Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä näkee sen Salon 3-vuotiaan pojan äidin tilitystä siitä, miten Suomen viranomaiset kaappasivat pojan äidiltään?

Vierailija
29.11.2019 |

En löydä Facebookista.

Kommentit (586)

Vierailija
341/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sanoi et hänellä on ollut kohdunkaulan syöpä ja melkein kuoli. Syksyllä myös puhunut että on kauheita kipuja ja pojan takia jaksaa elää ja selvitä tms.

Mitähän kaikkea ei kerro...

Niissä poistetuissa fb-lätinöissä jankutti että "synnytin hänet, olemme olleet joka päivä yhdessä, olemme aina yhdessä, asuimme Australiassa, hän syntyi Australiassa, meillä ei ole siteitä Suomeen, olemme aina olleet yhdessä, olimme Australiassa, joka päivä yhdessä" jne. Mutta kai olivat erossa jos äiti oli sairaalassa?

Vierailija
342/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mutsi kirjoittaa eräässä ryhmässä facessa näin: "My husband is never around. He is currently on holidays but normally leaves us at home by ourselves to go to others houses and plays video games and when he is home, he is glued to his phone so isn't really interested in family events."

Etsii seuraa ja tekemistä, teksti on kesäkuulta 2018, jolloin on ainakin asunut Virossa. 

Ja 2016 puhui synnytyksestä jossa oli läsnä "ex-partner", mihin joku kommentoi"what do u mean ex-partner" eli on-off..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen se sosiaaliohjaaja, joka mainitsi sängystä.

En sinänsä ole yllättynyt , että joku siihen tarttui. On totta, että on maita jossa lattialla nukkuminen on normi. Meillä ei ole. Ei edes niiden perheiden luona, jotka ko.maista tulevat. Lapset myös mukautuvat siihen ympärillä olevaan normiin, samoin kuin vanhemmuus.

Jos vanhemmilla on sänky ja lapsilla ei niin silloin meillä on ongelma. Vanhemmat tiedostavat omalla kohdallaan sängyn olevan mukava ja hyvä tapa nukkua yönsä. Lapsilla ei yksinkertaisesti ole niin suurta arvoa heidän silmissään, että sänkyä tulisi hankkia. Joskus vastaan tulee vanhempia, jotka ajattelevat että lapsen tulisi olla kiitollinen, kun on edes jokin nurkka missä nukkua. Koska : ”silloin kun minä olin lapsi niin nukuttiin likaisella patjalla, tuo sohva/patja/mytty/rikkinäinen sänky on edes ilman luteita”.

On eri asia jos lapsi ITSE haluaa nukkua kesällä muutaman hassun yön parvekkeella. Parveke ei kuitenkaan sovi kellekään osoitetuksi, saati ympärivuotiseksi tilaksi nukkua. Jos asut Balilla niin siinäpä nukut verkkokeinussa parvekkeella, mutta täällä se ei ole normi.

Kuten tälläkin palstalla huomaa, toisille tämä sänky (tai sen puute) on selkeä indikaattori, että lapsen elämässä on muitakin huolia jos tilanne on tuo. Ja toiset ovat puolustelemassa miten se ei nyt voi olla muka niin paha juttu. Nukkuahan voi missä vain, kyllä isoisä 50-luvulla nukkui uuninpankolla.

Suomi pyrkii tasa-arvoisuuteen ja siihen, että kaikilla lapsilla olisi samat eväät elämään. Tämä lähtee siitä, että kaikilla Suomessa asuvilla lapsilla on oma sänky. Jos haluaa nukkua vanhempien välissä se on Ok. Mutta lattialla ei tarvitse kenenkään majailla.

Kerropa nyt vielä ihan selvin sanoin että MITÄ KONKREETTISTA HAITTAA lapselle ja lapsen kehitykselle on lattialla patjan päällä nukkumisesta? Sinulla ei ole oikeutta määritellä minkä kulttuurin ja normien mukaan perheet elää jos siitä ei mitään haittakaan ole. Ja ei mitään musta tuntuu selityksiä.

Lapsi ei koe olevansa tärkeä. Vanhemmilla on mukava sänky, lapsi pohtii miksi hän ei ansaitse samaa. Kaikilla ystävillä on myös oma, osoitettu paikka, jossa levätä yönsä.

On selvää, että näistä järjestelyistä puuttuu kaikki turvallisuuden ja pysyvyyden tunne. Et tiedä saatko tänään nukkua olkkarissa sohvalla vai onko tila varattu aikuisille ( seksiin, juomiseen jne). Tänään sinut ehkä lähetetään sisarusten kanssa esim. komeron lattialle tai muualle haittaamasta aikuisten omaa aikaa.

Lapselle tulee tunne, ja se toisinaan hänelle myös sanoitetaan, ettei hän ansaitse omaa sänkyä. Eikä mitään muutakaan omaa. Omanarvontunne ja kyky rakastaa itseään arvokkaana ihmisenä ei pääse kehittymään, kun ympäristö viestii sinun olevan kaikkea muuta.

Sänky ei ole koskaa ole ollut näiden perheiden ainoa ongelma. Eräässä perheessä äiti ilmoitti, lastensa kuullen, että voisin viedä heidät mahdollisesti mukanani tällä vierailulla, sillä hän oli raskaana uudelle miehelleen. Lapsilla ei ollut mitään virkaa. He halusivat aloittaa ns. puhtaalta pöydältä ja lapset entisistä suhteista haittasivat idylliä.

Toisessa perheessä sängyn ja teinin oman tilan kontrollointi oli henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä isän puolelta. Lasta kyykytettiin, simputettiin ja häneen kohdistui todella sietämätöntä kiusaamista oman vanhemman toimesta. Isä näki, että hän oli vaik tiukka ja asetti rajoja. Koko perhe oireili. Ulkoapäin kukaan ei olisi voinut tätä ko.perheestä uskoa.

Se sosiaaliohjaaja.

Olen sijaisvanhempi ja meillä yksi lapsista ei nuku omassa huoneessaan saati sängyssään. Sos.tt. ei näe tässä ongelmaa. Nukkukoon lapsi siellä missä on turvallinen olo. Oleellista tässä on juuri se mitä sosiaaliohjaajakin yrittää sanoa, että lapsella kuitenkin on se sänky ja oma paikka. Hän voisi nukkua sängyssään, jos haluaisi. Olisihan se kummallista, jos lapsella ei olisi sänkyä ollenkaan. Miksi ei olisi? Eikö saatu hankittua vai myytiinkö/ vietiinkö pois? Meidän sijoitettu lapsi siellä omassa juuri hänen tilassaan ja sängyssään lukee päivisin Aku Ankkaa tai kuuntelee musiikkia.

Vierailija
344/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä helvetin utelias. Siis todella.

Ja teksti ja video on englaniksi, osaatko englantia, juoruhaukka?

Mistä tiedät, että video on englanniksi? Et tietenkään ei-uteliaana ole sitä käynyt katsomassa?

Vierailija
345/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Suomen valtio hyötyisi kehityksestä jäljessä olevan lapsen "kidnappaamisesta"?

Kehitysvammaisille suunnattu hoitokoti, jossa on puutetta asukkaista hyötyisi paljonkin. Samoin fysioterapeutit yms. Omistaako joku päätöksen tehneen sossun lähipiiristä hoitokodin. Kysympähän vaan, raha täällä ratkaisee.

Suomessa ei ole kehitysvammaisille lapsille suunnattuja hoitokoteja ainakaan montaa. Jos olisi, sinne olisi suunnaton jono. Jonot ovat pitkät aikuisten kehitysvammaisten hoitokoteihinkin. Missään ei ole myöskään sanottu, että tuo lapsi olisi kehitysvammainen.

Vierailija
346/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti on poistanut nyt osan päivityksistään, niin en tiedä onko tätä vielä tallella, mutta eilen luin äidin kommentin siitä että sosiaalityöntekijä oli hänelle sanonut tarvitsevansa rahaa, ja että joutuu ottamaan lapsen huostaan tämän takia. Siinä kohtaa meni viimeinenkin usko äidin tarinankerrontaan.

Kuvia on varsinaisesti pommitettu FB:n syyskuusta alkaen, mitä tällöin tapahtui, mitä alettiin todistelemaan? FB:n mukaan ovat myös olleet Norjassa kesällä.

Ovat asuneet Suomessa, olivatkin lomalla vain, ovat olleet täällä 4-6kk, paitsi olivat sittenkin myös Virossa ja Norjassa, äiti on ollut koko ajan yh, paitsi että äidillä onkin mies ja samalla lasten isä joka oli tulossa Viroon perässä, koska lautta oli arkena aivan täynnä, poliisit seurasivat siviiliasussa laivalla, miten edes tunnisti heidät? Mitä vielä? Mikä on totuus? Äiti sanoo olleensa johdonmukainen koko ajan eikä ole muuttanut tarinaa. Joopajoo.

Psykoosit tulilla sanoisin minä. Uskon että kasvatus ei ole onnistunut kehitysviivästymän mukaisesti (jos sellaista edes on - äiti oli myös linkannut FB:hen juttua kehitysviivästymästä juuri ennen lapsen syntymää - sattumaako?) jonka Suomen viranomaiset ovat huomanneet. Lasta ei ole ehkä yritetty kasvattaa ollenkaan, vaan vedottu viivästymään. Lapsen edun mukaisesti lapsi on sijoitettu, ehkä juuri syyskuun alussa? ja on mennyt herneet nenään tästä ja lapsi on kaapattu takaisin koska minunhan lasta ette vie ja olen amazing mum ja lapsi kärsii erossaolosta.

Älä selitä, Olen omin silmin nähnyt kahdet salaiset paperit. Järkyttyisitte jos tietäisitte. Puhut asiasta ilman mitään realistista todistetta. Ja en olekaan ketjussa ainoa, joka on törmännyt sellaiseen, mikä ei kestä päivänvaloa. Toivon että suomalaiset toimittajat edelleen tutkisivat asioita ja paljastaisivat kaiken mädännäisyyden tästä valtiosta. On jo korkea aika.

Miten olet voinut nähdä salaisia papereita?

Vierailija
347/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan edelleen vastausta että miten lattialla patjan päällä nukkuminen haittaa konkreettisesti lapsen kehitystä. Ne musta tuntuu että lapsesta tuntuu pahalta vastaukset ei käy faktasta.

Olisiko sinulle ok, jos sinun lapsesi nukkuisi päiväkodissa lattialla, vaikka kaikilla muilla on sänky? Tai jos tämä Markus olisi laitettu sijaisperheessä lattialle nukkumaan ja sijaisvanhemmat olisivat käyttäneet sänkyyn tarkoitetut rahat itseensä, olisiko se ihan hyväksyttävää mielestäsi?

Vierailija
348/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen juttu kyllä. Kävin läpi äidin profiilia facebookissa ja voi jestas sentään, ei oo ihan kunnossa tuo emäntä ollut aikoihin. Ahdisti katsoa kuinka epänormaalin paljon julkaisee julkisia pläjäyksiä itsestään ja pojastaan, my love, my dearest, forever. Oh for heavens sake lady, lataamoon ja justiinsa. Tulee mieleen ne Melinda Sakkarat ja muut, minähän olen täysin syytön yhtään mihinkään ja Suomi tekee bisnestä minun lapsellani. Yeah right!

Vierailija
349/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti on poistanut nyt osan päivityksistään, niin en tiedä onko tätä vielä tallella, mutta eilen luin äidin kommentin siitä että sosiaalityöntekijä oli hänelle sanonut tarvitsevansa rahaa, ja että joutuu ottamaan lapsen huostaan tämän takia. Siinä kohtaa meni viimeinenkin usko äidin tarinankerrontaan.

Kuvia on varsinaisesti pommitettu FB:n syyskuusta alkaen, mitä tällöin tapahtui, mitä alettiin todistelemaan? FB:n mukaan ovat myös olleet Norjassa kesällä.

Ovat asuneet Suomessa, olivatkin lomalla vain, ovat olleet täällä 4-6kk, paitsi olivat sittenkin myös Virossa ja Norjassa, äiti on ollut koko ajan yh, paitsi että äidillä onkin mies ja samalla lasten isä joka oli tulossa Viroon perässä, koska lautta oli arkena aivan täynnä, poliisit seurasivat siviiliasussa laivalla, miten edes tunnisti heidät? Mitä vielä? Mikä on totuus? Äiti sanoo olleensa johdonmukainen koko ajan eikä ole muuttanut tarinaa. Joopajoo.

Psykoosit tulilla sanoisin minä. Uskon että kasvatus ei ole onnistunut kehitysviivästymän mukaisesti (jos sellaista edes on - äiti oli myös linkannut FB:hen juttua kehitysviivästymästä juuri ennen lapsen syntymää - sattumaako?) jonka Suomen viranomaiset ovat huomanneet. Lasta ei ole ehkä yritetty kasvattaa ollenkaan, vaan vedottu viivästymään. Lapsen edun mukaisesti lapsi on sijoitettu, ehkä juuri syyskuun alussa? ja on mennyt herneet nenään tästä ja lapsi on kaapattu takaisin koska minunhan lasta ette vie ja olen amazing mum ja lapsi kärsii erossaolosta.

Älä selitä, Olen omin silmin nähnyt kahdet salaiset paperit. Järkyttyisitte jos tietäisitte. Puhut asiasta ilman mitään realistista todistetta. Ja en olekaan ketjussa ainoa, joka on törmännyt sellaiseen, mikä ei kestä päivänvaloa. Toivon että suomalaiset toimittajat edelleen tutkisivat asioita ja paljastaisivat kaiken mädännäisyyden tästä valtiosta. On jo korkea aika.

Miten olet voinut nähdä salaisia papereita?

Salaisissa kansiossa. =) Nuo leimat papereissa on tuttua sieltä. Harhoissa myös yleisiä.

Vierailija
350/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sinänsä ole yllättynyt , että joku siihen tarttui. On totta, että on maita jossa lattialla nukkuminen on normi. Meillä ei ole. Ei edes niiden perheiden luona, jotka ko.maista tulevat. Lapset myös mukautuvat siihen ympärillä olevaan normiin, samoin kuin vanhemmuus.

Jos vanhemmilla on sänky ja lapsilla ei niin silloin meillä on ongelma. Vanhemmat tiedostavat omalla kohdallaan sängyn olevan mukava ja hyvä tapa nukkua yönsä. Lapsilla ei yksinkertaisesti ole niin suurta arvoa heidän silmissään, että sänkyä tulisi hankkia. Joskus vastaan tulee vanhempia, jotka ajattelevat että lapsen tulisi olla kiitollinen, kun on edes jokin nurkka missä nukkua. Koska : ”silloin kun minä olin lapsi niin nukuttiin likaisella patjalla, tuo sohva/patja/mytty/rikkinäinen sänky on edes ilman luteita”.

On eri asia jos lapsi ITSE haluaa nukkua kesällä muutaman hassun yön parvekkeella. Parveke ei kuitenkaan sovi kellekään osoitetuksi, saati ympärivuotiseksi tilaksi nukkua. Jos asut Balilla niin siinäpä nukut verkkokeinussa parvekkeella, mutta täällä se ei ole normi.

Kuten tälläkin palstalla huomaa, toisille tämä sänky (tai sen puute) on selkeä indikaattori, että lapsen elämässä on muitakin huolia jos tilanne on tuo. Ja toiset ovat puolustelemassa miten se ei nyt voi olla muka niin paha juttu. Nukkuahan voi missä vain, kyllä isoisä 50-luvulla nukkui uuninpankolla.

Suomi pyrkii tasa-arvoisuuteen ja siihen, että kaikilla lapsilla olisi samat eväät elämään. Tämä lähtee siitä, että kaikilla Suomessa asuvilla lapsilla on oma sänky. Jos haluaa nukkua vanhempien välissä se on Ok. Mutta lattialla ei tarvitse kenenkään majailla.

No huh huh. Ei kaikkien ”sängyttömien lasten” vanhemmat ajattele lapsella olevan jotenkin vähemmän arvoa. Ei ihme, että ihmisillä on lasusta niin kamalan negatiivinen käsitys.

Kaverin lapsella on sänky, mutta on nukkunut silti puoli vuotta sohvalla, koska siinä on kuulemma mukavinta. Käyttekö hakemassa lapsen huostaan, jos äiti luopuu tarpeettomasta huonekalusta?

Vierailija
351/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Ei kaikkien ”sängyttömien lasten” vanhemmat ajattele lapsella olevan jotenkin vähemmän arvoa. Ei ihme, että ihmisillä on lasusta niin kamalan negatiivinen käsitys.

Kaverin lapsella on sänky, mutta on nukkunut silti puoli vuotta sohvalla, koska siinä on kuulemma mukavinta. Käyttekö hakemassa lapsen huostaan, jos äiti luopuu tarpeettomasta huonekalusta?

Olisi kyllä outoa luopua sängystä tarpeettomana, jos lapsi on halunnut puoli vuotta nukkua sohvalla. Lapset kuitenkin muuttavat mieltään monta kertaa lapsuuden aikana. Sitten sohvalla nukkuminen ei enää olisi lapsen oma valinta. Yleensähän tämmöiset asiat ei kyllä edes sosiaalitoimen tietoon tule. Meillä ei esimerkiksi kukaan ole koskaan käynyt selvittämässä perheoloja tai nukkumisjärjestelyjä.

Vierailija
352/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen "miehen" sukunimi on? Mikk mikä?

Vierailija
353/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan edelleen vastausta että miten lattialla patjan päällä nukkuminen haittaa konkreettisesti lapsen kehitystä. Ne musta tuntuu että lapsesta tuntuu pahalta vastaukset ei käy faktasta.

Ei mitenkään. Et tule saamaan vastausta.

Missään noista esitellyistä esimerkeistä ei syynä ole ollut sängyttömyys, vaan vanhempien alkoholismi, henkinen väkivalta jne.

Vierailija
354/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliviranomaistouhu on Suomessa bisnestä. Mitä enemmän lapsia huostaan, sitä enemmän siitä yksityiset toimijat saa rahaa. Yliampumisia tapahtuu.

Jos tietäisit ja tuntisit enemmän... En viitsi tähän edes kommentoida, mutta sopii yrittää kuule sitä työtä tehdä. Resurssit ja rahat vähenee koko ajan ja lasten ongelmat lisääntyvät. Myös vanhemmilla on nykyään enemmän ongelmia.

Ennemminkin on niin, että kaikkia lapsia ei pystytä pelastamaan. :( Aika, raha ja resurssit ei vain riitä! :(

Vierailija
355/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä outoa luopua sängystä tarpeettomana, jos lapsi on halunnut puoli vuotta nukkua sohvalla. Lapset kuitenkin muuttavat mieltään monta kertaa lapsuuden aikana. Sitten sohvalla nukkuminen ei enää olisi lapsen oma valinta. Yleensähän tämmöiset asiat ei kyllä edes sosiaalitoimen tietoon tule. Meillä ei esimerkiksi kukaan ole koskaan käynyt selvittämässä perheoloja tai nukkumisjärjestelyjä.

Varmasti lapselle sitten hankittaisiin uusi sänky, jos tahtookin nukkua omassa huoneessaan. Eli mikä ongelma?

Vierailija
356/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliviranomaistouhu on Suomessa bisnestä. Mitä enemmän lapsia huostaan, sitä enemmän siitä yksityiset toimijat saa rahaa. Yliampumisia tapahtuu.

Jos tietäisit ja tuntisit enemmän... En viitsi tähän edes kommentoida, mutta sopii yrittää kuule sitä työtä tehdä. Resurssit ja rahat vähenee koko ajan ja lasten ongelmat lisääntyvät. Myös vanhemmilla on nykyään enemmän ongelmia.

Ennemminkin on niin, että kaikkia lapsia ei pystytä pelastamaan. :( Aika, raha ja resurssit ei vain riitä! :(

Miksi lasten pitää syntyä kärsimään? Luulisi monien osaavan ehkäistä, keskeyttää tai antaa adoptioon. :,(

Vierailija
357/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti lapselle sitten hankittaisiin uusi sänky, jos tahtookin nukkua omassa huoneessaan. Eli mikä ongelma?

Mikä järki? Ei kaikilla ole rahaa ostaa uutta!

Vierailija
358/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla aiemmin väitti että tällä naisella olisi joku ulkomaalainen aksentti puheessaan? Nyt vasta katsoin jonkun videon jossa puhuu ja tuo on kyllä aivan perus aussi-aksentti. 

Vierailija
359/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenkotiin joutuminen ei kyllä ole pelastus. Kauhea ajatus että näkee esim huostaanoton pelastuksena kun se on aina lapselle tragedia ja sen pitäisi olla viimeinen keino.

Vierailija
360/586 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai oisko kuitenkin niin että vaatimukset lisääntyy. Kerta lapsi ei saa enää nukkua edes patjalla. Kokemusperusteisesti sanoisin että lapsista huolehditaan nykyään paljon paremmin kuin 30 vuotta sitten.