Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
yläkerran naapuri aloittaa huonekalujen raahaamisen pitkin kämppää klo 00 jälkeen, lähes joka yö.
Keilapalloja, ja joskus muovikassillisen marmorikuulia lattialle ihan huvikseen. Kommunikointi tapahtuu ihmeellisillä eläimellisillä mylväisyillä ja liikkuminen tilanteesta riippuen hyppimällä tai elefanttijunaa leikkimällä. Lisäksi pesismailalla on kiva koputella seiniä ja pattereita aina välillä.
Äänimaailmasta päätellen näin ainakin omat yläkerran naapurini elävät. Tämän viikonlopun jälkeen taas valitusta menemään.
Missähän slummeissa nää ihmiset kuten aloittajakin oikein asuvat. Itse asun kerrostalossa, eikä mistään kuulu mitään, ei ylhäältä ei alhaalta eikä sivuilta. Edes portaikosta ei kuulu ääniä, ei myöskään hissin ääniä vaikka asun sitä vastapäätä. Tosin, onhan tämä vähän fiksumpi aluekin.
Mä luulin oikeasti että mun yläkerrassa oli varsa. se alkoi juoksentelemaan eestaas noin kuudelta aamulla. Kunnes yks päivä vihdoin näin se naapurin menevän rappusia alas kun hissi ei toiminut. Sillä oli sellaset helkkarin korkeat stiletot jalassa ja niillä se kipsutteli ketterästi alas klipsis klopsis. Olin aika järkyttynyt kun oikeesti luulin että siellä on eläin. Jyskettä ei sentään ollut.
Vierailija kirjoitti:
Siksikin okt on se paras 😁
Ei enää koskaan as oy kommuuniin eli sillipurkkiin.
Ps okt ei ole rahasta kiinni. Taloja kun saa halvalla verratyna pks ylihintaluukkuihin.
Okt-talo on kiinni terveydestä, voimavaroista ja turvaverkoista.
Vierailija kirjoitti:
Remppamelu voi kuulua vaikka toisesta rapusta. Ja joillakuilla on harha-aistimuksia, jotka voi ilmetä ääninä.
Tää on hiljainen talo.
Hiljaisuus ei tarkoita hyvää äänieristystä, vaan hiiviskeleviä tai koomassa olevia naapureita. Kauan sitten kerroin silloisessaa asunnossa naapurilleni kuulevani ylä- ja alakerran keskustelut jos meillä on hiljaista. Ei naapuri uskonut, sanoi että luulen vaan, heille kuulu mitään naapureista. Tuli onneksi päivä jolloin naapurin yläkertaan muutti vanhempi nuori pari. Naapuri raivona kun sai kuunnella kertomansa mukaan nuoren parin pelehdintää päivin öin. Myönsi olleensa väärässä, harmitteli ja itki kun ei ollut taloudellista mahdollisuutta muuttaa pois.
Toki voi olla hiljaista siksikin, kun naapurisi kuuntelee mitä puuhaat. Tästäkin kokemusta. Pari kertaa kun lähdin ulos hiljaisesta talosta, mutta jouduin heti palaamaan kotiin hakemaan jotain. Ei ollut hiljaista. Naapuri imuroi. Teimme vielä pari testiä, niin kävi. Naapuri alkoi hommaamaan kun olin lähtenyt pois. Liekö muuten kuunnellut tekemisiäni vai olivatko vain korrekteja? Tiedä häntä.
Ainahan kerrostaloissa on ääntä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Keilapalloja, ja joskus muovikassillisen marmorikuulia lattialle ihan huvikseen. Kommunikointi tapahtuu ihmeellisillä eläimellisillä mylväisyillä ja liikkuminen tilanteesta riippuen hyppimällä tai elefanttijunaa leikkimällä. Lisäksi pesismailalla on kiva koputella seiniä ja pattereita aina välillä.
Äänimaailmasta päätellen näin ainakin omat yläkerran naapurini elävät. Tämän viikonlopun jälkeen taas valitusta menemään.
Seinänaapurissa lapset liikkuvat ilmeisesti noin. Ehkä aikoinaan omatkin lapset mutta ei sitä silloin huomannut. Kyllä niissä onkin virtaa.
Meillä on vapaa-ajan asunto kerrostalossa. Pari vuotta ihasteltiin että onpa hiljainen talo ja hyvä äänieristys. No hiljattain yläkertaan muutti ilmeisesti uusi vuokralainen.
Hän harrastaa yöelämää- paukuttaa kaapinovia, narisuttaa huonekaluja, kokkaa. Viikkoa pidempään ei enää jaksa siellä aikaa viettää valvoen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pelataan koripalloa sillä se on kivaa...äläkä valita vaan tuu messin?
Mielenterveysongelmia niillä tietystikin on.
Kaikki eivät jotenkin ymmärrä asuvansa kerrostalossa. Itse imuroin siivouspäivänä, mutta muuten ei tulisi mielenkään viskellä tavaroita muuten vaan lattiaan, koska alitajunnassa jyskyttää, että alapuolellakin asuu ihmisiä. Kotonani lepäävät ja rauhoittuvat ihmiset sekä eläimet.
Ystäväni on taas asunut koko lapsuuteensa omakotitalossa ja toisinaan säälin hänen naapureitaan. Lapset pomppivat asunnossa, lemmikeille viskotaan tavaroita lattiaan yms. Mitenkään ei oteta huomioon, että seinien takana asuu muitakin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Missähän slummeissa nää ihmiset kuten aloittajakin oikein asuvat. Itse asun kerrostalossa, eikä mistään kuulu mitään, ei ylhäältä ei alhaalta eikä sivuilta. Edes portaikosta ei kuulu ääniä, ei myöskään hissin ääniä vaikka asun sitä vastapäätä. Tosin, onhan tämä vähän fiksumpi aluekin.
Itsekin asuin joskus hyvällä alueella hiljaisessa kivitalossa. Mutta sitten naapuriasunto lahjoitettiin jollekin säätiölle ja se siitä.
Nykyään en luota enää mihinkään kerrostaloon. Yksikin häirikkö riittää pilaamaan koko talon rauhan.
Vierailija kirjoitti:
yläkerran naapuri aloittaa huonekalujen raahaamisen pitkin kämppää klo 00 jälkeen, lähes joka yö.
Menee myöhään nukkumaan ja joutuu siirtämään huonekaluja, jotta saa vuodesohvan auki pienessä kämpässä? Herätessä sitten sama toisin päin?
60-luvun neukkukuutiot pitäisi räjäyttää ja voi olla, että niissä on källinä jokin heilurin päässä oleva moukari takomassa rakenteita. Joka tapauksessa niissä kuuluu parin rapun läpi rakenteita pitkin poraamiset ym niin kuin olisi naapurissa remppa meneillään. Naapurit valittaa metelistä, mitä ei kuulu.
Tosin ei mennyt hyvin tsaarinaikaisessa 'arvotalossa' vuokralla olokaan. Tuntui kuin kattona olisi vain pari irtonaista lankkua ja välillä kuulosti, kuin koko katto murenisi päälle. Yläkerran asukki lopulta keksi, että ääni kuuluu siitä, kun hän kevyesti raottaa jonkin pöydän kantta tms (!). Muutinkin aika pian pois. Popittivat yläkerrassa täysillä musaa kun olin viimeistä päivää.
Sukulaiseni pitävät asunnossaan yhdistyksen kokouksia ja siellä ainakin illasta raavitaan tuolien jaloilla varmaan aika paljon lattioita, voin kuvitella että on ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kerrostalossa ihmetyttää muuttoäänet joka ilta siinä 10-11 välillä. En tajua mitä siihen aikaan pitää alkaa siirtelemään ja muuttamaan JOKA PÄIVÄ.
Niin meilläkin. Tasan klo 23 jysäys. Olen tulkinnut sen merkiksi naapureille, että nyt alkaa hiljaisuus.
Täällä sama juttu. Joka ikinen ilta klo 23-01 kauhea pauke, niin kuin tavaroita putoilisi koko ajan lattialle. Siis MITÄ joku voi tehdä joka yö noin kauan niin kovalla metelillä? Ihmettelen varsinkin sitä, että ensimmäinen PAM! tulee aina täsmällisesti tasan kello 23.
Jos talossa on huono äänieristys, niin vanhat asukit kuvittelevat, että kaikki kuuntelevat heitä ja jos naapurista ei kuulu heidän omia ääniään, niin toteavat, että siellä kuunnellaan toisia. Ja mitä silloin tehdään? No, tietenkin äkillinen kova ääni. Olen ihan satavarma, että näin on ja raahauksetkin ovat tapa pelottaa muita pois kuuntelemasta korva seinässä.
Olen tykännyt kuunnella musiikkia (ja leffojen & tietokonepelien ääniä) kuulokkeilla ja olen varmaan ollut vanhoissa taloissa muiden mielestä kriminaali, kun näitä häiriköintejä kuuluu tauotta. Sitten kun jättää telkan päälle kun kuuntelee kuulokkeilla muuta, niin rauhottuu.
Kyllä jos on paljon tavaraa ja Isännöinti käskee vähentämään niin siinä järjestelyssä kyllä voi muutama viikko vierähtää ja töminäkin kuuluu alaspäin
Remppamelu voi kuulua vaikka toisesta rapusta. Ja joillakuilla on harha-aistimuksia, jotka voi ilmetä ääninä.
Tää on hiljainen talo.