Mun "halpis" vihkisormukselle naureskeltiin
Mentiin miehen kanssa hyvin pienimuotoisesti naimisiin, sillä ollaan aikuisia enkä haaveile prinsessapäivästä (liitto on kuitenkin molemmille ensimmäinen). Valitsin vihkisormukeksi omasta mielestäni kauniin mutta edullisen valkokultaisen timanttisormuksen. Sormus on siro ja timantteja vain muutama, eikä ole mitään "kallista" merkkiä, joten maksoi alle 300e.
Pahoitin vähän mieleni, kun kaverini ihmetteli ettei panostettu sormukseen, vaikka häihin ei muuten mennyt juuri lainkaan rahaa. Itsellään on yli tonnin vihkisormus. Onko oma "halppissormukseni" nyt joku kihlasormukseksi tarkoitettu etikettimoka, vai oliko kaveri vain törppö? Vai ovatko nuo halvemmat sormukset huonolaatuisia? Kullassa on kuitenkin samat karaatit kuin niissä tonnin sormuksissa.
Kommentit (91)
Kuulehan, monen mielestä kaverisi yli tonnin sormus on "halpissormus" ; ) voit kuitata hälle takaisin että miten sulla on tollainen tonnin rimpula kun monien sormus maksaa useamman kymppitonnin tai vaikka sata tonnia. Anna maistaa omaa lääkettään ; D
nämä asiat on niin suhteellisia, ja joillekin materia on tärkeämpää kuin toisille. Itse olen less is more -linjalla, kun on koruista kyse.
Kaveri on törppö. Itsekin valitsin samaa hintaluokkaa olevan sormuksen aikoinaan kun naimisiin mentiin. Nyt kun kiloja on kertynyt vähän liikaa, sormus oli liian pieni, ja halusin uuden. Tällä kertaa sormus oli 1400 euroa. Onhan se näyttävämpi, mutta edelleen vähäeleinen. Prameilu ei sovi kaikkien tyyliin. Enkä ymmärrä, miten niitä mollukkatimantteja edes arjessa voi käyttää? Ei kai niihin voi vetää edes hanskoja päälle?
Miun vihkisormuksessa ei ole edes kiviä. Kihla -ja vihkisormukset molemmat kapeita, valkokultaisia kuvioidulla pinnalla. Meillä ei oo ees kaiverruksia 😂 miehen sormus tosin maksoi enemmän kuin miun yhteensä kun halusi leveän valkokultaisen.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kelpuuttaisia naista vaimokseni jonkasaa alle tonnin sormuksella. Nykyään rotukoirakin maksaa enemmän.
Sama, jos nainen on itse maksanut jostain puudelista 2 tonnia niin ei sen sormeen kehtaa mitään halvempaa laittaa.
Mä en olisi edes halunnut arkikäyttöön mitään kallista sormusta. Otin kapean kultasormuksen pienillä upotetuilla timanteilla, muutaman satasen oli. Yhden sormuksen olen hukannut, toisesta (äitini vanha saatu) lähti ulkoneva kivi irti, kun jäi kiinni. Ehkä hän on niitä, joiden pitää muille esittää jotain. Törppö anyway.
Meillä on molemmilla alle satasen maksaneet vihkisormukset, menimme teineinä naimisiin. Silloin ajattelimme, että ostaisimme sitten hienommat kun olisi varaa, mutta nyt näillä on oikeastaan liikaa tunnearvoa. Meillä rakkaus näkyy vähän muilla tavoin eikä sormukset tunnu erityisen tärkeiltä. Kaverillesi ne ehkä ovat sitten suurikin mittari eikä jostain syystä voi uskoa, että toisille toiset asiat ovat. Onnea teille! Mielestäni sinulla on hyvä maku aloituksen perusteella. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkokultainen timanttisormus alle 300 euroa? Mistä hankit?
Timanttisilta. Joissain halvemmissa malleissa kullassa oli pienemmät karaatit, mutta ei tuossa jonka itselleni valitsin. T: Ap
Niissä pienen karaatin valkokultasormuksissa voi ollakin huono laatu ja kulahtavat herkästi. Mun kihlasormus oli jo vuoden jälkeen ikävän näköinen ja tajusin, että olisi pitänyt ottaa mieluummin titaaninen tai hopeinen. Joten hyvä, että olet tuon katsonut kuntoon!
Vierailija kirjoitti:
Kertoo naureskelijoiden typeryydestä. Minun sormukseni maksoi 30 e ja vihkiminen tapahtui maistraatissa, ja olen ollut onnellisesti naimisissa 20 v.
Taitaa kertoa vain siitä ettei ukkosi saa ketään muita naisia
Mullakin on kihlasormus paljon kalliimpi kuin vihkisormus, mikä ilmeisesti on kanssa vastoin jotakin kirjoittamatonta sääntöä (paitsi jenkeissä, jossa kihlan kuuluukin olla överi), mutta mitäpäs sitten, sitä ei ole kyllä kukaan kommentoinutkaan, kun ei sitä näe päällepäin, kumpi on kumpi. Saatiin kihlasormukset hyvällä tarjouksella sattumalta ja mies oli juuri saanut hyvän vakityön, joten omassa on 11 erikokoista kiveä. Vihkisormuksessa ei ole timanttia lainkaan, kun jonkin aikaa vertailtuani totesin, että ensimmäiseen sormukseen ei vain sovi kaveriksi toinen timanttisormus.
No itse ajattelen että mies joka ostaa alle tonnin sormuksen naiselle, ei nyt ihan liikaa toista rakasta ja arvosta 😅
Vierailija kirjoitti:
Kertoo naureskelijoiden typeryydestä. Minun sormukseni maksoi 30 e ja vihkiminen tapahtui maistraatissa, ja olen ollut onnellisesti naimisissa 20 v.
Juuri näin itse haluaisin,jos olisin menossa naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
No itse ajattelen että mies joka ostaa alle tonnin sormuksen naiselle, ei nyt ihan liikaa toista rakasta ja arvosta 😅
Voihan mies käyttää rahansa muuhunkin naisen ja perheen yhteiseen kuin sormukseen. :D Minulle tulee tuollaisista kommenteista mieleen, että siitä puhe mistä puute. :(
Kysypäs tältä sun kaverilta, että kuinka monta karaattia tuo hänen isoin timanttinsa on? (Jos hänen sormuksensa on maksanut noin tonnin, isoin timantti on maksimissaan luokkaa 0.3 ct.)
Voit sitten alkaa suuriäänisesti voivottelemaan, kuinka surkeaa hänellä on, kun siippansa ei ole ostanut hänelle yhden karaatin kiveä. Kamalaa! (Laadukas sellainen maksaa noin 15000e, semihyvän saa halvimmillaan 8000e:lla kultajousesta.)
Mulla on sormessa yksikaraattinen, ja ihan itse ostin.
No jopas. Mistä se tietää sormuksesi arvon? Ei minulta ainakaan kukaan ole sormukseni hintaa kysynyt. En muista itsekään, max 500 kuitenkin eli ilmeisesti halpa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan, monen mielestä kaverisi yli tonnin sormus on "halpissormus" ; ) voit kuitata hälle takaisin että miten sulla on tollainen tonnin rimpula kun monien sormus maksaa useamman kymppitonnin tai vaikka sata tonnia. Anna maistaa omaa lääkettään ; D
Silloin pitäisi kyllä itsellä olla kalliimpi sormus... muuten on vaan säälittävä ja kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kelpuuttaisia naista vaimokseni jonkasaa alle tonnin sormuksella. Nykyään rotukoirakin maksaa enemmän.
Sama, jos nainen on itse maksanut jostain puudelista 2 tonnia niin ei sen sormeen kehtaa mitään halvempaa laittaa.
Niin ja onhan silloin jo aika harvinainen arvokas nainen muutenkin kyseessä jos on ihan itse maksanut paritonnia koirasta eikä isi tai joku mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan mies käyttää rahansa muuhunkin naisen ja perheen yhteiseen kuin sormukseen. :D Minulle tulee tuollaisista kommenteista mieleen, että siitä puhe mistä puute. :(
Ei pihit miehet Rahojaan käytä naiseen. Ja siitähän tuo kertoo, ellei olla todella nuoria Ja molemmat esim. Opiskelijoita.
Mä en uskaltaisi edes käyttää mitään monen tonnin sormusta. Pelkäisin, että se putoaa ja häviää.