Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Siis missä mt-onnelassa ap asuu? Pakko olla Jörvenpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa kans ihmetellyt. Kuulostaa kuin yläkerrassa siirreltäisiin huonekalujen järjestys monta kertaa päivässä.
Ihan normielämää. Naapurisi siis treenaa. Itselläkin juoksumatto ja joka päivä 3x 15 minsaa siinä menen.
kuuluuko juoksumaton ääni? Ostin äskettäin mutta en tietenkään treenaa illalla enkä ihan aamusta.
Voiko "huonekalujen raahausääni" johtua liukuoven avaamisesta ja sulkemisrsta. Nykyisin uusissa taloissa käytetään paljon esim makuuhuoneen ovena liukuovea. Itselläni siitä kuuluu kyllä ääntä mutta en tiedä kuuluuko alakertaan saakka, asun itse ylimmässä joten en tiedä ko asiaa.
Mun kämpän pienessä huoneessa seinä tai katto resonoi jos kolauttaa jotain yhteen, huoneessa on vielä kokolattiamatto ja sänky ym muuta tavaraa, hädin tuskin lattiaa näkee, joten äänen täytyy resonoida jossain rakenteen sisällä.
Kerrostalossa meillä joku hakkasi vasaralla lattiaa ja pattereita keskellä yötä noin klo kolmen aikaan kerran viikossa. Teki sitä vain noin minuutin ettei voinut paikallistaa. Syyllistä etsittiin mutta kukaan ei myöntänyt koskaan. Muutettiin ok-taloon.
Olen asunut aina kerrostaloissa ja en ole vieläkään saanut tuohon vastausta. Naapureista ei yleensä kuulu mitään, mutta sitten on päiviä jolloin alkaa kaappien ovien viskonta. Ilmeisesti siellä joku kai kokkaa tai tiskaa mutta en silti ymmärrä sitä jatkuvaa kaappien ovien avaamista ja sulkemista ja sitä miten se voi kestää tunninkin. Itse jos laitan ruokaa tai tiskaan pidän ne kaapin ovet auki enkä jatkuvasti sulje niitä jokaisen astian tai tavaran jälkeen. Naapuri taas paukuttaa ne ovet 10 sekunnin välein kiinni eli se paukkuminen on ihan hemmetin kova äänistä ja tiheää.
Meidän kulttuurissa elämä on nyt vähän äänekkäämpää. Tuoksujakin käytetään.
t. Muktar
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut aina kerrostaloissa ja en ole vieläkään saanut tuohon vastausta. Naapureista ei yleensä kuulu mitään, mutta sitten on päiviä jolloin alkaa kaappien ovien viskonta. Ilmeisesti siellä joku kai kokkaa tai tiskaa mutta en silti ymmärrä sitä jatkuvaa kaappien ovien avaamista ja sulkemista ja sitä miten se voi kestää tunninkin. Itse jos laitan ruokaa tai tiskaan pidän ne kaapin ovet auki enkä jatkuvasti sulje niitä jokaisen astian tai tavaran jälkeen. Naapuri taas paukuttaa ne ovet 10 sekunnin välein kiinni eli se paukkuminen on ihan hemmetin kova äänistä ja tiheää.
Meillä muutti rivitaloon seinänääpureiksi uudet asukkaat aikoinaan. Edellisien aikana keittiöstä ei kuulunut koskaan mitään ääniä, mutta kun nämä uudet tuli niin alkoi jatkuva keittiön kaappien ovie paiskonta ja myös ulko ovi paiskattiin aina kiinni niin että ikkunat helähti asunnossa.
Myös tumps tumps kantapää asuminen tuli kuvaan mukaan, kun pariskunnan isokokoinen ukko liikkui asunnossa.
Hermot meinas mennä, mutta onneksi muutto omakotitaloon tuli aika pian.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaapin ovi on 50cm leveä se tulee yleensä auki ollessaan niin pitkälle että siihen lyö itsensä. Siinä kun kokkailee ja liikkuu edestakaisin voi olla otsa aika kipeä jos ei ovia sulje välillä.
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaisi tietää että miten jotkut jaksaa monta tuntia putkeen kantaajyskyttää ja paiskoa tavaroita ympäriinsä?
Höpöjä. Siellä siis treenataan ja kuntoa kohotellaan.
Ja tuo "kanta-astuntahan" johtuu väärin asennetusta lattiasta.
Ei yleensä kuulu mitään, asun keskimmäisessä kerroksessa. Joskus viikonloppuisin alhaalta kuuluu vaimeasti jazzia ja jos yläkerran pariskunnan lapsenlapsi on kylässä, kuuluu pallonpompotusta tai lapsen juoksuaskelia. Ei todellakaan häiritse.
itse yritän myös huomioida naapurit. Joskus voi pesukoneen linkous olla kovaäänistä tai joku tavara pudota lattialle, muuten en tietääkseni jyskytä enkä paisko.
Se on yhtä venäläistä rulettia asuminen kerros ja rivitaloissa.
Koskaan ei tiedä miten käy.
Ei hitto! Kantapääjyskytystä aamulla,illalla ja jopa yöllä! Päivällä kuin huopatossutehtaalla, mikä prkl siinä on ettei suurin osa osaa kävellä oikein!!
Vierailija kirjoitti:
Meidän kulttuurissa elämä on nyt vähän äänekkäämpää. Tuoksujakin käytetään.
t. Muktar
Täällä on haissut nyt joku currykastike monena YÖNÄ. Aaamulla kun herää saa tuulettaa vimmatusti ettei olisi kuin joku pikku intia. Todella inhottavaa. Hajut tarttuu tekstiileihin ja hiuksiin jne.
Yläkerran nuoripari plus lapsi pitää aivan järjetöntä töminää, ryminää, jyskytystä, kolkutusta kaiket päivät. Tähän lisänä käsipainojen tai vastaavien jysäyttely laminaattiin tunti joka päivä. Mut odotas jos naapuri aivastaa klo 22.01 niin johan on poliisit ovella koska nuorenparin mielestä metelöidään niin ettei terttu-petteri saa nukkua! Eivät siis tajua itse pitävänsä järjetöntä mekkalaa päivät pitkät. Ja huom meteli ei saa päivälläkään olla häiritsevää. Sitten vielä ihmetellään miksi lapsiperheitä vihataan...
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran nuoripari plus lapsi pitää aivan järjetöntä töminää, ryminää, jyskytystä, kolkutusta kaiket päivät. Tähän lisänä käsipainojen tai vastaavien jysäyttely laminaattiin tunti joka päivä. Mut odotas jos naapuri aivastaa klo 22.01 niin johan on poliisit ovella koska nuorenparin mielestä metelöidään niin ettei terttu-petteri saa nukkua! Eivät siis tajua itse pitävänsä järjetöntä mekkalaa päivät pitkät. Ja huom meteli ei saa päivälläkään olla häiritsevää. Sitten vielä ihmetellään miksi lapsiperheitä vihataan...
No sentään yöllä rauhallista täällä kantapääjyskytetään päivät,yöt ja illat,lisänä huutopuhumista ja tavaroiden raahaamista.
Tää aihe huvittaa, koska joskus asuin asunnossa missä seinänaapuri oli raivon partaalla, koska lapseni leikki legoilla maton päällä iltaisin. He menivät aikaisin nukkumaan ja tämä ääni häiritsi niin paljon, että he kuulemma nukkuivat keittiössä. Ilmeisesti erittäin huono äänieristys tai herkkäuniset naapurit. Sanoin kyllä, että ihan reippaasti voi ajoissa kertoa jos joku häiritsee, ei tarvitse odottaa kunnes ulosanti on niin vihaista. En voinut arvata että lapseni leikki kuuluisi heille.
Naapuri on muuten rauhoittunut valitusten jälkeen mutta on alkanut nyt jytisemään eli hakkaa kantapäillään lattiaa niin että seinät jytisee, tätä jyrinää sitten pakko kuunnella iltamyöhään,aamuisin ja päivisin, pakko varmaan jossain vaiheessa taas valittaa en vaan ymmärrä miksi on vaikeaa elää normaalisti ja antaa esim muiden nukkua?
Millä saa jonkun currykastikkeen hajut pois???
Alakerran äijä välillä tosi kovaääninen satunnaista ilta/yöriekkuminen johon kuuluu kovaääninen huutopuhuminen,tavaroiden tiputtelua ja radion kovaääninen kuuntelu, isännöitsijälle olen laittanut viestiä kuukauden sisälle 4 krt nyt onneksi taas hiljaista, ei mua muuten haittaisi mutta pitää jaksaa aamulla töihin nousta ilmeisesti hänellä ei ole mitään töitä vaikka vuokranantajani mukaan on töissä raksalla.... tässä oli hupaisinta se että kun olin muuttanut ja kuuntelin televisiota lujalla klo 21 mutta olin laittamassa sitä ääntä pienemmällä hirveä jyskytys mun lattiaan , portaat kävi ja sitten hakkaaminen mun oveen ja tää äijä kävi uhkailemassa mua...pikkusen pelästyin ja jälkikäteen itkin kun pelotti niin...minä yksinäinen naisihminen,hän itse valvottanut mua joka toinen tai kolmas yö. Mut kosto on suloinen; valitan isännöitsijälle en suostu pelkäämään!