Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
No mutta itsehän tiedät, onko isyydessä epäselvyyden mahdollisuutta, joten jos ei ole, ei testistä tarvitse huolestua.
Hohhoijaa.. Eihän kukaan tuossa testin tuloksesta olekaan huolissaan vaan parisuhteen tilasta. Miten tyhmä pitää olla, jos ei ymmärrä näiden eroa?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tollasta pyydä kuin ne miehet, jotka ovat itse jo pettäneet ja nyt pitää kusi sukassa varmistella, että edes nainen on ollut uskollinen.
Väität siis, että nainen ei voi pettää JOS mies ei ole myös pettänyt?
Tämä on kyllä aina yhtä herkkä paikka naisille.
Suomen lakia pitäisi muuttaa niin, että isyyden voi perua myös kahden vuoden jälkeen ja siinä tapauksessa lapsen äiti maksaa isälle vaikka minimielarin kokoisen summan korvauksena.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tehdä aina automaattisesti lapsen vuoksi. Hyvä, että miehesi ajattelee lapsien oikeuksia.
Mikä estää miestä automaattisesti testaamasta omaa lastaan? Saamattomuus, pihiys vai herkkätunteisuus? Vanupuikkoa poskeen ja testi postiin ja tulos tulee automaattisesti.
Miksi ihmisten, jotka eivät ehkä edes harrasta seksiä, tulisi maksaa jonkun isyyseipäilyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies hoitaa asian itsenäisesti ajanvarauksista ja vauvan kuljetuksista lähtien, niin siinäpähän tehköön.
Vaadit varmasti samaa naiselta jotta hoitaa itse ajanvaraukset ja kuljetukset synnytykseen, neuvolaan yms? Vai miksi taas vain miehen täytyy hoitaa kaikki itse mutta naisen ei.
No minä ainakin vaadin, koska itse todellakin olen hoitanut kaikki neuvolaan liittyvät asiat ja ajoin ihan itse maksetulla taksilla synnyttämään. Miehen ei tarvinnut kuin ilmaantua halutessaan paikalle.
Sama juttu testin kanssa toisinpäin, paitsi että minunkin on pakko olla testatessa mukana, kun ne ottaa näytteen äidiltäkin.
Vierailija kirjoitti:
No monessakin tilanteessa varmasti järkevää mutta hyvässä parisuhteessa kokisin todella loukkaavana.Ihan kuin epäilisi pettämisestä...
Olin hyvässä parisuhteessa ja oikeasti hyvässä. Naisella oli se yksi salaisuus silti. Ex avokin kaveri sanoi ihan suoraan ettei usko sen lapsen olevan minun ja sanoi, että hänelle aivan sama meneekö nyt välit kaikkiin. Otin asian puheeksi ja olin uskoa exääni, koska hän oli hyvä nainen. Olihan se vaikeaa uskoa. Hän sitten itse sanoi että tehdään vaan testit jne. Hän pelasi 50-50 systeemillä ja vtuiksi meni. Tunnusti pettäneensä yhden ainoan kerran. En jäänyt suhteeseen. Nykyiselle kumppanille sanoin heti asiasta, kun tuli lapsesta puhetta. Hän ymmärsi ja sanoi, että tehdään testi niin ei tarvitse miettiä turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella lienee oma näkemys. Mulle ei tullut mieleenkään. En olisi tehnyt lasta kuin vahingossa naisen kanssa, jonka suhteen tarvitsisi erikseen varmistaa olenko isä.
Kuinka monen niistä joiden olisi kannattanut tuo isyys varmistaa luulet ajatelleen että "nooh, fixty-sixty onko oma mutta näillä mennään!" vai olisikohan niin että suurin osa heistäkin on ajatellut tismalleen kuten sinä?
En olisi myöskään naimisissa jos luottamus ei olisi molemmin puolin 100%. Miksi olisin? Voihan toi vaikka tappaa mut kun nukun. Miten SINÄ olet siihen varautunut. Näitäkin sattuu Suomessa.
Täydellinen luottamus tuo mukanaan täydellisen vapauden ja se on tietenkin tietoinen päätös. Jos sen joku pettää on se kovin murheellista, mutta en silti halua elää missään kolminkertaisesti varmistetussa lasivankilassa ja epäilyn ketjulla kiinni toisessa ihmisessä. En tajua miksi kukaan haluaisi.
T: Se sama
Miten kommentoit niitä tapauksia jossa mies on elättänyt toisen lasta koko elämänsä ja totuus valkenee eron jälkeen? Sanot varmaan "se on voi voi, mitäs oot mieheksi syntynyt. Oma vika! Sait sentään kasvaatta ihanaa lasta, eikö riitä?"
Ymmärrän kyllä, että mies haluaa isyystestin - ihan vain ollakseen 100 % varma. Jotkut joskus vaativat sen oman mielenrauhansa vuoksi, vaikka suhde ja kumppani olisi todella hyvä.
Toisaalta tuntisin oloni loukatuksi ja asiasta keskustelisin pienen hetken, mutta nopeasti kyllä unohtaisin koko asian.
Ymmärrän kyllä senkin, että joku voisi loukkaantua verisesti. Jokaisella oikeus tunteisiinsa.
Ai vahvistetaan isän ja lapsen "suhdetta" ?
Paskanmarjat. Mies epäilee vain, että häntä on petetty ja tehdään hänestä toisen miehen lapsen isä. Lapsi ja hänen tulevaisuutensa ei häntä kiinnosta.
Se olisi sellainen epäluottamuslause, että suhde olisi siinä. Tai sitten hän suostuu menemään isyystestiin myös kaikkien lähipiirissä syntyneiden vauvojen jälkeen. Mistäs minä voin tietää, että HÄN ei ole pettänyt ?
Joku jo sanoikin, testin jälkeen mies voi olla varma VAIN lapsen isyydestä, ei hän ikinä voi tietää oletko pettänyt vai ei. Taatusti ei luottamus palaa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen oikeus että vanhemmat selvitetään.
On meinaan vauvatkin vaihtunut Suomessa.
Kuitenkin kaikilta otetaan verikokeet, pitäisi näkyä esim.vauvan neuvolakortissa vanhempien ja vauvan veriryhmät.
Suurempi todennäköisyys, että verinäytteet sekoittuvat kuin, että vauvat vaihtuvat.
Kuka tätä DNA-rekisteriä haluaa? Myydäänkö sitten se rekisteri Googlelle vai Facebookille, jotta saadaan rahat testaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies hoitaa asian itsenäisesti ajanvarauksista ja vauvan kuljetuksista lähtien, niin siinäpähän tehköön.
Vaadit varmasti samaa naiselta jotta hoitaa itse ajanvaraukset ja kuljetukset synnytykseen, neuvolaan yms? Vai miksi taas vain miehen täytyy hoitaa kaikki itse mutta naisen ei.
Haha, vai pitää naisen varata aika synnytykseen. Siellä puhuu nyt todellinen asiantuntija. Sinusta miehen "kaikki" = "edes yhden kerran elämässä yksi asia".
Kyllä. Olisi hienoa, jos nämä keskustelut edes perustuisivat Suomen käytäntöihin, eikä jostain ulkomaisilta foorumeilta kerättyyn "tietoon".
Testi pakolliseksi niille joiden luottotiedot ovat menneet. Maksuhäiriöiset ovat muutenkin sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Ai vahvistetaan isän ja lapsen "suhdetta" ?
Paskanmarjat. Mies epäilee vain, että häntä on petetty ja tehdään hänestä toisen miehen lapsen isä. Lapsi ja hänen tulevaisuutensa ei häntä kiinnosta.
Se olisi sellainen epäluottamuslause, että suhde olisi siinä. Tai sitten hän suostuu menemään isyystestiin myös kaikkien lähipiirissä syntyneiden vauvojen jälkeen. Mistäs minä voin tietää, että HÄN ei ole pettänyt ?
Joku jo sanoikin, testin jälkeen mies voi olla varma VAIN lapsen isyydestä, ei hän ikinä voi tietää oletko pettänyt vai ei. Taatusti ei luottamus palaa koskaan.
Moooi yh-Elena :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tehdä aina automaattisesti lapsen vuoksi. Hyvä, että miehesi ajattelee lapsien oikeuksia.
Mikä estää miestä automaattisesti testaamasta omaa lastaan? Saamattomuus, pihiys vai herkkätunteisuus? Vanupuikkoa poskeen ja testi postiin ja tulos tulee automaattisesti.
Miksi ihmisten, jotka eivät ehkä edes harrasta seksiä, tulisi maksaa jonkun isyyseipäilyt?
Naiset joille testaus on luottamusongelma. Jos testi olisi automaattinen, ei olisi myöskään luottamusongelmaa.
Nämä, joiden mielestä isyystestin vaatimisessa ei ole mitään ongelmaa parisuhteen kannalta, onko teille myös ok, että vaimo lukee teidän viestit ja sähköpostit ja tilitiedot. Koska eihän se nyt mitään haittaa, ja vaimo saa vain varmuuden, ettei mitään ole tekeillä. Ei kai siitä nyt kukaan loukkaannu.
Ymmärrän.
Olen mäkin käynyt sptesteissä vaikka naimisissa olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisten, jotka eivät ehkä edes harrasta seksiä, tulisi maksaa jonkun isyyseipäilyt?Naiset joille testaus on luottamusongelma. Jos testi olisi automaattinen, ei olisi myöskään luottamusongelmaa.
Miten se ei olisi luottamusongelma? Joko luotat tai et luota.
Kaikkien miesten tiedot yleisiin tietokantoihin. Saadaanpa kaikki ne avioliitoissa olevatkin miehet elatusmaksuja maksamaan niille yh-äitien lapsille, joita ovat avioliittonsa aikana salassa siittäneet. Saadaan myös r*iskaajat kans helpommin kiinni, kun on yksi tietokanta mihin syötetään uhrista otetut näytteet ja saadaan oikea tyyppi kiinni heti.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin mies testin halusi teettää ja kyllä loukkaannuin, koska hän paitsi penäsi oikeuksiaan myös ihan avoimesti sanoi että voisi kuvitella minun pettäneen ja vieläpä voivan yrittää muiluttaa toisen miehen lapsen hänen kasvatettavakseen. Ja sitten vielä erikseen siitä, että pojan kohdalla testi ei ollut tarpeen, mutta tytön synnyttyä kyllä. Tytön, joka on niin isänsä näköinen että ollaan vitsailtu, mahdankohan minä olla se äiti kuitenkaan... Tuntui, että mies vaati testin ainoastaan häpäistäkseen minua ja siinä on ollut sulattelemista.
Tyttäresi tulee vielä usein häpeämään isäänsä. Vieläkö näitä jäänteitä on olemassa, joille se POIKA on niin tärkeä. Luulin että jäivät jonnekkin 60-luvulle. Kasvata tyttärestäsi omanarvontuntoinen nainen. Aloita itsesi välittämisella. Hyvää elämäänne!
Lapsen oikeus että vanhemmat selvitetään.
On meinaan vauvatkin vaihtunut Suomessa.
Kuitenkin kaikilta otetaan verikokeet, pitäisi näkyä esim.vauvan neuvolakortissa vanhempien ja vauvan veriryhmät.