Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Touhulan päiväkodin työntekijä retuutti pikkulapsia Vantaalla

Kommentit (709)

Vierailija
141/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui kun on taas kamalaa. Tuossa ei kyllä ketään pahoinpidelty,

laitettiin vaan lapset ojennukseen, turhan rivakasti kyllä.

Miksi nämä lapset piti mielestäsi "laittaa ojennukseen"?

Jokainen voi itse nähdä videolta että lapset pysyvät kiltisti jonossa, kukaan ei lähde juoksentelemaan päättömästi . Ovat päinvastoin hiljaa ja aran oloisina paikallaan, kun eivät ymmärrä mitä pitää tehdä ettei hoitaja ole enää vihainen.

Olen ollut sellasessa ryhmässä hoitajana missä on haastavia tai käytöshäiriöisiä lapsia, silloin tapahtuu juoksentelua ja ryhmää on oikeasti stressaavaa hallita kun oltiin ulkoretkillä. Ettei lapsista kukaan karkaa, satuta itseään tai muita ja pysyy näkökentässä. Joutui oikeasti juoksemaan lapsia kiinni ja niiden perässä.

Nämä kyseisen videon lapset ovat mielestäni normi-lapsia jotka on surutta laitettu yhden hoitajan vastuulle mikä on suorastaan heitteillejättöä ja hoitajan ylimitoitettu vastuu purkautuu räyhäämällä lapsille. Miksi hoitaja on painostettu ottamaan noin monta lasta yksinään?

Kyllä "täytyy laittaa ojennukseen" noiden lasten asemasta tuon päiväkodin vastuuhenkilöt. 

Ala-arvoista toimintaa.

Haluatko sinä tosiaan opettaa lapsesi että esim. suojatielle voi ihan rauhassa mätkähtää istumaan jos siltä tuntuu eikä tarhan setää tai tätiä tarvitse totella? Kuulostat just unelmavanhemmalta hoitajan kannalta. Tosin tuolla asenteella kakarasi jää autojen alle ennenpitkää joten sillähän sinusta päästään asiakkaana. 

Vierailija
142/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko muuten mikä hoitajan päässä vilahtaa videon kohdassa 0:46-0:48 ...

Pipo

Pipo, joka kiristi pahasti päätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mietityttää kuka tällaista paskaa kuvaa, vittu menis ite töihin, kun tietää miten asiat hoidetaan.

Vierailija
144/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne perässä tulevat keltaliiviset lapset selvästi pelkäävät hoitajaa, eivät tiedä, mitä pitäisi tehdä, että se räyhääminen loppuisi. Eivät oikein uskalla siis tehdä mitään, ettei tulisi tehtyä väärin. Siksi ikäänkuin lamaantuvat paikoilleen. Näin mä tilanteen näen.

Sieltä on tulossa auto ja hoitaja huutelee niille lapsille, että sivuun seisomaan. Lapset on jotenki ihan lamaantuneita pelottavasta tilanteesta.

Ja se kohta, kun hoitaja oli sitten pistänyt ne keltaliiviset jonoon ja lähti ylittämään tietä, niin oletan, että hoitaja luuli, että ne keltaliiviset tulevat suoraan hänen perässään tien yli. Ja hermostui, kun eivät tulleetkaan.

Ja keltaliiviset eivät uskaltaneet lähteä tien yli, kun eivät ymmärtäneet, että saavatko nyt tulla perässä vai eivätkö saa, ettei tule taas huutoa ja räyhäämistä, että miksi lähditte ylittämään tietä ilman lupaa.

Selvästi keltaliiviset ovat ihan lamaantuneita tuosta rähjäämisestä, eivätkä uskalla tehdä mitään.

Vierailija
145/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole yksittäistapaus. Tämä on se laadukkaan varhaiskasvatuksen todellisuus, sen, mistä päättäjät toitottaa, ettei me vanhemmat osata lapsiamme kasvattaa vaan siihen tarvitaan ammattilainen.

Minä olen yliopiston käynyt lastentarhanopettaja, ja olen jo nyt saanut kauhisteluja kun 2,5-vuotias jatkaa kotona kun pikkusisarus syntyy. Ilmeisesti 3-vuotias ei millään voi kasvaa kuulemma normaalisti ilman sitä päivittäistä ja suurta vertaisryhmäänsä.

Olen itse sitä mieltä, että alle eskari-ikäinen ei varsinaisesti tarvitse päiväkotia kasvatukseen ja vertaisryhmän edelle menee tuossa iässä vielä kirkkaasti se oma perhe. Tämähän ei ole mitenkään trendikäs mielipide alalla, joten tietenkään en sitä kenellekään toitota enkä todellakaan tuomitse yhtään vanhempaa joka lapsensa vie hoitoon.

Olen puolestani sitä mieltä, että jos ja kun lapset kuitenkin menevät päivähoitoon niin hoitajien ja opettajien tulee olla koulutettuja ja ryhmien pieniä. Mielestäni lasten tulee saada siellä yksilöllistä kasvatusta ja hoitoa ja pedagogisesti suunniteltua toimintaa, sillä lapsi on niin erilaisessa tilanteessa päivähoidossa kuin kotona, että suunnittelu on välttämätöntä. Varhaiskasvatuksessa tulee myös tukea lapsien suhdetta vanhempiinsa ja kannatella ikävöivää lasta läpi päivän. Ideaaliyhteiskunnassa tehtäisiin myös vähemmän työtunteja, joten lapsetkin olisivat lyhyemmän aikaa hoidossa. Siis kaikista edellä mainituista voidaan useimmissa kunnissa vain haaveilla.

Olen huolestunut tästä uudesta linjauksesta, että varhaiskasvatus on välttämätöntä kaikille lapsille. Olen myös huolestunut siitä, että varhaiskasvatusta markkinoidaan erityislapsille kuntouttavana toimintana. Sitä se olisi ehkä puolipäiväisenä ja puolet pienemmällä ryhmällä ja spesifisti koulutetulla henkilökunnalla. Yhdellä ystävälläni on autismi+ADHD diagnoosit saanut lapsi, ja hänen kohdalla päivähoidolla oli lähinnä taannuttava vaikutus. Surullista ajatella, että moni tietää itse niin paljon lapsensa haasteista ja vie lapsen kokopäivähoitoon pelkästään sen vuoksi, että kuvittelee lapsen silti saavan jotain enemmän siellä kuin kotona. Tosiasiassa lapsia saattaa hoitaa yksi lähihoitaja ja pari työkkärin kautta saatua sijaista, joilla on äärimmäisen vanhanaikaiset käsitykset lapsen vaikeuksista ja kohtelu sen mukaista. Lasta ei välttämättä edes yritetä ottaa ryhmän toimintaan mukaan, koska eihän se välitä kun on autisti.

Se on sitten kokonaan eri asia kun jaksamisen vuoksi lapsi viedään hoitoon ja tietysti on myös loistavia päiväkotejakin olemassa.

Vierailija
146/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuumii tämä myrkyn silmään joutunut tunnistettava hoitaja? Kuvasta ei tunnista, mutta päiväkoti tiedetään ja lähipiiri tunnistaa. Itse häpeäsin hirvittävästi.

Vierailija
147/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mietityttää kuka tällaista paskaa kuvaa, vittu menis ite töihin, kun tietää miten asiat hoidetaan.

Eikö "tällainen paska" nimenomaan pidä tuoda julkisuuteen?! Tärkämpää kuin joku #metoo -kohkaaminen; lapset ei kykene puolustautumaan.

Vierailija
148/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tuumii tämä myrkyn silmään joutunut tunnistettava hoitaja? Kuvasta ei tunnista, mutta päiväkoti tiedetään ja lähipiiri tunnistaa. Itse häpeäsin hirvittävästi.

Tai sitten vaan v*taa kun jäi kiinni tai ei ymmärrä mistä moinen häly

Vierailija
149/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin ala-arvoista käytöstä hoitajalta, mielestäni tarpeeksi "iso" syy potkuille. Kuka tonne enää haluaa lastaan viedä?

Huoh, arvostellaanko sitten seuraavaksi sinun työtäsi samoilla kriteereillä? Taidat olla ulkona duunistasi ennen puoltapäivää jos yksikin virhe johtaa heti potkuihin. Lisäksi lapsi kyllä kestää hihasta vetämisen joten voisiko ylihysteeriset nettikaakattajat olla vaikka hiljaa.

Ohis, mutta aika monella alalla tahallinen sääntöjen rikkominen tai vahingoittaminen on riittävä peruste potkuille. Ei kukaan normaali työntekijä tahallisesti vahingoita/ pahoinpitele toisia työntekijöitä tai asiakkaita (asiakkaisiin nuo lapset kai on rinnastettavissa) tai tahallisesti riko sääntöjä. Jos näin tekee niin ansaitseekin potkut. Vrt. esim. taannoinen Finnair-case, jossa lentoemot oli surffanneet asiakkaiden wifeillä. Potkuthan siitä tuli.

Vierailija
150/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen noista pinkkipukuisista lapsista on niin pikkuinen, että on varmaan juuri oppinut kävelemään. Noin pienen paikka ei ole Touhulan päiväkodissa alkuunkaan. Ja vielä tuollaisessa kohtelussa. Mahtaa olla tosi stressaavat päivät noilla lapsilla.

Vierailija
151/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne perässä tulevat keltaliiviset lapset selvästi pelkäävät hoitajaa, eivät tiedä, mitä pitäisi tehdä, että se räyhääminen loppuisi. Eivät oikein uskalla siis tehdä mitään, ettei tulisi tehtyä väärin. Siksi ikäänkuin lamaantuvat paikoilleen. Näin mä tilanteen näen.

Sieltä on tulossa auto ja hoitaja huutelee niille lapsille, että sivuun seisomaan. Lapset on jotenki ihan lamaantuneita pelottavasta tilanteesta.

Ja se kohta, kun hoitaja oli sitten pistänyt ne keltaliiviset jonoon ja lähti ylittämään tietä, niin oletan, että hoitaja luuli, että ne keltaliiviset tulevat suoraan hänen perässään tien yli. Ja hermostui, kun eivät tulleetkaan.

Ja keltaliiviset eivät uskaltaneet lähteä tien yli, kun eivät ymmärtäneet, että saavatko nyt tulla perässä vai eivätkö saa, ettei tule taas huutoa ja räyhäämistä, että miksi lähditte ylittämään tietä ilman lupaa.

Selvästi keltaliiviset ovat ihan lamaantuneita tuosta rähjäämisestä, eivätkä uskalla tehdä mitään.

Eli koitat myydä mielipidettäsi faktana.

Yhtä hyvin voi tulkita että jäljessä tulevalla ryhmällä oli päällä joku uhmamoodi eli kuten nähtiin niin nuo liikkui tahallisen hitaasti jopa suojatiellä ja hoitajalta meni hermo. Luulisi että joka vanhempi ymmärtää ettei suojatielle jäädä hidastelemaan eikä siinä vierellä leikitä mitään.

Ei ole vaikea ymmärtää miksei lastenhoitajia tahdo löytyä kun palkka on surkea, koulutus pitkä ja sitten joku täysin satunnainen huono hetki työssä ja saat ylihysteeristen nettiakkojen vihat päällesi vaikka tosiasiassa koitat pitää rouvien tenavat vaan hengissä.

Vierailija
152/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin ala-arvoista käytöstä hoitajalta, mielestäni tarpeeksi "iso" syy potkuille. Kuka tonne enää haluaa lastaan viedä?

Huoh, arvostellaanko sitten seuraavaksi sinun työtäsi samoilla kriteereillä? Taidat olla ulkona duunistasi ennen puoltapäivää jos yksikin virhe johtaa heti potkuihin. Lisäksi lapsi kyllä kestää hihasta vetämisen joten voisiko ylihysteeriset nettikaakattajat olla vaikka hiljaa.

Ohis, mutta aika monella alalla tahallinen sääntöjen rikkominen tai vahingoittaminen on riittävä peruste potkuille. Ei kukaan normaali työntekijä tahallisesti vahingoita/ pahoinpitele toisia työntekijöitä tai asiakkaita (asiakkaisiin nuo lapset kai on rinnastettavissa) tai tahallisesti riko sääntöjä. Jos näin tekee niin ansaitseekin potkut. Vrt. esim. taannoinen Finnair-case, jossa lentoemot oli surffanneet asiakkaiden wifeillä. Potkuthan siitä tuli.

Surffaat wifillä vs vedät hihasta suojatiellä hidastelevan kakaralauman tien yli. Joo, ihan sama juttu.

Vierailija
153/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja nyt varmaan satelee, mut eihän toi nyt niin järkyttävää ollut. Laittoi pennut nätisti jonoon ja kehui vielä päälle. Tulihan siinä lapsella vähän horjahtelua mutta paksut vaatteet ja lyhyet raajat niin ei se liikkuminen sulavaa ole missään vaiheessa. On minulla itsellänikin lapsia enkä tuosta olisi ottanut nokkiini.

Ensinkään he eivät ole pentuja, he ovat pieniä lapsia.

Kuvitellaanpa tilanne, että sinun esimiehesi rääkyisi sinulle noin ja retuuttaisi sinua teidän työpaikan kiky-päivänä niin olisiko se ok. Eipä olisi, uskoakseni. Mutta sinusta, kun tässä on kyseessä lapset, se on ok, uskoakseni.

Älä nyt viitsi olla tyhmä! Ensinnäkin aikuiset ovat jo valmiiksi kasvatettuja, ei työnantajan enää tarvitse. Ja jos tulee tilanne, että sitä aikuista pitäisi vaatteista kuljetella, niin se on jo potkujen paikka, tai pitkän sairasloman. Lasta on oikein hyvä nostella ja siirrellä vaatteista kiinni pitämällä joissain tilanteissa. Omani nostin usein mieluummin ottamalla vaatteesta kiinni vyötärön kohdilta, eikä esim. käsivarsista, koska vaatteeseen ei satu ja vaatteista saa hyvän otteen. 

Mutta sinä viitsit olla tyhmä. Lapsilla on samat oikeudet kuin aikuisilla. Lapsia ei tule tuolla tavalla retuuttaa, antaa rääkymällä epämääräisiä käskyjä ja hallita pelolla.

Etkö näe, että tässä videossa ei vain nosteta vaatteista, tässä retuutetaan ja tönitään ja huudetaan pienille lapsille, jotka ovat peloissaan, eivätkä tiedä mitä tehdä, koska hoitaja on vihainen eikä anna selkeitä ohjeita.

Jos sinä olet noin omia lapsiasi kohdellut niin kyllä on kamalaa, kun et edes tunne tehneesi väärin. Siinäpähän kannat sen sydämessäsi.

Minä näen tässä videossa fyysistä ja henkistä väkivaltaa. Jos nämä olisivat kaikki aikuisia, näkisit ehkä sinäkin.

Vierailija
154/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sietääkin hävetä. Toivottavasti älyää vaihtaa alaa.

Vierailija
155/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhulan väki taitaa olla burnoutin partaalla, itsellä tuttu joka ko. firman päiväkodissa töissä. Johtaminen ontuu, sohlataan ryhmien välillä kun joku on pois, tauot onnettomia (jos niitä pystyy pitämään), koko päivä mennään tuli p..seessä hälinän kera, saikkuihin ei saa sijaista, työntekijät uupuu - ei saada uusia työntekijöitä kun kukaan ei halua tulla kyykytettäväksi oman terveyden uhalla. Vaikka hoitajan toiminta oli tuomittavaa, oikeasti siellä Touhulassa pitäisi JOHDON katsoa peiliin ja miettiä kuviot uusiksi. Ei ole työntekijöiden mahdollista vaikuttaa noihin mainitsemiini seikkoihin. Tuttuni hakee uutta työpaikkaa kun ei jaksa sitä Touhulan meininkiä.

Vierailija
156/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menis itte töihin? Jospa hän on vuorotyöläinen tai eläkeläinen?

Ja sua eniten mietityttää, kuka tällaista kuvaa, eikä se kuka tällaista tekee pikkulapsille?

Vierailija
157/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui kun on taas kamalaa. Tuossa ei kyllä ketään pahoinpidelty,

laitettiin vaan lapset ojennukseen, turhan rivakasti kyllä.

Miksi nämä lapset piti mielestäsi "laittaa ojennukseen"?

Jokainen voi itse nähdä videolta että lapset pysyvät kiltisti jonossa, kukaan ei lähde juoksentelemaan päättömästi . Ovat päinvastoin hiljaa ja aran oloisina paikallaan, kun eivät ymmärrä mitä pitää tehdä ettei hoitaja ole enää vihainen.

Olen ollut sellasessa ryhmässä hoitajana missä on haastavia tai käytöshäiriöisiä lapsia, silloin tapahtuu juoksentelua ja ryhmää on oikeasti stressaavaa hallita kun oltiin ulkoretkillä. Ettei lapsista kukaan karkaa, satuta itseään tai muita ja pysyy näkökentässä. Joutui oikeasti juoksemaan lapsia kiinni ja niiden perässä.

Nämä kyseisen videon lapset ovat mielestäni normi-lapsia jotka on surutta laitettu yhden hoitajan vastuulle mikä on suorastaan heitteillejättöä ja hoitajan ylimitoitettu vastuu purkautuu räyhäämällä lapsille. Miksi hoitaja on painostettu ottamaan noin monta lasta yksinään?

Kyllä "täytyy laittaa ojennukseen" noiden lasten asemasta tuon päiväkodin vastuuhenkilöt. 

Ala-arvoista toimintaa.

Haluatko sinä tosiaan opettaa lapsesi että esim. suojatielle voi ihan rauhassa mätkähtää istumaan jos siltä tuntuu eikä tarhan setää tai tätiä tarvitse totella? Kuulostat just unelmavanhemmalta hoitajan kannalta. Tosin tuolla asenteella kakarasi jää autojen alle ennenpitkää joten sillähän sinusta päästään asiakkaana. 

Mutta onko ainoa keino kasvattaa lasta raivoamalla ja tönimällä lasta?

Meillä kasvatetaan lapset puhumalla ja me vanhemmat näytämme omalla käytöksellämme esimerkkiä. Ja se on riittänyt.

Tosin, meillä poika joskus tönii pikkusiskoaan ja nyt sekin selvisi, mistä on mallin saanut, näköjään se kuuluu päiväkodin hoitajien "varhaiskasvatukseen", kun meillä kotona mies ei ole koskaan töninyt minua, vaikka onkin isokoinen tai minä miestä, vaikka oltaisiin erimieltä. Eikä huutamalla, raivoamalla tai tönimisellä ratkaista muitakaan ongelmia.

Ja lain mukaan töniminen rinnasteta väkivaltaan, joka on rangaistava teko.

Vierailija
158/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole yksittäistapaus. Tämä on se laadukkaan varhaiskasvatuksen todellisuus, sen, mistä päättäjät toitottaa, ettei me vanhemmat osata lapsiamme kasvattaa vaan siihen tarvitaan ammattilainen.

Minä olen yliopiston käynyt lastentarhanopettaja, ja olen jo nyt saanut kauhisteluja kun 2,5-vuotias jatkaa kotona kun pikkusisarus syntyy. Ilmeisesti 3-vuotias ei millään voi kasvaa kuulemma normaalisti ilman sitä päivittäistä ja suurta vertaisryhmäänsä.

Olen itse sitä mieltä, että alle eskari-ikäinen ei varsinaisesti tarvitse päiväkotia kasvatukseen ja vertaisryhmän edelle menee tuossa iässä vielä kirkkaasti se oma perhe. Tämähän ei ole mitenkään trendikäs mielipide alalla, joten tietenkään en sitä kenellekään toitota enkä todellakaan tuomitse yhtään vanhempaa joka lapsensa vie hoitoon.

Olen puolestani sitä mieltä, että jos ja kun lapset kuitenkin menevät päivähoitoon niin hoitajien ja opettajien tulee olla koulutettuja ja ryhmien pieniä. Mielestäni lasten tulee saada siellä yksilöllistä kasvatusta ja hoitoa ja pedagogisesti suunniteltua toimintaa, sillä lapsi on niin erilaisessa tilanteessa päivähoidossa kuin kotona, että suunnittelu on välttämätöntä. Varhaiskasvatuksessa tulee myös tukea lapsien suhdetta vanhempiinsa ja kannatella ikävöivää lasta läpi päivän. Ideaaliyhteiskunnassa tehtäisiin myös vähemmän työtunteja, joten lapsetkin olisivat lyhyemmän aikaa hoidossa. Siis kaikista edellä mainituista voidaan useimmissa kunnissa vain haaveilla.

Olen huolestunut tästä uudesta linjauksesta, että varhaiskasvatus on välttämätöntä kaikille lapsille. Olen myös huolestunut siitä, että varhaiskasvatusta markkinoidaan erityislapsille kuntouttavana toimintana. Sitä se olisi ehkä puolipäiväisenä ja puolet pienemmällä ryhmällä ja spesifisti koulutetulla henkilökunnalla. Yhdellä ystävälläni on autismi+ADHD diagnoosit saanut lapsi, ja hänen kohdalla päivähoidolla oli lähinnä taannuttava vaikutus. Surullista ajatella, että moni tietää itse niin paljon lapsensa haasteista ja vie lapsen kokopäivähoitoon pelkästään sen vuoksi, että kuvittelee lapsen silti saavan jotain enemmän siellä kuin kotona. Tosiasiassa lapsia saattaa hoitaa yksi lähihoitaja ja pari työkkärin kautta saatua sijaista, joilla on äärimmäisen vanhanaikaiset käsitykset lapsen vaikeuksista ja kohtelu sen mukaista. Lasta ei välttämättä edes yritetä ottaa ryhmän toimintaan mukaan, koska eihän se välitä kun on autisti.

Se on sitten kokonaan eri asia kun jaksamisen vuoksi lapsi viedään hoitoon ja tietysti on myös loistavia päiväkotejakin olemassa.

Täsmälleen samaa mieltä! Itsekin olen varhaiskasvatuksen opettaja.

Vierailija
159/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on vain yksi hoitaja tuollaisessa ryhmässä jossa noinkin pieniä lapsia? Miksei 2? Toinen edessä ja toinen takana.

Samaa ihmettelin! 6 kpl pikkutaaperoa ja autotie ylitettävänä, ihan liian vaarallista vain yhdellä aikuisella kun oli jakanut lapset kahteen osaan joten toinen osa oli aina eripuolella tietä kuin aikuinen.

Ryhmä jakaantui kahteen osaan koska hoitaja ei ollut tehtäviensä tasolla. Hän oli unohtanut että toimi lasten ohjaajana. Lompsi edellä ja jätti takana tulevat heitteille.

Isä

Missä hänen olisi isän mielestä pitänyt olla? Edessä ja takana, molemmilla sivuilla, yksi ihminen? Jos olisi kaikkien takana, niin lapsihan siinä johtaisi koko joukkoa. Edessähän sitä pitää olla ohjaamassa oikeaan suuntaan. Näyttää siltä, että kävelleet eteenpäin ja osa lapsista yhtäkkiä vaan pysähtyneet, katsomaan vaikka oravaa tms. Hoitaja ollut stressaantunut ja peloissaan, kun pieniä lapsia hajaantuneena ja autotie vieressä.

Hoitajan olisi pitänyt olla lähtemättä!

En minä ainakaan olisi lähtenyt tuon porukan kanssa minnekään. Kukaan ei varmasti ole pakottanut häntä yhtään mihinkään, eli olisi voinut olla päiväkodin pihalla lasten kanssa kun ei kerran turvallisesti voinut kaduille lähteä!

Vierailija
160/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään ihmeellistä tapahdu. Ihan normisetiltä näyttää tuo tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä