Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako yrityksiä lähestyä työpaikkaa etsiessä, vaikka avointa paikkaa ei olisi?

Vierailija
10.10.2024 |

Sanotaan että kannattaa, mutta mikä on ihan oikeasti kokemuksenne asiasta? Itse olen lähettänyt noin kymmeneen yritykseen avoimen hakemuksen sähköpostilla viime viikkoina, ja kaikista on vastattu että työtä ei ole tarjolla. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista vastattu,,,just joo.

Vierailija
2/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Ja älä lähetä viestejä, soita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahdesti vaihtanut työpaikkaa avoimella hakemuksella. 

Vierailija
4/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä työllistyin tällä tavalla ja nyt syksyllä tuli toinen vanhasta työpaikastani. 

Vierailija
5/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan virallisia hakemuksia olen lähettänyt. 

Vierailija
6/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kannata lähettää ja kenelle sinä siellä firmassa sen lähtettäisitkään? Johonkin HR:n sähköpostiin? Sen sijaan monilla firmoilla on nettisivut, johon voi jättää avoimen hakemuksen. Niitä saattaa joku joskus vilkaistakin, vaikka suvaitsen tuota epäillä.

En minä ainakaan koskaan etsinyt työntekijöistä avointen hakemusten joukosta vaan tein uuden ilmoituksen työkkäriin. Siihen vastanneiden joukosta sitten seuloin haastateltavat ja valitsin jonkun.

Vierailija
7/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kelvollinen organisaatio ottaa täysin tuntematonta edes haastikseen, ellei ole status-cv

Mutta pikkufirmoihin, perheyrityksiin, ym. saattaa saada jalkaa oven väliin. Joissakin tapauksissa olen kuullut sen auttavan, että pommittaa useita kertoja (varmaan miesfirmoja, kun pitävät häirintää ja ahdistelua imartelevana)

Vierailija
8/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tutut on ainakin saaneet työpaikkoja kun ovat suoraan vaan soittaneet firmoihin. Antaa ehkä jotenkin reippaamman kuvan hakijasta tms?

Vierailija
9/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin aikoinaan koulujen rehtoreille avoimia sähköposteja, tiedot löytyivät koulujen nettisivuilta, ja sain sitä kautta opetustunteja ensin 5 ja seuraavalla viikolla jo 20/viikko mikä aloittelijalle olikin aivan riittävästi. 

Vierailija
10/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden työpaikan olen saanut avoimella hakemuksella. Sanoivat, ettei ole työpaikkaa tarjolla mutta haastatteluun voit tulla. Haastattelun päätteeksi TJ kysyi, milloin voit aloittaa. Aloitin vuoden määräaikaisena ja sen jälkeen toistaiseksi voimassa olleella työsopimuksella neljä vuotta. Tästä tosin on jo yli kymmenen vuotta.

Vierailija
11/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN

Vierailija
12/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet superlahjakas tai aatelinen tai molempia ja tiedät ihmisen jolle jutella, niin kannattaa joo ottaa yhteyttä. 

Jos olet kortistossa ja etsit töitä, turha vaiva. Kohteliaimmat/uteliaimmat pyytää lähettämään CV.n ja naureskelevat golf kentällä että "hei yks teidän entinen tyyppi soitteli mielle"

Vierailija
13/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tutut on ainakin saaneet työpaikkoja kun ovat suoraan vaan soittaneet firmoihin. Antaa ehkä jotenkin reippaamman kuvan hakijasta tms?

No mun alalla ei ehkä etsitä niinkään reipasta työntekijää, vaan mm. kirjallinen ilmaisu merkitsee enemmän. 

Vierailija
14/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsi työpaikalle, aloita työt ja palkkapäivänä sitten menet kyselemään, että missä minun palkka mahtaa olla. Sanot, että teit suullisen työsopimuksen.

Vierailija
15/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa laittaa hakemus itseä kiinnostaviin työpaikkoihin vaikkei mitään avointa hakua olisikaan menossa. 

Vierailija
16/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet superlahjakas tai aatelinen tai molempia ja tiedät ihmisen jolle jutella, niin kannattaa joo ottaa yhteyttä. 

Jos olet kortistossa ja etsit töitä, turha vaiva. Kohteliaimmat/uteliaimmat pyytää lähettämään CV.n ja naureskelevat golf kentällä että "hei yks teidän entinen tyyppi soitteli mielle"

Taitaa nykyaikana olla peräti toisinpäin eli golf kentällä jutellaan miten saada yhteyttä johonkin henkilöön ja saada meille töihin ja työntekijä sen kun heittää luuria korvaan ja naureskelee itsekseen=)

Vierailija
17/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata..ei siellä kuitenkaan mitään ole...tuottaisi vaan häiriötä

Vierailija
18/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nykyisin, mutta kauan sitten, kun valmistuin amiksesta sähköasentajaksi, otin puhelinluettelon ja etsin kaikki firmat, jotka alkoivat sähkö -sanalla ja soitin läpi ja sieltä sain ensimmäisen varsinaisen työpaikkani. Työkkäriin ei tuotakaan paikkaa  oltu ilmoitettu.

Vierailija
19/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun alalla ei ehkä etsitä niinkään reipasta työntekijää, vaan mm. kirjallinen ilmaisu merkitsee enemmän. 

Tästä syystä on helppo tehdä feikkihakemuksia jos ei halua yritykseen oikeasti töihin. Sen kun vain tekee pilkku, piste, yhdyssanavirheitä niin on varmasti taattua, että ei tule edes minkäänlaista haastattelukutsua.

Vierailija
20/24 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos olet nuori ja sinulla on sopiva koulutus niin kannattaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän