Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalin huvipuistolaite missä olet ollut?

Vierailija
24.11.2019 |

?

Kommentit (700)

301/700 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä muille kamalin, mutta erään pienemmän tivolin laitteet... Kovaa pyörivät isot "teekupit" joissa paiskautui siten että löi takaraivonsa kovaan seinämään monta kertaa (vaikka oli jokin pehmuste, se oli huono ja isku tuntui kyllä). 

Ja sellainen toinen vatkain missä nousi ilmaan istuimesta ylhäällä ja joutui pitämään kaiteesta kiinni ja alastullessa paiskautui taas paikoilleen. Hieman jomotti paikkoja sen jälkeen, sekä päätä ja muutenkin. 

"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles

Vierailija
302/700 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin Linnanmäen vuoristorataa! Nyt en ole käynyt pitkään aikaan.

Maailmanpyörä oli yllättävän inha vähän korkeanpaikan kammoiselle; oma istuinosio kun jäi korkealle pidemmäksikin:)

Se laite, samassa paikassa, jossa pyöritään pää alaspäin. Aika hutera olo sieltä ulos tullessa:) Hyviä muistoja nuorilta ajoiltani:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferrari parkin Red Force Espanjan Saloussa. Vahingossa jouduin etupenkkiin. Suosittelen jos kuolemanrajakokemus kiinnostaa.

Vierailija
304/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että en tykännyt Linnanmäen Ukosta. Tulee todella turvaton olo siinä vaiheessa, kun vaunu on ihan ylhäällä ja joudut hetkeksi pää alaspäin, hyh. Kieppi on myös ikävä: yhden kerran kävin ja muistan vaan sen kun se heittelee sinua joka ilmansuuntaan, pääni osui monta kertaa istuimen sivujen suojiin ja reisiäni puristi turvakaari kipeästi. Ei ollut kivaa ei :D

Vierailija
305/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentävässä matossa heittelehdin jotenkin kummallisesti lapsena. Tuntui että putoan turvakaaren alta. Siitä jäi pieni trauma. Korkkiruuviin menin silloisen kumppanin painostuksesta myöhemmin.

Sama. Mulla on jäänyt lentävästä matosta traumat.

Minä en saanut pidettyä itseäni paikallani vaan joka kerta paiskauduin sitä kaidetta vasten. Ihme ettei mitään murtunut.

Vierailija
306/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsi Pub on aika kauhea paikka

Vierailija
307/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai traumat tivolin super walcista eikä meinannut uskaltaa tykkimäen calypsoon, sain vakuutella että se ei pyöri yhtään niin lujaa.

Vierailija
308/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
309/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanmäen ukossa tuntui aivan siltä kuin tippuisi alas, aiemmin oli pelkkä vyö turvana, nykyään ilmeisesti lisänneet siihen myös olkaimet

Vierailija
310/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku tämän laitteen, joka oli 90-luvun aivan alussa (’90-’92?) Särkänniemessä. Laitteessa oli muistikuvieni mukaan muodoltaan vähän törmäilyautoa muistuttavat vaunut, jotka olivat väreiltään valkoista, pinkkiä ja mintunvihreää. Ne liikkuivat peräkkäin ympyrää laitteen ’navan’ ympäri (vähän samantyyppisesti kuin edesmenneessä Hurvelissa, jos joku muistaa sen, paitsi että ko. laitteen vaunut eivät muistaakseni pyörineet). Laitteen teema liittyi jotenkin musiikkiin, oli mustia nuottimerkkejä tms. ja musiikki taisi soida kovaa laitteen olless käynnissä.

Minulle tuli joku fläsäri tällaisesta laitteesta. Olen syntynyt kasarin puolivälissä, joten olin aika pieni kun tämä laite on mahdollisesti Särkänniemessä ollut. Olen kotoisin Pirkanmaalta, joten kävimme Särkänniemessä joka kesä siitä asti kun olin jotain 3 v. joten jos muistini ei petä, kyse oli Särkän laitteesta. Lintsillä kävin ekaa kertaa vasta ala-asteiässä.

Vierailija
311/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kiertävässä sirkuksessa/tivolissa vuonna nakki ja muusi ollut kummitustalo. Taisin olla joku 7v silloin muistaakseni, itse talo ei pelottanut mutta jossakin kohdassa oli lattia joka rupesi menemään ylös ja alas aaltomaisesti ja kaaduin pahasti seinää päin kun se liikkui niin nopeasti ja loukkasin itseni. Pimeyden ja sumukoneen tms usvan takia sitä luuli normaaliksi lattiaksi kunnes siihen astui.

Vierailija
312/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Riippu/vaijerihissi Brasiliassa 2) vuoristorata Linnanmäellä.

Vierailija
313/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako joku tämän laitteen, joka oli 90-luvun aivan alussa (’90-’92?) Särkänniemessä. Laitteessa oli muistikuvieni mukaan muodoltaan vähän törmäilyautoa muistuttavat vaunut, jotka olivat väreiltään valkoista, pinkkiä ja mintunvihreää. Ne liikkuivat peräkkäin ympyrää laitteen ’navan’ ympäri (vähän samantyyppisesti kuin edesmenneessä Hurvelissa, jos joku muistaa sen, paitsi että ko. laitteen vaunut eivät muistaakseni pyörineet). Laitteen teema liittyi jotenkin musiikkiin, oli mustia nuottimerkkejä tms. ja musiikki taisi soida kovaa laitteen olless käynnissä.

Minulle tuli joku fläsäri tällaisesta laitteesta. Olen syntynyt kasarin puolivälissä, joten olin aika pieni kun tämä laite on mahdollisesti Särkänniemessä ollut. Olen kotoisin Pirkanmaalta, joten kävimme Särkänniemessä joka kesä siitä asti kun olin jotain 3 v. joten jos muistini ei petä, kyse oli Särkän laitteesta. Lintsillä kävin ekaa kertaa vasta ala-asteiässä.

Tarkoittamasi laite on varmaan Music Bob. Se oli Särkänniemessä ainakin -92.

Vierailija
314/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1984 Puuhamaa jossain Tervakoskeella. Siellä oli katoksia, joissa sai syödä eväitään. Kuitenkin viereisen pöydän taapero paskansi sen pöydän viereen, missä syötiin. Äitinsä vaan vähän pyyhkäsi sen persettä ja jätti paperin siihen pöydän viereen.

Vierailija
315/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen puoluetoimiston avoimet ovet -kiertokäynti

Kokoomusliskot ovat kyllä kammottavia.

Vierailija
316/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wienin Praterissa Boomerang - vuoristorata jossa on "looppi". Kun olet päässyt loppuun, mennään sama uudestaan mutta takaperin! Huissaaatana.

Vierailija
317/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsin Kieppi oli kauhee. Ikinä missään tullu niin huono olo kun siinä. Ei meinanu pystyssä pysyä kun pyöritys loppui. Pää ihan sekasin.

Vierailija
318/700 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disco Round 80- ja 90-lukujen taitteessa Särkänniemessä. Se oli kamala painekattila ja siellä sisällä iski ahtaanpaikankammo.

Vierailija
319/700 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittamasi laite on varmaan Music Bob. Se oli Särkänniemessä ainakin -92.

Tämä se oli! Onnistuin löytämään kuvan.

314

Vierailija
320/700 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTubesta löytyy video, jossa näkyy useampikin poistunut laite. Kävin itse ensimmäistä kertaa Särkänniemessä juuri kesällä -88 tai -89. Video sai aikaan nostalgisia värähdyksiä. Ihmiset näyttävät tuossa jotenkin onnellisen optimistisilta. Synkkä lama-aika on vasta edessä. 😥