SPR soittaa sinulle keskellä yötä ja sanoo että juuri sinulla on harvinainen veri, mitä tarvitaan juuri nyt. Lähtisitkö luovuttamaan?
Nimenomaan per heti sillä aamulla se olisi myöhäistä.
Kommentit (84)
Minä luin että SDP tarvitsee uutta verta.
Valehtelevat kuitenkin.
Mistä ne sen tietäisi? Eikai toisten tietoja saa ilman lupaa katsoa?
Kyllä. Mulla on oikeastikin harvinainen veri ja osaan kuvitella itseni myös sinne verensaajan rooliin.
Ja oikeassa elämässä ne ei soita kenelle sattuu, vaan ihmiset on suostuneet kyseiselle 'listalle' Korvaavat taksimatkan ja tarjoavat kahvilalipukkeen.
Vierailija kirjoitti:
Alle tonnista en edes keskustele...
T. Trueblood
Ei tietenkään makseta mitään. Saat korkeintaan kuivan sämpylän ja lasillisen appelsiinimehua jos sitä sattuu olemaan kaapissa siihen aikaan.
No etkö lähtenyt ja nyt on huono omatunto, kun et pelastanut jonkun henkeä vaikka olisit verelläsi voinut pelastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Trueblood
Ei tietenkään makseta mitään. Saat korkeintaan kuivan sämpylän ja lasillisen appelsiinimehua jos sitä sattuu olemaan kaapissa siihen aikaan.
Ei varmaan sitten hirveästi tarvita sitä vertakaan, eli en todellakaan lähtisi. Jos on harvinainen veri ja keskellä yötä hirveä kiire sitä saada niin onhan sillä silloin ihan markkinatalouden oppien mukaan korkea hintakin.
toki kun hinnasta sovitaan, uutta autoa tartteis katella.
muussa tapauksessa evvk,koska ei tämä maailma yhteen ihmiseen kaadu .
Sanoisin, että niillä on väärä numero. AB+ on turhin veriryhmä.
Ne vois imeä verta omilta pomoiltaan joilla on yli sadantonnin liksa verenmyynnistä.
Luin että SDP soittaa...
Tottakai menisin.
Menisin, mutta eivät huolisi minua koska on ollut uusi seksikumppani 4kk aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Trueblood
Ei varmaan sitten hirveästi tarvita sitä vertakaan, eli en todellakaan lähtisi. Jos on harvinainen veri ja keskellä yötä hirveä kiire sitä saada niin onhan sillä silloin ihan markkinatalouden oppien mukaan korkea hintakin.
Jos on ihan itse ilmoittautunut vapaaehtoiseksi, niin kyllä silloin on velvollisuus lähteä. Älä suostu sellaiseen, mitä et halua tehdä.
Veljelläni oli aikoinaan opettaja, jolla oli hyvin harvinainen veriryhmä. Kerrankin hän lähti kesken oppitunnin luovuttamaan verta, kun tuli hätätilanne.
Lähtisin. Harvinaisen veriryhmän ristikseni saaneena se vuoro voi joskus osua omalle kohdalle niinkin, että olen siellä saamapuolella jännittämässä löytyykö täydennystä.
Kyllä lähtisin. Luovutan säännöllisesti, mutta minulla ei ole harvinaista veriryhmää.
Veriryhmäni on O Rh - eli se kaikkein yleisin Suomessa ,joten ei pelkoa moisesta soitosta edes keskellä päivää.
Vielä ihmettelette ihmisten itsekkyyttä. Tässä se nähdään.
Ihmettelisin suuresti, koska löivät minulle ensimmäisen luovutuksen jälkeen elinikäisen verenluovutuskiellon, ku pyörryin sen jälkeen. Eikä mulla oo erikoinen veriryhmä, varmaan yleisin. Toki voisin mennä, jos joku vaan huolehtis musta sen jälkeen.
T. Trueblood