Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin terveellisempään syötävään olet jäänyt koukkuun?

Vierailija
01.12.2019 |

Minulla on taas kehittymässä jokatalvinen addiktio mandariineihin/klementiineihin/pieniin sitrushedelmiin. Ne ovat niin hyviä, että olen taas tänä viikonloppuna syönyt yksin kokonaisen verkkopussillisen. Kaikista parhaita ne ovat, kun niitä säilyttää jääkaapissa. Tykkään kuoria niitä pari kolme kerrallaan ja erotella palaset pienelle lautaselle ja sitten syödä niitä jälkiruokahaarukalla, kun katselen telkkaria tai luen.

Mitä muita terveellisempiä addiktioita teillä on?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kirsikat, vadelmat ja mansikat. Kevättalvella veriappelsiinit. Rakastan myskikurpitsaa ja siitä saatavia siemeniä. Jossain vaiheessa tein jatkuvasti paahdettuja kikherneitä ja vetelin aina mahan turvoksiin niistä.

Vierailija
22/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanovat suklaaatakin terveelliseksi...No joo suolakurkut ja lohi, niin ja erityisesti näin Joulun alla persimonin siivuihin ja erilaisiin pähkinöihin taidan nyt kuitenkin sanoa "oikeana vastauksena" 

Sinkkumies   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hedelmät ja marjat, kirsikkatomaatit, misokeitto, lohi

Vierailija
24/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä viinirypäleet ja vesimeloni.

Lisäksi Findus Wok Bali-pakastevihannessekoitus. Syön sitä nykyään lähes jokaisen ruuan lisukkeena.

Vierailija
25/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinit. Kuorin veitsellä kuoren kokonaan veks, en juuri jätä valkoista, sitten paloittelen pieniksi ja syön pienellä haarukalla.

Banaaneja paloittelen joskus ohuina pakkaseen ja napsin jäisinä, hieman jäätelömäinen koostumus silloin.

Hedelmiä tulee syötyä ylipäänsä enemmän kun vaivautuu paloittelemaan. esim. omenia en siedä kokonaisena, tirskuu vaan mehut kaikkialle naamalle kun puraisee, tahmaa kädet... Pieninä lohkoina ja haarukalla syötynä taas miellyttäviä.

Vierailija
26/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaaliin. Nytkin rouskutan samalla kun palstailen.

Vierailija
27/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kaikki hedelmiä, mutta yritän rajoittaa yhteen kauden hedelmään päivässä, kun niissä on aika paljon sokeria. Ihan helposti menisi rasiallinen rypäleitä päivässä.

Vierailija
28/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunissa paahdettu kukkakaali

Vierailija
29/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikkatomaatit, persimonit, satsumat, banaani, hunajameloni, viinirypäleet... kaikki makeat hedelmät menevät nopeasti. Varsinkin jääkaappikylmät hedelmät.

Vierailija
30/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persimonit, päärynät, miniluumutomaatit ja hamppusnacksit.

Vierailija
31/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla nuo satsumat, lohi myös ja mustikat.

Vierailija
32/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän happamista mauista. Persimonit ja banaanit ovat aivan liian makeita minulle. Viinirypäleissä on hauska suutuntuma ja niitä kyllä menisi rasiallinen.

Herkkuja minulle on granaattiomena, greippi ja veriappelsiini. Lempimarjoja ovat kyllä makeatkin marjat, mutta en pidä hapottomista mustaviinimarjoista, vain punaisista. Karviaiset syön mieluiten vähän raakana ja omenissakin pitää olla hapokkuutta.

Vierailija
33/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinimehu! Käyn läpi kausia, jolloin oikein himoitsen sitä.

Vierailija
34/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni on totaalisen koukussa ruusukaaleihin! Niitä pieniä palleroita napostelee kuin sipsejä ja laittaa joka ruokaan ja sallaattiin lähes poikkeuksetta. Tästä on muodostunut niin iso vitsi vuosien varrella että se on löytänyt tiensä jo synttärilahjoihin asti, muodossa t-paita ruusukaali painatuksella, ruusukaali avaimenperä yms.

Itse olen ollut koukussa pensasmustikoihin, honey crunch omppuihin, suippopaprikoihin ja hernekeittoon.

Vierailija
35/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset salaatit, kanalla, juustoilla ja kastikkeella.

Vierailija
36/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka-aamuinen herkkuni, jonka saatan tehdä iltapalaksikin on kaurapuuro raejuustolla. Raejuusto sellaisenaankin on herkkua. Puuron lisukkeita vaihtelen, nyt pensasmustikoita ja granaattiomenaa.

Vierailija
37/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mandariinit ja klementiinit mitään terveellisiä ole. C-vitamiinia toki on, mutta sitä nyt on joka paikassa ja muutenkin. Esimerkiksi sipseissä on c-vitamiinia. Mandariineissa vaan on  enemmän hedelmäsokeria, joka piikittää verensokeria pahemmin kuin normaali valkoinen sokeri. Toki on kuitua ja hivenaineita, eli on ehkä kuitenkin parempi vaihtoehto kun karkit. Ei niitä paljon kannattaisi kuitenkaan syödä.

Vierailija
38/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaiset salaatit, kanalla, juustoilla ja kastikkeella.

Pasta salaatti tuohon ja alkaa olla tosi terveellistä.

Vierailija
39/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtikaali on ihanaa, pannulla tai uunissa, laitan smoothieihinkin. Pensasmustikoita voisin syödä joka ikinen päivä kilotolkulla, rakastan niitä, varsinkin jäisinä.

Vierailija
40/95 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ystäväni on totaalisen koukussa ruusukaaleihin! Niitä pieniä palleroita napostelee kuin sipsejä ja laittaa joka ruokaan ja sallaattiin lähes poikkeuksetta. Tästä on muodostunut niin iso vitsi vuosien varrella että se on löytänyt tiensä jo synttärilahjoihin asti, muodossa t-paita ruusukaali painatuksella, ruusukaali avaimenperä yms.

Itse olen ollut koukussa pensasmustikoihin, honey crunch omppuihin, suippopaprikoihin ja hernekeittoon.

Ei se ruusukaali rajattomasti käytettynä mitään terveellistä ole. Ruusukaali on vaan goitorogeeninen kasvi, eli runsas pitkäaikainen käyttä saattaa aiheuttaa kilpirauhasen vajaatoimitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä