Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nämä jotkut narskuäidit eivät tajua, etteivät antaneet lapsilleen sitä, mitä lapsi tarvits?

Vierailija
27.11.2019 |

Vaan ottivat lapsesta sen, mitä itse tarvitsivat. Hyötyivät lapsestaan. Esim. saivat kiikkiin rikkaan miehen, joka olisi muuten kohta ottanut eron, nyt makselee lapsen äidille tämän elämästä, koska yhteinen lapsi, tai mainetta ystävien silmissä koska saivat lapsen ja hoitavat äitiyden mallikelpoisesti, kun koko aikana eivät anna lapselle sitä, mitä lapsi tarvitsee?
Ymmärrän ihmisen inhimillisen vaillinaisuuden, ei kukaan vanhempi anna lapselle kaikkea sitä, mitä lapsi tarvitsee (myös rajoja ja rajoittamista), mutta terve vanhempi on tästä lapsen edessä aikanaan pahoillaan, jos lapsi ”reklamoi”, ja ymmärtää oman vaillinaisuutensa vanhempana. Ja kykenee ottamaan vastuun siitä, eikä syytä siitä lasta, että tähän sattui vanhemman vaillinaisuus.
Nyt on puhe narsistivanhemmista, jotka eivät myönnä, etteivät antaneet lapselleen sitä, mitä tämä tarvitsi ja jotka sen lisäksi ottivat lapseltaan sen, mitä itse tarvitsivat, ja lapsen täyttäessä 18 odottavat, ettei lapsella ole murheita ja ongelmia sen takia, ettei vanhempi antanut, mitä lapsi tarvitsi!
Tietenkin sellaisella lapsella on ongelmia ja murheita ja niihin on narsistivanhempi syyllinen! Jos lapsi olisi saanut sitä mitä tarvitsee, eli hyvät, toimivat eväät elämään, niin vanhempi ei joutuisi vastaamaan lapsen ongelmiin.
Ja siis korostan edelleen, että terveidenkin vanhempien lapsilla voi olla ongelmia, koska he eivät saaneet sitä, mitä tarvitsivat, mutta siitä ei synny ongelmaalapsen ja vanhemman välille, koska lapsen valittaessa ongelmaa, vanhempi ei syyttele lasta vastuuttomuudesta vaan koittaa auttaa tai jos ei osaa niin sanoo niin (ja kestää avuttomuuden itsessään).

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet itsestäänselvyyksiä? Vastasit jo otsikossa omaan kysymykseesi. Äitisi on narsisti, ja siksi ei ole osannut olla sulle tukena. Tiedät kyllä mitä sinun pitäisi tehdä, mutta et halua tehdä sitä. Asiasta on jauhettu jo vuosikausia, ja olet saanut kaiken mahdollisen avun ja tuen.

Mitä pitäisi tehdä? Tiedänkö minä myös sen, miten se tehdään?

Ap

Tiedät, koska se neuvo on annettu sinulle sataan kertaan.

Et vain halua kuulla sitä.

Tämä vastaus tarkoittaa, että neuvoa ei ole olemassakaan. Tai sanoja itsekin ymmärtää, ettei neuvossa kerrota lainkaan, miten se tehdään. Silloin se ei ole neuvo, josta olisi mitään apua. Siksi sitä on turha hänen itsensäkään mielestä toistaa.

Ap

Se neuvo alkaa siitä, että sinun pitää hyväksyä se, että sinulla oli tuollainen äiti. Kun pääset siihen tilanteeseen, että äitisi nyt vain oli huono äiti, niin olet tosi pitkällä. Sen jälkeen antaa anteeksianto, jonka lopputuloksena äitisi ei ole sinulle mitään velkaa. Ja kun velkomisesi päättyy, olet äidistäsi vapaa. Sen jälkeen äitisi ei enää herätä sinussa sen kummempia tunteita.

Huom. Anteeksianto ymmärretään usein väärin. Se EI tarkoita sitä, että äitisi toiminta on ok. Anteeksianto tarkoittaa vain sitä, että saat vapautuksen äidistäsi. Sen avulla päästät hänestä irti.

Toiset ihmiset pääsevät irti menneisyydestä hyväksymällä oman tilanteen. Toiset taas pääsevät irti menneisyydestä empatian kautta, eli kun ymmärtävät äidin oman lapsuudenkohtalon eli sen, miksi äidistä tuli sellainen kuin tuli. Toiset ihmiset joutuvat käymään läpi anteeksiantoprosessin, eli joka päivä, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, antavat äidille anteeksi jokaisen yksityiskohdan.

Pointti on, että _sinun_ pitää tehdä työ. Äitisi ei sitä voi tehdä.

Ohjeita hyväksymiseen: googlaa Echart Tollea, esim https://mielenihmeet.fi/4-lainausta-hetkessa-elamisesta-eckhart-tollelt…

Ohjeita empatiaharjoitukseen, sovella tätä tai googlaa empatiakarttaa https://digi.hel.fi/documents/197/Kuva_menetelmapohjat_Empatiakartta.pdf

Ohjeita anteeksiantoon http://www.tuulikkisaaristo.fi/?cat=25

Terv.

Se käyttäytymistieteilijä

No pointti on se, että äitini rääkyy kuin raivostunut vauva, jos teen noin. Vinkkejä siihen?

Ap

Äitinä sinun pitäisi tietää, miten rääkyvää, raivostunutta vauvaa kohdellaan.

Niin, että miten tuon tietäminen auttaa yhtään äitini kanssa?

Ap

Vierailija
62/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että mitä!!!!!!! Rääkyvää ja raivostunutta vauvaa lohdutetaan eikä ainakaan saa hylätä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin rasittava kuin tämä ap onkin ja miten vääristynyt hänen todellisuudenkuvansa on emme me kykene täällä häntä auttamaan kun ei näemmä pysty ammattiauttajatkaan. Parempi jättää huutamaan yksin, ketjujen hengissäpysyminen aiheuttaa apn läheisille, erityisesti niille lapsille paljon ongelmia. Harmi ettei palsta kykene bännäämään kokonaan apta joka ei yhtään kykene ajattelemaan lastensa hyvinvointia. Sanoo ajatelleensa kun jätti heidät - no hylkäys nyt ei taida tuntua lapsilta kivalta - ja lisää tuskaa levittelemällä heidän asioitaan netissä julkisesti. Onkohan koskaan kysynyt kuinka paljon lapsia kiusataan äitinsä vuoksi?

Vierailija
64/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet itsestäänselvyyksiä? Vastasit jo otsikossa omaan kysymykseesi. Äitisi on narsisti, ja siksi ei ole osannut olla sulle tukena. Tiedät kyllä mitä sinun pitäisi tehdä, mutta et halua tehdä sitä. Asiasta on jauhettu jo vuosikausia, ja olet saanut kaiken mahdollisen avun ja tuen.

Ap

Tämä vastaus tarkoittaa, että neuvoa ei ole olemassakaan. Tai sanoja itsekin ymmärtää, ettei neuvossa kerrota lainkaan, miten se tehdään. Silloin se ei ole neuvo, josta olisi mitään apua. Siksi sitä on turha hänen itsensäkään mielestä toistaa.

Ap

Se neuvo alkaa siitä, että sinun pitää hyväksyä se, että sinulla oli tuollainen äiti. Kun pääset siihen tilanteeseen, että äitisi nyt vain oli huono äiti, niin olet tosi pitkällä. Sen jälkeen antaa anteeksianto, jonka lopputuloksena äitisi ei ole sinulle mitään velkaa. Ja kun velkomisesi päättyy, olet äidistäsi vapaa. Sen jälkeen äitisi ei enää herätä sinussa sen kummempia tunteita.

Huom. Anteeksianto ymmärretään usein väärin. Se EI tarkoita sitä, että äitisi toiminta on ok. Anteeksianto tarkoittaa vain sitä, että saat vapautuksen äidistäsi. Sen avulla päästät hänestä irti.

Toiset ihmiset pääsevät irti menneisyydestä hyväksymällä oman tilanteen. Toiset taas pääsevät irti menneisyydestä empatian kautta, eli kun ymmärtävät äidin oman lapsuudenkohtalon eli sen, miksi äidistä tuli sellainen kuin tuli. Toiset ihmiset joutuvat käymään läpi anteeksiantoprosessin, eli joka päivä, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, antavat äidille anteeksi jokaisen yksityiskohdan.

Ohjeita hyväksymiseen: googlaa Echart Tollea, esim https://mielenihmeet.fi/4-lainausta-hetkessa-elamisesta-eckhart-tollelt…

Ohjeita empatiaharjoitukseen, sovella tätä tai googlaa empatiakarttaa https://digi.hel.fi/documents/197/Kuva_menetelmapohjat_Empatiakartta.pdf

Terv.

Jos äitini haluaa, että minä pidän häneen muodolliset ja asialliset välit, ettei hänen tarvitse kohdata sitä, että hänet heivataan pois jostain syystä, niin sitten se on niin. Jos haluan jotain muuta niin minua haukutaan, ettei kukaan välitä minusta, kuuluisin hoitoon ja tällaista. Kun oma äiti sanoo, että kuuluisit hoitoon, niin siis se on sellainen asia, että siinä saattaa alkaa epäillä oikeuksiaan.

Ap

Älä keskity siihen, mitä äitisi sanoo ja tekee. Keskity itseesi.

Ohjeet on annettu.

Vierailija
65/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, että mitä!!!!!!! Rääkyvää ja raivostunutta vauvaa lohdutetaan eikä ainakaan saa hylätä.

Ap

Tää on niinkuin juuri se ongelma. Äiti käyttäytyy tarvitsevasti. Jos joku osoittaa minulle tarvitsevansa minua, minulla on välitön empatia sitä ihmistä kohtaan. Tosin lasten riippuvuus minusta lähinnä ahdisti, varmaan koska en ole saanut sitä, mitä tarvitsen, vaan minulta on vain otettu.

Ap

Vierailija
66/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Terv.

Jos äitini haluaa, että minä pidän häneen muodolliset ja asialliset välit, ettei hänen tarvitse kohdata sitä, että hänet heivataan pois jostain syystä, niin sitten se on niin. Jos haluan jotain muuta niin minua haukutaan, ettei kukaan välitä minusta, kuuluisin hoitoon ja tällaista. Kun oma äiti sanoo, että kuuluisit hoitoon, niin siis se on sellainen asia, että siinä saattaa alkaa epäillä oikeuksiaan.

Ap

Älä keskity siihen, mitä äitisi sanoo ja tekee. Keskity itseesi.

Ohjeet on annettu.

Miten siihen voi olla keskittymättä, kun hän syyttää siitä, että en anna hänelle sitä, mitä hän tarvitsee!! Ei suoraan, mutta sitä hän tarkoittaa. Ja perään tulee leima, että jos en anna niin hän kyllä tietää, miten kukaan ei voi sitten minustakaan välittää.

Ap

Vierailija
67/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tää on niinkuin juuri se ongelma. Äiti käyttäytyy tarvitsevasti. Jos joku osoittaa minulle tarvitsevansa minua, minulla on välitön empatia sitä ihmistä kohtaan. Tosin lasten riippuvuus minusta lähinnä ahdisti, varmaan koska en ole saanut sitä, mitä tarvitsen, vaan minulta on vain otettu.

Ap

Omien lasten riippuvuus ahdisti... ei kykene antamaan sitä mitä lapsi tarvitsee... Apn lapset olisivat tarvinneet turvallisen äidin ja rakkautta, Ap ei niitä kyennyt antamaan. Hän on omien määritelmiensä mukaan narskuäiti. Eikö kannattaisi mieluummin hävetä kuin huutaa palstalla ja lisätä läheisten onnettomuutta? 

Vierailija
68/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuuntelet äitiäsi. Laita välit poikki.

Vierailija
69/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne hiivaiset yh elenat ovat. Lapsia hankitaan eri miesten kanssa ja sitten jätetään lapset hoitamatta nauttien elareista ja muille esitetään täydellistä kulissiperhettä. Käki on käki, ja lisääntyy muiden kustannuksella :)

Vierailija
70/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ihanaa olisikin, ei ole, vuosikausia lukea näitä jankkauksia niin minä nyt vaan sanon luultavammin saman minkä olet kuullut sataan kertaan, että sinä olet aikuinen. Vaikka äitisi tekisi mitä sinun lapsuuteesi ei voi enää palata eikä sinua voi hoivata ehjäksi. Se aika on mennyt ja käytetty. Olet aikuinen ihminen ja sinun pitäisi olla aikuisen järjellä varustettu, että tajuat antaa asian olla mille ei enää voi mitään ja pitää vain huolen nykyisyydesta ja tulevaisuudesta, että se on hyvä. Aikuisena ei myöskään ole tapana roikkua omassa äidissään, ei tiedottaa sille elämästään eikä kertoa menemisistään, varsinkaan jos ei ole läheiset välit ikinä olleet. Aikuinen lähtee pois kun jokin ei tuota lisäarvoa elämään, mielihyvää tai on pelkästään kuluttavaa. Äitisi on pelkkä tuttava, sukua, ei läheinen. Sinun ei tarvitse sillä päätäsi vaivata.

Vierailija
71/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sinulla ei ole yhtään empatiaa. On minä minä minä. Siinä kaikki.

Vierailija
72/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli jos äitisi alkaa rääkyä kuin raivostunut vauva, sinä lohdutat häntä.

Vierailija
73/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet esimerkki siitä miten tärkeä äiti on lapsuudessa, nyt äitinä käytät aikasi oman äitisuhteen miettimiseen ja hylkäät omat lapsesi. Siirrät onnettomuutta eteenpäin etkä edes häpeä vaan koet olevasi siihen oikeutettu. Et empatiaa palstalta löydä, turha kirjoittaa tänne.

Vierailija
74/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo kuullut hänen itseäni vahingoittavat puheet. Mikään lisää ei vahingoita sen enempää enää. Ymmärrätkö, että tässä vahingoitti se, etten saanut mitä tarvitsin ja siitä syytettiin MINUA?

Ap

Vierailija
75/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli jos äitisi alkaa rääkyä kuin raivostunut vauva, sinä lohdutat häntä.

Niin.

Sitten seuraavassa hetkessä vaadin häntä lohduttamaan minua, kun en ole saanut aikoinani häneltä sitä, mitä tarvitsin. Silloin hän huutaa taas.

Ap

Vierailija
76/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo kuullut hänen itseäni vahingoittavat puheet. Mikään lisää ei vahingoita sen enempää enää. Ymmärrätkö, että tässä vahingoitti se, etten saanut mitä tarvitsin ja siitä syytettiin MINUA?

Ap

No mitä vittua sinä sitten tarvitsit, niitä heppalehtiä??? Päänsilitystä kun et halunnut siivota huonettasi??? Voi jumalauta.  On ihmisiä joilla on OIKEITA traumoja lapsuudestaan ja sinä se vaan jaksat kitistä tällaisista turhanpäiväisyyksistä vuodesta toiseen. HÄPEÄISIT!

Vierailija
77/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten ihanaa olisikin, ei ole, vuosikausia lukea näitä jankkauksia niin minä nyt vaan sanon luultavammin saman minkä olet kuullut sataan kertaan, että sinä olet aikuinen. Vaikka äitisi tekisi mitä sinun lapsuuteesi ei voi enää palata eikä sinua voi hoivata ehjäksi. Se aika on mennyt ja käytetty. Olet aikuinen ihminen ja sinun pitäisi olla aikuisen järjellä varustettu, että tajuat antaa asian olla mille ei enää voi mitään ja pitää vain huolen nykyisyydesta ja tulevaisuudesta, että se on hyvä. Aikuisena ei myöskään ole tapana roikkua omassa äidissään, ei tiedottaa sille elämästään eikä kertoa menemisistään, varsinkaan jos ei ole läheiset välit ikinä olleet. Aikuinen lähtee pois kun jokin ei tuota lisäarvoa elämään, mielihyvää tai on pelkästään kuluttavaa. Äitisi on pelkkä tuttava, sukua, ei läheinen. Sinun ei tarvitse sillä päätäsi vaivata.

Ei tässä mistään tiedottamisista ole kysymys. Luulisi, että äiti haluaisi iloita puolestani, kun minusta tuli varakas. Koska hän ei osaa surra sitä, että isäni kuoli, siis minun isänäni. Ja sillehän ei voi mitään, että ihminen ei elä ikuisesti, olisin halunnut pitää isäni ilonani täällä vielä pitkään, mutta siihen mulla ei ollut valtaa.

Ap

Vierailija
78/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sinulla ei ole yhtään empatiaa. On minä minä minä. Siinä kaikki.

Jos olisin saanut sen, mitä tarvitsen, kykenisin antamaan muille jotain, mitä ovat vailla. Nyt sitä vaaditaan minulta aivan samalla lailla, vaikka en ole saanut, mitä minä tarvitsen. Se EI ole itsekkyyttä, että tarvitsee asioita.

Ap

Vierailija
79/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet esimerkki siitä miten tärkeä äiti on lapsuudessa, nyt äitinä käytät aikasi oman äitisuhteen miettimiseen ja hylkäät omat lapsesi. Siirrät onnettomuutta eteenpäin etkä edes häpeä vaan koet olevasi siihen oikeutettu. Et empatiaa palstalta löydä, turha kirjoittaa tänne.

Vain ihminen, joka on saanut, mitä tarvitsee, pystyy empatiaan minua kohtaan, se on totta.

Ap

Vierailija
80/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mitä vittua sinä sitten tarvitsit, niitä heppalehtiä??? Päänsilitystä kun et halunnut siivota huonettasi??? Voi jumalauta.  On ihmisiä joilla on OIKEITA traumoja lapsuudestaan ja sinä se vaan jaksat kitistä tällaisista turhanpäiväisyyksistä vuodesta toiseen. HÄPEÄISIT!

Ei vaan oikeudenmukaista ja arvostavaa kohtelua, sitä, että vaatii samaa itseltään, kuin minulta, jne.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi