Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin aikuisen uusavuttomuus mihin olen törmännyt?

Vierailija
26.11.2019 |

Tapailin hetken miestä, joka ei osannut keittää munia. Laitetaanko kuumaan vai kylmään veteen, monta minuuttia pidetään....

Kommentit (387)

Vierailija
341/387 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri ei osaa keittää kahvia kahvinkeittimellä, kun ei kerran itse juo sitä. Taidanpa seuraavan kerran sanoa, että minä en osaa keittää teevettä, kun juon vaan kahvia.

Vierailija
342/387 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri ei osaa keittää kahvia kahvinkeittimellä, kun ei kerran itse juo sitä. Taidanpa seuraavan kerran sanoa, että minä en osaa keittää teevettä, kun juon vaan kahvia.

Miksi pitäisi osata?

Suomessa juodaan liikaa kahvia, koska kahvinjuojien hengitys haisee metvurstilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/387 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieskaveri paistoi jauhelihan papereineen ja maisteli raakaa lihaa että tarvitseeko lisää suolaa. Eikä sitten laittanut muuta maustetta kuin suolaa ! Koetti myös paistaa kalapuikkoja mikrossa . Tuo ei ollut edes mitään söpöä hönttiyttä vaan oikeasti käsittämätöntä tyhmyyttä.

Ja mies oli siis 36. Eihän siinä olisi ollut mitään , jos olisi ollut 16 mutta 36...

Minua piinaavat turhat välilyönnit ennen huuto- tai kysymysmerkkiä.

Vierailija
344/387 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieskaveri paistoi jauhelihan papereineen ja maisteli raakaa lihaa että tarvitseeko lisää suolaa. Eikä sitten laittanut muuta maustetta kuin suolaa ! Koetti myös paistaa kalapuikkoja mikrossa . Tuo ei ollut edes mitään söpöä hönttiyttä vaan oikeasti käsittämätöntä tyhmyyttä.

Ja mies oli siis 36. Eihän siinä olisi ollut mitään , jos olisi ollut 16 mutta 36...

Sama.

Vierailija
345/387 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osata lämmittää puu-uunia. Vuokrataan mökki ja uunia/takkaa/puukiuasta lämmitetään pellit kiinni.

Kuinkahan monessa taloudessa edes puuuunia ja kuinka moni vanhempi opettaa sen käytön lapsilleen? Minusta tuo on ihan inhimillistä.

Esim. minun 83v äitini ei varmasti osaisi lämmitää puu-uunia, eikä takuulla tietäisi mitkä ovat kissanluukut tai ovikoira, kun ikänsä on asunut krs-talossa ja kaupungissa.

Vastaavasti äitini osaa moni taitoja, joita harvat osaavat, kun on tehnyt pitkän työuran kirurgina ja laittanut siihen kaiken vapaa-aikansa.

Jotenkin huvittavaa, kun täällä ylpeillään munien keitolla, puu-uunin lämmityksellä, sillä jokainen kyllä oppii ne tekemään, jos osaa lukea, kun netti on tulvillaan tietoa.

Minäkin opin, vaikka eka kerran lämmitin puu-uunia n. 40v ja nyt teen sitä lähes päivittäin.

Miksi opetella, jos sillä ei ole käyttöä. Sama vaikka ompelimessa ja muissa käden taidoissa.

No aika erikoista, jos ei ole koskaan ollut millään mökillä tai missään kylässä, jossa esim. on puusauna. En kyllä tiedä ketään aikuista ihmistä, joka ei osaisi vaikka saunaa lämmittää.

Täällä on yksi, iältään 66v nainen. Meillä sähkösauna ja mies hoitaa rantasaunan lämmityksen. En muutenkaan tykkää saunoa, vaan mieluimmin kunnon kylpy.

Vierailija
346/387 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Tämä on mielenkiintoinen juttu. Jos aloittaa viestin tervehdyksellä niin kumpi onkaan parempi: Moi Simo! vaiko Moi Simo !

Eräs henkilö jonka kanssa säännöllisesti viestittelen käyttää jälkimmäistä tapaa. Se on jollain tapaa hyväksyttävä tai perusteltu koska se ei kytke huutomerkkiä nimeen.

Vierailija
347/387 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä maistanut kahvia, eikä sellaista ole minulta ikinä pyydetty. Joskus opettelin keittämään ihan vain mielenkiinnosta, mutta en ole tarvinnut taitoa, niin se on unohtunut. On varmaankin hyvin yksinkertaista, mutta ei vaan kuulu elämääni. :D

Vierailija
348/387 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osata lämmittää puu-uunia. Vuokrataan mökki ja uunia/takkaa/puukiuasta lämmitetään pellit kiinni.

Kuinkahan monessa taloudessa edes puuuunia ja kuinka moni vanhempi opettaa sen käytön lapsilleen? Minusta tuo on ihan inhimillistä.

Esim. minun 83v äitini ei varmasti osaisi lämmitää puu-uunia, eikä takuulla tietäisi mitkä ovat kissanluukut tai ovikoira, kun ikänsä on asunut krs-talossa ja kaupungissa.

Vastaavasti äitini osaa moni taitoja, joita harvat osaavat, kun on tehnyt pitkän työuran kirurgina ja laittanut siihen kaiken vapaa-aikansa.

Jotenkin huvittavaa, kun täällä ylpeillään munien keitolla, puu-uunin lämmityksellä, sillä jokainen kyllä oppii ne tekemään, jos osaa lukea, kun netti on tulvillaan tietoa.

Minäkin opin, vaikka eka kerran lämmitin puu-uunia n. 40v ja nyt teen sitä lähes päivittäin.

Miksi opetella, jos sillä ei ole käyttöä. Sama vaikka ompelimessa ja muissa käden taidoissa.

No aika erikoista, jos ei ole koskaan ollut millään mökillä tai missään kylässä, jossa esim. on puusauna. En kyllä tiedä ketään aikuista ihmistä, joka ei osaisi vaikka saunaa lämmittää.

Täällä on yksi, iältään 66v nainen. Meillä sähkösauna ja mies hoitaa rantasaunan lämmityksen. En muutenkaan tykkää saunoa, vaan mieluimmin kunnon kylpy.

Miten kuvittelisit arkijärjellä saunanlämmityksen menevän? Mikä kohta siinä on vaikea?

Olet heittäytynyt avuttomaksi, ettei tarvitsisinlämmittää. Myönnä vaan suoraan, koska kyse ei ole avaruustieteestä.

Vierailija
349/387 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaaminen sovittu paikassa x, joka oli juna-asemalta noin 200 metrin päässä. Mies tuli junalla asemalle ja otti taksin tapaamispaikkaan - muutoin kun ei olisi löytänyt paikalle. Myöhästyikin, kun piti odottaa taksia niin kauan.

Vierailija
350/387 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuvittelisit arkijärjellä saunanlämmityksen menevän? Mikä kohta siinä on vaikea?

Olet heittäytynyt avuttomaksi, ettei tarvitsisinlämmittää. Myönnä vaan suoraan, koska kyse ei ole avaruustieteestä.

Osaan kyllä lämmittää saunan, kun hallitsen lukutaidon ja seinässä olevasta digitaalisesta ohjauspanelista painan vain nappia, mihin aikaan haluan saunan olevan kylpykunnossa. Ja tämä on normijärki, jonka lapsikin osaa, jos osaa lukea.

Vierailija
351/387 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Tämä on mielenkiintoinen juttu. Jos aloittaa viestin tervehdyksellä niin kumpi onkaan parempi: Moi Simo! vaiko Moi Simo !

Eräs henkilö jonka kanssa säännöllisesti viestittelen käyttää jälkimmäistä tapaa. Se on jollain tapaa hyväksyttävä tai perusteltu koska se ei kytke huutomerkkiä nimeen.

Mitä helvettiä? :D

Oletko sama tyyppi, jonka mielestä muusi lausutaan MUUSSI, koska hernekeittokin lausutaan HERNEKKEITTO?

Vierailija
352/387 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta uusavuttomuutta on jollei osaa laittaa rosollia. Googlaa lapsi!

Vierailija
353/387 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalapuikoista kyllä tulee parempia - ja välttyy käryltä - kun lämmittää ne mikrossa!

Vierailija
354/387 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osannut kuoria perunoita. Näitä jätkiä näin intissä. Saman kun huomasin naisessa ettei osaa kuoria perunaa niin pikkusen piti sanallisesti pottuilla. Muutama nero oikeen patti luulee vieläkin että alkoholi on haitatonta koska se on laillista. Yks jätkä mietti ääneen mistä sitä tietää kumpaan suuntaan on vasen? Ei juma oikeesti se jätkä oli silloin autokoulussa.

Joskus mietin miten voi olla näin tyhmiä ihmisiä? Niiden onneksi hengittämnen on refleksi. Näitä esimerkkejä tyhmyydestä on valitettavasti niin paljon että niistä voisi tehdä kirjan Sähkökatkon aikana yksi nainen sanoi että keitetään vesi kattilassa kun kahvin keitin ei toimi ilman sähköä. Tuijotin ihan epäuskoisina muutaman sekunnin ja onneksi tajusi ettei sähköllä kuumenevat levyt toimi nekään sähkökatkon aikana.

Voihan se olla jokin karman juttu ja just mua rangaistaan näillä ihan v idareilla. Tuntuu vaan joskus aika epäreilulta. Mietin mä sitäkin mitä pahaa olen mahtanut tehdä edellisessä elämässä?

Yllättävän monet ihmiset eivät erota oikeaa tai vasenta.

Olin tyytyväinen, kun kirjoituksesi perusteella sain sinusta kuvan älykkäänä ja ymmärtäväisenä ihmisenä.

t. kahvin keitin

Vierailija
355/387 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani, luulisin.

Asuin pitkään vanhassa kerrostalossa, jossa viemäri oli paikalle muuratun kylpyammeen alla. 

Muutin uuteen rakennukseen ja kummastelin, kun kylpyhuoneessa haisi kammottavalle, vaikka kuinka siivosin.

Ymmärtäväisempi ystäväni tuli kylään ja kertoi, että suihkun viemäristä pitää putsata pois kasa hiuksia ja viemäri pitää pestä. En oikeasti tiennyt, että niin pitää tehdä. Jatkossa osasin puhdistaa viemärin säännöllisesti ja kotona tuoksui jälleen puhtaalta. 

Vierailija
356/387 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin oli kuulemma rikki ni roudas roskiin! Pelastin keittimen sieltä ja pistin etikkahuuteluun ja pesin pannun koneessa nin loppu se mölinä ja savumerkkien lähetys tuli  ihan hyvä keitin.

Vierailija
357/387 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa aiemmin on jo todettu sama mitä ajattelen, eli aika usein ihmiset ovat vain laiskoja. Ei jakseta viedä roskia, panna tavaroita paikoilleen... Kyse ei ole siitä, etteikö kyseinen ihminen osaisi tehdä sitä.

Vierailija
358/387 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi osata?

Suomessa juodaan liikaa kahvia, koska kahvinjuojien hengitys haisee metvurstilta.

Onko metvurstin hajuinen hengitys jotenkin kovin tavoiteltava asia, vai miksi se mielestäsi lisää suomalaisten kahvinjuontihaluja?

Vierailija
359/387 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä ei osannut tehdä ruokaa eikä kotitöitä. Äitinsä oli tehnyt kaiken aina valmiiksi. Ei edes lamppua osannut kattoon vaihtaa vaan piti pyytää äiti apuun. Yksi syy miksi on ex.

Tällaiset vanhemmat eivät ymmärrä, mikä karhunpalveluksen tekevät :/

Vierailija
360/387 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kämppikseni kanssa ihmeteltiin, miksei imuri enää ime kunnolla. Imuri oli aika vanha ja kämäsen näköinen, joten huokailtiin että täytyy varmaan ostaa uusi. Jonkun päivän kuluttua kekkasin kurkata pölypussiin. No sehän se oli täynnä, heitin pois ja laitoin uuden tilalle. Imuroi toimi taas kuin uusi :D olimme tällöin 20v ja vasta muutettu pois vanhempien helmoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän