Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kaikki/suurin osa, mutta mielestäni on aika kaukaa haettua että naapuri meluaisi tarkoituksella juuri teidän korvillenne.
Vähän niinkuin että aurinko kiertää maata koska meidän täytyy olla universumin keskipiste.
Ei varmastikaan tahallaan, mutta jokainen voisi miettiä omia tekemisiään, että esim. menisikö se kaapin ovi muutenkin kiinni kuin paiskaamalla?
Vierailija kirjoitti:
Kuuluukohan kantapäätömistely omassa asunnossa muille sen asukkaille samalla tavalla kuin naapuriasuntoihin? Luulisi perheenjäsenten neuvovan toisiaan. Vain onko geenivirheestä kyse?
Kyllä kuuluu omaan alakertaan rivitalossa. Neuvominenkaan ei tunnu tepsivän yksitasoisessa omakotitalossa kasvaneeseen puolisoon. Alakerran parketti on äänetön, mutta yläkerran halvemmista lattiamateriaaleista rakennettu lattia on onneton äänieristykseltään. Kaikki pienetkin kolahdukset ja tömähdykset yläkerrasta moninkertaistuvat.
Kerrostaloissa kokemukseni mukaan sama juttu. Parketti ja korkkilattia ovat melko äänettömiä ja kalliimpina niitä löytyy usein kalliimmista asunoista. Halparemppojen suoriltaan lattian päälle asennetuista laminaateista ei saa äänettömiä matoillakaan.
Mää tein tuon musikaalisen patteri konsertin aamulla 6 ku lähin töihin jos olin joutunu valavoon yläkertalaisen takia. Muutaman kerran kävin oven takana kyselemäsä aamulla, että lähtäänkö yhtä matkaa töihi. Siihe loppu yö mekastus!
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kaikki/suurin osa, mutta mielestäni on aika kaukaa haettua että naapuri meluaisi tarkoituksella juuri teidän korvillenne.
Kyllä heistä osa möykkää täysin tahallaan. Tietoisena aiheuttamastaan metelistä. Tapasin kerran röökipaikalla tällaisen möykkääjän joka avautui minulle koska luuli että ajattelen samoin kuin hän. Hän sai vähän sen jälkeen häädön. Kertoili siinä täynnä moraalista paheksuntaa siitä että oli saanut valituksia, että "kyllä minä ainakin aamuyölle asti asunnossani kävelen!", ja niin edespäin vastaavaa juttua. Hän oli vain aidosti sekä vilpittömästi tuohtunut siitä että oli saanut valituksia. Ei voi ketään haitata!
Kun on lusikalla annettu, niin...
Vierailija kirjoitti:
Ne on ne jyrinät sinun omien korviesi välissä. Vain otettu lääke auttaa.
Mut ei liikaakaan kannata ottaa.
Jos kerrostalossa kuuluvat äänet haittaavat niin muuttakaa maalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinkuin että aurinko kiertää maata koska meidän täytyy olla universumin keskipiste.
Ei varmastikaan tahallaan, mutta jokainen voisi miettiä omia tekemisiään, että esim. menisikö se kaapin ovi muutenkin kiinni kuin paiskaamalla?
Väkisinkin tulee mieleen, että jos naapurista kuuluu, kun kaapin ovi paiskataan (?) kiinni, kyse on pelkästään huonosta äänieristyksestä. Ei vessan vetämiset, kaapin ovien kiinni laittamiset, lattialla kävelemiset ynnä muiden tavallisen arjen äänien pitäisi kuulua naapuriin. Saattaa tietenkin olla, että olen vain onnekas, koska itse asun kolme vuotta vanhassa kerrostalossa, jossa on lattialämmitys (ei pattereita) ja huoneistokohtainen ilmanvaihto.
Taas viime yönä klo 00:15, helvetinmoinen pamaus jostakin. Ei tule joka yö, noin joka kolmas yö. Muuten täysin hiljainen talo. Vaikea nukahtaa uudelleen, kun herää kesken ensimmäisen rem-vaiheen. Pamauksen jälkeen ei kuulu yhtään mitään mistään, hiirenhiljaista. Kukaan ei ole tullut kotiin tms. On tämä silti paljon hiljaisempi kämppä kuin edellinen noin kokonaisuutena. Pamaus kuulostaa aivan siltä kuin alakerran naapuri potkaisi täysillä seinään, mutta en löydä sellaiseenkaan mitään logiikkaa. Olen äänittänyt omaa nukkumistani, en möykkää nukkuessani ja pamaus taatusti herättää myös muita rapussa. Nää on jänniä juttuja aina kerrostaloissa.
Telkkari ja muia ne yleisimmät paiskottavat.
Vierailija kirjoitti:
Meidän yläkerrassa asuu rauhallinen ja asiallinen keski-ikäinen pariskunta. Mutta jostain syystä he siirtää joka päivä raskaita huonekaluja pitkin asuntoa, siitä kuuluu kova ja ihan selvä raahaamisen ääni. En käsitä miksi ja mihin he aina niitä raahaa.
Minä en ole edes koskaan tavannut yläkerran uudehkoa asukasta, joten en tiedä asuuko siellä mies vai nainen. Sama on toisen seinänaapurin kanssa en tiedä onko mies vai nainen. Molemmat muuttaneet taloon vastaa vähän aikaa sitten (viime vuonna).
Muutin hiljattain 70-luvulla rakennettuun kerrostaloon ja seuranani on täällä jatkuva naapureista kantautuva äänimaisema. Askelten töminää, kopinaa, matalaa jytkettä, paukahduksia ja huonekalujen kirskahduksia lattiaa vasten plus muminana kantautuvaa puhetta. Tavallinen kävely kuuluu kai sekä ylä- että alakerrasta, kenties sivunaapureistakin, ja se kuulostaa siltä kuin joku hakkaisi kantapäätä lattiaan. Herään seitsemältä naapurin lapsen juoksemiseen, vaikka nukun korvatulppien kanssa. Saatan iltaisin maata tunnin sohvalla tai sängyssä kuunnellen, kun joku naapuri marssii kaksiotaan taukoamatta edestakaisin.
Tunnen naapurin mikronkäyttörutiinit piipityksen perusteella. Naapureiden kusella käymisen lotina kuuluu korvia huumaavalla voluumilla. Kuulen keskustelunpätkiä, kun joku korottaa ääntään. Juuri nyt naapurin lapsi sanoi turhautuneesti: "On vaikeeta!"
Naapurit ovat täällä mielessäni aamusta iltaan, koska en yksinkertaisesti voi olla kuulematta näitä ääniä, ellen blokkaa niitä kuuntelemalla musiikkia korvanapeista. Vastamelukuulokkeet ovat ostoslistalla. Viikonloppuisin on parasta viettää jonkin verran aikaa muualla, ettei tarvitse kuunnella koko päivää tätä päiväkodin äänimaisemaa.
Joskus keskipäivästä on ihanan hiljaista, kun kaikki naapurit sattuvat olemaan poissa kotoa. On kai pieni mahdollisuus, että vieressäni vain asuu kantapääastuva lapsiperhe ja saan joskus tulevaisuudessa tilalle hiljaisen naapurin. Nykyiset naapurit sentään noudattavat öisin hiljaisuutta. Tämähän olisi ihan mahdoton ympäristö, jos joku kuuntelisi musiikkia tai luoja paratkoon kävelisi keskellä yötä.
En ymmärrä, miten taloja on voitu rakentaa tällaisella äänieristyksellä. Miksei tuota lattiaa ole voitu rakentaa niin, ettei se voimista tavallisia ääniä muihin asuntoihin rummun lailla? Normaaleja elämisen ääniä joo, mutta olen asunut yli kymmenessä kerrostalossa ennen tätä ja kaikissa niistä naapureista on kuulunut ääniä vain satunnaisesti.
Muuttakaa asumaan johonkin järkevämpään paikkaan, jos kerta tuollaista on. Mä olen asunut elämäni aikana monessa paikassa, eikä niistä missään ollut kukaan tuollaista tavaks ottanut, että paiskotaan ties mitä lattioille ja seinille ja raahataan huonekaluja lattioita pitkin. Vaikka muuten on ollut vaikka millaista outoa naapuria.
Millai olis että nostaisit sitä tuolia niinkuin sivistynyt ihminen etkä raahaa sitä kuin älyvapaa
Tänään koputtelin yhtä seinää, koska halusin tietää onko se kantava seinä vaiko ei. Muuten en ole hetkeen kolistellut kuin imuroinnin merkeissä. Kuukausittain tulee ehkä raivareita ja silloin saattaa puhelin lentää seinään, mutta muuta kolinaa aiheuttavaa en keksi. Naapurit tuntuu poraavan reikiä seiniin joka toinen päivä, sitä en ymmärrä minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerrostalossa kuuluvat äänet haittaavat niin muuttakaa maalle
Mä en asukaan kerrostalossa, mutta kyllä väkisinkin ihmetyttää, kun käyn kaverilla, että mitä se on se jatkuva patterin tai lattioiden hakkaaminen, mikä siellä talossa kuuluu.
Maalaiset kolistelee, kun niillä ei ole villasukkia. Ostavat korkokengät, kun tulevat sivistyksen pariin.
Koiran tassujen rapina ja sohvalta hyppäämiset sekä pienten lasten vipeltävät askeleet vielä ymmärtää. Mutta sitä ei jaksa tajuta, mitä ne isommat lapset, teinit ja aikuiset mekastaa ja tömistää. Kai se sitten johtuu niistä surkeista lattiamateriaaleista ja sisäeristyksistä, että kaikki äänet tuntuu järjettömän kovilta. Pitäisi kai hiipiä varpaillaan asunnossa, jos haluaisi, ettei kuulu alakertaan. Eikä mikään pienikään tavara saisi koskaan pudota lattialle.
Meidän naapureina on asunut kyllä ihan kunnon metelöitsijöitä, jotka on mekastaneet ihan tahallaan. On huudatettu musiikkia, saunottu ja siivottu öisin, huudettu terassilla tai partsilla, paiskottu ovia, hypitty varmaan minitrampoliinilla tai hyppynarulla sekä tietenkin porattu reikiä seiniin 24/7. Onneksi asutaan nykyään omakotitalossa.
Ei ainakaan meiltä tuollaista kuulu.
no siis kun joskus on paha olla, taikka siis oikeestaan aika useesti niin sillon mä monotan mun kämpän seiniä ja ovia, tai sitten ihan vaan huudan että AAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHH!!.......
Kysyin alakerran asukkaat kuuluuko ääniä multa? Sanoi että te olette kanta-astuja, ei sanonut mielestäni pahasti. Sanoin että en oo hissuttelija. Kerroin että on minulla mattoja. Sanoin että täytyy yrittää mennä hiipimällä makkariin kun avaan ikkunan. Mulla on reippaat askeleet.