Olenko ainoa, joka suhtautuu epäillen itsetehtyihin syötäviin joululahjoihin?
Eli kaikenlaiset itsetehdyt marmeladit, joulukakut, suklaapallot, sinapit, sillit, hillot ym. Näitä usein tulee joulumuistamisena sukulaisilta ja kavereilta. Olenko ainoa, joka suhtautuu niihin epäillen eikä halua niitä syödä vaikka maku niissä olisikin hyvä? Tulee olo, että onko niitä säilytetty kylmäketjun katkeamatta asianmukaisissa olosuhteissa, onko ne tuoreita eli tyyliin eilen tai tänään tehtyjä, onko ne tehty niin, että kädet on kunnolla pesty ym. Syön kyllä kyläpaikoissa itsetehtyjä kakkuja ja pullia ym, mutta ne onkin tehty hetkeä ennen tarjoilua, jostain syystä lahjaksi tehdyt usein tehdään selvästi ennakkoon. Kerran saatiin todella kauniita itse tehtyjä suklaakonvehteja, joissa oli selvästi nähty paljon vaivaa ja näyttivät ammattimaisilta. Mutta olivat tehty kermaan ym ja säilytetty lämpimässä kaksi viikkoa ennen kuin annettiin meille. En uskaltanut syödä.
Kommentit (19)
En koskaan syö, nakkaan variksille.en syö myöskään muiden tekemiä täytekakkuja, ne nuolee lihaisille pusutautisilla papilloomaviruksilla kauhat ja lapset lääppii persssekäsillä. Ei kiitos ehecille, ja syöville.
Lapsiperhe, joka jatkuvasti ripulissa tarkoittaaa PESEMÄTTÖMIÄ PASSSKAKÄSIÄ JA SUOLISTOBAKTEERI VOI TEHDÄ VAIKKA TAPPAVAN RUOKAMYRKYTYKSEN.
JA TULIKO YLLÄTYKSENÄ, ETTÄ SYLJEN KAUTTA VOI SAADA VAKAVAN PUSUTAUDIN, HERMOJUURITULEHDUKSEN, SYYLIÄ, PAPILLOOMMAAA.
PITÄKÄÄ PASSKANNNE,
Et varmasti ole ainoa. Mun mielestä omatekoisia ruokajuttuja ei pitäisi toisille antaa, jos ei ole satavarma siitä, että niitä halutaan. Itse en osta mitään itsetehtyjä juttuja myyjäisistäkään, kun en tiedä miten ja missä ja milloin ne on tehty.
- en kyläile
- en kyläile varsinkaan perheissä joissa alle 18- v kakaroita
- en kyläile jatkuvasti sairaiden luona joilla lentsua koko ajan ja TAUTISET värkit
- SYYLIÄ naamassa.
En syö edes vieraiden laittamaa ruokaa.
Minun mieheni on tuollainen. Hän on muuten hyvin äijä, ei mikään hienohelma eikä hifistelijä, mutta epäilee aina tuotteita, joissa on parasta ennen päiväys mennyt eilen yms. Itse tehdyt kuuluu samaan kategoriaan.
Tiedoksi vaan, että myös moni kokki tekee paljain käsin ruokia, eikä kokeille oo mitään papilloomavirus tai muita testejä.
Sama mäkkäreissä ym
Olet outo. Minä syön kyllä kaikkea, ja olen todella iloinen, jos saan jotain itsetehtyä herkkua, kyllä aina on ollut ihan hyviä, ja kyllähän sen maistaa jos on pahaa.
On tehty tutkimuskin, että ihmiset syö liian ns. puhtaasti ja teollista, ja siitä suolistosyövätkin yleistyy. Pitäisi vähän karaistaa itseään.
Vierailija wrote:
Tiedoksi vaan, että myös moni kokki tekee paljain käsin ruokia, eikä kokeille oo mitään papilloomavirus tai muita testejä.
Sama mäkkäreissä ym
Papillooman en tiennyt tarttuvan ruoan kautta enkä kyllä edelleenkään ihan usko sitä vaikka yksi kommentoija niin vähän väittikin.
Mutta oletan kokkien pesevän kätensä hyvin ja kiinnittävän hygieniaan muutenkin ruokaa tehdessä huomiota. Tavalliset ihmiset ei välttämättä toimi näin.
ap
Ajattelin valaa anus suklaita omasta peräaukosta tehdyllä muotilla. Näitä annan lahjaksi.
SYYLIÄ lorrrtoilla naama täys ja huorrrapukeilla. Osalla ne näyttää jo pirunssarvilta
Kuitenkin syöt niitä samoja kakkuja kyläillessäsi. Miten joku kuivakakku tai keksi menee pilalle siitä, että se kuljetetaan sinun luokse?
En söisi, maks jotain itsetehtyjä karkkeja.
Vierailija wrote:
Kuitenkin syöt niitä samoja kakkuja kyläillessäsi. Miten joku kuivakakku tai keksi menee pilalle siitä, että se kuljetetaan sinun luokse?
Ei menekään kuljetuksessa pilalle (ellei matka nyt tunteja kuumassa autossa kestä). Luitko aloituksen? Kyläillessä ne in tehty ihan äsken. Jostain syystä lahjaksi tehdään viikkoa tai paria ennen antamista.
ap
Perseisillä käsillä tehdyt joulusyötävät on ihan parhaita,
En syö ainakaan lapsiperheiden tekemiä, pahimmassa tapauksessa lapset ovat pyöritelleet jotain tryffelintapaisia käsin ja kaivavat kuitenkin nenäänsä joka välissä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei menekään kuljetuksessa pilalle (ellei matka nyt tunteja kuumassa autossa kestä). Luitko aloituksen? Kyläillessä ne in tehty ihan äsken. Jostain syystä lahjaksi tehdään viikkoa tai paria ennen antamista.
ap
No minulla on tuolla jääkaapissa äitini tekemiä hilloja, jotka ovat vuoden vanhoja, ja ovat hyvänmakuisia eikä niitä mikään vaivaa. Joten kyllä monet joululahjaksi saadut syömiset säilyvät.
Kuulostat vähän hysteeriseltä kontrolloijalta. Maistamalla se selviää ja yleensä lahjaherkut ovat hyvin säilyviksi tiedettyjä.