Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
1601/1698 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen se on niin , että hiljaisuutta kaipaavien kannattaa vältellä 60-70-lukujen kerrostaloja ja uusienkin talojen kohdalla saa olla tarkkana. 50-luvun tiilestä muuratuissa kerrostaloissa on ollut paras äänieristys oman kokemuksen mukaan. 60-70-lukujen taloissa heikko äänieristys on aikakauden ominaisuus, eikä täyttä hiljaisuutta voi odottaa, sillä ääni liikkuu rakenteiden läpi lähestulkoon estoitta. Toisaalta näissä pohjaratkaisut ovat usein hyviä, asunnot ovat valoisia ja huoneet tilavia, minkä lisäksi keittiöt erillisiä kunnon keittiöitä eivätkä mitään ruuanlaittokarsinoita olohuoneiden nurkissa. Pihat ovat suuria ja yhteisöllisiä. Tykkään itse kyseisen aikakauden taloista äänimaisemallisista haasteista huolimatta ja yritän suhtautua naapureihin äänineen lempeästi. 

Vierailija
1602/1698 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista persepylly 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1698 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just lopetin imuroinnin, kun en oo ollut tällä viikolla kotona ihmisten aikaan. Sori alakerran naapuri. 

Vierailija
1604/1698 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just lopetin imuroinnin, kun en oo ollut tällä viikolla kotona ihmisten aikaan. Sori alakerran naapuri. 

Haista persepylly 

Vierailija
1605/1698 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkaa pitää välillä kouluttaa, jotta pysyy ruodussa, mutta se lasketaan normaaliin elämisen ääniin, joten turha valittaa!

Vierailija
1606/1698 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos savimajasta muutetaan kerrostaloon niin voipi olla älämölöä !

Vierailija
1607/1698 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nekin Suomalaiset riehujanuoret jotka osanneet mun naapuriin asuneet savimajoissa??? Järjestään myös top 5 melunaapureiden kärjessä Suomalaiset nuoret miehet (ja naiset) ikäluokkaa 17-25. Yöt riehutaan, huutopuhutaan, paiskotaan tavaroita ympäriinsä, popitetaan musiikkia yms. Mitä lähemmäksi hiljaisuusaikaa mennään sitä kovempaa meno on kestäen aina aamu 4 -5 asti. Meneppä siinä aamulla töihin kun toinen vasta rupeaa nukkumaan. Jepujee

Vierailija
1608/1698 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laminaatti. Muistan kun naapurimme rakensi olohuoneessa aidan puusta.

Muovinen keinolaminaatti on kans kamala, kun kynän pudottaa koko talo kuulee sen(ja vielä hirveempää on se staattinen sähköisyys lattiassa, p erkule)

kaikki sähköistyy, verhot, vuodevaatteet ja vaatteet ja hiukset)

Ostaisin luonnonkuituisia tekstiilejä, niihin ei ole ollut varaa   :(

Vierailija
1609/1698 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä melu siirtyy yläkerrasta alas huomattavasti paremmin kuin alakerrasta ylös ja jotenkin mystisesti se tuntuu voimistuvan matkalla. 60-luvun kerrostalo.

Niin no, onhan sillä melulla pitempi matka sieltä alakerrasta siirtyä rakenteita pitkin yläkertaan kuin yläkerrasta alakertaan kun on vain yksi lattia välissä. Alakerrasta sen pitäisi kiivetä seiniä pitkin ylös ja se melu väsyy siinä matkalla.

Vierailija
1610/1698 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nekin Suomalaiset riehujanuoret jotka osanneet mun naapuriin asuneet savimajoissa??? Järjestään myös top 5 melunaapureiden kärjessä Suomalaiset nuoret miehet (ja naiset) ikäluokkaa 17-25. Yöt riehutaan, huutopuhutaan, paiskotaan tavaroita ympäriinsä, popitetaan musiikkia yms. Mitä lähemmäksi hiljaisuusaikaa mennään sitä kovempaa meno on kestäen aina aamu 4 -5 asti. Meneppä siinä aamulla töihin kun toinen vasta rupeaa nukkumaan. Jepujee

Kyllä. Ns. nuoret aikuiset (teinit-30 v) ovat olleet naapureina pahimmasta päästä. Kaikki tekeminen ja käveleminen on aiheuttaa kovaa ääntä. Tykkäävät aktivoitua klo 23-24, kun muut ovat jo nukkumassa tai menossa nukkumaan. Työssäkäynti ja öisin nukkuminen ovat katoavaa kansanperinnettä.

Vierailija
1611/1698 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ite.

Vierailija
1612/1698 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akkaa pitää välillä kouluttaa, jotta pysyy ruodussa, mutta se lasketaan normaaliin elämisen ääniin, joten turha valittaa!

Tohvelisankari tuli ketjuun.

Vierailija
1613/1698 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelataan petankkia äijien kanssa. Ei sateella viitti mennä ulos.

Vierailija
1614/1698 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija kiipeilee seiniä pitkin kun opettelee sisäsiistiksi

Vierailija
1615/1698 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ns. nuoret aikuiset (teinit-30 v) ovat olleet naapureina pahimmasta päästä. Kaikki tekeminen ja käveleminen on aiheuttaa kovaa ääntä. Tykkäävät aktivoitua klo 23-24, kun muut ovat jo nukkumassa tai menossa nukkumaan. Työssäkäynti ja öisin nukkuminen ovat katoavaa kansan

Lapsiperheet mun mielestä ehdottomasti pahin! 

Vierailija
1616/1698 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on varmaan todella erilainen tapa toimia, kun olen huomannut esim äitini olevan sellainen ihminen, joka kolistelee ja kopistaa todella paljon. Jos hän esim hakee jotain tavaraa kaapista niin saattaa pudottaa sieltä monta juttua ensin pois tai sitten muuten hakkaa niitä ovia auki ja kiinni. Sama juttu jos tiskaa astioita käsin tai muuten kerää astioita niin kauhea kolina ja kilinä. Hän on muutenkin sellainen ihminen, joka paljon kävelee edes takaisin ja tekee aina jotain.  Ei "osaa" sillä tavalla toimia hiljaa vaan aina tekee kaiken sillä omalla kovaäänisellä tavallaan. Tämä on helppo todistaa, kun aina kun käyn kotona niin herään edelleen aamuisin aina silloin, kun hänkin siihen kovaan meteliin sekä muistan kyllä nuorempana, kun oli se sama juttu. Isäni on myös samanlainen suurimmaksi osin ja hänkään ei osaa hiljaa toimia. Itse taas olen sellainen, että vältän todellakin kovia ääniä ja haluan itsekin toimia rauhallisesti ja

Samoin minun äitini. Muutenkin se sukupolvi on opetettu tekemään töitä koko ajan, mutta se työ tehdään aina hirveällä metelillä ja riuhtoen. Aterimetkin paiskotaan laatikkoon kauhealla vimmalla. Siinä on joku idea, että kaikkien pitää kuulla kun hommia tehdään, koska ahkeruus on pyhää. Jopa kuudelta saa herättää naapurin sirkkelöimällä, koska sirkkelöinti on työtä ja laiskat vaan nukkuu.

Vierailija
1617/1698 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen se on niin , että hiljaisuutta kaipaavien kannattaa vältellä 60-70-lukujen kerrostaloja ja uusienkin talojen kohdalla saa olla tarkkana. 50-luvun tiilestä muuratuissa kerrostaloissa on ollut paras äänieristys oman kokemuksen mukaan. 60-70-lukujen taloissa heikko äänieristys on aikakauden ominaisuus, eikä täyttä hiljaisuutta voi odottaa, sillä ääni liikkuu rakenteiden läpi lähestulkoon estoitta. Toisaalta näissä pohjaratkaisut ovat usein hyviä, asunnot ovat valoisia ja huoneet tilavia, minkä lisäksi keittiöt erillisiä kunnon keittiöitä eivätkä mitään ruuanlaittokarsinoita olohuoneiden nurkissa. Pihat ovat suuria ja yhteisöllisiä. Tykkään itse kyseisen aikakauden taloista äänimaisemallisista haasteista huolimatta ja yritän suhtautua naapureihin äänineen lempeästi. 

Samaa mieltä, asun ihanassa 70-luvun kerrostalossa, on valoisa ja avara, viihtyisä piha ja muutenkin kaikin puolin kiva asua. Olen huomannut, että kun joku uusi muuttaa sisään, kuuluu suunnilleen puheäänikin läpi, mutta kun asunnon kalustaa, niin ei kuulu enää kuin korkeintaan kova meteli. 

Olen sisustanut paljon tekstiileillä, on matot ja iso sohva ja nojatuoli, ryijy, seinän kokoinen kirjahylly jne, ja naapurit ovat sanoneet, ettei kuulu musiikki tai edes lasten äänet läpi. Se on tämä minimalismin aikakausikin, joka aiheuttaa sen, että asunnoissa kaikuu ja ääni kantaa. 

Vierailija
1618/1698 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkaa paiskon kun ei tottele.

T. ÄIJÄ!!!

Vierailija
1619/1698 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geishakuulat tipahtelee lattialle kun voimat loppuu. Sori naapurit.

Vierailija
1620/1698 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi marmorikuulat on pk-seudun juttuja. Tampereella heitellään isoa puunoppaa alkaen klo 23.00 ja jatkuen pikkutunneille, jonka jälkeen aletaan laittaa petiä yöksi eli siirrellään huonekaluja että saadaan vuodesohva auki. Puukengät jalassa käydään hakemassa lakanat ja peitot toisesta huoneesta. Neljän maissa hiljenee.