Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi vastustat naisten asevelvollisuuden lisäämistä?

Vierailija
25.11.2019 |

Perusteluita naisilta tähän kysymykseen kiitos. Miksi naisille ei tule lisätä Maanpuolustusvelvollisuutta?

Minun mielestäni olisi oikein jos kaikilla olisi samat velvollisuudet.

T. Japi

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastusta, mutta en kyllä enää lähes nelikymppisenä itse armeijaan menisi. Oletettavasti naisillekin tulisi kuitenkin sivarivaihtoehto, joten sinne sitten.

Riittääkö hoitoalan tutkinto?

Vierailija
22/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen synnyttänyt kaksi lasta ja ollut heidän kanssaan kotona melkein kolme vuotta. En todellakaan aio osallistua maanpuolustukseen, menköön miehet metsäleireilleen kun niistä niin tykkäävät.

Onko joku vankeusrangaistuksen uhalla pakottanut sinut synnyttämään ja olemaan kotona nuo vuodet?

No ei tietenkään, mutta olen isänmaallinen suomalainen ja synnyttänyt kaksi poikaa, joiden jobi on mennä pian armeijaan ja osallistua mahdollisesti myös maanpuolustukseen tarpeen vaatiessa, koska eivät miehinä pysty lapsia tekemään.

Joskus täytyy ihmetellä miten hukassa voi joillakin olla perusbiologia.

Mutta entä ne naiset jotka ovat molemmissa vapaamatkustajina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastusta, mutta en kyllä enää lähes nelikymppisenä itse armeijaan menisi. Oletettavasti naisillekin tulisi kuitenkin sivarivaihtoehto, joten sinne sitten.

Miksi riittäisi? Eihä miehilläkään riitä esimerkiksi esimiesasema työelämässä.

Vierailija
24/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi riittäisi? Eihä miehilläkään riitä esimerkiksi esimiesasema työelämässä.

Jos tällasen pilipalikoulutuksen tarkoitus olisi valmistaa naisia huoltohommiin, kai hoitoalan tutkinnon luulisi ajavan saman asian.

Ja jos on kokemusta triage-hoitajan työstä, voi sellaisen sivarin laittaa ihan tapp*hommiin myös.

Vierailija
25/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen synnyttänyt kaksi lasta ja ollut heidän kanssaan kotona melkein kolme vuotta. En todellakaan aio osallistua maanpuolustukseen, menköön miehet metsäleireilleen kun niistä niin tykkäävät.

Onko joku vankeusrangaistuksen uhalla pakottanut sinut synnyttämään ja olemaan kotona nuo vuodet?

No ei tietenkään, mutta olen isänmaallinen suomalainen ja synnyttänyt kaksi poikaa, joiden jobi on mennä pian armeijaan ja osallistua mahdollisesti myös maanpuolustukseen tarpeen vaatiessa, koska eivät miehinä pysty lapsia tekemään.

Joskus täytyy ihmetellä miten hukassa voi joillakin olla perusbiologia.

Mutta entä ne naiset jotka ovat molemmissa vapaamatkustajina?

Ei kaikki miehetkään suorita armeijaa. Jos alle 45-vuotiasta naisista on lapsettomia n. 20%, varmasti miehistäkin 20% jättää armeijan kesken.

Vierailija
26/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies, miksi oletat että vastustan tätä?

Kysymys on tietenkin niille naisille jotka vastustavat. Suuri osa naisista ei todellakaan halua naisille tätä velvollisuutta.

Mistä sinä sen tiedät?

Lukemalla tätä palstaa. Sinäkö väität, että tämän suuren palstan mielipiteet eivät millään tavalla kuvaa todellisuutta?

Näissä keskusteluissa voi olla vaikka vain yksi henkilö vääntämässä vastaan sata sivua. Et todellakaan pysty päättelemään mitään tämän palstan perusteella.

Vierailija
27/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta.

N28

Vierailija
28/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että naisten ja miesten välinen seksuaalinen lataus sopii sotilaalliseen ympäristöön samoissa tehtävissä. Sitä on, turha sitä on kiistää. Näin tämän itse intissä, että yksi lumppu saa pilattua ryhmähengen pompottelemalla "annan ymmärtää"-tyylillä alikersantteja tai jopa kokelasta.

En kannata enää edes yleistä asevelvollisuutta nähtyäni mitä se touhu on kiusaamisineen.

T: N29

Onhan noita maita joissa naisetkin käy intin, esim. Israel. Että kai se jotenkin onnistuu. Omasta puolestani täytyy kyllä sanoa että kun olin nuori, niin olin kyllä niin miesten perään, että en olisi voinut todennäköisesti ihan ilman suhteita päästä inttiä läpi. Yksi syy miksi en sinne mennytkään. Olisi tullut liikaa draamaa. Jos nyt vaan tykkää miehistä, minkä sille voi.

Vierailija
29/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äidiksi 16-vuotiaana.

Biologian kannalta naisen parasikä tulla raskaaksi, saada terve lapsi ja toipua raskaudesa on n. 20-vuotiaana.

Sodassa on sellainen puoli, että puolustetaan omaa maata ja kansaa. Jos koko kansa kuolee kun naiset on rintamalla niin miksi sotia?

Tosia asia kun on se, että nainen kantaa lasta 9 kk, jonka jälkeen vauva on hyvin riippuvainen äidistään. Sodassa jonkun on hoidettava ne lapsetkin.

Mies voi siittää lapsen yhdessä päivässä.

ESIM.

Jos on 100 miestä ja 1 nainen, voi lapsia syntyä vuodessa vain 1. Kahdessa vuodessa 2

Jos naisia on 100 ja mihiä yksi, voi lapsia syntyä vuodessa 100. Kahdessa vuodessa 200

Joten kansan olemassa olon kannalta on tärkeää, että mahdollisimman moni nainen selviytyy.

Toinen asia on se, että moni tuntemani mies kokee velvollisuudekseen puolustaa naista, oli tämä millainen tahansa. Miehen olisi vaikea pelastautua tilanteessa jossa hänen täytyisi jättää nainen kuolemaan, koska biologia on luonut mieheen (kuten kaikkiin laumaneläin uroksiin) voimakkaan tarpeen puolustaa naista (naarasta) hengellään. Sodassa tämä aiheuttaisi taktisesti vaikean tilanteen.

Siksi vastustan. Miehet sotii, naiset hoitaa haavottuneita ja lapsia, jotta kansa säilyy.

Vierailija
30/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hoitaa lapset jos armeijaan joutuisin? Isää ja tukiverkostoja ei ole? Lapset on 2, 4 ja 7v

Vierailija
31/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että naisten ja miesten välinen seksuaalinen lataus sopii sotilaalliseen ympäristöön samoissa tehtävissä. Sitä on, turha sitä on kiistää. Näin tämän itse intissä, että yksi lumppu saa pilattua ryhmähengen pompottelemalla "annan ymmärtää"-tyylillä alikersantteja tai jopa kokelasta.

En kannata enää edes yleistä asevelvollisuutta nähtyäni mitä se touhu on kiusaamisineen.

Onhan noita maita joissa naisetkin käy intin, esim. Israel. Että kai se jotenkin onnistuu. Omasta puolestani täytyy kyllä sanoa että kun olin nuori, niin olin kyllä niin miesten perään, että en olisi voinut todennäköisesti ihan ilman suhteita päästä inttiä läpi. Yksi syy miksi en sinne mennytkään. Olisi tullut liikaa draamaa. Jos nyt vaan tykkää miehistä, minkä sille voi.

Israelissa inttiin suhtaudutaan ehkä totisemmin Palestiina-konfliktin takia ja henki saattaa lähteä harjoituksissakin.

Jos joku nainen inttiin haluaa, niin menköön minun puolesta. En vaan näe järkeä pistää koko someriippuvaisten nuorten ikäluokkaa inttiin. Meininki olisi kuin Temptation Islandissa M05:t päällä. Nyt pojat saa ehkä keskenään jotain tehtyäkin.

Aseeton kansalaispalvelus vaihtoehtona on ihan hyvä idea.

Vierailija
32/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa valinnan tueksi:

- Asevelvollisuus koskee 18–60-vuotiaita

- Varusmiespalvelukseen astuessa ei voi tietää kuinka kauan oma palvelus kestää. Palvelusaikojen kesto on joko 165, 255 tai 347 päivää. Kannattaa varautua olemaan siellä vuosi.

- Siviilipalvelus on nykyisin 347 päivän mittainen ja se muodostuu 28 vuorokauden peruskoulutusjaksosta ja noin 10,5 kuukauden työpalvelusta. Kun palvelus on ohi, varusmiespalveluksen suorittanut siirtyy reserviin. Reserviläiset voidaan määrätä kertausharjoituksiin ja tarvittaessa puolustamaan kotimaata sotilaallisesti.

- Totaalikieltäytymisestä seuraa lain mukaan rangaistus, joka annetaan joko ehdottomana vankeutena tai valvontarangaistuksena.   

- Mikään työ tai ammatti ei anna nykyjärjestelmässä automaattista vapautusta.

- Varusmiespäiväraha on 5,10 euroa vuorokaudessa. Suunnittele raha-asiasi. Rahaa on hyvä säästää ennen varusmiespalvelusta, jos mahdollista.

Vierailija
33/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies, miksi oletat että vastustan tätä?

Kysymys on tietenkin niille naisille jotka vastustavat. Suuri osa naisista ei todellakaan halua naisille tätä velvollisuutta.

Mistä sinä sen tiedät?

Lukemalla tätä palstaa. Sinäkö väität, että tämän suuren palstan mielipiteet eivät millään tavalla kuvaa todellisuutta?

Näissä keskusteluissa voi olla vaikka vain yksi henkilö vääntämässä vastaan sata sivua. Et todellakaan pysty päättelemään mitään tämän palstan perusteella.

Nuolista voi päätellä, mitä mieltä yleisesti asiasta ollaan.

-ohis-

Vierailija
34/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymiehet ovat kyllä mahtavia.

Haluavat seksiä ilman kumia, ja sitten vinkuvat jos nainen tulee raskaaksi. Naisten pitäisi yksin hoitaa lapset ja vastata kaikista kuluista.

Ja nyt pitäisi vielä maanouolustuskin tuupata naisten vastuulle.

Kaikki mahdolliset asiat ollaan vierittämässä naisten harteille.

Se, että miehet tappelevat keskenään ja tappavat toisiaan, ja välillä vähän naisiakin on näiden miesasiamiesten mielestä naisten syytä. Väittävät kaiken johtuvan siitä että naiset ovat niin väkivaltaisia.

Se, että miehet syövät mitä sattuu ja vetävät viinaa/tupakkaa/huumeita, eivätkä käy lääkärissä ja kuolevat nuorena, on myös naisten syytä. Naiset eivät huolehdi miesten terveydestä, mutta itse elävät vanhemmiksi.

Jos naiset huolehtivat miesten terveydestä, ovat he nalkuttavia akkoja, jotka haluavat kieltää miehiltä kaiken hauskan.

Listaa voisi jatkaa vaikka loputtomiin.

Vierailija
35/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei tulisi pakottaa asepalvelulseen, ei myöskään miehiä. Siksi vastustan, ja kannatan kaikille vapaaehtoista asepalvelusta/palkka-armeijaa.

Vierailija
36/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavat seksiä ilman kumia, ja sitten vinkuvat jos nainen tulee raskaaksi. Naisten pitäisi yksin hoitaa lapset ja vastata kaikista kuluista.

Se, että miehet tappelevat keskenään ja tappavat toisiaan, ja välillä vähän naisiakin on näiden miesasiamiesten mielestä naisten syytä. Väittävät kaiken johtuvan siitä että naiset ovat niin väkivaltaisia.

Se, että miehet syövät mitä sattuu ja vetävät viinaa/tupakkaa/huumeita, eivätkä käy lääkärissä ja kuolevat nuorena, on myös naisten syytä. Naiset eivät huolehdi miesten terveydestä, mutta itse elävät vanhemmiksi.

Jos naiset huolehtivat miesten terveydestä, ovat he nalkuttavia akkoja, jotka haluavat kieltää miehiltä kaiken hauskan.

Tasa-arvo kysymys vai onko se vain yksisuuntainen tie ?

Miten nuo muut vuodatukset edes liittyvät tähän ?

Vierailija
37/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuslain mukaan ketään ei saa asettaa eri asemaan sukupuolen perusteella ilman hyväksyttävää perustetta. Nuoret naiset nyt vaan ovat arvokkaampia kansakunnan tulevaisuuden ja jatkumisen kannalta kuin nuoret miehet. Siinä on mielestäni hyväksyttävä peruste, ja se menee tasa-arvokysymysten yli. Kyynistä, mutta näin se on.

T: N29 & yhden pojan äiti

Vierailija
38/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoja hiippareita olet tavannut.

Vierailija
39/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuslain mukaan ketään ei saa asettaa eri asemaan sukupuolen perusteella ilman hyväksyttävää perustetta. Nuoret naiset nyt vaan ovat arvokkaampia kansakunnan tulevaisuuden ja jatkumisen kannalta kuin nuoret miehet. Siinä on mielestäni hyväksyttävä peruste, ja se menee tasa-arvokysymysten yli. Kyynistä, mutta näin se on.

En nyt ymmärrä. Miehet on nyt asetettu eriarvoiseen asemaan sukupuolen perusteella. Miten naiset lisääntyvät keskenään, jos nuoret miehet katoavat.

Ikämiesten kanssa, vai jokin haaremi, missä yksi mies siittää monta naista?

Vierailija
40/165 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli naiset ajavat "tasa-arvoa" ja keräillään rusinat pullasta ? Vie kyllä pohjaa näistä naisten tasa-arvo keskusteluista.

Kyseessähän on puolutusvoimat, kuka on arvokkain jos sota alkaa, vieläkin nuoret naiset ? Sääli että luodit/ohjukset eivät tiedä tästä, samaan tapaan tekevät vahinkoa oli sitten kyseellä mies, nainen, vanha, nuori tai vauva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän