Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tehdä aina automaattisesti lapsen vuoksi. Hyvä, että miehesi ajattelee lapsien oikeuksia.
Mikä estää miestä automaattisesti testaamasta omaa lastaan? Saamattomuus, pihiys vai herkkätunteisuus? Vanupuikkoa poskeen ja testi postiin ja tulos tulee automaattisesti.
Miksi ihmisten, jotka eivät ehkä edes harrasta seksiä, tulisi maksaa jonkun isyyseipäilyt?Naiset joille testaus on luottamusongelma. Jos testi olisi automaattinen, ei olisi myöskään luottamusongelmaa.
Miten se ei olisi luottamusongelma? Joko luotat tai et luota.
ei kenenkään pidä luottaa 100 prosenttisesti. Se on typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tehdä aina automaattisesti lapsen vuoksi. Hyvä, että miehesi ajattelee lapsien oikeuksia.
Mikä estää miestä automaattisesti testaamasta omaa lastaan? Saamattomuus, pihiys vai herkkätunteisuus? Vanupuikkoa poskeen ja testi postiin ja tulos tulee automaattisesti.
Miksi ihmisten, jotka eivät ehkä edes harrasta seksiä, tulisi maksaa jonkun isyyseipäilyt?Naiset joille testaus on luottamusongelma. Jos testi olisi automaattinen, ei olisi myöskään luottamusongelmaa.
No lukaisepa ketju vielä toisenkin kerran jos et vielä ymmärtänyt mikä se luottamusongelma oli.
Saisi tehdä testin, mutta päättäisin suhteen. Mikä syy mulla on luottaa mieheen, jos ei hänkään luota minuun?
Jos mieheni pitäisi minua niin lierona otuksena, että olisin tarkoituksella hankkiutunut raskaaksi toiselle miehelle ja valehtelisin hänen olevan isä, suhde olisi tullut tiensä päätökseen automaattisesti. Heivaan muutkin myrkylliset ihmiset pois elämästäni heti kun todellinen luonne selviää.
Lisäksi oman käsitykseni mukaan se joka epäilee toista petollisuudesta on itse petollinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei isyystestin vaatimista voi verrata avioehtoon. Avioehtoa tarvitaan jos tulee ero, ja ero voi johtua kummasta tahansa osapuolesta tai se voi olla ihan yhteinen päätös. Mutta jos mies vaatii isyystestin, se tarkoittaa että mies epäilee naista pettämisestä. Eli epäilykset/syytökset kohdistuu isyystestin tapauksessa vain naiseen.
Kumppaniinhan se epäilys avioehdossakin kohdistuu: en luota että sinä välttämättä olisit oikea kumppani minulle loppuelämäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on parisuhteessa, jossa ei ole tuon vertaa luottamusta.
Antaisin tehdä testin ja eroaisin, siinä sitten mies miettisi maksaessaan elatusta lapselleen.Juuri näin tekisin minäkin.👍
Ainut vaan, että onneksi teillä tussukoilla ei ole oikeutta omia lasta itselleen. Sinä puolestasi voit miettiä vapaaviikkoinasi, että olisiko kannattanut suhtautua miehen tarpeeseen eri tavalla. Saattaa olla, että mies parempituloisena matkustelee lapsen kanssa kun sinä taas olet puistossa värisemässä :)
Kivahan se lapselle on nähdä maailmaa. Tosin suomalaisen miehen kanssa se ei onnistu, suomimies kun ei kotikaupunkia kauemmas mene. Sen verran usein te siitä olette tällä palstalla kertoneet. Lapselle on jo ihan luksusta, jos iskä edes kerran elämässä vie lapsen leikkipuistoon.
😂😂😂👏👍
Mun kohdallani tuollainen mies saisi kuulla sitten jatkossa epäilyä kaikesta. Haluan tarkistaa puhelimensa, en siksi, että epäilisin mitään, vaan siksi, etten investoi häneen seuraavana päivänä yhtään tunteita, jos siellä on toimintaa, mitä en hyväksy jne.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei isyystestin vaatimista voi verrata avioehtoon. Avioehtoa tarvitaan jos tulee ero, ja ero voi johtua kummasta tahansa osapuolesta tai se voi olla ihan yhteinen päätös. Mutta jos mies vaatii isyystestin, se tarkoittaa että mies epäilee naista pettämisestä. Eli epäilykset/syytökset kohdistuu isyystestin tapauksessa vain naiseen.
Kumppaniinhan se epäilys avioehdossakin kohdistuu: en luota että sinä välttämättä olisit oikea kumppani minulle loppuelämäkseni.
Voi kohdistua myös itseen. "En luota siihen, ettei mieleni voisi myöhemmin muuttua. Voi olla että joskus haluan erota."
/164
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä avioituessa tietääkään? Ihmiset muuttuvat. Sen sijaan puolison epäileminen petturiksi on täysin toinen asia.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monessakin tilanteessa varmasti järkevää mutta hyvässä parisuhteessa kokisin todella loukkaavana.Ihan kuin epäilisi pettämisestä...
Olin hyvässä parisuhteessa ja oikeasti hyvässä. Naisella oli se yksi salaisuus silti. Ex avokin kaveri sanoi ihan suoraan ettei usko sen lapsen olevan minun ja sanoi, että hänelle aivan sama meneekö nyt välit kaikkiin. Otin asian puheeksi ja olin uskoa exääni, koska hän oli hyvä nainen. Olihan se vaikeaa uskoa. Hän sitten itse sanoi että tehdään vaan testit jne. Hän pelasi 50-50 systeemillä ja vtuiksi meni. Tunnusti pettäneensä yhden ainoan kerran. En jäänyt suhteeseen. Nykyiselle kumppanille sanoin heti asiasta, kun tuli lapsesta puhetta. Hän ymmärsi ja sanoi, että tehdään testi niin ei tarvitse miettiä turhia.
Tällainen tilanne on kuitenkin aivan marginaalinen tilastojen valossa.
Totta kai jos toisella on jo ennalta tuollainen trauma asiaan liittyen taustalla, niin testin vaatiminen uudessa suhteessa on ihan ymmärrettävää. Uusi naisesi olisi ollut outo, jos tuossa tilanteessa olisi sanonut, että ei halua testiä teetettävän.
Tilanne on täysin erilainen tavallisessa hyvässä suhteessa, jossa kumpikaan ei ole kokenut aiemmin mitään vastaavaa eikä ulkopuoleltakaan tule mitään tuollaista tietoa mitä sinä sait siltä avokin kaverilta. Silloin puhutaan yleensä perusteettomasta epäluottamuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kohdistua myös itseen. "En luota siihen, ettei mieleni voisi myöhemmin muuttua. Voi olla että joskus haluan erota."
/164
No jos haluaa joskus erota niin silloinhan se kumppani ei ollut oikea loppuelämäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kenenkään pidä luottaa 100 prosenttisesti. Se on typerää.
Niin, sitten et luota ja kerrot sen vaimollesi. Anna hänen päättää, onko se hänelle ongelma vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lukaisepa ketju vielä toisenkin kerran jos et vielä ymmärtänyt mikä se luottamusongelma oli.
Minä nimenomaan kysyin, miksi se EI olisi luottamusongelma. Tottakai se on.
En syyttäisi miehiä isyystestin pyytämisestä, ongelma on siinä että liian moni kanssanaisemme on vuosien varrella tehnyt lapset pettämällä tai valehdellut uudelle miehelle että tämä on eksän lasten isä vaikka ajoitus ei täsmäisi. Vuosikausia kun olen kuullut uutisia siitä miten näitä on tullut ilmi, ja miten kammottavaa se on ollut niille lapsillekin, en yhtään ihmettele että fiksu nykymies haluaa testin. Lapsiparka usein päätyy vihaamaan äitiään eikä tunne oikeaa isäänsä, ja koko lapsuuden kuvioissa ollut isä ymmärrettävästi usein myös katoaa kuvioista. Lapselta lähtee yhdessä yössä koko perhe, olipa tosi rakastavaa! Vain huono äiti asettaa lapsensa moiseen riskiasemaan.
Ihmisen biologia ei ole kehittynyt yhtä nopeasti kuin kaikki muu meissä. Miehen vietti yleensä edelleen kehottaa miestä jakamaan perimäänsä. On epäreilua, että yksikään mies on luullut toisen miehen lasta omakseen. Jokaisella on oikeus päättää lisääntyykö, kenen kanssa ja milloin. Jos mieheltä evätään oikeus varmistua isyydestään, minusta se pitäisi katsoa ikäänkuin heidän kehollisen itsemääräämisoikeutensa rikkomiseksi. Eihän kukaan pakota r-sanasta raskaaksi tullutta naistakaan pitämään sitä rikoksen tuloksena alkanutta lasta jos hän ei halua. Miksi miehen pitäisi olla isä lapselle, joka on saanut alkunsa aviorikoksesta?
Aion säästää mieheni koko pohdinnalta. Kun meille koittaa aika yrittää lasta, aion itse pyytää isyystestin kun se on ajankohtaista, ja kerroin tämän myös miehelleni. Näin minä en edes tiedä olisiko hän pyytänyt sitä vai ei, eikä näin ollen raskaushormoninen pääni saa aiheesta mitään luottamuskiistaa aikaiseksi. Testin tulisi mielestäni olla pakollinen kaikille.
Lasti on ainoastaan pettävien kanssasisarteni harteilla, hehän tähän pisteeseen ovat asiat saattaneet. En halua, että mieheni joutuu yhtään murehtimaan vain siksi, että maailmassa on paljon kevytkenkäisiä joille valehtelu on arkipäivää - uutiset usein saavat sen kuulostamaan jopa siltä, että moinen hutsuilu on yleistä ja tavallista ja että suurimmalla osalla lapsista olisi väärä isä. Tottakai se kuulostaa kamalalta ja miehet haluavat testin, vaikka toisaalta myös luottavat vaimoonsa. Ei voi tuntua kivalta yhtäältä luottaa toiseen ja HALUTA luottaa, mutta toisaalta kuulla joka tuutista miten "koskaan ei voi olla varma" - mikä on totta!
Häpeän kaikkien näiden muka "harvinaisten" tapausten puolesta, mutta se ei vaikuta minun ja mieheni väleihin eikä sen pitäisi vaikuttaa yhdenkään parin väleihin. Mies saa intoilla kanssani raskausajasta tietäen, että testi tehdään joka tapauksessa, eikä meidän tarvitse riidellä tai pohtia asiaa pilaten odotusaika jollain luottamuskiistalla joka ei liity meihin mitenkään. Ajatelkaa jos sen riitelyn päätteeksi testi on positiivinen - missasitte koko odotusajan riitelemällä jostain joka ei johdu teistä kummastakaan!
Se luottamuspula on hutsujen ja maailman välillä, ei meidän, ei teidän, eikä minulla sen enempää kuin sinullakaan pitäisi olla mitään salattavaa. Kyseessä on kuitenkin uuden ihmisen syntymä, joka on aina iso asia ja kaikkien tulisi saada olla varmoja siitä, että he todella ovat täysillä mukana eivätkä vain maksumiehenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/164
No jos haluaa joskus erota niin silloinhan se kumppani ei ollut oikea loppuelämäksi?
Niin. Koska oma mieli muuttui. Ei siis epäillä puolisoa mistään, varsinkaan uskottomuudesta.
/164
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monessakin tilanteessa varmasti järkevää mutta hyvässä parisuhteessa kokisin todella loukkaavana.Ihan kuin epäilisi pettämisestä...
Olin hyvässä parisuhteessa ja oikeasti hyvässä. Naisella oli se yksi salaisuus silti. Ex avokin kaveri sanoi ihan suoraan ettei usko sen lapsen olevan minun ja sanoi, että hänelle aivan sama meneekö nyt välit kaikkiin. Otin asian puheeksi ja olin uskoa exääni, koska hän oli hyvä nainen. Olihan se vaikeaa uskoa. Hän sitten itse sanoi että tehdään vaan testit jne. Hän pelasi 50-50 systeemillä ja vtuiksi meni. Tunnusti pettäneensä yhden ainoan kerran. En jäänyt suhteeseen. Nykyiselle kumppanille sanoin heti asiasta, kun tuli lapsesta puhetta. Hän ymmärsi ja sanoi, että tehdään testi niin ei tarvitse miettiä turhia.
Sittenhän varmasti ymmärrät hyvin miksi nainen voi ja saa haluta epäilynkin kohteeksi joutuessaan pois suhteesta. Epäily kuitenkin tarkoittaa, että epäilevä on valmis uskomaan toisen pystyvän pettämään, eli luottamus on jo mennyt.
Eihän se että parisuhde lapsen äitiin loppuu kuitenkaan tarkoita etteikö voi jatkaa lapsensa isänä, eli miksi se olisi ongelma silloin kun tietää lapsen olevan omansa.
Ja eihän se testikään estä naista pettämästä vaikka juuri muksun kohdalla isä 'oikea' olisikin. Parempi lähteä omille teilleen etsimään ihmistä johon voi luottaa, puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas naiset että kumpi on sitten se parempi vaihtoehto; se että testi tehdään yhteisymmärryksessä vai se, että teetän testin sinun sitä tietämättä? Testaan aivan varmasti joka ikisen lapsen jonka isä väitetysti olen, testaamattomuus ei siis ole vaihtoehto.
Paras vaihtoehto on, että kerrot tuosta naiselle jo ennen kuin lasta on alettu yrittämään. Odotusaikana tuo on monille isku vasten kasvoja, koska normina on, että myös se vauvan odotus on vakaassa parisuhteessa kummallekin vanhemmalle onnellista lapsen tuloon valmistautumista yhdessö. Puolisosi on todennäköisempi vastaanottavaisempi idealle, jos siitä keskustellaan ja sovittaan etukäteen.
Tuo on henkistä väkivaltaa. Kamalaa että tulit raskaaksi tällaiselle miehelle ennen kuin tiesit asiasta. Koita selvitä jotenkin.
Huomaa heti että naiset pettää valtaosin. Pelätään kiinnijäämistä ja sitä kautta tulotason katoamista.