Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoisten annoskoot

Vierailija
24.11.2019 |

Olen ollut koko aikuisikäni ylipainoinen, ja minulla on hämärtynyt kuva siitä, millaisia annoksia ruokaa pitäisi oikeasti syödä. Joten voisiko joku normaalipainoinen/hoikka kuvailla tarkasti päivän syömisensä? Ei nyt ehkä ihan grammalleen tarvitse ruokia laskea, mutta tarkemmin kuin "annos makaronilaatikkoa", koska juuri annoskoko on se ongelma. Olen punninnut omia annoksiani ja laskenut kaloreita, mutta haluan opettaa itselleni, että pienemmät annokset ovat oikeasti loppuelämän juttu. Ja liikunnan määrästä kuulisin myös mielelläni. Kiitos, jos joku viitsii vastata!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. yksi peruna ja yksi kauhallinen jauhelihakastiketta + sitten puolet lautasesta salaattia. Mä oon käyttänyt aina tota "yhden kauhallisen" sääntöä, oli ruoka sitten mitä tahansa.

Vierailija
22/23 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruoka-annokset, jotka ovat tarkoitettu yhdelle ihmiselle vastaa normaalia annoskokoa. Jos haluaa pistää terveellisemmäksi niin kokoaa lautaselleen lounaalla ja päivällisellä kämmenenkokoisen proteiiniannoksen, kourallisen hiilihydraatteja kuten esimerkiksi täysjyvämakaroni tai perunaa, puoli lautasellista kasviksia, kuten vaikka puolet höyrytettyjä kasviksia ja puolet tuoresalaattia sekä laitat sen tuoresalaatin päälle peukalon kokoisen annoksen verran oliivi- tai rypsiöljyä.

Kannattaa tehdä itse omaa salaatinkastiketta öljystä, vedestä ja etikasta. Mausta vinaigrette ja tee vain puoli reseptiä kerralla koska siten mitään ei mene hukkaan. Pystyt tavallaan jatkamaan sitä peukalon kokoista öljyannosta vedellä, viinietikalla ja mausteilla.

Tärkeää on syödä joka päivä puoli kiloa kasviksia ja kolme hedelmää tai vastaava määrä marjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on paljon yksinkertaisempaa, että alat vain syödä pienempiä annoksia. Jos olet edelleen ylipainoinen, pienennä vielä. Toista kunnes saat halutun lopputuloksen. Eihän sillä ole väliä mitä joku muu syö, kun et tiedä paljonko hän liikkuu, miten nopea aineenvaihdunta ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi