Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiat jotka saavat v*tutuskäyrän tappiin sekunnissa!

Vierailija
27.11.2019 |

Tulipa mieleen yksi, tässä taaperon nukuttaessa. Lapsi melkein unessa (olet nukuttanut jo 40min) ja yhtäkkiä ovikello soi. Lapsi pystyssä silmät suurina. Ovella joku älyvapaa kauppaamassa patjoja. Ei luovuta vaikka sanon kauniisti ei kiitos. Yrittää sisälle. Kiellän. Sanoo tulevansa paremmalla ajalla uudestaan. Sanon ei kiitos, mutta huutaa vielä että tarviiko sänkyä. Lyön oven kiinni.

Kommentit (610)

Vierailija
261/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuttakymppiä kahdeksankympin alueella ajavat nysvääjät. Joka aamu ja ilta mennään työmatkalla tämmöisten perässä kymmenen auton jonoissa. Älkää lähtekö ajamaan, jos ette uskalla ajaa kahdeksaakymppiä.

Yleensä nuo samat nysvääjät pitävät nopeutensa vakiona, ja jatkavat samaa kuuttakymmpiä silloinkin kun rajoitus on 40. Jos mahdollista, ohittavat (kun itse ajat rajoitusten mukaan) ja kohta joudut itse ohittamaan, kun rajoitus nousee ja nysvääjä jatkaa tasaista kulkuaan.

Vierailija
262/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku oikeasti uskoo, että lääkäri on jumala ja aurinko tippuu taivaalta, kun tekee itse omaan terveyteen liittyviä päätöksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän kaivaminen julkisella paikalla.

Yks päivä junassa oli joku nuori aikuinen mies, joka kaivoi nenää. Oikein sieraimet venyivät ja pää kallisteli mukana.

Vierailija
264/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tuo Touhula-päiväkodin työntekijästä ja lapsiryhmästä julkaistu video.

Otsikossa kuvatun lisäksi tuli tosin myös kyyneleet.

Vierailija
265/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka joulu vinkutaan - eitehää lahjoja, eitehää lahjoja. Ihmiset ovat laiskoja  - eivät halua ajatella, mikä tekisi toisen ihmisen onnelliseksi ja sitten sanotaan lahjoja turhaksi krääsäksi. Turha krääsä on vääränlainen lahja. Mun kaveripiirissä ei ole ketään, joka ei tykkää ihanista tavaroista. Sit se puhe, että tehdään lahjoja vain lapsille. Kiva sit sinkkuihmisellä tehdä lahjoja sisarusten lapsille ja kummilapsille ja sit ite ei saa mitään. Lahjat ovat ihania. Lahjat luovat yllätysten maagisen tunnelman. 

Vierailija
266/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenän kaivaminen julkisella paikalla.

Yks päivä junassa oli joku nuori aikuinen mies, joka kaivoi nenää. Oikein sieraimet venyivät ja pää kallisteli mukana.

Sinun kommentti. Söin juuri äsken. Kiitos, että aiheutit oksennusrefleksin. Haista v. 

Vierailija
267/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttaa, kun ihmiset "unohtavat" punnita hedelmät jne. ja kassalta sitten lähtevät niitä kiireellä punnitsemaan.

Ihmiset, jotka eivät katso että tuotteissa on HINTALAPPU! Sitten kassalla ihmetellään ja kassatyöntekijä joutuu soittamaan työkaverille että käytkö katsomassa paljonko maksaa tämä ja tämä... Tätä tapahtuu usein Tokmannilla. Siis USEIN.

Kassalla tarjouksista jankkaavat ihmiset.. "Ai eikö ne olleetkaan nämä kengät alennuksessa.. jaa no en minä sitten niitä ota!" Luoja, opetelkaa lukemaan mitä niissä hintalapuissa/tarjousilmoituksissa lukee!!

Myös yksi takuuvarma vitutuksen aihe on se, että aina onnistuu itse valitsemaan sen kassan, joka alkaa jumittaa. Viereinen kassajono etenee kuin unelma ja itse jumitat sen YHDEN ihmisen takana, joka ei saa asiaansa hoidettua. Etkä tietenkään itse voi enää vaihtaa kassaa, koska olet jo latonut neljän päivän ruokaostokset siihen kassahihnalle.

On vaikeaa elää taajaman sosiaalisessa yhteisössä jos on luonteeltaan intolerantti erakko. 

Tokihan se voi hieman harmittaa, jos on kiire ja jonossa edellä oleva kaivaa taskuistaan kaksikymmentä kenolappua ja pyytää tarkistamaan ne, uusimaan niistä kuusi, sekä luettelee muutaman uuden pelin ynnäillen samalla kassan kanssa moneenko voittorahoilla onkaan varaa. Mutta siinä tilanteessa syy on kuitenkin oma, jos on jättänyt liian vähän pelivaraa ostosten hoitamiseen, joten turha sille toiselle ihan laillisia ja tarpeellisia asioitaan hoitavalle on siinä suuttua. 

Vierailija
268/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan stand up-koomikot ja muut näsäviisaat, jotka omasta mielestä kertovat hauskoja juttuja tai tv:stä opittuja vitsejä tai hokemia päivästä toiseen.

Suurin osa stand-up -komiikasta perustuu samanlaisiin arkisiin ärsyttäviin havaintoihin, kuin tämä ketju on täynnään. Omasikin. Tuostakin saisi esitykseen yhden vitsin, jos käyttäisi vähän luovempaa ilmaisua ja nokkeluutta. Kannattaa kokeilla, jos uskot olevasi parempi. Mennä lavalle ihmisten eteen olemaan hauska on vähän eri asia kuin anonyyminä netissä yleispäteminen. :D

Vierailija
269/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan Jns-Hki -välillä junalla monta kertaa kuussa töiden takia, ja ottaa aivoon jatkuvasti sama asia. Puhelimessa kaakattajat.

Siis en voi käsittää, miten kukaan kehtaa kailottaa omia juttujaan ääneen? Tämä tapahtuu JOKAISELLA junamatkalla riippumatta siitä, missä kohtaa istutaan. Sen kerran kun pääsee työskentelyhyttiin istumaan, niin eikös se toinen siinä ole sellainen puhelimessa puhuja. 

Ja kun nämä eivät puhu hiljaa siihen luuriin, vaan oikeasti käkättävät, räkättävät ja hohottavat, ja kertaakaan näillä maratonpuheluja puhuvilla ei ole ollut akuutti tilanne.

Kun minun pitää hoitaa työasia puhelimessa, teen sen joko siellä junan puhelukopissa tai en ollenkaan. 

Miksi VR ei voisi tehdä hiljaista vaunua, jonne eivät hakeutuisi lapsiperheet ja kännykän käyttäjät? Itse teen paljon töitä junassa koneella ja pitäisi kirjoittaa, keskittyminen on mahdotonta. Toinen rasittava ryhmä on videon katselijat. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun lähistöllä katsellaan ilman kuulokkeita tubevideoita jne. Jotkut puhuvat jopa videopuhelua.

Ihmiset ovat oikeasti niin itsekkäitä ääliöitä, että kulkisin tämän välimatkan mieluusti vaikka lentäen, jos aikataulut sen sallisivat.

VR JOS LUETTE SIELLÄ: OTTAKAA HILJAISET VAUNUT PITKILLE JUNAMATKOILLE!

Japanissa on kiellettyä puhua puhelimeen julkisissa liikennevälineissä, ja saman käytännön voisi ottaa Suomeenkin.

Tekstiviestit on keksitty.

Japanissa onkin poikkeuksellisen voimakas yksilöä alistava yhteisönormeihin pakottava kulttuuri. Se on varsin kaukana länsimaisesta ihmisen perusoikeuksia yksilönvapauden kannalta tarkastelevista. Japani ei niin kaukana ole sotien aikaisesta totalitaristisesta fasismistaan vieläkään. Lähtökohtaisesti en alkaisi ottaa mallia sieltä vaan nataisi japanilaisen kulttuurin hiljalleen liberalisoitua kohti länsimaisia, kuten se on tehnytkin rauhanjakson aikana. Ihmisten puhumisen kieltäminen on sen verran karkea ja voimakas yksilönvapauden rajoitus, että sille pitää olla vakavat perustelut. Hiljaisuutta tarvitseville uniikeille poikkeusyksilöille tottakai olisi hyvä lisäpalvelu tarjota hiljaisia eriöitä. Joissain junissakin sellaisia tietääkseni on. Omana ratkaisuna vastamelukuulokkeet ovat kuitenkin ihan pätevä ja varsin edullinen. Mitäpä siis, jos ottaisi vaan itse aloitteen ja olisi oman onnensa seppä ilman että vaatii muita muuttumaan omien tarpeidensa vuoksi?

Vierailija
270/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi maanviljelijät tunkevat traktoreineen vilkasliikenteiselle maantielle AINA samaan aikaan kun työmatkaruuhkat on. Miksi sinne pelloille ei voi lähteä vaikka klo 6 tai klo 9 ja tulla takaisin vaikka klo 18 tms? Miksi pitää aina lähteä klo 7-8 ja palata klo 16-17? Ja sitten sillä tiellä körötellään sitä viittäkymppiä eikä todellakaan päästetä ketään ohitse vaikka ois kuinka monen kilometrin autoletka takana. Lisäksi tähän kuuluu vielä se, että niiltä pelloilta sitten kiilataan autojen eteen sinne maantielle. Tietenkin. 

Se, että sinä näet traktoreita juuri niinä tunteina, kun olet itse työmatka-ajossa, ei tietenkään tarkoita, etteikö niitä olisi muina aikoinakin. Ei se työtään tekevä kiireinen ja stressaantunut viljelijäkään erityisesti nauti ruuhkasta, kun kaiken maailman rattiraivoiset kilipäät ja hätähousut vilkuttelee valoja ja ohittelee hengenvaarallisesti kaahaten tai maltillisemmin jonossa perässä ajavien luomasta henkisestä paineestakaan. 

Tiet kuuluvat kaikille, koko yhteiskunnalle, ja maanviljelijällä jos jollain on yleensä sesonkiaikana todella pitkät päivät ja kiire, joten ei siinä voi katkaista urakkaa kahdesti päivässä vain jotta toimistojen väki ehtii ajoissa kahviautomaatille notkumaan tai työpäivän jälkeen kiillottamaan golfmailojaan. 

Vierailija
271/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamubussissa työmatkalla edessä/takana/sivulla istuva henkilö joka katsoo idioottimaiselta kuulostavia videoita äänet päällä kun itse yrittää torkkua. Jostain syystä sama iltapäivällä ei haittaa ihan yhtä paljoa.

Vierailija
272/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee paskaa niskaan mutta ylipainoisten valitus. Vedetään herneet nenään esim. siitä, kun terveydenhoitaja sanoo ettei lääke välttämättä toimi tuolla painolla vaan pitäisi laihduttaa, tai kun vaatekaupassa ei ole tarpeeksi isoa kokoa. Hyvin harvassa tapauksessa on kyse siitä, ettei oikeasti pysty laihtumaan, vaan selitellään "isoista luista" tai "lääkityksellä" (jälkimmäinen osittain kyllä, muttei silloinkaan paisuta syöttöporsaiksi).

Vierailija
273/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki liittymien ym. Myyjät kauppakeskuksissa. En vaan voi sietää sitä että joka kerta kun käyn kaupassa niin voi olla varma että ne tulee tyrkyttämään jotain shaibaa jota en tarvitse

Newsflash: ei ole ostopakkoa eikä edes huomioimisvelvoitetta. Olen itse havainnut ihan käteväksi tokaista suoraan "Ei kiitos". Ei tarvitse edes askelta hidastaa ohittaessaan nämä. 

Vierailija
274/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut jo useamman kymmenen vuotta tämä vaikea masennus ja on varmasti tuhansia kertoja tullut mietittyä itsemurhaa.

Tuntuu hyvin oudolta lukea tämän ketjun kommentteja suihkuverhoista ja hyttysistä.

Minun pitäisi kai vastata otsikon kysymykseen, mutta mikään ei sekunneissa saa vitutuskäyrääni tappiin.

Asiat jotka eniten vituttaa, ovat tietenkin muut ihmiset. En ole vielä pohdinnoissani päässyt lopputulemaan, onko pahat ihmiset (sadistit ja psykopaatit) enemmän vituttavia kuin tyhmät ihmiset (uskovaiset, matalaälyiset ja lammaslaumat).

Olen myös syvämasentunut ja lisäksi sosiaalisten pelkojensa orja.

Suihkuverho liimaantumista vihaava.

Ota se suihkuverho pois kuten minä olen tehnyt.

Suihkuverhot, märät sukat ja hyttyset eivät enää sen jälkeen sekunnissa saa vitutuskäyrää tappiin kun on jokapäiväisiä kipuja ja tuskallisia oikeita vaivoja.

Voit olla onnellinen jos jaksat hermostua suihkuverhosta. Sinulla menee vielä ihan hyvin silloin.

Mikäs marttyyri se siellä voivottelee?

Vierailija
275/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun kaupassa jäädään pakkaamaan ostoksia siihen sivuun, ei päätyyn. Miksi?? Kun siitä ei mahdu ohi kärryjen kanssa päätyyn pakkaamaan omia tavaroita. Sitten kun sanoo että pääsiskö tästä ohi, mulkoillaan kiukkuisesti.

Maksavalla asiakkaalla on oikeus pakata siten kuin hänelle parhaiten sopii. Perässätulijat odottakoot vuoroaan kiltisti ja etuilematta.

Suht pieni asiahan tuo on eikä sentään jokapäiväistä, mutta aina joskus näin tapahtuu, että joku jää siihen jonoon pakkaamaan ostoksiaan.  Kun itse olet siellä seuraavana, ja kassa jo lyönyt ostoksesi koneeseen, et ylety edes maksamaan, koska omat tyhjät kärryt on vielä siinä itsesi ja edellisen asiakkaan välissä.   Jotain tolkkua luulisi ihmisillä olevan, mutta ei kaikki vain näytä ymmärtävän.  Eräänkin kerran yhden asiakkaan vaimo sai moneen kertaan sanoa miehelleen sieltä päädystä, että tule tänne, älä jää siihen toisen eteen, ennenkuin tämä hölmön näköisenä havahtui, että ai jaa.

Näitä liikenteessä hidastelijoita ja kaupassa käytävien tukkijoita tuntuu olevan eniten aina silloin, kun itsellä olisi vähän kiire.  Eli voi se olla niinkin, että se oma kiire siinä saa tuntumaan siltä, että kaikki hidastelee.  Silloin sitä aina toivoisi, että kaikki sujuisi helposti ja nopeasti, muulloin sitä ei välttämättä edes huomaa.

Vierailija
276/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kello 7 jotkut tietyöntekijät tulee jyrisemään ikkunan alle juuri kun olet saanut vauvan nukutettua ja huokaistua helpotuksesta että onneksi seuraava herätys on vasta parin tunnin päästä.... sitten kuuntelet sitä jyrinää ja kolinaa etkä saa unta kun pelkäät kokoajan, että vauva havahtuu meteliin. ☹️

Meillä peruskorjattiin katua noin 1,5 vuotta ja tuli monta kertaa hämmästelytä sitä työntekoa. Klo 7:45 tukitaan katu kaikilla traktoreilla ja kuorma-autoilla, että töihin lähtevät eivät meinaa päästä ohi. Samalla käynnistetään kaikkein kovaäänisimmät työkoneet ja kuorma-autolla pakitellaan joka paikkaan, että se taivostuttava piip piip kuuluu mahdollisimman kauan. Klo 8:30 loppuu työnteko. Kaikki häipyvät jonnekin ja työkoneet jää siihen pitkin poikin. Iltapäivällä käydään teatraalisesti kauhaisemassa pari kertaa kaivinkoneella. 15:45 tullaan touhuamaan kotiinpaluuruuhkan sekaan niitä työkoneita jonnekin.

Ei ihme, että 300 metrin kunnostamiseen meni 1,5 vuotta.

Kahvi- ja lounastaukojen lisäksi joutuvat käymään muillakin menossa olevilla työmailla. Sama maanrakennustyöntekijä saattaa tehdä päivän aikana jopa kolmea eri työmaata.

Vierailija
277/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi maanviljelijät tunkevat traktoreineen vilkasliikenteiselle maantielle AINA samaan aikaan kun työmatkaruuhkat on. Miksi sinne pelloille ei voi lähteä vaikka klo 6 tai klo 9 ja tulla takaisin vaikka klo 18 tms? Miksi pitää aina lähteä klo 7-8 ja palata klo 16-17? Ja sitten sillä tiellä körötellään sitä viittäkymppiä eikä todellakaan päästetä ketään ohitse vaikka ois kuinka monen kilometrin autoletka takana. Lisäksi tähän kuuluu vielä se, että niiltä pelloilta sitten kiilataan autojen eteen sinne maantielle. Tietenkin. 

Eivätkä tietenkään käytä vilkkua. Taitaa suurimmassa osassa suomalaisista traktoreista olla vialliset vilkut. Lisäksi ajellaan hämärissä ilman valoja.

Vierailija
278/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiivisti suvaitsevaiset (asuvat my little pony valtakunnassa eivätkä ymmärrä pahuutta vaikka se tuijottaisi silmiin), viranomaiset/virkamiehet (kaikki), suomalainen pieruhuumori (en tiedä kumpi jyystää enemmän itse huumori vai sille naurajat).

Vierailija
279/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puolitutut ihmiset kommentoivat vaatetustasi. "Eikös tuo paita ole aika naisellinen" "Etkö ole jo liian vanha tuollaiseen" Miten se muiden elämää haittaa vaikka olisinkin käynyt naisten- tai jopa lastenosastolla. Tosi asiahan on että t-paitoja, missä on Mikki Hiiren kuva, löytyy jokaiselta osastolta. Myös sieltä miesten puolelta. Anteeksi jos haluan hieman väriä elämään.

Vierailija
280/610 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hidastat polkupyörällä odottaaksesi että auto menee ensin alta pois, jotta ei tarvisi pysähtyä niin tottakai se alkaa myös himmaamaan ja lopulta pysähtyy suojatien eteen. Siinä sitten arvotaan että kumpi menee ja molempien aika palaa ihan turhaan. Jos olisi vaan mennyt niin kummatkin olisi päässyt nopeammin.

Tämä tapahtuu vain kun autoja on tulossa vain yksi. Jos autoja tulee letkana ja et oikeasti pääse tien yli, niin arvatkaa pysähtyykö kukaan: Ei tietenkään.

Kutsun näitä pyöräilijät ensin päästäviä yksittäisiä autoilijoita laupiaiksi samarialaisiksi. Varmasti luulevat tekevänsä isonkin palveluksen ja ajattelevat: "Taas päivän hyvä työ tehty!" vaikka oikeasti tuosta on vain haittaa kaikille.

Mieluummin olen laupias samarialainen kuin ottaisin riskin yliajosta. Se on lähestulkoon aina autoilijan syy (vaikkei olisikaan) ja siitä voi seurata isot ongelmat.