Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Isyystestit vaan kaikille niin pääsee isitkin maksamaan lapsensa kuluja sekä siitä, että on ollut kevytkenkäinen ja saa siitä jotain konkreettisia seurauksia.
Toki tänne sitten tulee holtittomat miehet valittamaan, kun joutuvat maksamaan lapsensa kuluja. Isyystestit voitaisiin myös maksaa isämiesten pusseista, koska synnytys (helppo alatiesynnytys) Suomessa maksaa sen 3600 euroa. Isyystesti maksaa mitä, jotain 30 euroa?
"Mietit, että jos vaimollesi olisi tehty jotain tuollaista, ja tästä päällimmäisenä mielessä onko lapsi sinun vai ei?
Olen aika sanaton jo."
Miten se mies voisi tietää, kun mamma ei itsekään muista mitään pikkujouluristeilystä, jolla oli muiden palstamammojen kanssa. Alkoholin naukkailu alkoi jo bussimatkalla kohti satamaa, josta on jonkinlainen muistikuva ja seuraava havainto onkin sitten kun bussikuski yrittää paluumatkalla saada mamman hereille bussin vessasta, alushousut nilkoissa täynnä ripulia ja oksennusta, mahdollisesti myös spermaa.
Mietit, että jos vaimollesi olisi tehty jotain tuollaista, ja tästä päällimmäisenä mielessä onko lapsi sinun vai ei?
Olen aika sanaton jo.
"Kulta, epäilen, että sinut on saatettu huumata ja r aiskata... Joten nyt testataan tämän lapsen isyys, jotta MINÄ saan mielenrauhan, etten kasvata enkä elätä toisen miehen lasta!!"
Oikeastaan tämän pitkän ketjun yllättävin asia on itselleni ollut tuo, miten monen miehen on vaikea myöntää, että kyllä, on pelko siitä, että vaimo on käynyt vieraissa ja lapsi ei ole minun ja kova pelko onkin, joten haluan testin varmuudeksi.
Tuo lortoista ja jakorasioista ja siitä, miten kaikki naiset pettää ja siksii pitää varmistaa on tutumpaa puhetta, eikä yllätä, sillä sellaisia miehiä todella on, jotka haluavat kyllä olla naisten kanssa, haluavat kyllä parisuhteenkin, mutta sisimmässään halveksivat naisia, myös sitä omaa vaimoa. Kyllä se siellä miesporukan puheissa kuuluu kaikesta mitä sanovat vaimoistaan.
Jos miehenä asiaa arvioin niin totuus taisi tulla siinä yhdessä viestissä jossa mies sanoi jotain siihen suuntaan että noloa jos kaveritkin saisi tietää että nainen on jakanut bebaa, eli se, että aisankannattajan rooli on edelleen supernolo. Sen vuoksi kai sitten halutaan vakuuttaa, että eihän mua nyt sentään petetty ole, en mä mikään aisuri ole, mutta kysäisinpähän vaan kaverin puolesta että jos testi vaikka.
Tai jotain.
M43
"ettei naisella olisi ollut seksiä muidenkin miesten kanssa, kun lapsi sai alkunsa. Ei tarvitse yrittää kierrellä ja kaarrella asian ympäriltä."
Miten se isyystesti ja se, että lapsi onkin aviomiehelle, voisi taata, etteikö nainen olisi voinut silti olla samoina päivinä sängyssä myös muiden miesten kanssa?
Miten se mies voisi tietää, kun mamma ei itsekään muista mitään pikkujouluristeilystä, jolla oli muiden palstamammojen kanssa. Alkoholin naukkailu alkoi jo bussimatkalla kohti satamaa, josta on jonkinlainen muistikuva ja seuraava havainto onkin sitten kun bussikuski yrittää paluumatkalla saada mamman hereille bussin vessasta, alushousut nilkoissa täynnä ripulia ja oksennusta, mahdollisesti myös spermaa.
Ja siellä se iskämies oottaa paita hampaissa, että ihanaa, kulta tulee, nyt jatketaan lastentekoa, meidän perhe sydänemoji.
En tiedä teidän parisuhteesta, mutta mä jos tulisin risteilyltä kotiin, ei seksulia olisi odotettavissa kylläkään varmaan niin pitkään aikaan, että ei epäilystäkään, missä kohtaa siittäminen on tapahtunut. Vinkiksi: ei lähiviikkoina risteilyn jälkeen.
"Jos tuo on ainoa asia, jossa näkemykset menee ristiin, niin olisi todella typerää heittää koko suhde romukoppaan sen vuoksi."
Näinhän se tuntuisi, mutta täällä moinen pyyntö nähdään merkkinä pintaan nousevasta mustasukkaisesta kontrollinhalusta. Sairaalloisessa mittakaavassa se kyllä tehokkaasti pilaa suhteen ja elämän. Suuri varoitusmerkki. Testi ei todista naisen mennyttä tai tulevaa uskollisuutta, mutta sen pyytäminen todistaa epäilyksen siitä. Herättää myös epäilyksen pyytäjän luotettavuudesta. Jos jostakin neuroottisesta syystä pitää testata, niin ehkä sitten oikeasti salaa, kertomatta yhtään kenellekään koko ikänä. Se kriisi voi tästä aiheesta nimittäin syntyä vielä vuosien päästä. (eri)
Mulle on tässä keskustelussa ollut suurin yllätys, miten monen miehen on vaikea myöntää, että pirusti pelottaa, että naisella on ollut muuta seksiä sinä aikana kun lapsi on laitettu alulle. Kierrellään ja kaarrellaan ja mennään jo huumauksiinkin.
Toi että tulee haukkumisia ja syyttelyä että kaikki pettää ja kaikki naiset jne. on tutumpaa, on niitä miehiä, jotka oikeasti sisimmässään halveksii kaikkia naisia vaikka tahtookin parisuhteenkin, mutta puhuvat vaimoistaan kyllä aika halveksien ja vihamielisesti.
Luulen että jotain oli siinä viestissä kun mies sanoi, että noloa jos kaveritkin saa kuulla että on vaimo jaellut tms. Se on niin kovassa se häpeä siitä että olis ai-suri, että ei edes anonyyminä voi sitä myöntää. Eli enhän mä nyt pettämistä mutta muuten vaan tässä kyselen...
M43
Ei enää tarvitse ihmetellä, miksi miehillä on niin paljon vaimoina konservatiivisia ja perhekeskeisiä aasialaisnaisia.
Vierailija kirjoitti:
"Onko joku mies kirjoittanut, että isyystesti tehdään sen takia, että nainen olisi petollinen? Ei mielestäni, vaan naisethan asiasta ovat rakentaneet olkiukkoja ja tavallaan antaneet todellista aihetta kyseenalaistaa naisensa luotettavuutta, jos isyystestin vaatiminen johtaisi välittömään välirikkoon."
En enää edes muista monennettako kertaa tätä kysyn, mutta kysyn uudelleen kun vastausta en ole saanut:
Jos et ole varma isyydestä, niin millä muulla tavalla tämä epäilyttävä raskaus olisi voinut alkaa kuin pettämisen seurauksena? Mitkä ovat nämä kaikki muut mahdolliset tavat, kun kerran isytstesti ei nyt lainkaan viittaakaan siihen, että epäilisi kumppaninsa pettäneen?
Rais kaus huumattuna, eli muisti poikki?
Vierailija kirjoitti:
"Mietit, että jos vaimollesi olisi tehty jotain tuollaista, ja tästä päällimmäisenä mielessä onko lapsi sinun vai ei?
Olen aika sanaton jo."
Jaaha, sitä on taas koulusta kotiuduttu. Menepä nyt vain jääkaapista syömään se äipän valmiiksi valmistama välipala ja sitten uutterasti läksyjen tekoon :) Tarinankertojana et tule itseäsi elättämään.
Yritetään sanoa että jakorasialla ollut monta siementäjää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika sanaton jo."
Jaaha, sitä on taas koulusta kotiuduttu. Menepä nyt vain jääkaapista syömään se äipän valmiiksi valmistama välipala ja sitten uutterasti läksyjen tekoon :) Tarinankertojana et tule itseäsi elättämään.
Valmistuin 2003. Äitini kuoli jo kauan sitten. Tein itse aamupalan, lounaan ja välipalan (kahvit). Seuraavaksi teen vaimolle ja itselleni päivällisen, kun hän tulee töistä. Itse teen etätöitä kotona. Mitäs sinulle tuli kotiläksyjä ja tarkistaako äippä, että teet läksyt ja syöt väilipalasi kiltisti? Syötkö aamulla muroja maidon kanssa ennen kouluunlähtöä?
Miten se isyystesti ja se, että lapsi onkin aviomiehelle, voisi taata, etteikö nainen olisi voinut silti olla samoina päivinä sängyssä myös muiden miesten kanssa?
Tästähän keskustelussa onkin kyse. JOS miehelle todella on aivan yhdentekevää, mitä nainen puuhaa, kunhan lapsi on biologisesti oma, miksi hän ei voisi siis kertoa vaimolle sitä ennen kuin lasta yritetään?
Kulta, huseeraa mitä huseeraat, mutta tahdon isyystestillä varmistaa, että mahdollinen lapsi on minun? Mitä pahaa tämän sanomisessa on, sehän vapauttaisi naisen elämään huoletonta elämää, JOS hän semmoista tahtoo ja aikoo elää joka tapauksessa.
Win-Win.
"mutta puhuvat vaimoistaan kyllä aika halveksien ja vihamielisesti."
Silloin on voinut käydä niin, että mies itse täysin rehellisenä on olettanut vaimon olevan luotettava ja uskollinen, mutta myöhemmin saanut selville, että vaimo onkin varsinainen kaupunki-harakka. On vielä talovelkaa, eikä tehnyt avioehtoa, joten isyystestistäkään ei voi puhua, ettei lortto nosta kytkintä ja miehelle jää vain velat ja elarit, vaikka lapsi ei olekaan oma.
Onko tässä keskustelussa oikeasti joku mies, joka voi rehellisesti sanoa, että ei yhtään harmittaisi, satuttaisi, laittaisi tolaltaan tietää, että vaimo pettänyt, vaan olisi ainoastaan tyytyväinen, että tiedonjano on sammutettu, siis tapauksessa, että lapsi ei ollutkaan oma?
Mä en kyllä voisi miehenä ohittaa tuskaa siitä, että vaimo petti. Kyllä mä olisin aivan romuna, enkä varmaan osais ees lasta aatella vielä kun miettisin että siinä oli se parisuhde vaikkein ikinä olis uskonut.
"No nyt alkaa nämä aasinsillat olla jo melkoisia aivopieruja. Että ihan huumattu ja raiskattu, eikä nainen huomaa YHTÄÄN mitään? Juu, sattuuhan sitä tuon tuostakin :D :D :D"
Googlatkaa Gisèle Pélicot'n tarina, jos ette ole lukeneet huumauksesta ja raiskauksesta. Ei tullut raskaaksi, mutta miesten noin pohjattoman moraalittomuuden nojalla pitäisi varmaan kaikki mahdolliset testit ja taustatiedot. Todistakaa miehet, ettette ole seksuaalirikollisia, kun noin monet sitä ovat.
"puhuvat vaimoistaan kyllä aika halveksien ja vihamielisesti."
Mies on luullut, että vaimoon voi luottaa, mutta onkin paljastunut jotain aivan muuta.
Vierailija kirjoitti:
"puhuvat vaimoistaan kyllä aika halveksien ja vihamielisesti."
Mies on luullut, että vaimoon voi luottaa, mutta onkin paljastunut jotain aivan muuta.
No todellakaan ei, kyllä ne semmoisia on ollut nuoresta lähtien ja jokaisen tyttöystävänkin kanssa. Jotain äitihommaa aattelisin jos mitä ja on joillain ollut nuoruudesta asti aika paskoja kavereitakin ja tyhmyys tiivistyy.
Ei me kaikki miehetkään mitään helmiä olla.
"Isyystestin tekeminen ei edellytä sitä, että pitää toista "hyvin epäilyttävänä". Testin ainoa tarkoitus on tiedon saanti. Haluan tietää, onko lapseni biologisesti minun vai ei. Ihan sama mitä äiti on tehnyt tai ei ole tehnyt."
On vain yksi asia, jonka nainen on voinut tehdä, ettei lapsi olisi biologisesti sinun. Voit ihan suoraan myöntää tarvitsevasi isyystestin, koska et luota, ettei naisella olisi ollut seksiä muidenkin miesten kanssa, kun lapsi sai alkunsa. Ei tarvitse yrittää kierrellä ja kaarrella asian ympäriltä.