Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalin huvipuistolaite missä olet ollut?

Vierailija
24.11.2019 |

?

Kommentit (700)

Vierailija
261/700 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsin Taiga, ehdottomasti. Mulla on aika paha korkean paikan kammo, mutta kaveri yllytti kokeilemaan hänen kanssaan. Kaduin tätä jo ennen kuin edes pääsin koko laitteeseen, mutta en kehdannut lähteä jonosta kesken pois. Koko laitteen keston ajan luulin oikeasti kuolevani, tunsin vain kuinka roikun pää alaspäin korkealla ilmassa, en pystynyt pitämään silmiäkään auki kuin jonkun sekunnin sadasosan ja sekin oli jo liikaa :D tän jälkeen olin koko loppuillan ihan jalat spagettina, hyi olkoot ei ikinä enää.

Toinen kamala on Lintsin raketti, johon joskus yläasteikäisenä jouduin kaveriporukan painostuksesta. En vaan kestä korkeita paikkoja, kaikki sellaiset Kiepit ja Viikinkilaivat jotka keinuvat ja pyörivät eivät puolestaan aiheuta mitään ongelmaa.

Vierailija
262/700 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää 1:45 minuuttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/700 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirnu tms linnanmäel kamala. Pää heiluu turvatyynyihon että tuntuu kuin saisi turpaansa ..

Vierailija
264/700 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen tivolissa ainakin Ufo ja MusikExpress (kun siinä litistyy kaverin alle). Näissä olen ollut lapsena. En ole mennyt enkä mene Topspiniin (mikälie Kieputin se on nykyään), Enterpriseen enkä Boosteriin (onkohan Suomessa?). Sen sijaan Taiga oli mahtava minusta. Samoin Kingi. En pelkää korkeita paikkoja mutta pyörivistä en tykkää.

265/700 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävimmältö ovat tukntuneet Särkän Trombi ja Lintsin Kirny, koska niissä paikat kipeytyvät kun meno on rynkytystä. Lintsin Raketissa taasen kerran niskani retkahti, kun laite nousi ylös vauhdilla

Vierailija
266/700 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lintsin Taiga, ehdottomasti. Mulla on aika paha korkean paikan kammo, mutta kaveri yllytti kokeilemaan hänen kanssaan. Kaduin tätä jo ennen kuin edes pääsin koko laitteeseen, mutta en kehdannut lähteä jonosta kesken pois. Koko laitteen keston ajan luulin oikeasti kuolevani, tunsin vain kuinka roikun pää alaspäin korkealla ilmassa, en pystynyt pitämään silmiäkään auki kuin jonkun sekunnin sadasosan ja sekin oli jo liikaa :D tän jälkeen olin koko loppuillan ihan jalat spagettina, hyi olkoot ei ikinä enää.

Toinen kamala on Lintsin raketti, johon joskus yläasteikäisenä jouduin kaveriporukan painostuksesta. En vaan kestä korkeita paikkoja, kaikki sellaiset Kiepit ja Viikinkilaivat jotka keinuvat ja pyörivät eivät puolestaan aiheuta mitään ongelmaa.

Mulla myös taiga se pahin.

Alkukiihdytys ja se isoin silmukka oli ihan parasta, mutta muu matka oli niin kauheaa tykitystä, tuntui lähinnä, että taju lähtee, eikä edes nähnyt mitään.

Olin ihan sekava lötkö, kun huojuin pois.

Särkkiksen tornadosta taas tykkäön ja oltiinkin pojan kanssaviikko sitten siinä n 10kertaa 😍

Vierailija
267/700 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olin joku 9v ku menin ekan kerran linnanmäen enterpricee ja se turvavyö oli aivan helkutin löysällä ja jouduin pitämään aivan täysiä kiinni ettei pääni kolahtele oviin!

Vierailija
268/700 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsin kieppi ja särkkiksen trombi koska molemmissa telo ihtensä kun paiskautu johonkin koko ajan.

Vierailija
269/700 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanmäen viikinkilaiva... Oksennus lentää kaaressa tämän jälkeen.

Vierailija
270/700 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgariassa ollut vuoristorata, joka kulki niin lujaa ja kolahdellen, että niskat olivat nyrjähtää ja tuli kaamea päänsärky plus linkkiin tuli kipeät mustelmat.

12-vuotiaana olin tippua taikamatosta alas, hampaat irvessä roikuin kiinni.

Ja viikinkilaivasta tuli 4 tunnin pahoinvointi, onneksi menin siihen päivän päätteeksi, toki koko kotimatka oli oksennuksen pidättelyä.

Silti, huvipuistot ovat ihania!

Vierailija
271/700 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Putkonen

Vierailija
272/700 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Batman (six flags)

Vierailija
273/700 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistot saisi sulkea. Ei mitään järkeä noissa laitteissa.

Vierailija
274/700 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En malta, että pääsee jossain vaiheessa uudelleen rapakon taakse.

Linnanmäen Taiga 106km/h, 52m korkea

Kingda Ka, Six Flags Great Adventure, 206km/h , 139m korkeus, vapaapudotus

Kaikki on isompaa USA:ssa :)

Linnanmäki on turhan pienellä alueella, joutuvat siirtään vanhat laitteet toimivinakin pois uusien tieltä.

Vaikka paikka saattaa olla rakas toimijilleen, siitä varmasti saisi hyvät tulot jos siirtäisi vaikka pääradan varteen, oma pysäkki huvipuistolle ja mahdollisesti lähettyville rakennettaville asunnoille sun muulle. Rahoilla voisi rakentaa vaikka pari suurta vuoristorataa ja esim. vesipuistoa.

Vanhan vuoristoradan voisivat pitää paikoillaan, ihan nostalgiasyistä, monille se on rakkain laite jonka takia käyvät vuosittain.

Lintsi on tosiaan jo liian pieni, ja itseäni ärsyttää kun esim. jonkun pikkulastenlaitteen (joka itsessään on rauhallinen) ilmatilaa halkoo vuoristorata, jossa tietty kiljutaan ym. Noita pienempien laitteita pidetään muutenkin selkeästi huonoimmissa paikoissa, eikä niihin juuri panosteta. 

Ylempänä harmiteltiin kun ei ole tarpeeksi tietynlaisia semijänniä laitteita, ja siitä olen samaa mieltä. Pitäisin itsekin niistä eniten. Lintsi on selkeästi ottanut kohderyhmäkseen nuoret ja nuoret aikuiset, jotka ramppaavat vuoristoradoissa ja kaikissa rajuimmissa kieputtimissa. 

Särkänniemessä, eihän sekään suurella alueella ole mutta kaupunkikin on pienempi, ovat ajatelleet lapsiakin, lisäksi - turhan kallista - ravintolaa näkötornissa joten kaiken ikäiset voivat käydä.

Nyt koronakesänä noita olisi laitteita hyvä siirrellä, deltavariantin ollessa vaaraksi myös lapsille.

Muutoin ajattelisi että Tallinna voisi olla paras paikka huvipuistolle, samalla olisi laivamatkaa turisteille, mutta ne laivat täynnä niin humalaisia ettei ne oikein lapsille sopivia paikkoja ole.

Vierailija
275/700 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä on niitä vain niitä matkustan ympäri maailmaa-laulavia nukkeja. Eikä mitään muuta.

Vierailija
276/700 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Tivolin Skymaster!

Vierailija
277/700 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkänniemen taikajoki. Oli äärettömän tylsä.

Vierailija
278/700 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen cerran pelkuri, että mihinkään hurjiin laitteisiin en uskalla mennä jo minulla olevan pahan korkran paikan kammon vuoksi. Siksi hurjin laite missä luultavasti olen ollut oli Särjänniemen Kummitusjuna. Se kun oli hiukan pelottava. Tosin en ole käynyt huvipuistolaitteissa viimeksi kuin joskus 13-14 vuotiaana.

Vierailija
279/700 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hurjapää, mut Linnanmäellä Kieppi oli aika paha, se järjetön kieputus jokaiseen suuntaan ja lisäksi turvakaari sattui reisiin.

Särkänniemen Trombi oli kyllä kans tosi epämukava kun tuntui aina ettei pysy kyydissä, ei ihme että se on myös lähtenyt jo pois.

Vierailija
280/700 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä hurjapää, mut Linnanmäellä Kieppi oli aika paha, se järjetön kieputus jokaiseen suuntaan ja lisäksi turvakaari sattui reisiin.

Särkänniemen Trombi oli kyllä kans tosi epämukava kun tuntui aina ettei pysy kyydissä, ei ihme että se on myös lähtenyt jo pois.

Trombi on kyllä edelleen. Korkkiruuvi lähti pois muutama vuosi sitten.