Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset naiset hankkivat lapsia yksin?

Vierailija
26.11.2019 |

Mietin siis tätä, koska itse en olisi vauva-arjesta selvinnyt mitenkään ilman miestäni! Moni nainen siis menee klinikalle yksin, sille oli jokin sanakin kun päättää lähteä hedelmöityshoitoihin sinkkuna.

Tajuan siis kyllä, ettei mitään "miehen mallia" ole pakko olla (itsekin yh-äidin lapsi mutta isä lähti kun oltiin isompia), mutta siis ihan mietin vaan sitä jaksamista ja rahallista puolta.

Mitä nämä tarkoituksella yh-äidiksi ryhtyvät esim. tekevät työkseen? Onko heillä vanhemmat/sisarukset lähellä auttamassa vai miten he pärjäävät?

T. vauva-arjesta taaperoarkeen selvinnyt väsynyt "normiäiti"

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksineuvoiset ?

Vierailija
2/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään yhtenäistä muottia, minkä lasinen äiti hankkii lapsen yksin. Ihan kaikenlaiset tietenkin. Yhdistävä tekijä on palava halu saada oma lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KoskAmähaluun-henkilöt.

MÄ! Haluun!

Vierailija
4/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mutta sen olen havainnu, että moni tuntuu ymmärtävän hyvin, että osa naisisita haluaa hankkia lapsen yksin. -  Kun taas miehenä saa aika tarkkaan asetella sanansa, jos ilmaisee halunsa saada lapsen yksin; ilman ,että rinnalla on lainkaan kumppnia tukena. Eli ei edes toista miestä, naisesta nyt puhumattakaan. 

En usko, että on olemassa yhtä ja oikean (tai väärän) -laista "naistyyppä" joka haluaisi saada yksin lapsen. Syitä voi olla vähintään yhtä monta kuin on naisia; luultavasti syitä on enemmän kuin on naisia. - - Ihan yhtä lailla kuin on syitä siihen miksei vastaavasti, joku toinen halua(isi) saada lasta lainkaan.       

Vierailija
5/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät naiset. Hankkivat lapsen omaksi ilokseen eivätkä mieti yhtään, että millaisia vaikutuksia toisen vanhemman puuttumisella voi olla lapseen.

Vierailija
6/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mutta sen olen havainnu, että moni tuntuu ymmärtävän hyvin, että osa naisisita haluaa hankkia lapsen yksin. -  Kun taas miehenä saa aika tarkkaan asetella sanansa, jos ilmaisee halunsa saada lapsen yksin; ilman ,että rinnalla on lainkaan kumppnia tukena. Eli ei edes toista miestä, naisesta nyt puhumattakaan. 

En usko, että on olemassa yhtä ja oikean (tai väärän) -laista "naistyyppä" joka haluaisi saada yksin lapsen. Syitä voi olla vähintään yhtä monta kuin on naisia; luultavasti syitä on enemmän kuin on naisia. - - Ihan yhtä lailla kuin on syitä siihen miksei vastaavasti, joku toinen halua(isi) saada lasta lainkaan.       

Eikös se yksi kansanedustaja saanut tällä tavoin lapsen? Kyllähän miehetkin pystyy tähän joskin moinen vaatii useimmiten kyseenalaisen vuokrakohtu bisneksen hyödyntämistä.

Vierailija
7/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan yhden lapsen kanssa ei selviäisi ilman miestä? Voi luoja ap.  Toivottavasti et elämässäsi vastoinkäymisiä kohtaa. Vaikka yhden lapsen äidit ovat usein juuri tuollaisia, että kuvitellaan että yhden kanssa on rankkaa. Get real.

Vierailija
8/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäät naiset. Hankkivat lapsen omaksi ilokseen eivätkä mieti yhtään, että millaisia vaikutuksia toisen vanhemman puuttumisella voi olla lapseen.

Mies voi häipyä tai erota toisen naisen takia, kiristää jne. Nykyään saa olla harvinaisen tarkkana kenet kelpuuttaa rinnalleen.

Vierailija
9/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän ja äidin eroavaisuus on vain se että isä siittää ja nainen synnyttää sekä imettää. Sukupuolella ei ole muuta merkitystä. Yksin voi myös kasvattaa lasta mutta jos on useampi vanhempi kasvattamassa lasta niin tottakai se on helpompaa.

Vierailija
10/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ovat yleensä ihan hyvin pärjääviä naisia, joilla on hyvät sosiaaliset verkostot paitsi, että eivät ole niitä halutuimpia miesmarkkinoilla/sillälailla epäsosiaalisia ja vaativia naisia, ettei heille löydy helposti hyvää ja heille sopivaa miestä/naista/kumppania. Joskus heillä  on myös jonkinlaisia traumoja ja pitävät siksi itsellistä perheenperustamista vähemmän riskialttiina kuin ydinperheen perustamista. Vastuun jakaminen on helppoa kun sitä ei tarvitse jakaa.

En kyllä henk.koht. siihen ryhtyisi, mutta en pidä mitenkään sairaana. Perheitä on monenlaisia nykyään.

Vierailija
11/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käytännössä kaikki äidit hankkivat lapsen yksin. Isät pitävät vain 10% perhevapaista, joten isien osallistuminen perhe-elämään on hyvin harvinaista.

Vierailija
12/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaiset. Sellaiset jotka ottaa elämän rennosti tai ne jotka selviävät kaikesta päättäväisyydellä. Ne, jotka ovat olleet pitkään yksin ja ovat tottuneet tekemään kaiken yksin. Sellaiset, joilla on hyvät tukiverkot.

Vierailija
13/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka haluavat lapsen, mutta eivät miestä?

Ehkäpä he arvelevat pärjäävänsä ja pärjäävätkin vauva- ja pikkulapsiarjesta ilman kumppania. Meitä kun on niin monensorttisia ihmisiä.

Vierailija
14/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa käytännössä kaikki äidit hankkivat lapsen yksin. Isät pitävät vain 10% perhevapaista, joten isien osallistuminen perhe-elämään on hyvin harvinaista.

Sulla on varmaan aika surkeita kokemuksia miehistä. Kaikilla ei ole.

Vierailija
15/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naisissako se artikkeli oli naisesta jolla oli monta naista yksin. Varakas arkkitehti.

Vierailija
16/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me naisissako se artikkeli oli naisesta jolla oli monta naista yksin. Varakas arkkitehti.

Joo minäkin muistelen, että oli saanut hyvän omaisuuden kasaan parikymppisenä ja olisiko halunnut lapsia jopa aiemman miesystävän kanssa, mutta tämä elämän rakkaus ei sitten halunnut. Hänellä oli paljon sijoitusasuntoja ja perusti niiden varassa suurperheen Pohjois-Suomessa, mistä oli kotoisin. Ihan symppikseltä kyllä vaikutti ja hyvältä äidiltä, rohkealta.

Vierailija
17/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaiset itsehedelmöittyvät? Ai niin, ja tarun mukaan Neitsyt Maria.

Vierailija
18/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella nyt sattuu yleensä olemaan isä, koska valtaosa lapsista syntyy miehen harrastaessa seksiä naisen kanssa. Onko se jokin suuri saavutus? Kuinka kauan lapsia siittäneet miehet ovat oikeasti osallistuneet perhe-elämään (muutenkin kuin tuomalla ruuan pöytään)? Ei minun isäni ollut samalla tavalla vanhemman roolissa kuin oman lapseni isä on: synnyin 70-luvun lopussa ja isäni oli töissä ja töiden jälkeen puuhaili omiaan. Ruokapöydässä komensi olemaan hiljaa. Äiti ja isosisko tekivät ruokaa ja minä katsoin pikkuveljien perään pihalla. Semmoista oli meillä maalla 80-luvulla.

Mieheni ja lasteni isä sen sijaan on aidosti kasvattaja ja vanhempi: molemmat hoitavat oman osansa esim. päiväkodin vasu/leops-keskusteluissa olimme vuorotellen, läksyissä auttaa se kumpi ehtii ja kotityöt hoituvat molemmilta. En koe, että mieheni "mieheys" on se ydinasia tässä, vaan tasavertainen vanhemmuus. Jos en olisi hetero, ei minua haittaisi jos puolisona olisi vaikka toinen nainen. Pääasia että vanhemmuuden vastuu jakautuu.

Isien roolin korostaminen ja toisaalta vähättely on niin raivostuttavaa! Ärsyttää, isyys nostetaan jalustalle vain siksi, että mies on "tehnyt" lapsen ja sen katsotaan riittävän isyyden meriitiksi. Ei riittäisi minulle sellainen "isyys" mitä oma isäni edusti.

Vierailija
19/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KoskAmähaluun-henkilöt.

MÄ! Haluun!

Miksi sinä teet asioita?

Teetkö siksi kun naapuri haluaa / äiti haluaa / yhteiskunta haluaa?

Mitäänhän ei ole oikeasti pakko tehdä. Kaikki tekeminen lähtee jonkun halusta.

Miksi oma halu on huonompi motiivi tehdä asioita kuin vaikka se, että tekee asioita miellyttääkseen muita?

Onko tämä "mut kun mä haluun, minä minä minä" -irvailu vaan yksi tapa hallita ja kontrolloida naisia?

Miehet nyt joka tapauksessa tekevät mitä itse haluavat. Naiset kasvavat käytännössä ihan jokaisessa kulttuurissa kontrolloutaviksi tavalla tai toisella.

Poikkeuksena muutamat nykypäivän feninistisemmät kulttuurit. Mutta niissäkin kaikuu huudot kuinka naiset valitsevat väärin ja kaikki yhteiskunnan vääryydet ovat naisten syytä.

Vierailija
20/64 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ihan yhden lapsen kanssa ei selviäisi ilman miestä? Voi luoja ap.  Toivottavasti et elämässäsi vastoinkäymisiä kohtaa. Vaikka yhden lapsen äidit ovat usein juuri tuollaisia, että kuvitellaan että yhden kanssa on rankkaa. Get real.

Jeps. Kaverilla mies lähti, kun oli vielä synnärillä vauvan kanssa. Että siitäkin oli sitten vaan selvittävä...

Maailman sivu naiset ovat hoitaneet lapsen yksin.