Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jaa ihmeessä myös vaimosi kanssa nämä Vauva-palstan tarinasi mammojen ripuloinneista ja huumattuna r aiskatuksi joutumisista, joita etätyösi lomassa (ellet peräti "etätyönäsi") näpyttelet. Vaimosi olisi varmasti hyvin ylpeä sinusta :) Äitisi varmasti myös."
Miksi? Kerrotko sinä äidille ja opettajalle miksi et koskaan tee läksyjä, vaan roikut aikuisten keskusteluissa? Toi huumaus- ja raiskausskenaario ei ollut minun, mutta ethän sinä lapsirukka ymmärtä, että täällä on useita eri keskustelijoita, varmasti enemmän kuin sinun luokalla.
Tarinasi itsensä tainnoksiin ryypänneestä mammasta ja tämän spermaisista pikkareista, jonka kypsänä aikuisena tänne aikuisten keskusteluun jaoit, ei siis ollutkaan oma näkemyksesi "huumatusta ja r aiskatusta"? Minun moka :)
Ei ollut, vaan katkelma dokumenttielokuvasta: "Palstamammat paatilla - Miten otetaan ilo irti täysin rinnoin." Nyt tietysti joku koiranleuka ajattelee, että siellä on kaikilla tissit täynnä maitoa, mutta ehei, osa eivät ole vielä raskaana, ainakaan vielä menomatkalla.
Vierailija kirjoitti:
I"tsekeskeinen narsistinen mies, jonka mielestä saa tehdä toiselle mitä vaan, pääasia minäminäminäminä, minun oikeus ja minun mielenrauha ja lässyn lässyn. Mies joka vaatii vamistuksia muilta, mutta jolla itsellään ei ole muuta annettavaa kuin suuri suu ja paska luonne. Mutta mitä muuta voi odottaa mieheltä, joka nimittää naisia lortoiksi. Todella vastenmielinen rääpäle."
Yt. Nainen jolla oli niitä vittumaisia sukulaismiehiä
Ei muuten ollut minun viestini tuo 😄 Siitä kyllä samaa mieltä, että tämä l ortoista raivoaja on vastenmielinen.
Ei ollut, vaan katkelma dokumenttielokuvasta: "Palstamammat paatilla - Miten otetaan ilo irti täysin rinnoin." Nyt tietysti joku koiranleuka ajattelee, että siellä on kaikilla tissit täynnä maitoa, mutta ehei, osa eivät ole vielä raskaana, ainakaan vielä menomatkalla.
No kai kerrot vaimollesi kun hän töistä kotiutuu, että olet meille paljastanut, mitä teidän mamman ristelilyreissulla kännyssä oli videota.
Mistä sä muutoin näin autenttista kamaa olisit saanut. Ja sitten kun teillä kävi vielä niin, että hyvä kun sait kakkapöksyt jalasta niin jo olitte kahdestaan lasta laittamassa, triskikkiii.
"Rais kaus huumattuna, eli muisti poikki?"
Synnytyslaitoksella vaihtuneen vauvan tapainen teoreettinen selitys sille, miten äidille ja isälle yllätyksenä tulisi muu testitulos kuin se odotettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää tarvitse ihmetellä, miksi miehillä on niin paljon vaimoina konservatiivisia ja perhekeskeisiä aasialaisnaisia.
No niiden lasten ulkonäöstä ei suomalainen mies voi silti päätellä olevansa isä. Konservatiivisuus ja perhekeskeisyys ei auta tässäkään asiassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei enää tarvitse ihmetellä, miksi miehillä on niin paljon vaimoina konservatiivisia ja perhekeskeisiä aasialaisnaisia.
No niiden lasten ulkonäöstä ei suomalainen mies voi silti päätellä olevansa isä. Konservatiivisuus ja perhekeskeisyys ei auta tässäkään asiassa :D
No ei ehkä kukaan mies, mutta ainahan voi kysyä, voisiko joku palstamma olla silmäilemässä, onko kyseessä biologinen isä lapsille. Kyllä se toki turvallisempaa on monille suomalaisile miehille mennä naimisiin lempeän ja lämpimän naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tässä keskustelussa ollut suurin yllätys, miten monen miehen on vaikea myöntää, että pirusti pelottaa, että naisella on ollut muuta seksiä sinä aikana kun lapsi on laitettu alulle. Kierrellään ja kaarrellaan ja mennään jo huumauksiinkin.
Toi että tulee haukkumisia ja syyttelyä että kaikki pettää ja kaikki naiset jne. on tutumpaa, on niitä miehiä, jotka oikeasti sisimmässään halveksii kaikkia naisia vaikka tahtookin parisuhteenkin, mutta puhuvat vaimoistaan kyllä aika halveksien ja vihamielisesti.
Luulen että jotain oli siinä viestissä kun mies sanoi, että noloa jos kaveritkin saa kuulla että on vaimo jaellut tms. Se on niin kovassa se häpeä siitä että olis ai-suri, että ei edes anonyyminä voi sitä myöntää. Eli enhän mä nyt pettämistä mutta muuten vaan tässä kyselen...
M43
Tämä kai tässä koko jutussa on taustalla. Mies pelkää menettävänsä kasvonsa muiden silmissä. Samalla hän ei uskalla pyytää isyystestiä, sillä pelkää menettävänsä vaimonsa. Pelko menetyksestä on vahva. Ne juurisyyt epäilylle ovat silti samat: epäillään vaimon uskollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ehkä kukaan mies, mutta ainahan voi kysyä, voisiko joku palstamma olla silmäilemässä, onko kyseessä biologinen isä lapsille. Kyllä se toki turvallisempaa on monille suomalaisile miehille mennä naimisiin lempeän ja lämpimän naisen kanssa.
No jos sinun lapset ei muistuta sinua ollenkaan eikä kukaan löydä teistä yhteisiä piirteitä, niin teetä ihmeessä ne isyystestit.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Onneksi et voi lisääntyä.
Mikäs incel-mies siellä huutelee? No huhhuh, onpas taas typeriä ennustuksia ja voimafantasioita. Ne taitavatkin olla ainoa lohtu incel-miehen yksinäisessä elämässä. Onneksi sinä et voi tehdä mitään päätöksiä muiden ihmisten lisääntymiskyvystä, lisääntymishalusta, parisuhteista, seksin harrastamisesta, raskaaksi tulemisesta, synnytyksestä tai lasten huoltajuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se turvallista toki olla lempeän ja lämpimän naisen huomassa. Voit silti elättää niitä käenpoikasia. Varsinkin aasialaispiirteisistä lapsista ei voi erottaa yhtä helposti kuka on isä, jos äiti on aasialainen ja isä suomalainen. Mutta tässä tapauksessahan asia on aiiiiivan eri. Alert!
Vierailija kirjoitti:
Ei isyystestillä testata pettämistä, vaan biologista yhteyttä lapsen ja isän välillä. Äitihän on voinnut vaikka kuolla synnytyksen yhteydessä.
Aah siis synnytykseen kuollut nainen voi raskautua eri tavalla kuin synnytyksestä hengissä selviävä ja sen vuoksi biologinen yhteys lapsen isään muodostuu erilaiseksi.
Ja kaikenlaiset naiset voivat raskautua ilman pettämistä = vieraan miehen kanssa seksiä harrastamatta.
Meillä on siis nyt av-isyyshullujen vuoksi aivan uusi käsitys ihmisbiologiasta, jonka mukaan nainen voi tulla raskaaksi, vaikka ei makaa kenenkään vieraan kanssa ja lapsen mieheen muodostuva yhteys määrittyy sen mukaan, kuoleeko lapsen äiti synnytykseen vai ei.
Olenko mä ainut, joka ei ole tiennyt näitä biologisia totuuksia?
Nää jutut ja selitykset miehillä senkun paranee!!! Mitä utopioita vaan, kunhan ei sano, et epäilee vaimonsa pettäneen. Mut oma isyys pitää varmistaa. On nää veikeitä kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyystesti pitäisi tehdä aina, ihan itsestään selvää. Mitä ihmeellistä siinä nyt on. Naiset jotka suuttuu tällaisesta ei pelaa ihan puhtaasti.
Totta kai saa tehdä. Mutta ota tämä asia esiin jo hyvissä ajoin ennen raskautta, niin naisella on aidosti vapaus valita haluaako lähteä näissä puitteissa perhettä perustamaan.
Ei isyystestillä testata naisesta mitään. Sillä varmistetaan, onko mies lapsen biologinen isä, ei mitään muuta.
Kyllä sillä tässä tapauksessa testataan myös naista. Sillä testataan sitä, kuinka paljon nainen viitsii sietää itseensä kohdistuvaa loukkaamista.
Tämä viesti kiteyttääkin hyvin palstam
Koita sinäsinäsinä nyt ymmärtää, ettei se mittaa rehellisyyttä puupennin vertaa. Kun siitä just on kyse. Joko luotat ja uskot vaimosi rehellisyyteen, tai sitten et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkaanutteko naiset samalla tavalla, kun pankki vaatii lainan ehdoksi stressitestiä? Siinähän pankki epäilee teitä ja lainanmaksukykyä? Tai loukkaannutteko avioehdosta? Siinähän epäillään toisen aikeita toista vastaan ja suojaudutaan.
Miksi se isyystesti loukkaa? Siinähän on kyse vain ja ainostaan toisen oikeusturvasta.
En loukkaannu pankin vaatimuksista, sillä ei ole mitään erityistä syytä luottaa minuun ilman todisteita. Emme ole pankin kanssa keskenämme rakkaussuhteessa.
Avioehto ei loukkaa, sillä on järkevää tiedostaa että kumpi tahansa meistä saattaa josk
"Sellaiset projisoinnit sitten sieltä. Mitäpä jos lakkaisit julistamasta, mitä miehet ajattelevat, ja sen sijaan lukisit, mitä miehet itse kirjoittavat tässä ketjussa. "
Ja koskas te miehet olette uskoneet mitään, mitä yksikään nainen on sanonut? Täällähän on julistettu nyt moneen kertaan joidenkin miesten taholta, et naiset aina pettää ja valehtelee. Naiset valehtelee tutkimuksissa, haastatteluissa, parhaille kavereilleen ja ennenkaikkea miehille. Et taitaa projisointi nyt tapahtua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka miehen mielestä isyystesti ei ole naiselle mikään epäluottamuslause, se voi olla sitä naisen mielestä. Kyllä se jää kaihertamaan takaraivoon ja nousee aika ajoin esiin. Turha väittää etteikö se vaikuta parisuhteeseen.
Huoh. Koska naiset ymmärtää että siinä on kyse ennen kaikkea lapsen oikeudesta saada varmuus isästään.
Huoh, koska se lapsi on ollut epävarma isästään? Isähän tässä vaatii varmistusta omasta isyydestä, ei lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla toinen raskaus alkoi nopeasti. Kierukan poistosta kolme viikkoa myöhemmin tein positiivisen raskaustestin. Olin päivät kotona kaksivuotiaan esikoisen kanssa. Oli keskitalvi ja kova pakkanen, joten mieskin oli kotosalla työpäivien jälkeen.
Enpä tiedä, mitä olisin ajatellut, jos mies olisi ruvennut ehdottelemaan isyystestejä.
Eikä tarvitse tulla öhöttelemään, että öhö öhö, nyt ei ole kyse sinusta. Saatanan l*rtoksi minut on jo täällä haukuttu.
Minä tulin raskaaksi toisesta lapsesta, kun vielä imetin ensimmäistä. Ja juu, siis vauvan kanssa kotona olin. Mieheni päivät töissä, et olishan siinä imettävä äippä vähän...Mut joo, emme olis enää naimisissa, jos mieheni oles alkanut jotain aiheesta sönköttää.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuossa äsken se tapaus Ranskasta, jossa aviomies huumasi ja raiskautti omaa vaimoaan vierailla miehillä. Kaikkeen ne miehet kykenee, ei niihin voi luottaa.
Olikohan heillä lapsia? Vaatikohan tää mies isyystestiä? Tavallaan kyllä tuossa tilanteessa sen olisin ehkä ymmärtänyt...
Vierailija kirjoitti:
"Mietit, että jos vaimollesi olisi tehty jotain tuollaista, ja tästä päällimmäisenä mielessä onko lapsi sinun vai ei?
Olen aika sanaton jo."
Miten se mies voisi tietää, kun mamma ei itsekään muista mitään pikkujouluristeilystä, jolla oli muiden palstamammojen kanssa. Alkoholin naukkailu alkoi jo bussimatkalla kohti satamaa, josta on jonkinlainen muistikuva ja seuraava havainto onkin sitten kun bussikuski yrittää paluumatkalla saada mamman hereille bussin vessasta, alushousut nilkoissa täynnä ripulia ja oksennusta, mahdollisesti myös spermaa.
Oot sairas.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä keskustelussa oikeasti joku mies, joka voi rehellisesti sanoa, että ei yhtään harmittaisi, satuttaisi, laittaisi tolaltaan tietää, että vaimo pettänyt, vaan olisi ainoastaan tyytyväinen, että tiedonjano on sammutettu, siis tapauksessa, että lapsi ei ollutkaan oma?
Mä en kyllä voisi miehenä ohittaa tuskaa siitä, että vaimo petti. Kyllä mä olisin aivan romuna, enkä varmaan osais ees lasta aatella vielä kun miettisin että siinä oli se parisuhde vaikkein ikinä olis uskonut.
Tämä on hyvä pointti! Eipä ole tullut tästä mitään ajatusta vastaan.
Jos mun mies pettäisi ja saisin sen tietää, tietyssä mielessä mun maailma romahtais täydellisesti, joksikin aikaa. Jos kävis ilmi, että pettäessään olisi tuloksena lapsi, olis kitkeryys/katkeruus/suru varmasti paljon pidempi prosessi. En tiedä, miten tuollaisesta kukaan pääsee eteenpäin, normaaliin olotilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"puhuvat vaimoistaan kyllä aika halveksien ja vihamielisesti."
Mies on luullut, että vaimoon voi luottaa, mutta onkin paljastunut jotain aivan muuta.
No todellakaan ei, kyllä ne semmoisia on ollut nuoresta lähtien ja jokaisen tyttöystävänkin kanssa. Jotain äitihommaa aattelisin jos mitä ja on joillain ollut nuoruudesta asti aika paskoja kavereitakin ja tyhmyys tiivistyy.
Ei me kaikki miehetkään mitään helmiä olla.
Mut onneksi on myös helmiä!! Olen alkanut tämän ketjun myötä arvostamaan miestäni, poikaani ym. miehiä entistä enemmän.
Sulta se ei ehdi sieltä koskaan laskeutuakaan :)