Kamalin huvipuistolaite missä olet ollut?
Kommentit (700)
Vierailija kirjoitti:
Särkänniemessä oli 90-ja 2000-lukujen vaihteessa laite, jossa oli pyörivällä alustalla oman akselinsa ympäri pyöriviä kuppimaisia istuimia. Laitteeseen kuului kovaääninen musiikki (ts. ajan listahitit) ja mitä kovempaa asiakkaat kiljuivat, sitä lujemmaksi koneenkäyttäjä sääti vauhdin. Lisäksi niitä istuimia oli mahdollista itse pyörittää.
Kaverini rakastivat tuota. En itse mennyt siihen koskaan. Olen aina kärsinyt niin pahasta matkapahoinvoinnista, etten voi edes kirjoittaa tekstaria bussissa ilman ettei alkaisi yrjöttää. Tiesin, että minun oli parasta pysyä siitä poissa. Sain nynnynmaineen. Mutta mieluummin nynny kuin ” se tyttö joka oksensi Särkänniemessä”.
Hurveli! Paras laite, kaipaan edelleen :D. Lisää vauhtia sai nostamalla kädet ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen läheiseni kauhein laite on mun lempparini ja se on Kieppi
Koskaan ollut oksennus niin lähellä huvipuistossa.
Mulla ei ole koskaan tullut huono olo tuossa laitteessa, mutta seuralaisellani kyllä. Hip hop laitteessa minulla tuntuu vatsanpohjassa kylmiä väreitä ja siitä todennäköisemmin itselleni tulee huono olo. Hip hop on mielestäni pahempi laite kuin Raketti, sillä Raketissa itselläni ei tunnu kylmiä väreitä vatsanpohjassa. Hip hop on Raketista se pienempi versio.
Särkänniemen Lentävä matto on mahtava laite. Jos siinä on pelännyt tippuvansa ja heittelehtinyt eestaas, virheenä on silloin ollut että on pitänyt kiinni turvakaaresta. Turvakaaresta ei laitteessa ollut tarkoitus pitää kiinni, vaan nojautua eteenpäin ja tarttua edellisen penkkirivin selkämykseen kiinnitettyyn kaiteeseen. Silloin aivan mahtava kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Särkänniemen Lentävä matto on mahtava laite. Jos siinä on pelännyt tippuvansa ja heittelehtinyt eestaas, virheenä on silloin ollut että on pitänyt kiinni turvakaaresta. Turvakaaresta ei laitteessa ollut tarkoitus pitää kiinni, vaan nojautua eteenpäin ja tarttua edellisen penkkirivin selkämykseen kiinnitettyyn kaiteeseen. Silloin aivan mahtava kokemus.
Ihan kuin sellainen hento ja pieni 10v tyttö ylettäisi ottamaan muualta kiinni kuin omasta turvakaaresta. 🙄 Aikuisena en ole enää käynyt huvipuistoissa, joten en ole voinut testata, olisiko ollut mukavampi, kun kaaren alla ei olisi mahtunut heittelehtimään.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut koskaan missään, ja olen jo keski-ikäinen. Pitäiskö se jonkinnäköinen lista laatia mitä pitäisi edes kerran tehdä :)
Nyt otat ihan loppuelämäntehtäväksesi koluta Suomen huvipuistot. Osta ranneke ja kokeile kaikki laitteet mitä suinkin ehdit!
Omat sisäelimet eivät kestä enää muita laitteita kuin maailmanpyörän tai tukkijoen, mutta sain hupia koko rahan edestä kerran Tykkimäessä erästä myöhemmässä keski-iässä ollutta rouvaa seuraten. Hänellä oli ranneke ja hän meni sen kanssa tukka putkella eri laitteissa. Hän näytti olevan yksin liikenteessä, en nähnyt hänen vaihtavan sanaakaan kenenkään kanssa. Ihan hulvatonta seurattavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin sellainen hento ja pieni 10v tyttö ylettäisi ottamaan muualta kiinni kuin omasta turvakaaresta. 🙄 Aikuisena en ole enää käynyt huvipuistoissa, joten en ole voinut testata, olisiko ollut mukavampi, kun kaaren alla ei olisi mahtunut heittelehtimään.
Kyllä minä ihan hyvin yletin, vaikka hento pieni tyttönen olinkin. Ensimmäinen ajokerta oli hirveä, koska pidin turvakaiteesta kiinni, mutta kun huomasin miten muut pitivätkin penkkikaiteesta, tein samoin ja laite muuttui hetkessä suosikikseni.
Kamalin? Tarkoittaa siis paras? Thunder Dolphin Tokio Domen vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalin on tietenkin linnan mäen karu selli. Kaikenlaisia itsestään selvyyksiä sitä kysytäänkin.
se selli oli kakolanmäellä 39 typerää mammaa ei ymmärtänyt juttua, onnea ja menestystä seuraavaan elämäänne.
kolme vielä tyhmempää yrittää vielä päteä. ettekö saa kunnon kommunistipaskamyrskyä aikaiseksi. pelkkiä tuhnuja koko porukka
Ruotsissa jossain huvipuistossa oli sellainen Merirosvolaiva, mikä meni kokonaan ympäri. Se oli kyllä kamalin huvipuistolaite-kokemukseni ikinä, vielä kun tuo tuli ihan yllätyksenä. Ihmettelin kyllä niitä turvakaaria, että miksi merirosvolaivassa tämmösiä tarvitaan, mutta juu, selvisi sitten kohta... Toinen kauhea, mihin piti kuitenkin aina mennä, oli Lintsin Top spin
Ylivoimaisesti kamalin oli Särkänniemen lentävämatto. Rynkytti ja rytyytti ja tuntui, että joka yläkuolokohdassa lentää huitin hemmettiin, kun se kaide oli niin löysästi kiinni. Lintsin Rainbow oli paljon parempi vastaava laite, koska se ei rytyyttänyt.
Slingshot kerran Puolassa. Jossainhan semmoisen laitteen vaijeri oli katkennut. Pahin painajainen.
Lentävä matto, meinasin pudota kyydistä pompussa ja koko alaruumis sätkyi jo ilmassa, kun isäni veti takaisin ja piti tiukasti olkapäästi kiinni loppuajan. Nykyäänhän laitteen nimi on crazy dance ja siinä on kapula jalkojen välissä estämässä valahtamista.
(En saa tätä läpi?! Laitetaan välit... mikähän tässä on kiellettyä...?)
Onk o täällä kuk aan käynyt Kö piksen Tiv olin kar usellissa, joka nousee käsittämättömän korkealle ja roikkuvat istuimet ovat täysin tyhjän päällä?
Olen käynyt kys. kaupungissa usein, mutten vielä tuohon uskaltautunut...
(En saa tätä läpi?! Laitetaan välit... mikähän tässä on kiellettyä...?)
Onk o täällä kuk aan käynyt Kö piksen Tiv olin k a r u s e l l i s s a, joka nousee käsittämättömän korkealle ja roikkuvat istuimet ovat täysin tyhjän päällä?
Olen käynyt kys. kaupungissa usein, mutten vielä tuohon uskaltautunut...
Särkänniemen entinen coka cola laite on ollut kamalin. Suomen paras laite on mielestäni Särkänniemen x
Vierailija kirjoitti:
Intian matkalla käytiin Adlabs imagica huvipuistossa ja siellä oli vuoristorata nimeltä Nitro. Tämmöinen adrenaliininarkkikin voi sanoa että ei toiste :D
Googlasin että sen kesto on KOLME MINUUTTIA?! Järkyttävää😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PAINEKATTILA!! Vieläkin järkyttää pelkkä ajatuskin..
Piti tarkistaa ja oikein arvasin. Tää on siis kattila, jossa seistään selkä reunaa vasten ja painovoima liimaa kiinni seinään. Ei ehkä pahin, mutta musta on teininä otettu valokuva, kun tulin tosta laitteesta ja mulla kirjaimellisesti seisoo silmät päässä ällistyksestä 😲
Painekattila oli paras laite pikkutivolissa lapsena käydessä. :D
Ihana tarina! Hihittelen itsekseni mielikuvalle niistä hassun näköisistä muovimöröistä :D