Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies hoitaa asian itsenäisesti ajanvarauksista ja vauvan kuljetuksista lähtien, niin siinäpähän tehköön.
Vaadit varmasti samaa naiselta jotta hoitaa itse ajanvaraukset ja kuljetukset synnytykseen, neuvolaan yms? Vai miksi taas vain miehen täytyy hoitaa kaikki itse mutta naisen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia Suomen valtion pitäisi tehdä jokaiselle syntyvälle lapselle automaattinen isyystesti, niin ei enää tule niitä käenpoikasia sinisilmäisille miehille kasvatettavaksi.
Tilastojen valossa jotain 10% lapsia kasvattaa isä joka ei todellisuudessa olekaan niiden oikea isä.
Nainen haki alfan geenit ja muonittaja hoitaa lapsen, se on ikävä ilmiö. Eikä mies voi koskaan tietää sitä ilman testejä, nainen taas tietää aina.
Joo ja maksettaisiin tietysti verorahoilla tämä miljoonasatsaus vain sen takia, että joku reppana mies pelkää, ettei ole saanut pidettyä vaimoaan tyytyväisenä😂😂😂😂
On paljon muitakin syitä miksi tuo naurettavan pieni satsaus olisi hyvinkin kannattava. Esimerkiksi lapsen oikeus isään toteutuisi paremmin, toisakseen saataisiin aiempaa parempaa dataa mm. perinnöllisten sairauksien tutkimukseen.
Vuositasolla kaikkien Suomessa syntyneiden lasten isyyden testaaminen ei kuitenkaan maksaisi kuin hädintuskin miljoonan.
Dna-rekisterin ansiosta rikosten selvittäminen helpottuu, syyllinen löytyy hetkessä. Verovaroja säästyy myös siinä, kun ihan jokaiselle syntyvälle lapselle löytyy isä eli isyysmaksuja ei maksettaisi verovaroista.
Hetkessä löytyy myös porukka, joka joutuu maksamaan enemmän vakuutusmaksuissa, jotka eivät saa mitään vakuutuksia, jotka joutuvat maksamaan enemmän veroja (riskisijoituksia valtiolle) jne jne jne - oletko todella niin sinisilmäinen, että uskot valtion (valtioiden, jos tämä menisi laajemmaltikin läpi) tyytyvän käyttämään rekistereitä vain rikoksien ja isyyksien selvittämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän miestä, ja olisin varmasti tehnyt saman jos itse olisin mies. Sanoin oman lapseni isälle että on vapaa tekemään testit halutessaan, hänestä se oli hauska läppä. Mutta olin ihan tosissani. Ei tehnyt, mutta olisi ollut ihan fine jos olisi halunnut. Ei oltu silloin vielä naimisissa, nyt 23. hääpäivä takana.
Mutta 100% varmuus miehen isyydestä tulee vain testeistä ja mun mielestä isyystesti on miehen kannalta täysin ymmärrettävä ratkaisu.
Minäkin tarjosin miehelle mahdollisuutta isyystesteihin täysin asiallisessa keskustelussa. Kieltäytyi, koska piti sitä tarpeettomana.
Miten olisit suhtautunut, jos hän olisi suostunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tollasta pyydä kuin ne miehet, jotka ovat itse jo pettäneet ja nyt pitää kusi sukassa varmistella, että edes nainen on ollut uskollinen.
Tai jo kertaalleen petetyksi tullut mies? Tai ihan vaan realisti joka ymmärtää että vaikka kuinka luottaisi niin se toinen saattaa silti pettää?
Sitten mies voi kertoa asiasta jo ennen kuin lasta edes suunnitellaan. Pelkuri möläyttää asian, kun yhdessä suunniteltu ja yritetty raskaus näkyy raskaustestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia Suomen valtion pitäisi tehdä jokaiselle syntyvälle lapselle automaattinen isyystesti, niin ei enää tule niitä käenpoikasia sinisilmäisille miehille kasvatettavaksi.
Tilastojen valossa jotain 10% lapsia kasvattaa isä joka ei todellisuudessa olekaan niiden oikea isä.
Nainen haki alfan geenit ja muonittaja hoitaa lapsen, se on ikävä ilmiö. Eikä mies voi koskaan tietää sitä ilman testejä, nainen taas tietää aina.
Joo ja maksettaisiin tietysti verorahoilla tämä miljoonasatsaus vain sen takia, että joku reppana mies pelkää, ettei ole saanut pidettyä vaimoaan tyytyväisenä😂😂😂😂
On paljon muitakin syitä miksi tuo naurettavan pieni satsaus olisi hyvinkin kannattava. Esimerkiksi lapsen oikeus isään toteutuisi paremmin, toisakseen saataisiin aiempaa parempaa dataa mm. perinnöllisten sairauksien tutkimukseen.
Vuositasolla kaikkien Suomessa syntyneiden lasten isyyden testaaminen ei kuitenkaan maksaisi kuin hädintuskin miljoonan.
Viime vuonna Suomessa syntyi 47 577 lasta. Punaisella googletuksella halvin isyystestin hinta oli noin 140 e, kallein 280 e. Jos jokainen syntynyt testattiin tuolla halvimmalla, maksaisi se 6 660 780 e. Vaikka valtio saisi pudotettua hintaa satasen, menisi silti 4 757 700.
Realistisempaa lienee että kun liukuhihnalta tehtäisiin niin hinta olisi kympin kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoisin ilman muuta, mutta testi ei tietenkään olisi ainut asia, joka pitää lapsen syntymän vuoksi tehdä. Pitää käydä kunnon asianajajalla teettämässä paperit kaikkia mahdollisia tilanteita varten = selvittää, miten mies aikoo elatusvelvollisuutensa hoitaa erilaisissa tilanteissa, vaikkapa työttömyyden varalta. Vaatisin paperille esimerkiksi, mitä omaisuuttaan mies on työttömyystilanteessa varautunut myymään varmistaaksen lapsen elatuksen.
Avioehto uusittaisiin ja tarkennettaisiin turvaamaan paremmin minun omaisuuttani kuin se tällä hetkellä turvaa. Sama koskien perimysasioita.
Minähän nimittäin en aio investoida lapseen tilanteessa, jossa se kuuluu miehen elatusvelvollisuuden piiriin.
Hah haa, aivan oikein! Jos miehellä on oikeus lapsen syntyessä varmistaa, että ei ala elättää toisen lasta, on naisella oikeus varmistaa, että mies jokaisessa tilateessa elättää sen oman lapsensa!
Tulee niin aina tää kohtaus mieleen näistä keskusteluista 🤣
Vierailija kirjoitti:
Hiivaiset ja likaiset Yh elenat ovat häpeäksi Suomelle ja naisille. Automaattinen isyystesti olisi lapsen etu.
No minäkin haluaisin jos olisin mies. Minun lasteni isä halusi testin esikoisesta aikoinaan. Ei kai pitäisi olla mikään ongelma ap:lle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monessakin tilanteessa varmasti järkevää mutta hyvässä parisuhteessa kokisin todella loukkaavana.Ihan kuin epäilisi pettämisestä...
Ainoa syy vastustaa isyystestiä tai loukkaantua siitä on tietysti se, että nainen on pettänyt ja käynyt vieraissa eikä tiedä onko lapsi nyt sen oman puolison vai jonkun satunnaisen hoidon.
Yllättävän monta pettäjä naista tälläkin foorumilla, kun niin säikäyttää ja pelottaa isyystesti.
Mikä sinä olet jakelemaan absoluuttisia totuuksia? Minä todellakin loukkaantuisin isyystestistä, sillä isyystestiä ei ole mitään järkeä tehdä, ellei mies epäile minua pettäjäksi sekä päälle lisäksi pahemman luokan kusettajaksi, joka yrittää huijata hänet isäksi! Miten ihmeessä tämä ei voisi olla loukkaavaa?
Vaikuttaa miehen kirjoittamalta... Tottakai voi teettää isyystestin, jotta ei sitten joudu pelkäksi elättäjäksi. Kuitenkin kaikesta kuultaa epäluottamus ja rakkaudettomuus. Pienen särön se suhteeseen heittää. Tuskin on kyseessä pitkäaikainen suhde jossa luottamus jo syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella lienee oma näkemys. Mulle ei tullut mieleenkään. En olisi tehnyt lasta kuin vahingossa naisen kanssa, jonka suhteen tarvitsisi erikseen varmistaa olenko isä.
Kuinka monen niistä joiden olisi kannattanut tuo isyys varmistaa luulet ajatelleen että "nooh, fixty-sixty onko oma mutta näillä mennään!" vai olisikohan niin että suurin osa heistäkin on ajatellut tismalleen kuten sinä?
En olisi myöskään naimisissa jos luottamus ei olisi molemmin puolin 100%. Miksi olisin? Voihan toi vaikka tappaa mut kun nukun. Miten SINÄ olet siihen varautunut. Näitäkin sattuu Suomessa.
Täydellinen luottamus tuo mukanaan täydellisen vapauden ja se on tietenkin tietoinen päätös. Jos sen joku pettää on se kovin murheellista, mutta en silti halua elää missään kolminkertaisesti varmistetussa lasivankilassa ja epäilyn ketjulla kiinni toisessa ihmisessä. En tajua miksi kukaan haluaisi.
T: Se sama
Vaadit toiselta 100% luottoa asiassa jossa sinun ei tarvitse toiseen luottaa. Tekopyhää.
Mitä v**tua :D??? Siis, että vaimoni ei voi tietää tuliko toisen naisen kanssa tekemäni apsi häneen mahastaaan???
T:Se sama
Et sinä mies ole, kunhan larppaat vain.
Tätä odotin sun kaltaselta hyypiöltä 100% seuraavaksi viestiksi. Tyydyn toteamaan ettei sinun tulisi käyttää sanaa "mies" missään yhteydessä. Jos me ikinä tavattaisiin sä hiihtelisit siinä sun mustassa schoolshooter poplarissa pitkin seinänvieriä. Mene kattomasn vaikka Jokeri 8. kerran pelle.
Larppaus vain jatkuu :-) Veditkö tuota kirjoittaessa oikein hartioita vähän leveämmälle ja rintaa ulos, ehkä itseksesi mutisit tekomöreällä ääneellä? On teillä naisilla huvit. Tunge seuraavaksi vaikka täytetty sukka niihin leggareihisi ja muista manspreadaus niin tulee vielä miehekkäämpi olo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on parisuhteessa, jossa ei ole tuon vertaa luottamusta.
Antaisin tehdä testin ja eroaisin, siinä sitten mies miettisi maksaessaan elatusta lapselleen.Juuri näin tekisin minäkin.👍
Ainut vaan, että onneksi teillä tussukoilla ei ole oikeutta omia lasta itselleen. Sinä puolestasi voit miettiä vapaaviikkoinasi, että olisiko kannattanut suhtautua miehen tarpeeseen eri tavalla. Saattaa olla, että mies parempituloisena matkustelee lapsen kanssa kun sinä taas olet puistossa värisemässä :)
Kivahan se lapselle on nähdä maailmaa. Tosin suomalaisen miehen kanssa se ei onnistu, suomimies kun ei kotikaupunkia kauemmas mene. Sen verran usein te siitä olette tällä palstalla kertoneet. Lapselle on jo ihan luksusta, jos iskä edes kerran elämässä vie lapsen leikkipuistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoisin ilman muuta, mutta testi ei tietenkään olisi ainut asia, joka pitää lapsen syntymän vuoksi tehdä. Pitää käydä kunnon asianajajalla teettämässä paperit kaikkia mahdollisia tilanteita varten = selvittää, miten mies aikoo elatusvelvollisuutensa hoitaa erilaisissa tilanteissa, vaikkapa työttömyyden varalta. Vaatisin paperille esimerkiksi, mitä omaisuuttaan mies on työttömyystilanteessa varautunut myymään varmistaaksen lapsen elatuksen.
Avioehto uusittaisiin ja tarkennettaisiin turvaamaan paremmin minun omaisuuttani kuin se tällä hetkellä turvaa. Sama koskien perimysasioita.
Minähän nimittäin en aio investoida lapseen tilanteessa, jossa se kuuluu miehen elatusvelvollisuuden piiriin.
Hah haa, aivan oikein! Jos miehellä on oikeus lapsen syntyessä varmistaa, että ei ala elättää toisen lasta, on naisella oikeus varmistaa, että mies jokaisessa tilateessa elättää sen oman lapsensa!
Eivät kyllä ole sinänsä verrannollisia asioita että nuo elatukset sun muut jo laki turvaa yhtäläisesti kummallekin sukupuolelle. Hyvä yritys kuitenkin.
Isyystestin vaatiminen mieheltä on minun mielestäni vähän verrattavissa siihen, että nainen pyytää kaveriaan yrittää pokata omaa miestään, vain testatakseen kuin "sitoutunut" tämä on. Vaikka mies läpäisisi "testin", voipi olla että suhde päättyisi joka tapauksessa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monessakin tilanteessa varmasti järkevää mutta hyvässä parisuhteessa kokisin todella loukkaavana.Ihan kuin epäilisi pettämisestä...
Ainoa syy vastustaa isyystestiä tai loukkaantua siitä on tietysti se, että nainen on pettänyt ja käynyt vieraissa eikä tiedä onko lapsi nyt sen oman puolison vai jonkun satunnaisen hoidon.
Yllättävän monta pettäjä naista tälläkin foorumilla, kun niin säikäyttää ja pelottaa isyystesti.
Miksi sä haluaisit jatkaa parisuhdetta pettävään naiseen? Ei se että sinä olisit lapsen biologinen isä estä naista pettämästä sinua.
Meilläkin mies testin halusi teettää ja kyllä loukkaannuin, koska hän paitsi penäsi oikeuksiaan myös ihan avoimesti sanoi että voisi kuvitella minun pettäneen ja vieläpä voivan yrittää muiluttaa toisen miehen lapsen hänen kasvatettavakseen. Ja sitten vielä erikseen siitä, että pojan kohdalla testi ei ollut tarpeen, mutta tytön synnyttyä kyllä. Tytön, joka on niin isänsä näköinen että ollaan vitsailtu, mahdankohan minä olla se äiti kuitenkaan... Tuntui, että mies vaati testin ainoastaan häpäistäkseen minua ja siinä on ollut sulattelemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies hoitaa asian itsenäisesti ajanvarauksista ja vauvan kuljetuksista lähtien, niin siinäpähän tehköön.
Vaadit varmasti samaa naiselta jotta hoitaa itse ajanvaraukset ja kuljetukset synnytykseen, neuvolaan yms? Vai miksi taas vain miehen täytyy hoitaa kaikki itse mutta naisen ei.
Nainenhan on jo sopinut kaikki neuvola-ajat, koska hänen läsnäolonsa on siellä välttämätöntä. Synnytykseen ei varata aikoja ja sinne lähdetään yhdessä tukihenkilön kansaa, joka on lapsen isä. Äiti soittaa yleensö ennen tätä synnytyssairaalaan kysyäkseen ohjeita siitä, tarvitseeko vielä tulla. Jos tarvitsee ambulanssia, niin todellakin soittaisin myös sen itse, koska ei se mies osaa oireitani puolestani kuvata niin tarkasti kuin minä.
Onko miehelle mahdotonta varata yksi lääkäriaika omalle lapselleen ja kuskata sinne? Miksi pidät lasta yksin naisen projektina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, vai pitää naisen varata aika synnytykseen. Siellä puhuu nyt todellinen asiantuntija. Sinusta miehen "kaikki" = "edes yhden kerran elämässä yksi asia".
Tätä odotin sun kaltaselta hyypiöltä 100% seuraavaksi viestiksi. Tyydyn toteamaan ettei sinun tulisi käyttää sanaa "mies" missään yhteydessä. Jos me ikinä tavattaisiin sä hiihtelisit siinä sun mustassa schoolshooter poplarissa pitkin seinänvieriä. Mene kattomasn vaikka Jokeri 8. kerran pelle.