Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaunis, älykäs ja hyväkroppainen nainen on 25-vuotiaana vielä sinkku?

Vierailija
28.11.2019 |

Onko joku ansa? Mieleltään seonnut? Nirso?

Työskentelee suuressa kansainvälisessä yrityksessä hyvässä asemassa, on liikunnallinen ja harrastuksia löytyy, paljon ystäviäkin. Ei ole huomiohuoraava someheruttaja. Kertokaa mikä koira tässä on haudattuna. Vai onko mitään. Uskaltaako häntä tavoitella.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole löytänyt tarpeeksi tasokasta miesseuraa.

Vierailija
102/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee ketjua, huimaa suorastaan millaisia päätelmiä on tehty naisesta, jota kukaan ei täällä tunne. Hän on esitettyjen arvioiden mukaan mielisairas, jakorasia, lesbo, aseksuaali, traumatisoitunut ja vaikka vallan mitä. 

Jo aloittajan kirjoitus oli niin epäluuloinen ja karkea, että suosittelisin ehdottomasti jättämään kaikki naiset rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi yleistää että kaikki "uranaiset" olisivat samanlaisia, mutta keskimäärin on niin että halu menestyä korreloi tiettyjen luonteenpiirteiden kanssa, jotka tekevät pariutumisen monimutkaiseksi.

Syy miksi uranainen on hankalampi tapaus kuin uramies liittyy paljolti konservatiivisiin sukupuolirooleihin. Moni kunnianhimoinen ja määrätietoinen mutta ei kovin empaattinen uramies löytää rinnalleen kodin hengettären joka tuo suhteeseen pehmeitä ominaisuuksia joita tarvitaan, etenkin jos aikoo hankkia lapsia. Uranainen taas harvoin katselee pehmomiehiä, vaan edellyttää miehen olevan vähintään itsensä vertainen ns. maskuliinisilla ominaisuuksilla mitattuna (itsevarmuus, määrätietoisuus, kunnianhimo, päättäväisyys, kovuus, johtajanominaisuudet). Näille miehille vahva nainen on mielenkiintoinen haaste, mutta parisuhteessa tämän odotetaan alistuvan perinteisempään naisen rooliin, mikä johtaa riitoihin. Uramies haluaa haasteita töissä, ei haastamista kotona.

Siinäkin on tutkitusti sukupuolten välisiä eroja että uramiehissä korostuu enemmän kunnianhimo (halu luoda isompaa ja isompaa) ja uranaisissa perfektionismi (kaiken pitää olla täydellistä). Tämä on naula 30+ uranaisten pariutumishaaveiden arkkuun, koska mitä koulutetumpia ja menestyneempiä he ovat, sitä tarkemmat kriteerit miehelle ja parisuhteelle. Miehet puolestaan hyötyvät siitä että kunnianhimo on miehissä niin arvostettu ominaisuus, mikä kompensoi uraan keskittymisen huonoja puolia.

Uranainen jolla on jalat maassa, josta löytyy pehmeä ja rento puoli ja joka ei mieti miehiä speksilistojen ja aikataulujen kanssa, on harvinainen tapaus. Yhden tunnen, tosin tämä nainen ei ole luonteeltaan stereotyyyppinen uranainen, on menestynyt siksi koska on todella älykäs ja sosiaalisesti taitava.

Loput, firman mantroja toistavat kilpailuhenkiset urakiipijät, tuntuvat olevan jotenkin sekaisin. Kaveripiiristä löytyy useampikin hankala perfektionisti, koko ajan kaikkia haastava kilpailuhenkinen nainen jonka kanssa ei voi rentoutua, huippu-urheilija joka katsoo miehessä lähinnä saavutuksia, jne. Ihmeen monella on taustalla lieviä mt-ongelmia, kaappialkoholismia ja muuta. Ovat mielenkiintoisia ja suosittuja naisia, mutta eivät sellaisia jotka viedään vihille.

Uran ja perheen yhdistäminen taitaa olla miehille helpompaa, olen miehenä sitä mieltä.

Maalailullasi on vain yksi pikkupuute eli tilastojen mukaan parhaiten ansaitsevat ja koulutetut naiset ovat useimmiten naimisissa ja useamman lapsen äitejä kuin suomalaisnaiset keskimäärin. Heidän puolisonsa ovat vastaavanlaisia koulutettuja ja kovapalkkaisia miehiä. Sinkuiksi jää eniten kouluttamattomia ja vähätuloisia ihmisiä, ei suinkaan uranaisia. On täysin väärä käsitys, että uranainen jäisi ikisinkuksi.

Vierailija
104/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee ketjua, huimaa suorastaan millaisia päätelmiä on tehty naisesta, jota kukaan ei täällä tunne. Hän on esitettyjen arvioiden mukaan mielisairas, jakorasia, lesbo, aseksuaali, traumatisoitunut ja vaikka vallan mitä. 

Jo aloittajan kirjoitus oli niin epäluuloinen ja karkea, että suosittelisin ehdottomasti jättämään kaikki naiset rauhaan.

Todellakin. Pelkkiä stereotypioita ja naisvihaa, mikä saa epäilemään ap:ta samanlaiseksi. Mutta kyllä tuollainen nainen erottaa jyvät akanoista, joten ainahan voi yrittää onneaan.

105/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono luonne tai tykkää tytöistä. Tunnen yhden jumalaisen näköisen ja päällepäin iloisen naisen, joka on lähemmässä tuttavuudessa negatiivinen ja pomottava riivinrauta. Kokeile ihmeessä lähestyä. Varoituksen sana. Se huono luonne alkaa joskus paljastua vasta vuoden tuntemisen jälkeen.

Nainen voi toki olla myös helmi. Koskaan ei voo tietäö, mitä saa. :D

Vierailija
106/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse voin kerkailematta sanoa, että olen kuvauksesi kaltainen nuori nainen, tosin muutaman vuoden nuorempi. Voin omalta osaltani sanoa, ettei mitään jekkua välttämättä ole. Itse olen saanut kehuja vartalostani ja minulle sanotaan usein, että sopisin malliksi. Opiskelen yliopistossa, käyn töissä, huolehdin itsestäni. Syy, miksi olen sinkku, on ettei kukaan mies ole koskaan kysynyt minua ulos. Ei siis välttämättä ole minkäänlaista koiraa haudattuna.

Ei, vaan sinä et ole koskaan kysynyt kiinnostavaa miestä ulos.

Olen eri, mutta samassa tilanteessa. Ja kyllä, olen pyytänyt lukuisia miehiä ulos elämäni aikana. Muutama lähti kerran pari, mutta ei heillä ollut oikeaa kiinnostusta minuun. Suuri osa kieltäytyi heti. Ja tosiaan minua on lähestynyt 0 miestä.

Jälkeenpäin olen kuullut mm. että minua pidettiin outona koska olin pitkään yksin (eli parisuhteen saamisen edellytys on että on joskus saanut parisuhteen? Kiva). Joku myös kommentoi kaverilleni että olisi ollut kiinnostunut mutta ei tehnyt asialle mitään koska minunlaisellani on sata jonossa. Juu ei ole.

Esimerkiksi tällaiset ennakkoluulot voivat siis mutkistaa pariutumista.

Vierailija
107/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä löytänyt sitä oikeaa. Jos on sinkku vielä 30-vuotiaana, niin on turhan nirso eikä löydäkään ennen kuin laskee rimaa.

Vierailija
108/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hänen äitinsä on estänyt häntä kasvamasta aikuiseksi. Hänen täytyy nyt tehdä se uran & harrastusten kautta; viiden vuoden päästä voi näyttää kyseenalaiselta, 15 vuoden päästä jo lupaavalta.

Sinä voit tietysti myös hyväksikäyttää hänen naiiviuttaan.

Heh. Tämä oli virkistävää vaihtelua palstan normihulluihin juttuihin. Tämäkö on se äitihullu?

Vierailija
109/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä löytänyt sitä oikeaa. Jos on sinkku vielä 30-vuotiaana, niin on turhan nirso eikä löydäkään ennen kuin laskee rimaa.

Kenenkään ei tule laskea rimaansa. Mitä tekee puolisolla johon ei oikeasti ole hulluna? Paljon parempi olla yksin jos sopivaa kumppania ei löydy.

Vierailija
110/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla ap ole mitään tarjottavaa tämänkaltaiselle naiselle; älä tavoittele.

Niin, mitä ap sinulla on naiselle tarjottavana? Aloituksen perusteella naisiin kohdistuvia ennakkoluuloja ja suoranaista vihamielisyyttä. Ei kuulosta houkuttelevalta. Nainen kuuluu niille miehille, jotka arvostavat ja kunnioittavat häntä niin kuin kuuluu.

Vierailija
111/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tule laskea rimaansa. Mitä tekee puolisolla johon ei oikeasti ole hulluna? Paljon parempi olla yksin jos sopivaa kumppania ei löydy.

Ihan samaa mieltä ja koskee naisia miehiä ja sukupuolettomia.

Vierailija
112/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lespiaani tai turre.

Vierailija
113/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuoruuden rakkaus, mutta sitten olin sinkkuna 22-29- vuotiaana ihan vain omasta tahdostani ja vasta 30-vuotiaana aloin seurustella vakavasti. Miksi tuossa iässä pitäisi seurustella erityisesti?

Vierailija
114/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ihmeessä. Noin vuosi sitten eräs tuntemani pariskunta alkoi seurustella, kun työkaveri uskaltautui pyytämään ulos ja onnellisia ovat. Sama koulutus, sama työpaikka ja samantyylisyys vähän kaikessa.

Kaikki ovat kyllästyneet Tinderiin. Juuri kukaan ystävistäni (naisia) ei käytä sitä enää. Siksi ovat sinkkuja, koska deittailu ahdistaa liikaa. Ainoa mahdollisuus on tutustua työpaikalla, jos opiskeluaikana ei ole löytynyt ketään. Kukaan ei halua Tinderiin ja kaikki vihaa sitä.

Vierailija
115/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasit juuri omaan kysymykseen: Hän on kaunis, älykäs ja hyväkroppainen. Työskentelee suuressa kansainvälisessä yrityksessä hyvässä asemassa, on liikunnallinen ja harrastuksia löytyy, paljon ystäviäkin. Ei ole huomiohuoraava someheruttaja. Mihin tuollainen nainen miestä tarvitsee kun elämällä tuntuu jo muutenkin olevan paljon sisältöä, ehtii sen miehen hankkimaan myöhemminkin.

Olet täysin ja totaalisen väärässä. Tuollainen nainen on erittäin perhekeskeinen ja hyväksyy ainoastaan hyvät ja perhekeskeiset miehet parikseen, siksi seurustelusuhteet ovat pitkiä ja vakavia ja päättyessään nainen harkitsee kauan valintaa kaivaten kuitenkin läheisyyttä. Hänelle ei kuka tahansa kelpaa.

Osa haluaa, osa ei. Itse olen kyllä huomannut sen että moni älykäs, menestyvä nainen haluaa keskittyä nuorempana uraan ja sitten vasta vähän vanhempana halutaan sitoutua.

116/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että tuo paketti on myös viisas. 

Vierailija
117/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki halua olla parisuhteessa, eikä siihen liity mitään luonnevikaa tai mielisairautta. Ja voi olla, ettei vastaan ole tullut sellaista tyyppiä josta olisi kiinnostunut tarpeeksi, tai taustalla on jotain huonoja kokemuksia aikaisemmissa suhteissa ja on päättänyt pysyä sinkkuna.

Ap tosin vaikuttaa sen verran asenteelliselta, ennakkoluuloiselta ja oudolta tyypiltä, että naisen elämä ei parane jos erehtyisi parisuhteeseen ap:n kanssa.

Vierailija
118/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasit juuri omaan kysymykseen: Hän on kaunis, älykäs ja hyväkroppainen. Työskentelee suuressa kansainvälisessä yrityksessä hyvässä asemassa, on liikunnallinen ja harrastuksia löytyy, paljon ystäviäkin. Ei ole huomiohuoraava someheruttaja. Mihin tuollainen nainen miestä tarvitsee kun elämällä tuntuu jo muutenkin olevan paljon sisältöä, ehtii sen miehen hankkimaan myöhemminkin.

Olet täysin ja totaalisen väärässä. Tuollainen nainen on erittäin perhekeskeinen ja hyväksyy ainoastaan hyvät ja perhekeskeiset miehet parikseen, siksi seurustelusuhteet ovat pitkiä ja vakavia ja päättyessään nainen harkitsee kauan valintaa kaivaten kuitenkin läheisyyttä. Hänelle ei kuka tahansa kelpaa.

Osa haluaa, osa ei. Itse olen kyllä huomannut sen että moni älykäs, menestyvä nainen haluaa keskittyä nuorempana uraan ja sitten vasta vähän vanhempana halutaan sitoutua.

Minun tuntemani tuollaiset naiset ovat kaikki sellaisia kuin kuvasin ja olin itsekin aikoinaan vastaavanlainen. Seurustelu tuo vakautta elämään ja helpottaa urakehitystäkin, tuo turvallisuutta jne, mutta seurustelu voi myös päättyä eri syistä. Esimerkiksi siitä syystä, että toinen haluaa muuttaa ulkomaille töihin ja toinen ei halua. Itse jätin tuosta syystä nuoruuden poikaystävän hänen muuttaessaan pois ja teki tosi kipeää, koska hän oli ensirakkauteni. Mutta löysin onneksi aika pian vielä paremman miehen eli ei jäänyt kaihertamaan.

Vierailija
119/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia ja hyväksyttävää olla sinkku, ja jokaisella on siihen omat syynsä.

Sen sijaan ihmisen leimaaminen ja epäileminen sinkkuuden perusteella epänormaaliksi ja mielisairaaksi ei ole normaalia ja hyväksyttävää, ja kertoo paljon ihmisen analyyttisyydestä ja ajattelukyvystä.

Minäkin olin nuorempana sinkku, vaikka olin fiksu, nätti ja mukava, ja sitäkös muutamat ihmiset jaksoivat ihmetellä ja arvostella. Minulla syynä oli se, etten ollut erityisesti kiinnostunut parisuhteesta vain parisuhteen takia, ja suurin osa tuntemistani ja tapaamistani miehistä ei herättänyt minkäänlaista mielenkiintoa. Sitten kohtasin miehen, joka kolahti, ja olemme olleet onnellisesti yhdessä yli kaksikymmentä vuotta.

Nämä ihmettelijät on samaa kastia niiden kanssa, jotka eivät voi käsittää esimerkiksi sitä, että joku ei juo itseään konttauskuntoon aina tilaisuuden koittaessa. Heidän mielestään syynä täytyy olla joko se, että kyseessä on entinen alkoholisti joka ei repsahtamisen pelossa voi juoda pisaraakaan, tai sitten kyseisen ihmisen täytyy vetää päänsä sekaisin muilla aineilla, koska heidän maailmankuvassaan ei ole ymmärrystä sille, että joku voi viihtyä ilman päihteitä, eikä kaikilla ole jatkuvaa tarvetta ja mielihalua olla humalassa tai aineissa.

Fiksu ihminen tajuaa, että ihmiset on erilaisia, eikä esimerkiksi sinkkuuden perusteella kenenkään luonteesta voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä.

Vierailija
120/120 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia ja hyväksyttävää olla sinkku, ja jokaisella on siihen omat syynsä.

Sen sijaan ihmisen leimaaminen ja epäileminen sinkkuuden perusteella epänormaaliksi ja mielisairaaksi ei ole normaalia ja hyväksyttävää, ja kertoo paljon ihmisen analyyttisyydestä ja ajattelukyvystä.

Minäkin olin nuorempana sinkku, vaikka olin fiksu, nätti ja mukava, ja sitäkös muutamat ihmiset jaksoivat ihmetellä ja arvostella. Minulla syynä oli se, etten ollut erityisesti kiinnostunut parisuhteesta vain parisuhteen takia, ja suurin osa tuntemistani ja tapaamistani miehistä ei herättänyt minkäänlaista mielenkiintoa. Sitten kohtasin miehen, joka kolahti, ja olemme olleet onnellisesti yhdessä yli kaksikymmentä vuotta.

Nämä ihmettelijät on samaa kastia niiden kanssa, jotka eivät voi käsittää esimerkiksi sitä, että joku ei juo itseään konttauskuntoon aina tilaisuuden koittaessa. Heidän mielestään syynä täytyy olla joko se, että kyseessä on entinen alkoholisti joka ei repsahtamisen pelossa voi juoda pisaraakaan, tai sitten kyseisen ihmisen täytyy vetää päänsä sekaisin muilla aineilla, koska heidän maailmankuvassaan ei ole ymmärrystä sille, että joku voi viihtyä ilman päihteitä, eikä kaikilla ole jatkuvaa tarvetta ja mielihalua olla humalassa tai aineissa.

Fiksu ihminen tajuaa, että ihmiset on erilaisia, eikä esimerkiksi sinkkuuden perusteella kenenkään luonteesta voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä.

Aivan, aloituksessa karahtaa kyllä pahasti korvaan nuo samat asiat. Normaalisti ihminen ei seurustele kuin sellaisen kanssa, josta oikeasti on kiinnostunut, eikä pakonomaisesti vain etsi kumppania. Myös alkoholinkäytöstä samaa mieltä, raittiudelle keksitään miljoona syytä jotka ovat toinen toistaan leimaavampia. Jos alkoholi vain tuntuu turhalta, niin mitä sitä juomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi