaa itsestäni kunnianhimoa?
ei kukaan valita, jos ei ees halua kiivetä työssä korkeammalle. nyt on pointtina se, et naisen on todella vaikea päästä edes töihin jos ala vähänkään miesvaltasempi, koska nainen nähdään rahareikänä.
Esim. It-alalle joka on mielestäni aika miesvaltainen ala, otettaisiin kiitollisena vastaan naisia, mutta kun niitä naisia ei ole tulossa! Miesvaltaiset alat kyllä kaipaavat naisia, mutta ne alat ei taas kiinnosta naisia.
Tämä on häpeällisen törkeä vale. "Otettaisiin ilomielin mutta kun ei ole päteviä." Naishakijoita ei kohdella tasapuolisesti it-alan haastatteluissa. Silkkaa laittomuutta on paljon, mutta se on vaikeasti todistettavaa. Naishakijoita ei kohdella tasapuolisesti myöskään niissä töissä. It-alan työmarkkinat ovat todella voimakkaasti kahtiajakautuneet niihin, joille annetaan kaikki tilaisuudet ja tehdään kaikki panostukset ja joita headhunterit jahtaa, ja niihin jotka sivuutetaan toistuvasti erilaisten tekosyiden nojalla.
Olen työskennellyt useissa it-alan yrityksessä ja riemusta kiljuen sinne otetaan naisia. Olen itsekin nainen.
Valitettavasti vaan et saa paikkaa naisena etkä miehenä, jos et ole pätevä hakija. Pätevistä työntekijöistä on huutava pula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”heität hyvin tytöksi”
”ootpa vahva nainen”
Ei, mutta se on syrjintää jos mies saa paikan naisen nenän edestä pip.pelillä tai mies ja nainen saavat samasta työstä eri palkkaa. Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää.
Juu kyllä olisi syrjintää. Mutta yritä nyt ite ymmärtää, että näin ei tosielämässä käy. Palkkaerot johtuvat monista seikoista, mutta sukupuoli ei ole yksi niistä. Tutkimusten mukaan miehet tekevät enemmän ylitöitä ja naiset ottavat enemmän lomia. Miehet ovat myös kovempia vaatimaan korkeampaa palkkaa. Miten oikeasti todistat, että mies on saanut paikan pelkän sukupuolensa perusteella?
Sillä ettei mitään näyttöä ole että olisi ”parempi työntekijä”. Minulla on ihan omakohtaista kokemusta tästä, työpisteessä 2 naista ja kolmanneksi otettiin mies, suoraan toiselta alalta. 6kk ja mies sai henkilökohtaista palkanlisää enemmän kuin nämä naiset, Miespomolta. En oikeasti keksi mikä muu syy tuohon voisi olla kuin se että hän oli mies? Keksitkö sinä? Ei ollut mitään näyttöä että myisi enemmän / saisi enemmän aikaan.
Yllättäen tähän ei enää kukaan vastaakaan mitään 🙂
Kuulostaa oikeasti ihan hemmetin omituiselta. Ja myös laittomalta.
Jep ja sukupuolisyrjinnältä. Niin vaan sitä tapahtuu vaikka laitonta onkin.
Entäs jos se esimies nyt vaan sattui pitämään juuri tästä tyypistä ja hänen työpanoksestaan tai ehkä hän pyysi rohkeammin lisää liksaa. Miksi sen syyn pitää ehdottomasti olla juuri sukupuoli?
Vierailija kirjoitti:
Naisten ongelmat ovat jostain syystä koko yhteiskunnan ongelmia ja koko yhteiskuntaa pitää muokata naisten ongelmien korjaamiseksi. Miesten ongelmat ovat miesten oma vika ja yhteiskunnassa ei ole mitään vikaa. Tämä siitä huolimatta vaikka valtaosan tulonsiirroista, eläkkeistä, koulutuspalveluista ja terveyspalveluista saavat naiset.
Johtuu siitä, että NAISET OVAT YHTEISKUNTA. Te miehet luulette olevanne, vaikka oikeasti teitä tarvitaan vain muutama siittiönluovuttajiksi.
Kukaan ei pakota poikia laiskottelemaan koulussa, vätystelemään opinnoissa ja syrjäytymään päihdeleikkeihin ja pleikan ääreen. Terveydenhoitopalvelut ovat käytössänne, mutta mieluummin kuolette elintapasairauksiin kuin pidätte itsestänne huolta.
Omiaongelmianne ovat. Ette ole vauvoja, asiat on hoidettava itse. NIIN NAISET TEKEVÄT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta tällaista tapausta tiedät?
Muistaakseni suurin piirtein joka viides raiskausilmoitus on perätön, yllättävän suuri luku.
Ei syytettä tai tuomiota ei ole sama asia kuin perätön. Se on vaan näytön puutetta. Ja arvaa mistä näytön puute tulee raiskaustapauksissa? Oho, yllättäen siitä että miestä uskotaan enemmän kuin naista.
Joku voisi joskus ihan nimetä yhden miehen jonka elämä meni pilalle perättömän raiskausilmoituksen takia. Edes YHDEN.
MIksi naisen sukunimen jatkaminen ei ole sosiaalisesti hyväksyttyä? Miksi nainen ei saa olla perheen pää? Miksi miehet saa tällaisia ylietuja, mutta jos nainen saa saman alkaa heti kauhea ajojahti?
Niin noloa että naisvaltaisella palstalla tällaista peukutetaan. Haloo, naisen asema on ollu vakaa vasta muutaman vuosikymmenen, ja Euroopassa naisilla ei ole oikeuksia. Naiset eivät saa edelleenkään kaikissa maissa valita sukunimiään, ja te jotka saatte valita otatte aina miehen nimen. Kuinka itsekkäitä miehet on, kun eivät tule vastaan.
Sinä et päätä missä asemassa nainen on. Aina naisen ongelmia vähätellään. Niitä naisia jotka tuovat epäkohtia esiin uhkaillaan. Onpa tosi vapaata ja oikein ihanaa oikeutta! Nainen ei saa päättää itse minkä sukupuolisia lapsia synnyttää, poikia suositaan täysin maailmanlaajuisesti. Arvatkaa miksi poikia suositaan? SUKUNIMEN JA TALOUDELLISEN ROOLIN TAKIA.
Miehiä ei syrjitä heidän ammattiensa, sukunimivalintojen, heidän sukupuolensa takia. Vain naisille tehdään tätä. Vain tyttöjä halvekstiaan heidän sukupuolen takia jo sikiöinä. Tuhansien vuosien naisviha ei haihdu missään muutamassa kymmenessä vuodessa.
Lisäksi naisia syytetään siitä että he joutuvat seksuaalirikosten uhreiksi, miehiä ei syytetä ilmoituksista. Lisäksi naisiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa on moninkertainen määrä, tässä eniten edustaa ne ihanat kumppaninne joiden nimeä haluatte kantaa omanne sijaan ;)
Ei kiinnosta tippaakaan miesten kärsimys kun kukaan ei tuomitse tyttöjen poistamista väestöstä. Olette kohtalonne ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ongelmat ovat jostain syystä koko yhteiskunnan ongelmia ja koko yhteiskuntaa pitää muokata naisten ongelmien korjaamiseksi. Miesten ongelmat ovat miesten oma vika ja yhteiskunnassa ei ole mitään vikaa. Tämä siitä huolimatta vaikka valtaosan tulonsiirroista, eläkkeistä, koulutuspalveluista ja terveyspalveluista saavat naiset.
Johtuu siitä, että NAISET OVAT YHTEISKUNTA. Te miehet luulette olevanne, vaikka oikeasti teitä tarvitaan vain muutama siittiönluovuttajiksi.
Kukaan ei pakota poikia laiskottelemaan koulussa, vätystelemään opinnoissa ja syrjäytymään päihdeleikkeihin ja pleikan ääreen. Terveydenhoitopalvelut ovat käytössänne, mutta mieluummin kuolette elintapasairauksiin kuin pidätte itsestänne huolta.
Omiaongelmianne ovat. Ette ole vauvoja, asiat on hoidettava itse. NIIN NAISET TEKEVÄT.
Mutta koulujärjestelmä on rakennettu tytöille ja asevelvollisuus nuorilla miehillä katkaisee koulu/työuran jolloin naiset vievät työ ja opiskelupaikat miesten nenän edestä koska heillä ei tätä hidastetta ole. Lisäksi naisten syöpiä seulotaan mutta miesten ei. Kyllä tämä yhteiskunta vaan suosii naisia ja syrjii miehiä. Kaiken huippuna miehet joutuvat nämä palvelut maksamaan jotka ovat naisille.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi naisia syytetään siitä että he joutuvat seksuaalirikosten uhreiksi, miehiä ei syytetä ilmoituksista. Lisäksi naisiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa on moninkertainen määrä, tässä eniten edustaa ne ihanat kumppaninne joiden nimeä haluatte kantaa omanne sijaan ;)
Ei kiinnosta tippaakaan miesten kärsimys kun kukaan ei tuomitse tyttöjen poistamista väestöstä. Olette kohtalonne ansainneet.
Eikä minua kiinnosta naisten tasa-arvo ongelmat yhtään koska käyttäydytte ja kohtelette miehiä kuin roskaa ja pakotatte heidät vielä tykinruoaksi kun itse otatte rennosti ja viette miesten työpaikat ja opiskelupaikat. Naisille pitäisi olla jonkunlainen maanpuolustusvero koska heidän ei tarvitse asevelvollisuutta käydä ja ennen kuin joku feministi heittää synnytyskortin niin eipä nuo monet naiset enää synnytä eikä ole vankilan uhalla pakollistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako tekniikan keksintöä naiset ovat tehneet? 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta tällaista tapausta tiedät?
Muistaakseni suurin piirtein joka viides raiskausilmoitus on perätön, yllättävän suuri luku.
Ei syytettä tai tuomiota ei ole sama asia kuin perätön. Se on vaan näytön puutetta. Ja arvaa mistä näytön puute tulee raiskaustapauksissa? Oho, yllättäen siitä että miestä uskotaan enemmän kuin naista.
Joku voisi joskus ihan nimetä yhden miehen jonka elämä meni pilalle perättömän raiskausilmoituksen takia. Edes YHDEN.
Lukisit joskus uutisiakin etkä pelkästään naistenlehtiä? Tänä vuonna on iltalehdessäkin ollut ainakin 15 tapausta josssa mies on syyttömänä istunut vankilasta kunnes hänet todettiin syyttömäksi koska nainen tunnusti. Nainen sai näissä tapauksissa vain 500e sakot ja 700e korvaukset miehelle sekä 3kk EHDOLLISTA. Tämä on jo törkeyden huippu koska miehen työura ja elämä meni pilalle lopunikää. Väärästä ilmoituksesta pitäisi saada yhtä kova tuomio mitä raiskauksesta. Koska naiset ovat ministereinä niin heitä ei tällainen vääryys kiinnosta vaan päinvastoin he säätävät suostumuslakeja jossa yhä useampi syytön mies joutuu vankilaan koska nainen halusi ja se oli hänestä hauskaa ja voimaannuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä minua kiinnosta naisten tasa-arvo ongelmat yhtään koska käyttäydytte ja kohtelette miehiä kuin roskaa ja pakotatte heidät vielä tykinruoaksi kun itse otatte rennosti ja viette miesten työpaikat ja opiskelupaikat. Naisille pitäisi olla jonkunlainen maanpuolustusvero koska heidän ei tarvitse asevelvollisuutta käydä ja ennen kuin joku feministi heittää synnytyskortin niin eipä nuo monet naiset enää synnytä eikä ole vankilan uhalla pakollistakaan.
Yrittäisit trollata vakuuttavamin. Ei kannata vetää tyhmän esittämistä liian överiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäisit trollata vakuuttavamin. Ei kannata vetää tyhmän esittämistä liian överiksi.
Sinähän tässä trolli olet. Kiellät että miehillä ei ole tasa-arvo ongelmia tässä maassa vaikka niitä tutkitusti on. Ei ole mikään ihme jos miehiä ei naisten ongelmat kohta kiinnosta kun itse halveksutte miehiä ettekä vastavuoroisesti aja miesten asioita kuten miehet ennen naisten asioita.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/728596-syyton-mies-istui-9-ku…
Tässä yksi perätön raiskausilmoitus. Naurakaa nyt feministit kun teistä on hauskaa että miehiä sorretaan. Toivon että teillä ei ole poikalapsia mutta kukapa täyspäinen mies teidän kanssa olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omiaongelmianne ovat. Ette ole vauvoja, asiat on hoidettava itse. NIIN NAISET TEKEVÄT.Mutta koulujärjestelmä on rakennettu tytöille ja asevelvollisuus nuorilla miehillä katkaisee koulu/työuran jolloin naiset vievät työ ja opiskelupaikat miesten nenän edestä koska heillä ei tätä hidastetta ole. Lisäksi naisten syöpiä seulotaan mutta miesten ei. Kyllä tämä yhteiskunta vaan suosii naisia ja syrjii miehiä. Kaiken huippuna miehet joutuvat nämä palvelut maksamaan jotka ovat naisille.
Tässä keskustelussa on jo aika moneen kertaan todettu, että niitä miesten syöpiä ei seulota, koska sitä ei katsota lääketieteellisesti perustelluksi. Suositukset laatii urologit, jotka ovat vieläpä päässääntöisesti miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omiaongelmianne ovat. Ette ole vauvoja, asiat on hoidettava itse. NIIN NAISET TEKEVÄT.Mutta koulujärjestelmä on rakennettu tytöille ja asevelvollisuus nuorilla miehillä katkaisee koulu/työuran jolloin naiset vievät työ ja opiskelupaikat miesten nenän edestä koska heillä ei tätä hidastetta ole. Lisäksi naisten syöpiä seulotaan mutta miesten ei. Kyllä tämä yhteiskunta vaan suosii naisia ja syrjii miehiä. Kaiken huippuna miehet joutuvat nämä palvelut maksamaan jotka ovat naisille.
Tässä keskustelussa on jo aika moneen kertaan todettu, että niitä miesten syöpiä ei seulota, koska sitä ei katsota lääketieteellisesti perustelluksi. Suositukset laatii urologit, jotka ovat vieläpä päässääntöisesti miehiä.
Tai sitten naislääkärit ja politiikot kieltävät koska ovat feministejä ja haluavat miesten kuolevan syöpään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naisetko sen nykyisen asevelvollisuusjärjestelmän ovat tehneet, ovat etunenässä sitä ylläpitämässä ja sen tulevaisuudesta päättämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhdytäämpä me kaikki miehet viikon lakkoon. Katsotaan kuka auraa tiet, kuljettaa bussilla vihervassarit töihin tai käy vaihtamassa sen rikkoutuneen muuntajan haja-asutusalueella, jotta saadaan sähköt takaisin mökkeihin.
Tämä nyt on turhaa yleistämistä.
Olen nainen ja minuun on kajottu tasan yhden kerran. Neljänkymmenen vuoden aikana se ei kai ole paha prosentti? Ulkona liikkumistani en ole ikinä rajoittanut.
Olen hakenut ja työskennellyt monessa eri työpaikassa. Lapset olen jättänyt tekemättä juuri sen riskin takia että vastuu lapsesta kaatuisi niskaani ja urani tyssäisi lapsen hankinnan myötä.
Käytän julkista liikennettä mihin vuorokauden aikaan tahansa ja kävelen minne ja milloin haluan. Ulkomaillakin olen paljon matkustanut yksin eikä mitään ole ikinä tapahtunut.
Joku saattaa nähdä minut seksiobjektina tai palvelijana, mutta miksi käyttäisin aikaa sen miettiseen? Itsehän sitä elämänsä ja roolinsa siinä rakentaa, muiden mielikuvia kun ei pysty hallitsemaan.