Baikal järvi
Baikal järvi on mailman suurin makean veden varanto. Se on jopa 1.6 kilometria syvä ja siellä elää tuhannet kasvi ja eläin lajeja. Matkustus järven yli on varsinaisesti sama kuin Helsingistä Ouluun. Baikal on eräs mailman luonnon ihmeistä. Haluaisitko sinä käydä Baikal järvellä?
Kommentit (18)
Olen käynyt. Siellä on hyvin kaunista, mutta veden syvyys on aika karmaiseva ajatus. Voihan lammikkoonkin hukkua, mutta jotenkin Baikalin puolitoista kilometriä tuntuu vaaralliselta.
No en halua käydä, mutta onhan se kiehtova paikka. Olen nähnyt ohjelmia ja katsellut kuvia.
Olen käynyt ja kaunishan se on..Harmi vaan aika on nyt sellainen, ettei tuohon suuntaan tee mieli matkustaa.
En halua käydä, koska sijaitsee kuvottavasta mätämaassa.
Ainoat Venäjän järvet joissa olen uinut on Ääninen ja Laatokka.
Vierailija kirjoitti:
Luistelu Baikal-järven halki
Minä olen pyöräillyt Baikalin ympäri.
Äskettäinhän sinne upposi bussi. Liekö saaneet kaikki hukkuneet ylös.
Maisemista tuli kotoisa olo. Rantakoivuja, havumetsää ja järvi, aivan kuin juhannus!
Maalta katsottuna on tietysti vaikeaa ymmärtää että kyseessä edes on järvi kun korkealtakaan ei näe vastarantaa.
Vierailija kirjoitti:
Entistä Suomea...
Vierailija kirjoitti:
Äskettäinhän sinne upposi bussi. Liekö saaneet kaikki hukkuneet ylös.
Kauhea tapaus tämä. Onkohan siellä sitten yleisesti ajeltu jäällä ja nyt oli poikkeuksellisen ohutta jäätä sitten? Karmivaa. Ja se järven syvyys on kyllä käsittämätön.
Pietarin rullatehdasko se taas. Menepäs tekemään jotain hyödyllistä ja vie "valtiaallesi" vaippoja. Niitä hän tarvitsee ainakin telegramin postausten mukaan.
Eikö siinä lähellä ole ne maailman saastuneimmat ja myrkylliset maaperät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entistä Suomea...
Ääninen ei ole.
Siinähän se geopolitiikan seuraava polttopiste. Maailman suurin makean veden allas, eikä niin kaukana Kiinasta etteikö sinne jouhevasti putken Mongolian läpi vetäisi, kun Kiinassa 80% pohjavedestä saastunut.
Mutta suostuuko Venäjä luopumaan Baikalista vai räjäyttääkö ydinlatauksen järven päällä?
Ei siellä ryslandiassa halua kukaan käydä. Ajavat turistibussinkin jäihin, jos menet.