Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nämä jotkut narskuäidit eivät tajua, etteivät antaneet lapsilleen sitä, mitä lapsi tarvits?

Vierailija
27.11.2019 |

Vaan ottivat lapsesta sen, mitä itse tarvitsivat. Hyötyivät lapsestaan. Esim. saivat kiikkiin rikkaan miehen, joka olisi muuten kohta ottanut eron, nyt makselee lapsen äidille tämän elämästä, koska yhteinen lapsi, tai mainetta ystävien silmissä koska saivat lapsen ja hoitavat äitiyden mallikelpoisesti, kun koko aikana eivät anna lapselle sitä, mitä lapsi tarvitsee?
Ymmärrän ihmisen inhimillisen vaillinaisuuden, ei kukaan vanhempi anna lapselle kaikkea sitä, mitä lapsi tarvitsee (myös rajoja ja rajoittamista), mutta terve vanhempi on tästä lapsen edessä aikanaan pahoillaan, jos lapsi ”reklamoi”, ja ymmärtää oman vaillinaisuutensa vanhempana. Ja kykenee ottamaan vastuun siitä, eikä syytä siitä lasta, että tähän sattui vanhemman vaillinaisuus.
Nyt on puhe narsistivanhemmista, jotka eivät myönnä, etteivät antaneet lapselleen sitä, mitä tämä tarvitsi ja jotka sen lisäksi ottivat lapseltaan sen, mitä itse tarvitsivat, ja lapsen täyttäessä 18 odottavat, ettei lapsella ole murheita ja ongelmia sen takia, ettei vanhempi antanut, mitä lapsi tarvitsi!
Tietenkin sellaisella lapsella on ongelmia ja murheita ja niihin on narsistivanhempi syyllinen! Jos lapsi olisi saanut sitä mitä tarvitsee, eli hyvät, toimivat eväät elämään, niin vanhempi ei joutuisi vastaamaan lapsen ongelmiin.
Ja siis korostan edelleen, että terveidenkin vanhempien lapsilla voi olla ongelmia, koska he eivät saaneet sitä, mitä tarvitsivat, mutta siitä ei synny ongelmaalapsen ja vanhemman välille, koska lapsen valittaessa ongelmaa, vanhempi ei syyttele lasta vastuuttomuudesta vaan koittaa auttaa tai jos ei osaa niin sanoo niin (ja kestää avuttomuuden itsessään).

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja erityisesti on puhe narsistiäideistä.

Ap

Vierailija
2/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmost se on. Välillä se ottaa päähän, mutta nyt kun on tiedostanut mikä on homman nimi niin elämä on omalla vastuulla. Tekee itsensä näköisen ja silleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

Vierailija
4/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä välitä. Se äitisihän on narsisti eli päästään vialla. Silläkin on ollut ankea lapsuus, ei se parempaan pystynyt kun malli oli semmoinen kuin oli.

Vierailija
5/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikki tekee lapsia vain tyydyttämään omia narsistisia tarpeitaan.

Vierailija
6/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmost se on. Välillä se ottaa päähän, mutta nyt kun on tiedostanut mikä on homman nimi niin elämä on omalla vastuulla. Tekee itsensä näköisen ja silleen.

Ongelma on se, että narsisti on ottanut minusta sen mitä hän tarvitsee, mutta minä en saa häneltä vastinetta enkä kiitosta. Se, etten saa kiitosta laskee mieleni nollaan ja se, etten saa mitä tarvitsen tekee elämisestä mahdotonta. Ja siis en saa kenenkään avullakaan, tarttisin apua saadakseni asioita, joita tarvitsen. Lähinnä se on rakkautta, hyväksyntää ja ymmärrystä, tukea. Että tervehtyisin.

Ap

Vierailija
7/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Täh?

Ap

Vierailija
8/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän tässä olet narsistiäiti. Ei kukaan ole lapsiaan yhtä huonosti kohdellut.

Vierailija
9/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi narkuäiti ei toimi toisin?

Kysymys on sama kuin se, miksi musta ei muutu valkoiseksi? Tai miksi tuulimylly ei vain lakkaa pyörimästä tuulessa?

Kun ei pysty, niin ei pysty.

Vierailija
10/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eivät todellakaan tee, ihmiset haluavat lapsia rakastaakseen ihmisiä.

Ap

Vierailija
11/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että narsisti on ottanut minusta sen mitä hän tarvitsee, mutta minä en saa häneltä vastinetta enkä kiitosta. Se, etten saa kiitosta laskee mieleni nollaan ja se, etten saa mitä tarvitsen tekee elämisestä mahdotonta. Ja siis en saa kenenkään avullakaan, tarttisin apua saadakseni asioita, joita tarvitsen. Lähinnä se on rakkautta, hyväksyntää ja ymmärrystä, tukea. Että tervehtyisin.

Ap

Olet pahasti pershäiriöinen.

Ikävä kyllä se, joka sanoo toisesta niin, on sitä itse.

Ap

Vierailija
12/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Samaa mieltä. Ei kukaan tee lapsia sen vuoksi, että haluaa antaa jollekin elämän. Kaikki tekee lapset itselleen: lapsi antaa minulle jotain, ehkä sitä ehdotonta rakkautta, tai ainakin lapsi on minun kokonaan tms.

Vierailija
13/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuavat vaan eivät voi sille mitään. Siksi se on häiriö.

Vierailija
14/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä itse olet antanut omille lapsillesi sen, mitä he tarvitsevat? Hyväksyntää, huomiota, ehdotonta rakkautta? Edes välttämättömän elatuksen?

Vierailija
15/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapselle pitää antaa niitä asioita, joita lapsi tarvitsee, vanhemmuudessa täytyy lapsen tarpeiden olla itsen edellä. Siis tietenkin omat tarpeet ovat tärkeitä sikäli, ettei hapenpuutteinen voi olla vanhempikaan, mutta silloin jos ei saa happea, pitää poistua lapsen luota, että siihen mahtuu kyvykäs ihminen auttamaan.

Ap

Vierailija
16/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt jo tuo jankkaaminen samasta asiasta, vuodesta toiseen. HUOH.

Vierailija
17/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapselle pitää antaa niitä asioita, joita lapsi tarvitsee, vanhemmuudessa täytyy lapsen tarpeiden olla itsen edellä. Siis tietenkin omat tarpeet ovat tärkeitä sikäli, ettei hapenpuutteinen voi olla vanhempikaan, mutta silloin jos ei saa happea, pitää poistua lapsen luota, että siihen mahtuu kyvykäs ihminen auttamaan.

Ap

Ja kun vanhempi on narsisti, tätä hän juuri ei tee, ei poistu lapsen luota, jos itse ei voi antaa lapselle sitä, mitä lapsi tarvitsee.

Ap

Vierailija
18/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuavat vaan eivät voi sille mitään. Siksi se on häiriö.

Mitä he tajuavat? Etteivät anna toiselle mutta ottavat itselleen kyllä?

Ap

Vierailija
19/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Samaa mieltä. Ei kukaan tee lapsia sen vuoksi, että haluaa antaa jollekin elämän. Kaikki tekee lapset itselleen: lapsi antaa minulle jotain, ehkä sitä ehdotonta rakkautta, tai ainakin lapsi on minun kokonaan tms.

Eivät tee, ihminen hankkii lapsia jatkaakseen ja laajentaakseen rakkauttaan.

Ap

Vierailija
20/148 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eivät tee, ihminen hankkii lapsia jatkaakseen ja laajentaakseen rakkauttaan.

Ap

Aika harvalla on tuo motiivi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme