Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SPR soittaa sinulle keskellä yötä ja sanoo että juuri sinulla on harvinainen veri, mitä tarvitaan juuri nyt. Lähtisitkö luovuttamaan?

Vierailija
01.12.2019 |

Nimenomaan per heti sillä aamulla se olisi myöhäistä.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtisin, verenluovutuspaikka on alta 2 km päässä, sairaalakin lähellä. Eivät ne kyllä koskaan tule soittamaan, koska veriryhmäni on O+, joka on hyvin yleinen veriryhmä.

Vierailija
42/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, lähtisinkö yksin kävelemään yöhön, mutta voisivat hakea tai maksaa taksin. 

Mikset lähtisi yksin kävelemään yöhön?

Möröt syö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse suostunut tuollaiseen systeemiin, niin tottakai lähtisin. Mutta mitä jos se soitto tulisi silloin  kun on just jossain bileissä ja on kännissä?

Vierailija
44/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna spr:lle mitään. En edes vastausta.

Vierailija
45/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on se harvinainen veriryhmä, jolla voi ottaa vastaan kaikilta veriryhmiltä mutta jota ei voi antaa muille kuin omalleen. Kehottaisin SPR:ää soittamaan jollekulle muulle.

t. AB+

Jos sinä AB + voit ottaa vastaan kaikilta niin miksi se toinen oma AB + ei voi ottaa kaikilta myös, miksi vaan sinulta?

Vierailija
46/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, lähtisinkö yksin kävelemään yöhön, mutta voisivat hakea tai maksaa taksin. 

Mikset lähtisi yksin kävelemään yöhön?

No jos on vaikka matkaa useampi kymmenen kilometriä. Jos kävellen ehtii hätätapauksessa, pitää asua sairaalan vieressä.

Vierailija
47/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten en olisi työkunnossa aamulla eli ei pysty.

Vierailija
48/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutan säännöllisesti verta ja olen ruksannut, että saa lähettää tekstarimuistutuksia. Äskettäin tuli tekstari, mutta en voi mennä nyt, koska otan välilevytyrän takia kipulääkkeitä. Kun toivottavasti tilani on ohimenevä ja lopetan kipulääkkeet, menen sitten taas. Minulle ei soiteta yöllä, koska minulla ei ole erikoinen veriryhmä eikä siksi ole pyydetty mitään sellaista suostumusta.

Vierailija
49/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin itse suostunut tuollaiseen systeemiin, niin tottakai lähtisin. Mutta mitä jos se soitto tulisi silloin  kun on just jossain bileissä ja on kännissä?

Aina voi vastata "olen bileissä ja kännissä". Kyllä siellä soittaja tietää, mitä sitten tehdään.

Vierailija
50/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vastaat, että en ole tänä yönä soveltuva luovuttaja, koska olen nauttinut alkoholia. Sitten he soittavat seuraavalle.

Vierailija
51/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa luovuttaa. Olin Isossa-Britanniassa hullun lehmän taudin aikaan, siis asuin siellä.

Vierailija
52/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uniikki lumihiutale mitä verityhmään tulee, mitäs tunteita ja liekkejä se nyt tänään herättää täällä?

Vierailija
53/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin, jos olisi oikeasti hengestä kyse, mutta ei se helppoa olisi, kun välillä joudun menemään töihin klo 6 ja fyysinen työ. Veriryhmäni on kyllä yleinen.

Vierailija
54/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hinnasta sovitaan

Yksi syy, miksi meillä verensiirto ovat turvallisia, on se, että se on ilmaista. Maissa, joissa siitä maksetaan käyvät esim narkit luovuttamassa verta rahaa vastaan.

Vierailija
55/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ovat erehtyneet henkilöstä. Mulla on hyvin tavallinen veriryhmä.

Vierailija
56/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on se harvinainen veriryhmä, jolla voi ottaa vastaan kaikilta veriryhmiltä mutta jota ei voi antaa muille kuin omalleen. Kehottaisin SPR:ää soittamaan jollekulle muulle.

t. AB+

Jos sinä AB + voit ottaa vastaan kaikilta niin miksi se toinen oma AB + ei voi ottaa kaikilta myös, miksi vaan sinulta?

Niinpä. Siinä SPR saisikin selitellä, miksi juuri minua hätyytellään, kun tarvitsijalle kelpaa käytännössä ihan kaikki, mitä on varastossa.

Vierailija
57/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. AB+

Höpö et ole havinaisin AB on 7 % , sinua harvinaisempaa on B - ja Ab -

Vierailija
58/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että saan luovuttaa, koska mulla on ollut c-hepatiitti. Vaikka paranikin, niin ei todennäköisesti saa ikinä luovuttaa verta.

Vierailija
59/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos järjestävät/maksavat kyydin.

Vierailija
60/84 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. AB+

Höpö et ole havinaisin AB on 7 % , sinua harvinaisempaa on B - ja Ab -

Väitänkö jossain olevani harvinaisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan