Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikea uusin joulumainos, olenko ainoa jolle jäi tosi huono fiilis siitä?

Vierailija
30.11.2019 |

Siis se joulumainos jossa vanhempi herttainen pariskunta istuu yhdessä sohvalla ja rouva vastaa tyttärensä puheluun joulutoivotuksista, rouva ei vastaa toivotuksiin. Kun tytär kysyy pikaisesti jotain rosollista rouvan miesystävä tai soittajan isä 'lyö luurin' soittajan korvaan. Ja sen jälkeen vanhempi pariskunta nostaa glögilasia toisilleen juhlistaen.

Siis mainos oli niin ilkeä. Ja onhan ilkeät mainokset lisääntynyt muutenkin, mutta tässä oli perheenjäsenet tosi ilkeitä toisilleen, jotenkin soti niin joulunkenkeä, kotia ja perheyhteisöä vastaan koko mainos että vaikea ymmärtää miksi Ikea tekee tätä.

Kommentit (584)

Vierailija
461/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikeallahan on mm. myös se mainos, jossa nainen heittää sormuksen roskiin ja kaikki on hemmetin hienoa. Mitä lie Ikea näillä mainoksilla haluaakaan viestiä.

Siinähän viestitään, että vaikka menisi päin vittuaniin Ikealla sisustettu koti on ihana oma turvapaikka.

Tuossa joulumainoksessa ei olla oikein onnistuttu, koska siinä asetetaan vastakkain Ikealla sisustetun kodin tunnelma ja rauha, joka voittaa jouluperinteet ja yhdessäolon. Tuo asetelma korostaa itsekkyyttä ja tuon tunnelma ja rauha -aspektin olisi saanut aikaan muullakin tavoin. Mutta vastakkainasettelu tuossa kai ideana onkin. Tuo kertoo nykyajasta ja vapaudesta valita-vaikka sitten sitä Ikeaa, jota kaikilla muillakin on kun halvalla saa.

Kysynpähän vaan, että kuka oikeasti nauttii siitä, että kootaan suku yhteen yhden-kahden päivän ajaksi? Että pitää ajella siellä sun täällä sukulaisissa ja pitää katsella sitä älytöntä kiireistä hösläämistä, kun pitää saada ruoka pöytään. Hirveästi hälinää ympärillä ja hiljaista saattaa tulla vasta illemmasta, kun lapset on saatu vaivoin nukkumaan ja voi itse istua alas ja hengähtää. Ei KUKAAN kaipaa sellaista enää vanhemmalla iällä.

Minulle joulu on nimenomaan rentoutumista ja hiljenemistä. Ei yhtään ylimääräistä sukulaista hössöttämässä, vaan ihan vaan oman pienen perheen kesken. Ei stressiä, kaikki tehdään ajan kanssa rauhassa eikä kukaan huuda tai melskaa ympärillä. En todellakaan kaipaa enää niitä pakollisia sukujouluja.

Kyllä se nyt vaan on kaivattava, tai perhearvot on romutettu ja saat maata yksin vanhainkodissa.

Vierailija
462/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikeallahan on mm. myös se mainos, jossa nainen heittää sormuksen roskiin ja kaikki on hemmetin hienoa. Mitä lie Ikea näillä mainoksilla haluaakaan viestiä.

Siinähän viestitään, että vaikka menisi päin vittuaniin Ikealla sisustettu koti on ihana oma turvapaikka.

Tuossa joulumainoksessa ei olla oikein onnistuttu, koska siinä asetetaan vastakkain Ikealla sisustetun kodin tunnelma ja rauha, joka voittaa jouluperinteet ja yhdessäolon. Tuo asetelma korostaa itsekkyyttä ja tuon tunnelma ja rauha -aspektin olisi saanut aikaan muullakin tavoin. Mutta vastakkainasettelu tuossa kai ideana onkin. Tuo kertoo nykyajasta ja vapaudesta valita-vaikka sitten sitä Ikeaa, jota kaikilla muillakin on kun halvalla saa.

Kysynpähän vaan, että kuka oikeasti nauttii siitä, että kootaan suku yhteen yhden-kahden päivän ajaksi? Että pitää ajella siellä sun täällä sukulaisissa ja pitää katsella sitä älytöntä kiireistä hösläämistä, kun pitää saada ruoka pöytään. Hirveästi hälinää ympärillä ja hiljaista saattaa tulla vasta illemmasta, kun lapset on saatu vaivoin nukkumaan ja voi itse istua alas ja hengähtää. Ei KUKAAN kaipaa sellaista enää vanhemmalla iällä.

Minulle joulu on nimenomaan rentoutumista ja hiljenemistä. Ei yhtään ylimääräistä sukulaista hössöttämässä, vaan ihan vaan oman pienen perheen kesken. Ei stressiä, kaikki tehdään ajan kanssa rauhassa eikä kukaan huuda tai melskaa ympärillä. En todellakaan kaipaa enää niitä pakollisia sukujouluja.

Kyllä se nyt vaan on kaivattava, tai perhearvot on romutettu ja saat maata yksin vanhainkodissa.

Sinäpä sen sanoit 😂👌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se niin kaunista hehkuttaa itsekkyyttä ja ivata lapsiperheen äänekästä joulutohinaa ja tyttären typerää asiaa. Minusta kumma idea joulumainokseksi. Ite kanssa odottaa, että joulumainoksista tulisi lämmin ja positiivinen fiilis. Tuosta ei tule.

Eli sinä et vain ole sen mainoksen kohderyhmää, piste. 

Mainos on selkeästi kohdennettu 40-60 -vuotiaille, ruuhkavuosista juuri selvinneille naisille erityisesti. Heillä voi olla ehkäpä vielä kaukaisena haaveena, et sitku ---sitku mä pääsen eläkkeelle, niin en pieraisekaan tänne päin. En auta kun minuakaan ei ole autettu, persettäni en nosta siitä sohvalta enää, yhtään neuvoa en jakele, eihän ne ennenkään olleet minkään arvoisia kenenkään mielestä, minun höösääminen ja huusaaminen aiheutti vain ivallisia kommentteja jne jne .

Tämä on se todellinen kohderyhmä tälle mainokselle. Toissijainen kohderyhmä on sitten ne suuret ikäluokat, eli 70 -vuotiaat, joista osa rakastaa, osa vihaa, mutta kylmäksi ei varmaan tämä mainos juuri jätä.

Vierailija
464/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se niin kaunista hehkuttaa itsekkyyttä ja ivata lapsiperheen äänekästä joulutohinaa ja tyttären typerää asiaa. Minusta kumma idea joulumainokseksi. Ite kanssa odottaa, että joulumainoksista tulisi lämmin ja positiivinen fiilis. Tuosta ei tule.

Mainos on selkeästi kohdennettu 40-60 -vuotiaille, ruuhkavuosista juuri selvinneille naisille erityisesti. Heillä voi olla ehkäpä vielä kaukaisena haaveena, et sitku ---sitku mä pääsen eläkkeelle, niin en pieraisekaan tänne päin. En auta kun minuakaan ei ole autettu, persettäni en nosta siitä sohvalta enää, yhtään neuvoa en jakele, eihän ne ennenkään olleet minkään arvoisia kenenkään mielestä, minun höösääminen ja huusaaminen aiheutti vain ivallisia kommentteja jne jne .

Tämä on se todellinen kohderyhmä tälle mainokselle. Toissijainen kohderyhmä on sitten ne suuret ikäluokat, eli 70 -vuotiaat, joista osa rakastaa, osa vihaa, mutta kylmäksi ei varmaan tämä mainos juuri jätä.

Eipä osunut mainos kohteeseen. N44, joka rakastaa laittaa sukujouluja. Kaikki öykkärit voi suosiolla jättäytyä sivuun pilaamasta joulun ihanaa tunnelmaa.

Vierailija
465/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahtava mainos. Pariskunta, joka katuu lapsien tekemistä ja ottaa nyt oman elämänsä takaisin eläkeiässä. Mutta tämähän on tabu, josta puoli valtakuntaa pillastuu kun se ääneen mainitaan.

Oma moka, mitäs tekivät kersoja. Nykyisillä 60-70-vuotiailla oli ehkäisykeinot käytössä ellei älyssä ollut vikaa. Turha itkeä kun maito on maassa.

Vierailija
466/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mainosta nähnyt, mutta kollektiiivisen loukkaantumisen määrästä päätellen näin pieneen maahan ei ilmeisesti vieläkään mahdu kuin yksi totuus ja yhdenlainen joulu. N40

Vierailija
467/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nautin. Tosin kukaan ei ajele ympäriinsä, kun ei ole mitään ihqun moderneja uusperheitä joihin ollaan hätäisesti pukattu mukuloita ankkureiksi. Rauhallista tunnelmaa, teini-ikäisiä, keski-ikäisiä ja vanhuksia. Katsos kun ne lapset eivät ole lapsia kuin tietyn ajan vai oletko itsekin vielä vihattava ja rasittava lapsi? Hyi, vai oletko peräti eltaantunut kalmanhajuinen vanhus?

Vierailija
468/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole mainosta nähnyt, mutta kollektiiivisen loukkaantumisen määrästä päätellen näin pieneen maahan ei ilmeisesti vieläkään mahdu kuin yksi totuus ja yhdenlainen joulu. N40

Totta. Valehdellaan kaikki toisillemme, niin saadaan omanlaiset joulut.

Vierailija
469/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän valehtelet. Mainoksessa laitettiin vastaaja kiinni. Etkö sinä ole koskaan laittanut puhelimesta ääntä pois tms.?

Vierailija
470/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt tv-mainosta, mutta menee hermo siihen Ikean radiomainokseen, jossa puhutaan kamalaa tankeroruotsia, r-kirjaimia rumasti painottaen. Nainen siis lukee jonkin jonlulaulun tai värssyn sanoja ruotsiksi.

Vierailija
471/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin, että se oli ääniviesti eikä puhelu? Hyvä mainos kuitenkin, joskus on kiva rauhoittua kotona kahdelleen.

Vierailija
472/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostoimistolla menossa epätoivoinen kampanja tilanteen pelastamiseksi. Kaikki mahdolliset haukkumatavat ja -sanat on jo käytetty niiden haukkumiseen, jotka pitävät mainosta huonona. Lisää maailmaan samaa kalseaa tunnelmaa ja toisten alas painamista kuin mainoksessakin.

Hyvä Helsingin mainostoimiston lapsettomat sinkkunaiset! Pyritte levittämään omaa kylmää ja kyynistä maailmankatsomustanne kaikkialle. Nyt kauhea puolustelukampanja menossa kun joku uskaltaa älähtää.

Vierailija
473/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohderyhmä ja mainos on ihan baska. Piste. Tuollaisessa passiivisaggressiivisessä uhmassa ei ole mitään hauskaa. Meidän ikäiset osaa jo kommunikoida eikä tarvii valehdella olevansa "Kanarialla". Eikä ilkeydessä ole mitään hauskaa siinäkään.

N44, muistelen lämmöllä kaikkia perhejoulujamme

Vierailija
474/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohderyhmä ja mainos on ihan baska. Piste. Tuollaisessa passiivisaggressiivisessä uhmassa ei ole mitään hauskaa. Meidän ikäiset osaa jo kommunikoida eikä tarvii valehdella olevansa "Kanarialla". Eikä ilkeydessä ole mitään hauskaa siinäkään.

N44, muistelen lämmöllä kaikkia perhejoulujamme

KohderyhmÄÄ, korjaus

Vierailija
475/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen IKEAn mainos oli nainen joka heitti sormuksen roskiin mutta oli sentään sisustanut. Ruotsalainen IKEA tekee masentuneiden ihmisten Suomeen masentavia mainoksia.

Suomessa ihmisillä on päässä vikaa niin paljon, että kaikki mainokset pitää lässyttää. Jopa Kiillon lattiatasoitteen  yhteydessä puhutaan rakkaudesta samoin kun makeisten kanssa.

Vierailija
476/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitin, että se oli ääniviesti eikä puhelu? Hyvä mainos kuitenkin, joskus on kiva rauhoittua kotona kahdelleen.

Opettele kirjoittamaan oikea muoto, joka on KAHDESTAAN. Ainakin kaksi kertaa olet jo tehnyt saman virheen tässä ketjussa, kahdessa eri viestissä. En ole koskaan aiemmin nähnyt kenenkään kirjoittavan "kahdelleen", joten turha väittää, että olet eri kirjoittaja kuin aiemmin saman virheen tehnyt.

Vierailija
477/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeaa, herätyys.... Onko lämmin joulumainosidea pyllistää ja näyttää keskaria lapsiperheille? Aika iso asiakaskunta?

Vierailija
478/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkimainokseni! <3 Teini-ikäiset lapseni kauhuissaan! :D

Vierailija
479/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki passiivisaggressiiviset akat ihan innoissaan. Mitä meille normaaleille mukaville ihmisille jäi käteen. Ei mitään / kökkö fiilis. Emme ole kohderyhmää.

Vierailija
480/584 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän valehtelet. Mainoksessa laitettiin vastaaja kiinni. Etkö sinä ole koskaan laittanut puhelimesta ääntä pois tms.?

Mainoksessa suljetaan vastaajan viesi ja sen lisäksi myös valehdellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme