Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
1521/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 lastani keilaavat ja pelaavat futista! Tauoilla pelaavat tennistä. 

Vierailija
1522/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerrassa asuu lapsiperhe ja lasten kiljahtelut ja kolistelut repivät hermoja. Joten luonnollisesti maksan potut pottuina, ja aloitan huonekalujen siirtelyn, jumppavideoiden tahdissa jumppaamisen ja juoksumatolla juoksemisen vasta illalla kun nämä alakerran mölyapinat ovat hiljentymässä nukkumaan. Joskus kehtasivat tulla valittamaankin asiasta, ja sanoin että normaalia elämää saa viettää illallakin, ei ollut mistään bileistä kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtui yläkerran naapuri ja sen olen kyllä huomannut.

Jotkut puakutteluäänet tunnistan, esim. heillä on tapanan laittaa keittiökaappien/vaatekaappien ovet kiinni paiskaamalla. Sitten on myös tälläinen liukuva parvekkeen ovi mikä lyödään kiinni niin, että koko kerrostalo tärähtää. Myös kävelytyyli on sellainen, että jokainen askel on kuin norsu kävelisi. Sitten on lukuisia pamauksia ja kolinoita, etttä en millään keksi mitä he tekevät. ja tämä pamauttelushow on jokapäiväistä Joskus jopa keskellä yötä aloittavat tämän.

Mutta sen olen oppinut että se kestää maksimissaan puoli tuntia ja sitten rauhoittuvat. Että onko kyseessä joku ruoanlaitto/siivous operaatio. 

Vierailija
1524/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen rivitalossa. Seinän takaa kuuluu jatkuva pauke, jyske ja töminä. Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin. Ja huonekaluja raahataan pitkin lattiaa joka ikinen päivä. Eikä ole mitään normaalia tuolien siirtelyä vaan kuulostaa siltä kuin sohva tai kirjahylly siirrettäisiin eri paikkaan joka päivä.

En ymmärrä, miten jotkut voi pitää aina sellasta meteliä.

mulla kans joka ilta klo 23.00 tai jälkeen....mitään muuta melua ei kuulu ku se siirtoääni....saattaa olla vuodesohva vanhantyyppinen....siitä tämä ääni(samalla joutuu siirtää pöytää sen verran on se lisä-ääni mikä kuuluu tähän mun keissiin)...oon tottunu jo vaikka kuuluu uneen asti niin en enää herää

Vierailija
1525/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan että kaikki kuulee kun käyn pissalla. Siksi lorottelen täysillä suoraan veteen...ja pieru päälle.

Pitäisikö ihmisten omissa kodeissaan vuorata pytty vessapaperilla että sinä et häiriinny vessaäänistä? Ja pidätellä pierua koska naapuri kuulee? Veikkaan että kyllä sinunkin asunnostasi kuuluisi vaikka mitä ''mielenkiintoista'' naapureillesi, jos heitä kiinnostaisi kuunnella. No, jotkut elää kodeissaan, ja toiset miettii miten naapuri elää.

Hupaisaa kun jotkut herkästi ärsyyntyy normaaleista elämisen äänistä , lienee pipo hieman tiukalla. Miksi minua itseäni vain hymyillyttää kuullessani kun alakerran mies pissaa lorottaa....Alakerran rouva kesä aikaan avaa rullaverhonsa yöllä kolmen aikaan ja ääni on melkoinen. Miksi minä en ärsyynny, en osaa sanoa..Joku joskus valitti "remontin " äänistä : alakerran rouva lähes päivittäin akkuporaa käyttää ruoka- aikaan.... hän kylläkin käyttää paljon sauvasekoitinta ruoan valmistuksessa...Onhan näitä, päivittäin...yhtä sun toista , normaalia.

Vierailija
1526/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hauskaa että ihan jokaisella kerrostaloasujalla on naapurissaan joko joku joka pudottaa joka päivä pussillisen marmorikuulia lattialle, poraa 7 vuotta putkeen, tai vaihtaa huonekalujen paikkoja päivittäin :D

Vierailija
1527/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankuttelen menemäään

Vierailija
1528/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikuntosalit kerrostaloasunnoissa on saatanasta, ainakin jos käyttäjä ei osaa käyttää niitä kuten kuuluisi, eli hallitusti kolistelematta ja pudottamatta painoja.

Kerran yksi hullu naapuri jyskäsi yöllä kotikuntosalilaitteellaan niin että se hajosi ja paino putosi lasipöydän päälle, joka hajosi.

Yksi anorektikkonaapuri myös imuroi joka päivä neljä tuntia 40 neliön asuntoa ja hyppi jumppaa pari tuntia. 

Vierailija
1529/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hauskaa että ihan jokaisella kerrostaloasujalla on naapurissaan joko joku joka pudottaa joka päivä pussillisen marmorikuulia lattialle, poraa 7 vuotta putkeen, tai vaihtaa huonekalujen paikkoja päivittäin :D

Mulla oli ihana täysin hiljainen kerrostalo useita vuosia. Mutta sitten naapuri muutti pois ja tuli uus tilalle ja alkoi sellainen paukuttelushow, että olen alkanut miettimään poismuuttoa. Ainut vaan, että ei se muuttaminen välttämättä poista meluavaa naapuria. 

Vierailija
1530/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne huonekalujen siirtelijät siivoaa tosi ahkerasti, joka päivä ja tietenkin myös sohvien alta ja kaappien takaa on pölyt pyyhittävä tarkkaan pois, niin niitä "joutuu" siirtelemään?

Vierailija
1531/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

Kissa pudottelee pikkuesineitä hyllystä?

Ei normaali kissa pudottele esineitä, mutta ihminen, siis ihan normaali, saattaa tehdä niin kettuillessaan.

Kerrostalossa ei saa tehdä päivälläkään mitään, mikä häiritsee naapuria ja siksi kolinoihin voi puuttua, jos häiritsee.

Kerrostalossa meteli pitää jäädä asuntoon eikä siten sovi punttisaliksi. Metelistä valittaja ei poistu metsään asumaan, vaan metelöijä vaihtaa osoitetta - fakta.

Vierailija
1532/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut siis kunnallisessa vuokratalossa.

Hienoa. Siellä voi tosiaankin tehdä ihan mitä vaan, eikä kukaan puutu. Sama vaikka tappaisitte tapellessanne toisenne. Ja kakarat tekee ilkivaltaa toisten asukkaiden ovilla... mut kukaan ei piittaa.

Haha.

Kunnalliseen vuokrataloon ei koskaan, ei koskaan kannata muuttaa, jos joku toinen vaihtoehto on olemassa.

Siellä on kaikki, siellä on kaikki kummallisuus valloillaan. Pullistuvin silmin höhkitään hajuista... No, kuule pullosilmä, ne hajut tuli kyllä siitä sairaasta koirasta joka oli siinä yhdessä kämpässä. Just just. Sama pullosilmä poikaystävineen tai oliko sittenkin hänen poikansa vetelee pitkin lattiaansa jotain vehjettä ilta- ja yöaikaan... Hahaha. Sitte on nää jotka haluaa määrätä toisten ihmisten elämästä kun heillä on joku tilanne... Että siis parvekkeelle ei saa mennä, jos sen määrääjän jotain on sen määrääjän parvekkeella, määrääjä rikkoo kaikkia sääntöjä surutta mutta on kuitenkin olevinaan se jonka elämää ja tilannetta pitää muiden huomioida koko ajan. Sun pitää sovittaa elämäsi asiat sen määrääjän tilanteeseen... 

Haha.

Ja sitten on ne kaikki kaljaporukat, ne kunnollist työssä käyvät äijät, joiden vapaa-aika menee sitten kaljoitellen ja hilluen siellä asunnossa. Mut siis...

Juu, ja ovisummerin soittelija sellanenkin kaljafiksuilija on tavattu näissä kunnallisissa vuokrataloissa. Yöllä soittelee ovisummeria... huvikseen. Aikuinen ihminen.

Poismuuttoa puuhatessa yks tyyppi kieltää pahvisia muuttolaatikoita tuonutta henkilöä käyttämästä hissiä! KIELTÄÄ HÄNTÄ KÄYTTÄMÄSTÄ HISSIÄ.

Tuliko porukalle ikävä, kun teidän älyttömyytenne seuraa perässä loputtomiin! 

Siinä on sakki, jota ei olisi elämässä pitänyt koskaan kohdata!

Täysin kaistapäitä, ja valitettavasti osa siitä porukasta on kunnallisissa töissä, niissä töissä joiden tekijöitä eräät niin suuresti arvostavat!

Tonokkeja riittää! 

Vierailija
1533/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä asuu ulkkareita ja muita tukipellejä.

Vierailija
1534/1698 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu osoittaa todeksi sen, että joka taloyhtiössä tuntuu olevan joku skitsofreenikko, joka kuulee asioita mitä muut eivät kuule. Siis omiaan.

Pääsääntöisestihän ainakin omistustaloyhtiöissä eletään ihan siivosti. Vuokrayhtiöissä, ja jos asuntoihin on sijoitettu ns. ongelmatapauksia, kaikenlainen meteli ja kämpän ja talon tuhoaminen on mahdollista. 

Ja kyllä osataan rakentaa hyvällä äänieristyksellä olevia taloja, osattiin jo yli 100 vuotta sitten. Mutta se nostaa asuntojen hintaa ja on myös grynderiltä pois -> niin ei tehdä.

Vierailija
1535/1698 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme omistusasunnossa ja kun näimme siistin eläkeläispariskunnan seinänaapureina, niin olimme varmoja, että nyt kaikki sujuu hyvin. Päiväsaikaan asunnossamme on todella hiljaista. Kunnes tulee yö. Kyseinen siisti eläkeläispariskunta harrastaa keskellä yötä, aamuyöllä ovien hakkaamista ja paiskomista. Todennäköisesti ulkonäkö hämäsi pahasti ja ovat mielenterveysongelmaisia. Vaimo on idästä tuontimorsian, mikä voi sekin kertoa jotain...Petroskoissa varmaan hakataan slummissa ovea aamusta iltaan. Luulisi että vuosikymmenien Suomessa asumisen jälkeen omaisi jos pohjoismaalaiset tavat, mutta vanha häirikkömummo ei muuksi muutu.

Nyt vaan asunto myyntiin ja uutta kehiin. Työssäkäyvälle jatkuva melu todella raskasta.

Vierailija
1536/1698 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on keilarata olkkarissa, korista pelaan makkarissa, myös nostelen painoja

niistä voi kuulua jysähdyksia kun putoavat parketille.

Vierailija
1537/1698 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kun joskus kun on paha olla mikä on aika useesti niin mä monotan mun kämpän seiniä ja ovia, tai sitten ihan vaan huudan et AAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHH!!.......

Vierailija
1538/1698 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä jos joistain todella häiritsevistä/kovista ja jatkuvasti kuuluvista äänistä valitetaan, mutta vessaäänet nyt vaan ovat täysin normaaleja ääniä. Jos nyt pieni lorina tai plumpsahdus kuuluu tai pieru, niin ei kait nyt oikeesti kenenkään elämä siihen kaadu?

Vierailija
1539/1698 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuttaisin omakotitaloon jos olisi varaa, mutta kun ei oo niin joutuu asumaan kerrostalossa, mutta kun mä ymmärrän että en oo talon ainut asukas, otan myös huomioon muita ja samaa opetan lapsille, me jopa asuimme ykkös kerroksessa kun lapset olivat pieniä just sen takie kun pienet lapset ei kävelee vaan juoksee jatkuvasti paikasta toiseen, no nyt olemme asuneet tässä asunnossa jo melkein 4v, ja viime vuonna meidän yläkertaan muutti semmonen perhe jolla kaksi pientä lasta ja alussa kaikki oli hyvin ja hiljaista, kuului vain tavallinen lasten leikin ääniä, lapsilla on tapana heittää jatkuvasti tavaroita lattialle tai saa jonkun kiukku kohtauksen se on ihan normaalia mun mielestä, mutta viime aikoina siis niiden lasten leikit on semmosia että juostaan ihan täysillä edes takas joka ilta kellon kahdeksan aikaan ja he juoksevat siis ihan täysillä ulko ovelle niin että tulee pieni maanjäristys ja tää siis joka päivä, samalla paiskitaan pitkin lattiaa jollakin esineellä siis ei satunnaisesti vaan ihan tarkoituksella ja potkivat tai heittävät palloa aamusta iltaan, kyllä lapset saa leikkiä mutta olisi kiva että noi vanhemmat tajusi että heidän ala puolella asuu ihmisiä joka haluaisi viettää kerrankin rauhassa illat kotona. En ymmärrä mistä tää itsekkyys johtuu että ei huomioida muita kai sen verran pitää olla aivoja että ymmärtää että asuvat muiden ihmisten kanssa samassa rakennuksessa 

Vierailija
1540/1698 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuotin pari viikkoa vähän melua täällä uudessa kämpässä kun täällä parvekkeenoven kahva ja välioven kahva e ole kiinni ovessa, eli jos niitä vetää suoraan niin ne irtoavat ovesta ja yleensä putoavat kovalle laminaatille. Muuten hyvä asunto. Nyt on jo oppinut että painaa kahvasta ainoastaan alas ja vetää oven auki reunasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi