Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Naapurissa asuu thaimaalainen nainen, ei tiedä järjestyssäännöistä mitään yöt kolistelee, keittiöt vastakkain olen hälle maininnut mutta ei auta! Pitää lähtee ite muualle asumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä saa jonkun currykastikkeen hajut pois???
Tuuletuksella, mutta jos haju on samanvahvuista koko ajan, nenä turtuu siihen nopeasti.
Currykastike olisi herkku tuoksu. Meille tulee jostain surströmmingin tasoinen hapan lihan möyhkä.
Vierailija kirjoitti:
Syyllinen on nykyään lähes joka asunnossa oleva laminaattilattia, joka toimii vahvistimena, niin että kaikki talossa kuulevat senkin, jos yhdessä asunnossa putoaa nuppineula lattialle.
Sekin ettei ole mitään äänieristeitä.
Omistusasunnoissa parketti kyllä toimii myös kaiuttimen puukotelona.
Vanhoissakin pa-taloissa taitaneet vaihtaa laminaattiin.
Koira, kissa tai lapsi leikkii.
Vierailija kirjoitti:
Syyllinen on nykyään lähes joka asunnossa oleva laminaattilattia, joka toimii vahvistimena, niin että kaikki talossa kuulevat senkin, jos yhdessä asunnossa putoaa nuppineula lattialle.
Käyttäkää mattoja ja lapsiperheessä lähtee ääntä enemmän mitä yksin asuvan.
Mulle tuli kerran alakerran naapuri sanomaan (mummeli) täältäkö kuuluu meteli. Sanoin että en minä yksin täällä riitele. Madalsin ääntä ja sanoin mistä äänet mahdollisesti tulee.
AP oli itse se uusi naapuri, joka ei sopeutunut kerrostaloon ja oli heti vaatimassa, että siellä pitäisi elää, kuten hän sanelee eli vailla normaalin elämän ääniä.
No onneksi asuminen oli vain tilapäistä ja hän on nykyään oman kotilinnansa herra vailla häiritseviä naapureita.
Pitäisikö tehdä kansalaisaloite siitä, että normaalit elämän äänet kerrostalossa ovat sallittuja talon hiljaisen ajan ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut aina kerrostaloissa ja en ole vieläkään saanut tuohon vastausta. Naapureista ei yleensä kuulu mitään, mutta sitten on päiviä jolloin alkaa kaappien ovien viskonta. Ilmeisesti siellä joku kai kokkaa tai tiskaa mutta en silti ymmärrä sitä jatkuvaa kaappien ovien avaamista ja sulkemista ja sitä miten se voi kestää tunninkin. Itse jos laitan ruokaa tai tiskaan pidän ne kaapin ovet auki enkä jatkuvasti sulje niitä jokaisen astian tai tavaran jälkeen. Naapuri taas paukuttaa ne ovet 10 sekunnin välein kiinni eli se paukkuminen on ihan hemmetin kova äänistä ja tiheää.
Jos kaapin ovi on 50cm leveä se tulee yleensä auki ollessaan niin pitkälle että siihen lyö itsensä. Siinä kun kokkailee ja liikkuu edestakaisin voi olla otsa aika kipeä jos ei ovia sulje välillä.
Ovia ei paiskota
Epäilen narsismia. Se on hyvin yleistä nykyään, sillä rakkaudettomat tyydyttää vain tuollainen toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tehdä kansalaisaloite siitä, että normaalit elämän äänet kerrostalossa ovat sallittuja talon hiljaisen ajan ulkopuolella?
Lapsiperheissä itku on luonnollista . Normaaliin elämään kuuluu suihkut, voi laulaa, nauraa, pieni remontti (tosin ilmoitustaululle voi laittaa että saattaa kuulua poran ääntä jne esim klo 10-18 välillä. Kai reidelläkin voi päiväaikaan 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheissä itku on luonnollista . Normaaliin elämään kuuluu suihkut, voi laulaa, nauraa, pieni remontti (tosin ilmoitustaululle voi laittaa että saattaa kuulua poran ääntä jne esim klo 10-18 välillä. Kai reidelläkin voi päiväaikaan 😂😂
Itse asiassa mä vain testailen, että häviääkö oikeasti kaikki ne viestit, joissa on tuo k:lla alkava sana mukana.
On mukavaa paskoa pitkin seiniä ja lattioita.
Joku leikittää kissaa tai koiraa heittelemällä palloa?
Joku leikittää kissaa tai koiraa heittelemällä palloa?
Koska MINÄ, MINÄ, MINÄ. Vain MINÄ olen tärkeä ja v*tut muista.
Ottakaa se sänky nyt ainakin irti seinästä. Mikään ei ole surullista kuin kuunnella miten onnettoman tylsät ja lyhytkestoiset seksisessiot naapurilla on.
Nykyisessä,uudistuotanto kodissa eivätäänet kuulu.Entisessä 80-90 taitteessa rakennetussa kerrostalossa kuuluivat kaikki äänet naapurin kunnon pierusta lähtien.
Kolina ääni voi syntyäesim.imuroidessa imurin varsiosa lähtee irti,tai kadonnut tv:n kaukosäädin putoaa sohvalta nostetun viltin uumenista ,tai lemmikki leikkii ,tai lapsi leikkii,tai mitä vain. Yksi syy on liian kovat ja ohuet matot. Omat on pehmeitä ihanatjaloille ja oleiluun.
Muuta kunnon eristettyyn asuntoon huolet loppuu siihen!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tätä myös miettinyt.. ja lähinnä et missä kunnossa ne asunnot mahtaa olla sen räimimisen ja paukutuksen jäljiltä. Nykyään rivarissa ni ei tuu ku kahdesta suunnasta enää.
Ilmeisesti kaikki naapurit häiritsee? Nyt vain seinänaapurit. Kannattaa vilkaista peiliin. Ei kaikki voi olla hulluja paiskojia.
Kuka on paskonut pitkin seiniä ja lapsioita?
Tinka lapsi