Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset naiset hankkivat lapsia yksin?

Vierailija
26.11.2019 |

Mietin siis tätä, koska itse en olisi vauva-arjesta selvinnyt mitenkään ilman miestäni! Moni nainen siis menee klinikalle yksin, sille oli jokin sanakin kun päättää lähteä hedelmöityshoitoihin sinkkuna.

Tajuan siis kyllä, ettei mitään "miehen mallia" ole pakko olla (itsekin yh-äidin lapsi mutta isä lähti kun oltiin isompia), mutta siis ihan mietin vaan sitä jaksamista ja rahallista puolta.

Mitä nämä tarkoituksella yh-äidiksi ryhtyvät esim. tekevät työkseen? Onko heillä vanhemmat/sisarukset lähellä auttamassa vai miten he pärjäävät?

T. vauva-arjesta taaperoarkeen selvinnyt väsynyt "normiäiti"

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi toki lisää tarinoita.

Vierailija
42/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe kiinnostaa myös minua, jos jollakulla on kokemusta asiasta, kuulisin mielelläni.

Kiinnostaisi myös, millaisia ehtoja hedelmöityshoitojen tekemiselle on, vaaditaanko vankkaa sosiaalista verkostoa? Tiettyä tulotasoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole harkitsemassa hedelmöityshoitoja yksin eikä ole tarvinnutkaan, mutta jos olisin niin haluaisin ehdottomasti voida käyttää jonkun hyvin tuntemani, luotettavan ja hyvän tuttavamiehen lahjoittamia sukusoluja hedelmöitykseen. Tuntemattomalta lahjoittajalta ei mm. kysytä onko hän psykopaatti tai p-fiili, mitkä ovat molemmat paljon tai jonkin verran perinnöllisiä vikoja ihmisissä, joita en omalle lapselleni halua arpoa.

Vierailija
44/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäät naiset. Hankkivat lapsen omaksi ilokseen eivätkä mieti yhtään, että millaisia vaikutuksia toisen vanhemman puuttumisella voi olla lapseen.

Juuri kyseistä yksilöä ei olisi olemassakaan jos äitinsä olisi päättänytkin pariutua ja perustaa ydinperheen. Eiköhän useimmat (kaikki) ole mieluummin olemassa vaikka sitten vain yhden vanhemman huoltamana.

Vierailija
45/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ihan yhden lapsen kanssa ei selviäisi ilman miestä? Voi luoja ap.  Toivottavasti et elämässäsi vastoinkäymisiä kohtaa. Vaikka yhden lapsen äidit ovat usein juuri tuollaisia, että kuvitellaan että yhden kanssa on rankkaa. Get real.

Ulkopuolelta on aina hyvä huudella kun ei tiedä millaiset resurssit toisella on ja millaisia ongelmia.

Ihan jokaiselle meistä tekee hyvää nostaa katse välillä pois sieltä omasta navasta, ja tajuta, että nuo muut ihmiset ovat ihan yhtä fiksuja ja ajattelevia kuin itsekin olet.

Aika harva on kerralla saanut suurperhettä (toki niitäkin on) vaan on saatu harjoitella pikkuhiljaa lapsi kerrallaan. Sen ensimmäisen kanssa voi olla jopa haastavampaa kuin kuudennen kanssa jos koko lapsiperhehomma on uutta.

Itse taistelen vakavan sairauden kanssa, mutta ei tulisi mieleenkään vähätellä muiden pääkipuja tai ihottumaa tai mitä tahansa vaivaa minkä joku kokee hankalaksi

Oi, haluaisin olla kaltaisesi pyhimys, nöyrä itsensä kehuja! Halleluja!!

Vierailija
46/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täydellistä tai edes siedettävää miestä alkaa odottaa, jää lapsi tekemättä.

Nainenhan sen lapsen tekee ja synnyttää ja kasvattaa kuitenkin, oli parisuhteessa tai ei.

Vierailija
47/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KoskAmähaluun-henkilöt.

MÄ! Haluun!

Just nämä ja jakojäännökset.

Vierailija
48/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ne olisi pitänyt jäädä tekemättä. Näinhän se menee.

Vierailija
49/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39 ja eksäni eivät ole halunneet lapsia. Suunnittelen lapsen hankkimista itsellisenä. Olen ok palkkaisessa vakituisessa virassa ja rahasta eikä kotona pärjäämisessa olisi puutetta, mutta ajan ja tukiverkkojen puute jännittää. Joudun työni puolesta matkustamaan jonkun verran, niin on epävarmaa miten saan hoidot järjestettyä. Uuden hyvän työn hankkiminen ei ole aivan helppoa sekään.

Vierailija
50/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin lapsen yksin. Olin noin kolmekymppinen kun pitkäaikainen miesystävä päättikin kertoa että hän ei lapsia halua. Oltiin kuitenkin melkein 10 vuotta eletty yhdessä ja odotettu oikeaa aikaa perheen laajentamiselle. Aina kuitenkin joku asia olisi voinut olla paremmin. Mutta lopulta piti hänenkin tunnustaa ettei lapset kiinnosta kun ei voinut enää syyttää esim. työ tai asuntotilannetta. Kuulemma tiesi sen jo alussa että hän ei halua lapsia mutta ei voinut minulle kertoa kun pelkäsi että jätän. 

Olo oli hyvin petetty ja lähdin suhteesta.  Uuden suhteen etsiminen ei ole houkuttanut sen jälkeen vaan olen enemmänkin panostanut työelämään ja myöhemmin lapsen harrastukseen. 

Suvussani on tosi paljon lapsettomuutta ja lasten saaminen vanhempana ei ollut mikään kauhean varma asia ja oli sellainen olo etten enää voi odottaa. Elämässä oli silloin kaikki kuitenkin ns. valmiina lasta varten. Minulla on vakituinen työpaikka ja oma asunto. Säästöjä oli myös että ei tarvinnut kukkaroa kiristää kotona olon ajan. 

Lapsen sain lopulta noin kymppitonnin hoitojen jälkeen. Elämme ihan tavallista lapsiperheen arkea. 

Vierailija
51/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen välillä miettinyt että hankkisin lapsen yksin. Kunnollista miestä ei tunnu löytyvän enkä jaksa toivoa enää kumppania. Kuitenkin kaiken vastuun kasautuminen minulle mietityttää: miten jaksaisin yövalvomiset ja kaikki jos olisin ainoa vastuuhenkilö? Entä jos itse sairastuisin vaikkapa tavalliseen flunssaan enkä pystyisi hoitamaan lasta vaan olisin vuoteenomana, kuka hänet sitten hoitaisi? Saako jostain luotettavaa lastenhoitoapua kotiin vaikka vuorokauden ympäri jos sairastuisin? Turvaverkkoa ei juurikaan ole: en ole hyvissä väleissä äitini kanssa ja isäni ei varmasti jaksaisi auttaa, hänellä on sairauksia jo. Sisaruksia minulla ei ole eikä kukaan ystävistäni ole kiinnostunut perheasioista tai lapsenhoidosta. Rahaa ja omistusasunto minulla on, siinä suhteessa pärjäisin kyllä, mutta käytännön asiat lapsen kanssa ja yksinhuoltajan vastuu todella mietityttävät.

Jos jollakulla on antaa neuvoja tai tukea, kuulisin mielelläni!

Kaksplussan lapsettomuus puolelta löytyy yksinäiset/itseelliset osio. Saat lukea todellisia kokemuksia :)

Vierailija
52/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihe kiinnostaa myös minua, jos jollakulla on kokemusta asiasta, kuulisin mielelläni.

Kiinnostaisi myös, millaisia ehtoja hedelmöityshoitojen tekemiselle on, vaaditaanko vankkaa sosiaalista verkostoa? Tiettyä tulotasoa?

Tällasta en kyllä ymmärrä yhtään. Kyllä spermaa olisi tarjolla ihan naamankin kanssa.

Vierailija
53/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolassa tullaan aivan jokaiselta kysymään tukiverkoista joten sinällään ei liity hoitoihin. Tulotasoa vaaditaan lähinnä hoitojen kustantamiseen vaikka ne saakin laskulle/luotolle.

Senhän takia osa on hakeutunut Suomi24 mukeilijoiden luokse. Heistä kun pääsee valitsemaan mieluisan luovuttajan sillä melko moni kertoo mielellään omista taustoistaan ja persoonastaan.

Vierailija
54/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällasta en kyllä ymmärrä yhtään. Kyllä spermaa olisi tarjolla ihan naamankin kanssa.

Toiset ovat vaativampia. Cryosin kautta pääsee näkemään paljon kattavamman esittelyn miehistä. Joillekin taas riittää tietona luonne ja ammatti sekä terve suku.

Vierailija
55/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole harkitsemassa hedelmöityshoitoja yksin eikä ole tarvinnutkaan, mutta jos olisin niin haluaisin ehdottomasti voida käyttää jonkun hyvin tuntemani, luotettavan ja hyvän tuttavamiehen lahjoittamia sukusoluja hedelmöitykseen. Tuntemattomalta lahjoittajalta ei mm. kysytä onko hän psykopaatti tai p-fiili, mitkä ovat molemmat paljon tai jonkin verran perinnöllisiä vikoja ihmisissä, joita en omalle lapselleni halua arpoa.

Juu ja minä tekisin siinäkin tapauksessa lapsen panemalla, en pipetillä lääkärin kolkossa huoneessa.

Pieni humala ja kiima päälle, kaikki menee ihan luonnostaan sinne minne pitää. Vieläpä ilmaiseksi.

Vierailija
56/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset ovat vaativampia. Cryosin kautta pääsee näkemään paljon kattavamman esittelyn miehistä. Joillekin taas riittää tietona luonne ja ammatti sekä terve suku.

Minä kyllä tarkotin että miehen tuntee tai edes tietää ihan livenä, ja hoitaa hommat naimalla.

Tollanen että jostain katalogista valitaan lypsetty sonni, on minusta yrjöttävää.

Vierailija
57/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja minä tekisin siinäkin tapauksessa lapsen panemalla, en pipetillä lääkärin kolkossa huoneessa.

Pieni humala ja kiima päälle, kaikki menee ihan luonnostaan sinne minne pitää. Vieläpä ilmaiseksi.

Mistä voi olla varma ettei saa tauteja?

Vierailija
58/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä tarkotin että miehen tuntee tai edes tietää ihan livenä, ja hoitaa hommat naimalla.

Tollanen että jostain katalogista valitaan lypsetty sonni, on minusta yrjöttävää.

Se on sun mielipide

Vierailija
59/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvolassa tullaan aivan jokaiselta kysymään tukiverkoista joten sinällään ei liity hoitoihin. Tulotasoa vaaditaan lähinnä hoitojen kustantamiseen vaikka ne saakin laskulle/luotolle.

Senhän takia osa on hakeutunut Suomi24 mukeilijoiden luokse. Heistä kun pääsee valitsemaan mieluisan luovuttajan sillä melko moni kertoo mielellään omista taustoistaan ja persoonastaan.

Itseltäni muistaakseni kyseltiin tukiverkoista ja elämäntilanteesta. En usko että huono tukiverkosto estää hoitoja. Tulotaso ei enää vaikuta sillä vuoden alusta itsenäisten naisten hoidot alkavat julkisella puolella.

Suomi24 tyypit varmasti kertovat mielellään, mutta miten luotettavia he oikeasti ovat?  Itse käytin klinikkaa sillä ainakin tiesin että ne ovat klinikan testaamia ja hyväksymiä. Ei tarvi pelätä tauteja tai että luovuttaja ei haluakkaan pysyä ns. anonyyminä. 

Vierailija
60/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseltäni muistaakseni kyseltiin tukiverkoista ja elämäntilanteesta. En usko että huono tukiverkosto estää hoitoja. Tulotaso ei enää vaikuta sillä vuoden alusta itsenäisten naisten hoidot alkavat julkisella puolella.

Suomi24 tyypit varmasti kertovat mielellään, mutta miten luotettavia he oikeasti ovat?  Itse käytin klinikkaa sillä ainakin tiesin että ne ovat klinikan testaamia ja hyväksymiä. Ei tarvi pelätä tauteja tai että luovuttaja ei haluakkaan pysyä ns. anonyyminä. 

Julkiselle puolelle on jo nyt jonoja joten siinä mielessä ymmärrän täysin miksi jotkut haluaa mukeilla. Ne joilla on pätäkkää pääsee siinä mielessä helpoimmalla, koska pääsevät oikeasti itse valitsemaan lapselleen tulevan isän jonka lapsi voi halutessaan tavata täytettyään 18 vuotta.