Miten säästää 1700e nettotuloista?
APUA! Miten saatte säästettyä niin ettette kajoa säästöihin? Itsellä siirtyy toiselle tilille, josta joka kk joudun sitten ottamaan :( Kovin paljoa ylimääräistä tuosta palkasta ei jää, mutta edes 50e haluaisin pystyä pahan päivän varalle laittamaan.
Kommentit (88)
Posti tarvitsee uuden toimarin,
Seinät kaipaa maalaajia,
Sähköjä ois vedettävänä ja lattiaa rakennettavana.
Kuukausansiot 3000-10 000.
Nyt mainitsin kuitenkin helppoja töitä:)
Mistä maksetaan puoltoista tonnia täysillä tunneilla?
Onko nuo rahastot kuinka "turvallisia"? Voiko kaiken rahan menettää pysyvästi, mitä niihin laittaa? Jos tulee iso pörssiromahdus vaikka.
Veli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veli kirjoitti:
Veli kirjoitti:
Netflix, viaplay, spotify, luottokortti, kaks äänikirja palvelua,
Kaks puhelinta ja tietokone osamaksulla,
Netti ja puhelin liittymä,
Asuntolaina+yhtiövastike
Auto
Sähkö ja vesi.
Ruoka, koiran ruoka, matkustelu
Ja prostitoidut.Miten jengi tulee toimeen alle 40k/vuodessa
Ja tässä oli tosiaan vasta pakolliset kulut.
Elämään myös pitäisi pystyäYmmärrän kyllä, että tämä oli sinulta vain vitsi, mutta mielestäni se koskettaa aika tärkeää aihetta: "Elämään myös pitäisi pystyä." Näin sanoo tosi moni enemmän tai vähemmän pienituloinen valittaessaan rahan vähyyttä. Se tarkoittaa sitä, että ihmiset haluavat pakollisten (tai "pakollisten") kulujen lisäksi vielä tehdä jotain sellaista ylimääräistä hauskaa, joka maksaa rahaa. En oikein ymmärrä tätä käytöstä, ainakaan niillä ihmisillä, joilla on velkaa ja jatkuva rahapula. Miksi pitäisi jäädä rahaa ylimääräiseen hauskanpitoon, kun maailma on täynnä maksuttomia kivoja juttuja?
Ja se "elämään" on niin epämääräinen sana! Mitä se konkreettisesti tarkoittaa? Ravintolaa? Elokuvia? Yökerhoa? Tietokonepelejä? Jos tiedät, että sinun "elämään"-rahat menevät juuri johonkin tiettyyn kohteeseen, niin nimeä se ja kohtele sitä harrastuksena. "Ravintolailta kerran kuussa" on helpommin hallittavissa ja hinnoiteltavissa oleva asia kuin "Tarvitsen rahaa elämään, etten tylsisty".
Olen itse opiskelija, käyn vähän töissä opintojen ohessa. Tuloni eivät ole suuret, mutta rahaa jää aina vähän yli (oikeasti!), koska en yleensä keksi mitään ostamisen arvoista. Ja vapaa-aikaa ei ole paljon, joten en edes ehdi käyttää rahaa mihinkään.
En vitsaillut.
Elämiseen liittyvillä kuluilla tarkoitin ravintoloita, teattereita ja huimausaineita=)Ai jaa. No jos sulla tekee tiukkaa kustantaa nuo jutut itsellesi, niin kannattaa tosiaan lisätä siihen pakollisten kulujen listaan vaikka yksi ravintolailta TAI yksi teatteri-ilta TAI yksi kokaiini-ilta (tms.) kuukaudessa. Se riittää hyvin. Ei kallista hauskanpitoa pidä olla joka päivä tai edes joka viikko.
Toimi näin niin kauan, että olet
- maksanut velkasi tai
- löytänyt jostain rahanlähteen (esim. sivutyö), joka mahdollistaa useamman hauskanpitoillan kuukaudessa, kuitenkin niin, että jatkat velkojesi takaisinmaksua normaalisti
Anteeks mutta mistä velkojen maksusta puhut? Lisätyötä en tulojeni ja oman yritykseni lisäksi tarvitse. Ehkä otan joskus jos on mielenkiintoinen työ tai ylimääräistä aikaa.
Kulutusluotot maksetaan ajoillaan ja mulla on kulujen ja säästöjen jälkeen keskimäärin 1100 euroa kuukaudessa hurvitteluun, enkä näe syytä alkaa siitä karsimaan:)
Et toki maininnut velkoja. Huomasithan kirjoittavasi ketjuun, jossa pohditaan, miten päästä eroon veloista 1700 €:n kuukausituloilla. Jostain syystä päätit listata ketjuun omat kuukausittaiset menosi, kuten muutama muu pienituloinen tai/ja velallinen ihminen tässä ketjussa oli tehnyt. Oletin, ettet toki kirjoittaisi ketjuun vain rehvastellaksesi "varallisuudellasi", joten päättelin sinulla olevan jonkinsorttisia rahahuolia. On hauska kuulla, että koet olevasi hyvätuloinen!
Heräsi kysymys: Saatko todella menemään 1100 € kuukaudessa hurvitteluun, vai jääkö jotain tilille?
Ei mulla nykyisillään montaa sataa euroa kuukaudessa kulu ja pitkään aikaan en oo senttejä laskenut.
Pointti oli vain siinä että kun mä olen keskituloinen yrittäjä 50 veroprosentilla ja raha riittää, niin miksi pitää tehdä sellaisia töitä joihin tarvitsee tukia selviämiseen.
Pystyn maksamaan jokaiselle motivoituneelle tyypille jolla pysyy lapio kädessä 17e plus reissurahat ja sama juttu monilla tuntemillani työnantajilla.
Töistä ei ole pulaa, vaan oikeista työntekijöistä.
Työ ei välttämättä ole niin mieluisaa kuin jotkut muut työt,
Mutta ainakaan ei tarvitse itkeä kun ei ole mihinkään varaa
Jaa, se oli sittenkin se rehvastelu. No, meitä on moneen junaan.
Mahtavaa, että sun firmalla pyyhkii hyvin! Missä päin Suomea toimit? Voisin tulla kesätöihin. Minkä alan hommia? Mikä tekee työstä vähemmän mieluisaa? Onko siis niin, että otatte kouluttamattomia ihmisiä kokopäivätöihin?
Eikö nimenomaan puskuri kannata olla, että ei joudu yllättävän tilanteen tullen ottaa velkaa?
Voisitko pikemminkin harkita mistä saisit lisätuloja. Voisitko mahdollisesti hakea työpaikkaa, josta käteen jää vaikkapa 500 euroa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joutunut 1800/kk nettotuloilla karsimaan ihan kaikki kahvila- ja ravintolakäynnit, joita niitäkään ei ole ollut montaa kertaa vuodessa. Luovuin myös bussikortista ja kuljen töihin pyöräillen.
Tuolla summalla ei yksineläjä itseään muuten elätä. Säästän eläkepäivien varalle koska eläkkeeni tulee olemaan itkettävän pieni. Onneksi asunto on kohta jo maksettu vaikka ei tämä kaksioni kovin arvokas ole.
Hämmentävää lukea näitä, kun itse elin leveästi yksinasuessani n. 1500e kuukausituloilla.
Asuin pienessä yksiössä, vuokra oli suht edullinen ja sähkökulut aivan minimaalisia.
Muita kiinteitä kuluja oli puhelin ja netti.
Niin epäsäännöllinen työ etten voi lisätyötä ottaa :(
Ei mulla nykyisillään montaa sataa euroa kuukaudessa kulu ja pitkään aikaan en oo senttejä laskenut.
Pointti oli vain siinä että kun mä olen keskituloinen yrittäjä 50 veroprosentilla ja raha riittää, niin miksi pitää tehdä sellaisia töitä joihin tarvitsee tukia selviämiseen.
Pystyn maksamaan jokaiselle motivoituneelle tyypille jolla pysyy lapio kädessä 17e plus reissurahat ja sama juttu monilla tuntemillani työnantajilla.
Töistä ei ole pulaa, vaan oikeista työntekijöistä.
Työ ei välttämättä ole niin mieluisaa kuin jotkut muut työt,
Mutta ainakaan ei tarvitse itkeä kun ei ole mihinkään varaa