Ikea uusin joulumainos, olenko ainoa jolle jäi tosi huono fiilis siitä?
Siis se joulumainos jossa vanhempi herttainen pariskunta istuu yhdessä sohvalla ja rouva vastaa tyttärensä puheluun joulutoivotuksista, rouva ei vastaa toivotuksiin. Kun tytär kysyy pikaisesti jotain rosollista rouvan miesystävä tai soittajan isä 'lyö luurin' soittajan korvaan. Ja sen jälkeen vanhempi pariskunta nostaa glögilasia toisilleen juhlistaen.
Siis mainos oli niin ilkeä. Ja onhan ilkeät mainokset lisääntynyt muutenkin, mutta tässä oli perheenjäsenet tosi ilkeitä toisilleen, jotenkin soti niin joulunkenkeä, kotia ja perheyhteisöä vastaan koko mainos että vaikea ymmärtää miksi Ikea tekee tätä.
Kommentit (584)
Vierailija kirjoitti:
Näin mainoksen vihdoin.
Ei mun mielestä käynyt ilmi, että kyse olisi vastaajaviestistä. Pikemminkin näytti siltä, että oli videopuhelu, kun valoa heijastui naisen paidalle.
Aika tylyltä näytti.
Puhelimessa on selkeästi teksti vastaaja!
Linkki mainokseen on tuolla aikaisemmin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mainoksen vihdoin.
Ei mun mielestä käynyt ilmi, että kyse olisi vastaajaviestistä. Pikemminkin näytti siltä, että oli videopuhelu, kun valoa heijastui naisen paidalle.
Aika tylyltä näytti.
Puhelimessa on selkeästi teksti vastaaja!
Linkki mainokseen on tuolla aikaisemmin....
Lyhyessä versiossa ei näy mitään tekstejä puhelimessa.
Unohdetaan lämmin tunnelma ja hyvä tahto ihmisten kesken. Tilalle perhejoulun morkkaamista ja valehtelua lapsille... Only in Finland!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He kuuntelevat vastaajaa eli tytär on jättänyt ääniviestin, kenellekään ei lyödä luuria korvaan! En itsekään huomannut tätä heti ja ihmettelin.
Miksi tytär kysyy vastaajalta, paljonko punajuuria tulee rosolliin?
Koska hän soitti äidilleen kysyäkseen sitä, ja kun äiti ei vastannut niin hän jätti viestin vastaajaan. Tollo.
Ei taatana. Täällä vannotaan kostoa välinpitämättömille vanhuksille, itketään lapsivihamielisyyttä "vain Suomessa" ja loukkannutaan oman ja muiden puolesta yhden käsikirjoitetun mainoksen perusteella. Mainoksen, joka on keksitty. Jota valtaosa mammoista ei tunnu edes ymmärtäneen, koska ei siinä luuria kenenkään korvaan isketä. Eikä sitä mainosta ole vain Suomen markkinoille tehty, se näkyy myös esim muissa Pohjoismaissa.
Voiko tää olla edes totta?
Toihan on just niin passeli mainos! Ei vaan aina jaksais... tytär voi etsiä rosolliohjeen netistä 🤗 hauskaa joulua ❤️❤️🍾🥂
Mahtava ketju. Lukutaidottomat, mammahöyryillä päänsä pilanneet mesoavat lukematta edes koko ketjua läpi, eivätkä tajua mistään mitään. Hyvää viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Unohdetaan lämmin tunnelma ja hyvä tahto ihmisten kesken. Tilalle perhejoulun morkkaamista ja valehtelua lapsille... Only in Finland!!!
Aika höllässä se keskiluokkaisen joulukuplan hyvä tahto on, jos yksi mainos sadan jouluisen kristallikruunu-slipoveri-korkkiruuvikiharamainoksen joukossa saa sen välittömästi tuhoutumaan. Kyllä nyt on syytä olla huolissaan perhearvoista, vai kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Mainoksen vanha nainen on suosittu malli. Kaunis.
Sekö oikeuttaa valehtelemaan ja lyömään luurin korvaan, jos on kaunis?
Mikä ihmeen despootti se mies oikein on? Ottaa naiselta puhelimen kädestä ja lyö kiinni. Törkeää käytöstä. Varmaa onkin kiva joulu alistetulla naisella, kun ei saa pitää yhteyttä edes tyttäreensä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan mones vain Suomessa -väite jo tässä ketjussa. Sinäkö tiedät kaikkien maailman maiden lapsiperhemyönteisyyden? Mene katsomaan kadulla asuvia lapsia ja ilman sosiaaliturvaa olevia perheitä ja uhriudu matkalla lastenneuvolaan ja puoli-ilmaiseen päivähoitoon.
Kovat puolustuspuheet menossa 😂
Mainos on mauton. Ei hauska.
Ihana mainosidea. Olen säölivästi katsellut erään sukulaisperheen joulunviettoja. Ovat kilttejä ja mukavia ihmisiä, joiden yli on vaan kävelty, joten ovat vuodesta toiseen joutuneet raatamaan sukulaisilleen sellaisen perinnejoulun ( itse vietän omani ihan lähipiirissä, eli kahdestaan). Olivat aina ihan järjettömän stressaantuneita ennen joulua ja todella väsyneitä sen jälkeen. Kerran sitten valehtelivat, että ovat vatsataudissa ja saivat kierteen katkaistua. Nyt ovat onnellisia ja tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihana mainosidea. Olen säölivästi katsellut erään sukulaisperheen joulunviettoja. Ovat kilttejä ja mukavia ihmisiä, joiden yli on vaan kävelty, joten ovat vuodesta toiseen joutuneet raatamaan sukulaisilleen sellaisen perinnejoulun ( itse vietän omani ihan lähipiirissä, eli kahdestaan). Olivat aina ihan järjettömän stressaantuneita ennen joulua ja todella väsyneitä sen jälkeen. Kerran sitten valehtelivat, että ovat vatsataudissa ja saivat kierteen katkaistua. Nyt ovat onnellisia ja tyytyväisiä.
Melkoisia p*skahousuja tosiaan, kun eivät osaa puhua asioista kuten aikuiset ihmiset.
Ihan mahtava mainos. Pariskunta, joka katuu lapsien tekemistä ja ottaa nyt oman elämänsä takaisin eläkeiässä. Mutta tämähän on tabu, josta puoli valtakuntaa pillastuu kun se ääneen mainitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoisia p*skahousuja tosiaan, kun eivät osaa puhua asioista kuten aikuiset ihmiset.
Et varmaan tunne ihmismieltä kovin hyvin. Kuinka jotkut ovat päällekäyviä ikuisuusriitelijöitä ja joka asiasta mielensäpahoittajia, joiden sanavarastoon ein uskominen ei kuulu. Nämä hirviöt löytävät uhreikseen aina ne kilteimmät ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan tunne ihmismieltä kovin hyvin. Kuinka jotkut ovat päällekäyviä ikuisuusriitelijöitä ja joka asiasta mielensäpahoittajia, joiden sanavarastoon ein uskominen ei kuulu. Nämä hirviöt löytävät uhreikseen aina ne kilteimmät ihmiset.
Normaali ihminen ei päästä kotiinsa ei-toivottuja henkilöitä. Jos siihen ei pysty, niin kannattaa alkaa tutkituttamaan sitä omaa ihmismieltä.
Perheitä pitää halveksua nykyään. Ehkä on toiset ajatukset sitten eläkeiässä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeallahan on mm. myös se mainos, jossa nainen heittää sormuksen roskiin ja kaikki on hemmetin hienoa. Mitä lie Ikea näillä mainoksilla haluaakaan viestiä.
Siinähän viestitään, että vaikka menisi päin vittuaniin Ikealla sisustettu koti on ihana oma turvapaikka.
Tuossa joulumainoksessa ei olla oikein onnistuttu, koska siinä asetetaan vastakkain Ikealla sisustetun kodin tunnelma ja rauha, joka voittaa jouluperinteet ja yhdessäolon. Tuo asetelma korostaa itsekkyyttä ja tuon tunnelma ja rauha -aspektin olisi saanut aikaan muullakin tavoin. Mutta vastakkainasettelu tuossa kai ideana onkin. Tuo kertoo nykyajasta ja vapaudesta valita-vaikka sitten sitä Ikeaa, jota kaikilla muillakin on kun halvalla saa.
Kysynpähän vaan, että kuka oikeasti nauttii siitä, että kootaan suku yhteen yhden-kahden päivän ajaksi? Että pitää ajella siellä sun täällä sukulaisissa ja pitää katsella sitä älytöntä kiireistä hösläämistä, kun pitää saada ruoka pöytään. Hirveästi hälinää ympärillä ja hiljaista saattaa tulla vasta illemmasta, kun lapset on saatu vaivoin nukkumaan ja voi itse istua alas ja hengähtää. Ei KUKAAN kaipaa sellaista enää vanhemmalla iällä.
Minulle joulu on nimenomaan rentoutumista ja hiljenemistä. Ei yhtään ylimääräistä sukulaista hössöttämässä, vaan ihan vaan oman pienen perheen kesken. Ei stressiä, kaikki tehdään ajan kanssa rauhassa eikä kukaan huuda tai melskaa ympärillä. En todellakaan kaipaa enää niitä pakollisia sukujouluja.
Siinähän viestitään, että vaikka menisi päin vittuaniin Ikealla sisustettu koti on ihana oma turvapaikka.
Tuossa joulumainoksessa ei olla oikein onnistuttu, koska siinä asetetaan vastakkain Ikealla sisustetun kodin tunnelma ja rauha, joka voittaa jouluperinteet ja yhdessäolon. Tuo asetelma korostaa itsekkyyttä ja tuon tunnelma ja rauha -aspektin olisi saanut aikaan muullakin tavoin. Mutta vastakkainasettelu tuossa kai ideana onkin. Tuo kertoo nykyajasta ja vapaudesta valita-vaikka sitten sitä Ikeaa, jota kaikilla muillakin on kun halvalla saa.