Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikea uusin joulumainos, olenko ainoa jolle jäi tosi huono fiilis siitä?

Vierailija
30.11.2019 |

Siis se joulumainos jossa vanhempi herttainen pariskunta istuu yhdessä sohvalla ja rouva vastaa tyttärensä puheluun joulutoivotuksista, rouva ei vastaa toivotuksiin. Kun tytär kysyy pikaisesti jotain rosollista rouvan miesystävä tai soittajan isä 'lyö luurin' soittajan korvaan. Ja sen jälkeen vanhempi pariskunta nostaa glögilasia toisilleen juhlistaen.

Siis mainos oli niin ilkeä. Ja onhan ilkeät mainokset lisääntynyt muutenkin, mutta tässä oli perheenjäsenet tosi ilkeitä toisilleen, jotenkin soti niin joulunkenkeä, kotia ja perheyhteisöä vastaan koko mainos että vaikea ymmärtää miksi Ikea tekee tätä.

Kommentit (584)

Vierailija
481/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosikkimainokseni! <3 Teini-ikäiset lapseni kauhuissaan! :D

Onpa hauskaa.

Vierailija
482/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitin, että se oli ääniviesti eikä puhelu? Hyvä mainos kuitenkin, joskus on kiva rauhoittua kotona kahdelleen.

Opettele kirjoittamaan oikea muoto, joka on KAHDESTAAN. Ainakin kaksi kertaa olet jo tehnyt saman virheen tässä ketjussa, kahdessa eri viestissä. En ole koskaan aiemmin nähnyt kenenkään kirjoittavan "kahdelleen", joten turha väittää, että olet eri kirjoittaja kuin aiemmin saman virheen tehnyt.

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole mainosta nähnyt, mutta kollektiiivisen loukkaantumisen määrästä päätellen näin pieneen maahan ei ilmeisesti vieläkään mahdu kuin yksi totuus ja yhdenlainen joulu. N40

Totta. Valehdellaan kaikki toisillemme, niin saadaan omanlaiset joulut.

Siinähän valehtelet. Mainoksessa laitettiin vastaaja kiinni. Etkö sinä ole koskaan laittanut puhelimesta ääntä pois tms.?

Mainoksessa suljetaan vastaajan viesi ja sen lisäksi myös valehdellaan.

Ei se vastaajaan viestin jättänyt tiedä, onko se kuunneltu kokonaan vai ei. Voihan se olla, että vanha pari kuuntelee sen myöhemmin kokonaan, juuri tuossa hetkessä eivät.

Vierailija
484/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosikkimainokseni! <3 Teini-ikäiset lapseni kauhuissaan! :D

t: Punavuoren mainostoimisto yhteistyössä Ikean markkinointiimin kanssa

Vierailija
485/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole mainosta nähnyt, mutta kollektiiivisen loukkaantumisen määrästä päätellen näin pieneen maahan ei ilmeisesti vieläkään mahdu kuin yksi totuus ja yhdenlainen joulu. N40

Siinähän valehtelet. Mainoksessa laitettiin vastaaja kiinni. Etkö sinä ole koskaan laittanut puhelimesta ääntä pois tms.?

Ei se vastaajaan viestin jättänyt tiedä, onko se kuunneltu kokonaan vai ei. Voihan se olla, että vanha pari kuuntelee sen myöhemmin kokonaan, juuri tuossa hetkessä eivät.

Mitä väliä sillä on, milloin valehtelijat viestejään kuuntelee.

Vierailija
486/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallistuneessa yhteiskunnassa on siis vielä yksi asia, jota ei saa kyseenalaistaa, lapsiperheen joulu. Juhlitaanko sitä tuolla samalla hampaat irvessä -meiningillä yleisestikin? "Joulumieltä, saatana, vaikka väkisin." Hyvä ketju, sääli ettei ole poppareita.

Vierailija
487/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kenen puolesta sä loukkaannut, kun se viestin jättäjä ei teidä hittojakaan koko asiasta? Miten tämä mainos menee toisilla näin tunteisiin, se on mainos ja koko tv täynnä toinen toistaan typerämpiä? On kyllä onnistunut kampanja, kohta on someraivo valloillaan.

Vierailija
488/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne "olen työni jo tehnyt" -isovanhemmat olisivat voineet jättää sen "työn" oikeasti tekemättä ja jättää lapsensa tekemättä tai antaa pois joillekin, joita oikeasti kiinnostaa. (Hyvä) vanhemmuus ei lopu koskaan eikä siitä voi oikein irtisanoutuakaan olematta täysi k_sipää.

Vierailija
489/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maallistuneessa yhteiskunnassa on siis vielä yksi asia, jota ei saa kyseenalaistaa, lapsiperheen joulu. Juhlitaanko sitä tuolla samalla hampaat irvessä -meiningillä yleisestikin? "Joulumieltä, saatana, vaikka väkisin." Hyvä ketju, sääli ettei ole poppareita.

Mainoksen tekijöillä, jos jollain, on hampaat irvessä meininki mitä jouluun tulee. Sitähän kaikki täällä juuri kritisoi.

Lopeta jo, mainostston edustaja

Vierailija
490/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainoksen tekijöillä, jos jollain, on hampaat irvessä meininki mitä jouluun tulee. Sitähän kaikki täällä juuri kritisoi.

Mä en ole mainosalalla. Ehkä juuri siksi ei aukene tämä mainosraivo. Se on jonkun näkemys. Mä puolestani inhoan sitä, missä debiili nainen ja lapset pingviinikävelee, mutta mitä sitten?

Vierailija
491/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa Ikean seuraava mainos pilkkaa vanhuksia? Ja lapsettomia sinkkuja? Eikä kukaan suutu, sehän on hauskaa!

Vierailija
492/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsi kun isovanhemmat istuivat niin kaukana toisistaan. Olisko siinä mummilla uusi miespuolinen tuttavuus ja ymmärrettävästi ei halua lapsiperhettä passata tänä jouluna. Myös Ikean huonekalut saattavat tehdä vaikutuksen uuteen charmikkaaseen mieheen.

Vierailija
493/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska mainos, vaikka olenkin perhekeskeinen jouluimmeinen :). Vähän sama kuin Miitta Sorvalin mainoksissa -olen hommani hoitanut.

Varmasti on sellaistakin joulunviettoa, että aikuiset lapset tulevat valmiiseen jouluun, tekemättä itse mitään. Meille on lapset tulossa kumppaneineen ja odotamme sitä innolla. Kysyivät mitä voivat tuoda joulupöytään.

Olemme itsekin kiireisiä, työelämässä ja harrastamme paljon, joten muutakin tekemistä löytyy, kun vääntää joulua isolle porukalle. Minusta joulua viettävän porukan pitäisi muistaa hyvä sääntö: Vuoroin vieraissa käydään. 

Vierailija
494/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohderyhmä: passiivisaggressiiviset valehtelijat joita vit uttaa oma perhe ja koko joulu

No, kai näitäkin löytyy, mutta useimmat kai tykkäävät kivasta joulusta ja mainoksillakin on kiva virittäytyä tunnelmaan. Nyt tunnelma on ilkeä ja kylmä.

Vierailija
495/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole mainosalalla. Ehkä juuri siksi ei aukene tämä mainosraivo. Se on jonkun näkemys. Mä puolestani inhoan sitä, missä debiili nainen ja lapset pingviinikävelee, mutta mitä sitten?

Mitä sitten osallistut ellei kiinnosta. Mitä sitten, jos joitakin kiinnostaa mitä arvomaailmaa lapsille ja nuorillekin tuputetaan. Tämä mainos ei oikeasti menisi läpi missään muualla. Miksi Suomeen tehdään näin ankeaa meininkiä? Talvi on muutenkin pimeä ja olisi kiva nähdä positiivisia asioita.

Vierailija
496/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisin kyllä tietää mitä ikäryhmää ovat ne, jotka vetävät tästä niin käsittämättömän herneen nenään ja pahoittavat mielensä. No naisia ainakin, se on selvä, mutta mitä ikäluokkaa? Onko yleisesti mielensäpahoittajat samaa ikäluokkaa? Villi veikkaukseni on n. 38-45-vuotiaat. Tuntuvat ottavan itseensä joka hemmetin asian, vaikeeta on elämä.

N32

Vierailija
497/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kenen puolesta sä loukkaannut, kun se viestin jättäjä ei teidä hittojakaan koko asiasta? Miten tämä mainos menee toisilla näin tunteisiin, se on mainos ja koko tv täynnä toinen toistaan typerämpiä? On kyllä onnistunut kampanja, kohta on someraivo valloillaan.

Valheella on lyhyet jäljet. Kyllä ne vielä narahtaa siitä, ettei olleetkaan Kanarialla.

Vierailija
498/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsytti mainoksessa lähinnä se, että miksi ne ihmiset eivät olleet uskaltaneet sanoa lapselleen, että haluavat olla jouluna rauhassa. Miksi piti kehittää joku valhe matkalle lähdöstä. 

Ja vielä niin kauas johonkin tyyliin Mallorcalle, mihin lapsilla ei olis mahdollisuutta edes päästä heidän seuraansa. Ja ettei lapset tajua tulla tarkistamaan, että onko heidän kotonaan ketään. Ja kotona kaikki valot visusti kiinni ettei kukaan tajua heidän olevan kotona.

Vierailija
499/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten osallistut ellei kiinnosta. Mitä sitten, jos joitakin kiinnostaa mitä arvomaailmaa lapsille ja nuorillekin tuputetaan. Tämä mainos ei oikeasti menisi läpi missään muualla. Miksi Suomeen tehdään näin ankeaa meininkiä? Talvi on muutenkin pimeä ja olisi kiva nähdä positiivisia asioita.

Tätä mainosta esitetään ainakin kaikkialla Pohjoismaissa. Varmasti muuallakin. Mitä negatiivista tässä näet? Minä en yhtään mitään, joten kannattaisko kuitenkin ensin tutkia se oma asenne, jos tästä mainoksesta tulee paha mieli..

Vierailija
500/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikeallahan on mm. myös se mainos, jossa nainen heittää sormuksen roskiin ja kaikki on hemmetin hienoa. Mitä lie Ikea näillä mainoksilla haluaakaan viestiä.

Siinähän viestitään, että vaikka menisi päin vittuaniin Ikealla sisustettu koti on ihana oma turvapaikka.

Tuossa joulumainoksessa ei olla oikein onnistuttu, koska siinä asetetaan vastakkain Ikealla sisustetun kodin tunnelma ja rauha, joka voittaa jouluperinteet ja yhdessäolon. Tuo asetelma korostaa itsekkyyttä ja tuon tunnelma ja rauha -aspektin olisi saanut aikaan muullakin tavoin. Mutta vastakkainasettelu tuossa kai ideana onkin. Tuo kertoo nykyajasta ja vapaudesta valita-vaikka sitten sitä Ikeaa, jota kaikilla muillakin on kun halvalla saa.

Kysynpähän vaan, että kuka oikeasti nauttii siitä, että kootaan suku yhteen yhden-kahden päivän ajaksi? Että pitää ajella siellä sun täällä sukulaisissa ja pitää katsella sitä älytöntä kiireistä hösläämistä, kun pitää saada ruoka pöytään. Hirveästi hälinää ympärillä ja hiljaista saattaa tulla vasta illemmasta, kun lapset on saatu vaivoin nukkumaan ja voi itse istua alas ja hengähtää. Ei KUKAAN kaipaa sellaista enää vanhemmalla iällä.

Minulle joulu on nimenomaan rentoutumista ja hiljenemistä. Ei yhtään ylimääräistä sukulaista hössöttämässä, vaan ihan vaan oman pienen perheen kesken. Ei stressiä, kaikki tehdään ajan kanssa rauhassa eikä kukaan huuda tai melskaa ympärillä. En todellakaan kaipaa enää niitä pakollisia sukujouluja.

Kyllä se nyt vaan on kaivattava, tai perhearvot on romutettu ja saat maata yksin vanhainkodissa.

Ei siellä yksin tarvitse maata. Koko talo täynnä vanhuksia. Mukava muistella Kanarian matkoja siellä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan