Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko joku mies kirjoittanut, että isyystesti tehdään sen takia, että nainen olisi petollinen? Ei mielestäni, vaan naisethan asiasta ovat rakentaneet olkiukkoja ja tavallaan antaneet todellista aihetta kyseenalaistaa naisensa luotettavuutta, jos isyystestin vaatiminen johtaisi välittömään välirikkoon."
En enää edes muista monennettako kertaa tätä kysyn, mutta kysyn uudelleen kun vastausta en ole saanut:
Jos et ole varma isyydestä, niin millä muulla tavalla tämä epäilyttävä raskaus olisi voinut alkaa kuin pettämisen seurauksena? Mitkä ovat nämä kaikki muut mahdolliset tavat, kun kerran isytstesti ei nyt lainkaan viittaakaan siihen, että epäilisi kumppaninsa pettäneen?
Rais kaus huumattuna, eli muisti poikki?
Tähän vastasinkin jo edellisellä sivulla. Tästä skenaariosta olisin jo niin järkyttynyt, että suhde ja mahdollinen yhdessäasuminem päättyisi siltä istumalta.
Siis jo pienessä epäilyksessäkään voisi ajatella vaimolleen noin käyneen, ja tapauksen johdosta suurin huoli olisi se, että tuliko vaimo tästä raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä keskustelussa oikeasti joku mies, joka voi rehellisesti sanoa, että ei yhtään harmittaisi, satuttaisi, laittaisi tolaltaan tietää, että vaimo pettänyt, vaan olisi ainoastaan tyytyväinen, että tiedonjano on sammutettu, siis tapauksessa, että lapsi ei ollutkaan oma?
Mä en kyllä voisi miehenä ohittaa tuskaa siitä, että vaimo petti. Kyllä mä olisin aivan romuna, enkä varmaan osais ees lasta aatella vielä kun miettisin että siinä oli se parisuhde vaikkein ikinä olis uskonut.
Minulle kävi niin, että erinäisten riitojen jälkeen nainen vietti aikaa muuallakin kuin kotona. Sitten ilmoitti, että on paksuna ja että se on mulle. Vaadin isyystestiä ja olin helpottunut, etten ollut isä. Jos olisin ollut, se olisi ollut melkoinen helvetti tuon naisen kanssa. Todella vaikea tapaus.
Jaa ihmeessä myös vaimosi kanssa nämä Vauva-palstan tarinasi mammojen ripuloinneista ja huumattuna r aiskatuksi joutumisista, joita etätyösi lomassa (ellet peräti "etätyönäsi") näpyttelet. Vaimosi olisi varmasti hyvin ylpeä sinusta :) Äitisi varmasti myös.
Älähän nyt, mies puhuu siis kokemuksesta, miten muuten moinen mieleen edes tulisi. Häntä ei lastenlaitossa haitannut, jos rouva tulee kotiin vähän pöksyt ripulissa ja paita oksussa, sitähän sattuu. Sen vuoksi hän tietääkin, että kenelle tahansa voi käydä noin ja siksi kannattaa, ihan loogisesti, että parempi tehdä testaukset.
Ja totta kai hän itse testit tehnyt onkin, ei siinä.
"Jaa ihmeessä myös vaimosi kanssa nämä Vauva-palstan tarinasi mammojen ripuloinneista ja huumattuna r aiskatuksi joutumisista, joita etätyösi lomassa (ellet peräti "etätyönäsi") näpyttelet. Vaimosi olisi varmasti hyvin ylpeä sinusta :) Äitisi varmasti myös."
Miksi? Kerrotko sinä äidille ja opettajalle miksi et koskaan tee läksyjä, vaan roikut aikuisten keskusteluissa? Toi huumaus- ja raiskausskenaario ei ollut minun, mutta ethän sinä lapsirukka ymmärtä, että täällä on useita eri keskustelijoita, varmasti enemmän kuin sinun luokalla.
On se kyllä hyvä, että mies ei ole mustasukkainen ja hänellä on itsetunto kohdillaan. Onneksi myös itse olen samanlainen. Ei tarvitse epäillä eikä testailla kumpaakaan, kun luottamus on kunnossa. Lapsetkin on miehen eikä sitä ole tarvinnut koskaan epäillä.
Minulle kävi niin, että erinäisten riitojen jälkeen nainen vietti aikaa muuallakin kuin kotona. Sitten ilmoitti, että on paksuna ja että se on mulle. Vaadin isyystestiä ja olin helpottunut, etten ollut isä. Jos olisin ollut, se olisi ollut melkoinen helvetti tuon naisen kanssa. Todella vaikea tapaus.
No totta kai mä nyt sen tommoisessa suhteessa ymmärrän joka on vaikea ja nainenkin alun perin hankala, mutta tarkoitin näitä suhteita kun meillä, että aviossa ollaan ja toista lasta odotetaan alkukeväälle, yhdessä yli 15 v.
Kyllä multa lähtis pohja pois koko elämältä, jos pettäis yleensäkään saati sitten olis sen muutama kk sitten tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä hyvä, että mies ei ole mustasukkainen ja hänellä on itsetunto kohdillaan. Onneksi myös itse olen samanlainen. Ei tarvitse epäillä eikä testailla kumpaakaan, kun luottamus on kunnossa. Lapsetkin on miehen eikä sitä ole tarvinnut koskaan epäillä.
Isyystestillä EI testata, onko nainen lapsen isä. Ainoastaan se, että onko lapsen ja miehen välillä biologinen side.
"No totta kai mä nyt sen tommoisessa suhteessa ymmärrän joka on vaikea ja nainenkin alun perin hankala, mutta tarkoitin näitä suhteita kun meillä, että aviossa ollaan ja toista lasta odotetaan alkukeväälle, yhdessä yli 15 v.
Kyllä multa lähtis pohja pois koko elämältä, jos pettäis yleensäkään saati sitten olis sen muutama kk sitten tehnyt."
Voisin miehenä kuvitella, että tuollainen kokemus jättäisi jälkensä ja ehkä sitä tekisi isyystestin vaikka salaa seuraavan ja kunnollisen naisen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyystestillä EI testata, onko nainen lapsen isä. Ainoastaan se, että onko lapsen ja miehen välillä biologinen side.
Isyystestiä ei tarvitse tehdä, jos lapsen isyydessä ei ole mitään epäselvää.
Voisin miehenä kuvitella, että tuollainen kokemus jättäisi jälkensä ja ehkä sitä tekisi isyystestin vaikka salaa seuraavan ja kunnollisen naisen kohdalla.
Niin sitä on vaikea tietysti tietää mitä kaikissa hypoteettisissa tilanteissa tekisi. En osaa siihen sanoa. Mutta toisalata en kyllä tajua, minkä muun takia nyt menisin sitten testailemaan meidän lapsia ja kyllä varmaan vaimo itseensä ottaisi jos jotain epäilyjä esittäisin.
Omituisin oli musta se, etät joku sanoi, että naisen pitäis itse ottaa puheeksi testin tekeminen. En varmaan ikinä lakkaisi miettimästä, että mitä se tarkoitti, jos vaimo nyt alkaisi jostain testeistä puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin selvää se on ainoastaan DNA-testin jälkeen. Mitään muuta aukotonta tapaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyystesti pitäisi tehdä aina, ihan itsestään selvää. Mitä ihmeellistä siinä nyt on. Naiset jotka suuttuu tällaisesta ei pelaa ihan puhtaasti.
Totta kai saa tehdä. Mutta ota tämä asia esiin jo hyvissä ajoin ennen raskautta, niin naisella on aidosti vapaus valita haluaako lähteä näissä puitteissa perhettä perustamaan.
Ei isyystestillä testata naisesta mitään. Sillä varmistetaan, onko mies lapsen biologinen isä, ei mitään muuta.
Kyllä sillä tässä tapauksessa testataan myös naista. Sillä testataan sitä, kuinka paljon nainen viitsii sietää itseensä kohdistuvaa loukkaamista.
Tämä viesti kiteyttääkin hyvin palstam
Itsekeskeinen narsistinen mies, jonka mielestä saa tehdä toiselle mitä vaan, pääasia minäminäminäminä, minun oikeus ja minun mielenrauha ja lässyn lässyn. Mies joka vaatii vamistuksia muilta, mutta jolla itsellään ei ole muuta annettavaa kuin suuri suu ja paska luonne. Mutta mitä muuta voi odottaa mieheltä, joka nimittää naisia lortoiksi. Todella vastenmielinen rääpäle.
Vierailija kirjoitti:
"Haisteletko sä maalihöyryjä vai putositko syntyessäsi lattialle?"
En. Mitä kaikkia rajoituksia nuo ovat itselläsi tuoneet elämääsi?
Ehkä kulunein vastaheitto koskaan. Yritä nyt edes ;)
Vierailija kirjoitti:
Jaa ihmeessä myös vaimosi kanssa nämä Vauva-palstan tarinasi mammojen ripuloinneista ja huumattuna r aiskatuksi joutumisista, joita etätyösi lomassa (ellet peräti "etätyönäsi") näpyttelet. Vaimosi olisi varmasti hyvin ylpeä sinusta :) Äitisi varmasti myös.
Älähän nyt, mies puhuu siis kokemuksesta, miten muuten moinen mieleen edes tulisi. Häntä ei lastenlaitossa haitannut, jos rouva tulee kotiin vähän pöksyt ripulissa ja paita oksussa, sitähän sattuu. Sen vuoksi hän tietääkin, että kenelle tahansa voi käydä noin ja siksi kannattaa, ihan loogisesti, että parempi tehdä testaukset.
Ja totta kai hän itse testit tehnyt onkin, ei siinä.
Joo tässä on taas on joku perusnaisvihamielinen mies, joka omalla vaimolle hokee kyllä kulta, otatko ruokaa kulta ja sitten täällä päästelee höyryjään, mitä kotona vahingossakaan uskaltaisi päästää ulos.
Ja valittaa miten kaikki naiset tätä sitä tota kun katkeruuksissaan sieltä tossun alta huutelee.
I"tsekeskeinen narsistinen mies, jonka mielestä saa tehdä toiselle mitä vaan, pääasia minäminäminäminä, minun oikeus ja minun mielenrauha ja lässyn lässyn. Mies joka vaatii vamistuksia muilta, mutta jolla itsellään ei ole muuta annettavaa kuin suuri suu ja paska luonne. Mutta mitä muuta voi odottaa mieheltä, joka nimittää naisia lortoiksi. Todella vastenmielinen rääpäle."
Yt. Nainen jolla oli niitä vittumaisia sukulaismiehiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin selvää se on ainoastaan DNA-testin jälkeen. Mitään muuta aukotonta tapaa ei ole.
Kun omat lapset muistuttavat ulkoisesti isäänsä ääntä ja kävelytyyliä myöten, niin millaiset mahdollisuudet minulla olisi ollut löytää samankaltainen mies muutaman viikon aikana?
Mammoilla alkaa pikkuhiljaa viini nousta päähän....
Vierailija kirjoitti:
"Jaa ihmeessä myös vaimosi kanssa nämä Vauva-palstan tarinasi mammojen ripuloinneista ja huumattuna r aiskatuksi joutumisista, joita etätyösi lomassa (ellet peräti "etätyönäsi") näpyttelet. Vaimosi olisi varmasti hyvin ylpeä sinusta :) Äitisi varmasti myös."
Miksi? Kerrotko sinä äidille ja opettajalle miksi et koskaan tee läksyjä, vaan roikut aikuisten keskusteluissa? Toi huumaus- ja raiskausskenaario ei ollut minun, mutta ethän sinä lapsirukka ymmärtä, että täällä on useita eri keskustelijoita, varmasti enemmän kuin sinun luokalla.
Tarinasi itsensä tainnoksiin ryypänneestä mammasta ja tämän spermaisista pikkareista, jonka kypsänä aikuisena tänne aikuisten keskusteluun jaoit, ei siis ollutkaan oma näkemyksesi "huumatusta ja r aiskatusta"? Minun moka :)
Vierailija kirjoitti:
No totta kai mä nyt sen tommoisessa suhteessa ymmärrän joka on vaikea ja nainenkin alun perin hankala, mutta tarkoitin näitä suhteita kun meillä, että aviossa ollaan ja toista lasta odotetaan alkukeväälle, yhdessä yli 15 v.
Kyllä multa lähtis pohja pois koko elämältä, jos pettäis yleensäkään saati sitten olis sen muutama kk sitten tehnyt.
Jotenkin lohduttavaa nähdä, että vielä on sellaisiakin miehiä, joille uskollisuus merkitsee jotain.