Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
1261/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan tohvelijaloista lähde se ääni. Meidän yläpuolella kaksi matamia painaa paljain jaloin, ja kova on vauhti, ja kopse😡.

Minulla on kumipohjaiset, kovat, sisätossuina, eikä niistä lähde mitään ääntä.

Vierailija
1262/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 3 vkoa kyynärsauvat ja välillä hypin yhdellä jalalla, kun tuntui turhalta käyttää kyynärsauvoja, jotka välillä putoilevat kädestä. Tunnistitko yläkerran naapuriksi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videopelejä pelaavat aikuiset miehet... Mielipuolisen kuuloista kun aikuinen mies huutaa ja kiljuu ja nauraa räkättää kuin joku kymmenenvuotias pikkupoika aina kun pelissä vastustaja saa köniin. Onneksi pelaavat kuulokkeet päässä, mutta siksi se kuulostaa niin hullulta että kesti jonkin verran ennen kuin tajusin, miksi joku saa mielipuolisia huutokohtauksia aivan seinän vieressä.

Kivasti katkaisee joulurauhan sellainen huuto.

Vierailija
1264/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pankkilaina-ansassa kämpässä, jonka yläpuolelle muutti juuri sellainen tömistelijä. Alapuolella olikin sitten haukku haukkumassa ja ulvomassa päivät pitkät ikäväänsä.

Tietysti yritin kaikki normaalit valitustiet. Yhtä tyhjän kanssa, niin kuin täälläkin on kerrottu. Aina se sama laulu "normaalin elämisen äänistä". Tein sitten vaihtoehtoisen tavan. Tunnen latviasta pari kaveria ja pyysin heidät asustelemaan hetkeksi tänne Suomeen, minun kämppääni.  Itse lähden matkoille. Saavat pitää oikein kunnon bileitä, kunhan eivät mitään hajota. Samalla voivat vähän "jutella" yläkerran ja alakerran naapurien kanssa. Ovat kovia raksaukkeleita, joten sitä "(puhe)ääntä" kanssa irtoaa. Sen vähän mitä suomea osaavat, osaavat olla hyvin vakuuttavia asiassaan.

En tiedä mitä täällä sillä aikaa tapahtui kun olin itse reissulla. Mutta sen tiedän, että kun Latvialaiset palasivat takaisin latviaan, talosta tuli sen jälkeen, kuin huopatossutehdas.

Jos omat naapurit alkaa taas mekastamaan, kutsun Latvialaiset takaisin Suomeen lomailemaan.

Vierailija
1265/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

juutuubissa "most annoying sound 10 hours".

Sen joskus aina laitan päälle kun lähden ulos.

On  kunnon hifi-kajarit...

Ja sopivalle vomakkuudelle että hankala paikallistaa mutta kuuluu.

Vierailija
1266/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tips kirjoitti:

Itse olen ollut kömpelö koko elämän. Asun kerrostalossa ja päivittäin pudotan jotain kädestä vahingossa, esim. ruokailuvälineen, kaukosäätimen yms. Ärsyttää itseäkin, mutta olen oppinut elämään tämän kanssa. Voin vain kuvitella että alakerran naapurissa ihmetellään, että mitä täällä heitellään.

Kiinnostaako aiheuttamasi häiriön taso lainkaan? Jos kiinnostaa alentaa sitä, niin on olemassa sellainen yksinkertainen keino kuin: hanki bambuiset ruokailuvälineet.

En kyllä usko että kellään ei-vammaisella olisi tuollainen koko iän kestävä kömpelyys. Sujuvaa tavaroiden käsittelyäkin voi harjoitella.

Jos siis kiinnostaa.

Joillakin vain on sellainen itsekäs asenne, että hei minä nyt vaan olen tällainen ja kaikkien täytyy mua sietää vaikka kuinka häiritsisin. Yhtään ei viitsitä vaivautua.

Vierailija
1267/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään huomasin, että kokkaamisesta lähtee todella paljon ääntä. Meilläkin kaapeista puuttuu stopparit ja aina onnistun jonkun kaapin läimäyttämään vahingossa liian kovaa kiinni.

Stoppareita saa kaupasta. Mekin hankittiin ne jälkeenpäin.

Aijaa, ihanko tosi

Vierailija
1268/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monessa eri kerrostaloyhtiössä pks. alueella ja muuallakin Suomessa, osassa ei kuulu mitään ääniä ja osassa sitten kaikki mahdollinen, mikä johtunee ihan rakennusteknisistä syistä. Parjatuissa 70-luvun neukkukuutioissa ääneneristys on priimaa verrattuna 80-90-luvun hometaloissa, joita nyt puretaankin uusien alta esim. Meri-Rastila yms. vastaavat pikarakennetut paikat. Toki eräs muistettavin paikka oli Länsimäessä 70-luvun kerrostalossa, jossa kuului melkein joka ilta hirveää kolinaa yläkerrassa. Selvisi, että kyseessä oli varsin alkoholisoitunut naapuri, jolla kävi näitä maksullisia naisia ja oli läjäpäin pulloja asunnossa. Ulkonäöllisesti todella huoliteltu ja pidättyväinen tapaus. Itse kerran avustin herran oman kerroksen puolelle, kun oli eksynyt kerrosta ylemmäksi kotiovelleni. Fiksuna tyyppinä oli hakaneulalla kiinnittänyt kotiavaimen ulkotakin taskun sisäpuolelle. Vaikka oli nk. konttaustasolla, niin yritti olla loppuun asti herrasmies ja kylläkin oli kiitollinen avusta, kun saatoin kotiovelle asti. Tässä yhtiössä oli käytössä käytäväkohtaiset palo-ovet (yhtä kerrosta kohden kaksi palo-ovea rappu- ja hissikuilua vastaaville  oikealle ja vasemmalle puolelle), mysteeri miten oli selvinnyt tuossa tilassa omalle ovelleni. Meinaa eivät ole ihan kevyitä avata.

Vierailija
1269/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljaat lattiat, ei mattoja = kaikukoppa

Paljaat ikkunat, ei verhoja = kaikukoppa.

Vierailija
1270/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa tekee omakotitalossa asuvat, mutta sitä ei kukaan huomaa eikä ulkopuoliset kuule. Sinä itsekkään et sitä huomaa vaan huomaat muiden virheet.

Kuunteleppa itseäsi, samallalailla sinä jyst¨kytät kodissasi.

Vierailija
1271/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hyvänsä hyvä vessa-matti loirin määkymä kappale nonstoppina toimii tuohon. Ajaa henkiolennotkin itsariin.

Vierailija
1272/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljaat lattiat, ei mattoja = kaikukoppa

Paljaat ikkunat, ei verhoja = kaikukoppa.

Seinillä kirjahyllyt, joissa kirjoja. Ei kaiju eikä kumise.

Vierailija
1273/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Audioviili kirjoitti:

Työkalupakkiini kerrostalossa kuuluvat seuraavat:

- kuulalaakerin kuulia, kolmea eri kokoa

- marmorikuulia ja pari biljardipalloa

- vanha toimistotuoli, jossa nariseva jousi ja kitisevät pyörät

- iskuporakone, 10mm kivipora ja kivenmurikka

- kovapohjaiset kengät joiden pohjiin olen kiinnittänyt metallivahvikkeet

- vanha kaappi, jonka saranat on huolella ruostutettu äänimaailman parantamiseksi

- karhunlankaa ja hartsinpala

- krokettipeli joka sisällä pelattuna on muuten yllättävän hauskaa ajanvietettä

Näillä on saanut viihdytettyä itseäni ja naapureitani jo pari vuosikymmentä. Ajattelin nyt paljastaa tämän arsenaalin teille, koska niin monelle tuntuu olevan vaikeata käsittää mistä nämä äänet syntyvät.

😂 😂 😂

Kiitos hyvistä vinkeistä ja kiitos, sait epätietoisuuteni äänien lähteistä poistumaan.

Kroketti onkin lempipelini, yleensä kesällä mökillä olen pelannut, mutta menee heti kokeiluun mainitsemasi sisäversio. Lähdenkin tästä “kanakopista” hakemaan krokettikamat. Miten hakkasit aloitus-ja lopetustolpan lattiaan kunnolla?

Toinen kysymys, mitä teet karhulangalla ja hartsilla? Kuulostaa hauskalta, haluan kokeilla!

Karhunlanka ja hartsinpala muodostavat yhdessä ns pirunviulun.

Isäni, joka oli syntynyt 1929, kertoi miten hän kiusasi joskus naapureita solmimalla karhunlangan toisen pään talon saderänniin ja piti sitä tiukalla toisessa kädessään. Sitten hän veteli sitä tiukkaa lankaa hartsinpalalla.

Tuosta muodostuu todella ärsyttävä, viulunvingutusta muistuttava ääni, joka kuuluu koko taloon rännin kautta.

En ole kokeillut, mutta luotan isävainajan kertomukseen.

Vierailija
1274/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut apua tuohon sairauteesi?

Vierailija
1275/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hankkinut kirveen ja muutaman motin halkoja, kun av:lla sanottiin, ettei ole ongelma, vaikka sähköt katkeaisi, senkun vaan puita polttelee. Halkoja teen, vähän kolisee puita pieniessä, välillä kalikat lentelee pitkin lattioita. Isompaa ryminää luvassa, kun opettelen tekemään pinoa, suunnitelmissa tehdä hämäläisittäin semmoinen hieno pyöreä pino. Miettinyt, että hankkisiko sähköPartnerin, sahan siis. Kävisi näppärämmin.

Vierailija
1276/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enttine porilaine kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Audioviili kirjoitti:

- vanha kaappi, jonka saranat on huolella ruostutettu äänimaailman parantamiseksi

Näillä on saanut viihdytettyä itseäni ja naapureitani jo pari vuosikymmentä. Ajattelin nyt paljastaa tämän arsenaalin teille, koska niin monelle tuntuu olevan vaikeata käsittää mistä nämä äänet syntyvät.

😂 😂 😂

Kiitos hyvistä vinkeistä ja kiitos, sait epätietoisuuteni äänien lähteistä poistumaan.

Kroketti onkin lempipelini, yleensä kesällä mökillä olen pelannut, mutta menee heti kokeiluun mainitsemasi sisäversio. Lähdenkin tästä “kanakopista” hakemaan krokettikamat. Miten hakkasit aloitus-ja lopetustolpan lattiaan kunnolla?

Toinen kysymys, mitä teet karhulangalla ja hartsilla? Kuulostaa hauskalta, haluan kokeilla!

Isäni, joka oli syntynyt 1929, kertoi miten hän kiusasi joskus naapureita solmimalla karhunlangan toisen pään talon saderänniin ja piti sitä tiukalla toisessa kädessään. Sitten hän veteli sitä tiukkaa lankaa hartsinpalalla.

Tuosta muodostuu todella ärsyttävä, viulunvingutusta muistuttava ääni, joka kuuluu koko taloon rännin kautta.

Kyllä isävainaa totta puhui, olen kokeillut. En vaan yhtään muista, mistä sain hartsin,tai minne se on joutunut.

Vierailija
1277/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin pankkilaina-ansassa kämpässä, jonka yläpuolelle muutti juuri sellainen tömistelijä. Alapuolella olikin sitten haukku haukkumassa ja ulvomassa päivät pitkät ikäväänsä.

Tietysti yritin kaikki normaalit valitustiet. Yhtä tyhjän kanssa, niin kuin täälläkin on kerrottu. Aina se sama laulu "normaalin elämisen äänistä". Tein sitten vaihtoehtoisen tavan. Tunnen latviasta pari kaveria ja pyysin heidät asustelemaan hetkeksi tänne Suomeen, minun kämppääni.  Itse lähden matkoille. Saavat pitää oikein kunnon bileitä, kunhan eivät mitään hajota. Samalla voivat vähän "jutella" yläkerran ja alakerran naapurien kanssa. Ovat kovia raksaukkeleita, joten sitä "(puhe)ääntä" kanssa irtoaa. Sen vähän mitä suomea osaavat, osaavat olla hyvin vakuuttavia asiassaan.

En tiedä mitä täällä sillä aikaa tapahtui kun olin itse reissulla. Mutta sen tiedän, että kun Latvialaiset palasivat takaisin latviaan, talosta tuli sen jälkeen, kuin huopatossutehdas.

Jos omat naapurit alkaa taas mekastamaan, kutsun Latvialaiset takaisin Suomeen lomailemaan.

Varmaan fantasiaa koko tarina, mutta tuo olisi oikeasti paras tapa ratkaista ”mulla on oikeus, muuta maalle jos et kestä ääniä”-tyyppinen naapuriongelma. 😂

Vierailija
1278/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisaampaa ja rakentavampaa on (jälleenmiljonanne  kerran) kysyä miksi VIELÄKÄÄN ei osata rakentaa äänieristykseltään miellyttäviä asuntoja, esimerkiksi rappukäytävät kaikuvat edelleen Suomessa kuin holvikirkot, vaikka rakennetaan innolla miljoona-asuntoja. Miten noin suurilla investoinneilla ja sillä hinnalla ei muka saa kunnon materiaaleja ja ammattimiehiä? Opettakaa nyt jukolauta siellä ammattikoulussa rai insinööriahjossa kunnon äänieristyksen alkeet ennen kuin annatte edes vasaraa käteen! Samoin kuin yksi opintokokonaisuus voisi olla aiheesta : miksi talot homehtuu pystyyn!

Varmaan vuonna 3000 Suomessa edelleen valitetaan että naapurin vessanvetämiset kuuluu seinien läpi aivan kuin huoneet olisi paperista tai pahvista koottu ja voi itku sentään kun vastarakennettu ja sadoilla tuhansilla entisöity kiinteistö on --ylläripylläri -- asumiskelvoton homeen vuoksi!

Vuonna 3000 on ihan kaikki, ihmisiä myöten, siirtynyt internettiin jo satoja vuosia sitten, joten nykyihmisten murheita ei ole. Kaikki on virtuaalimaailmassa, jossa mitään ei ole konkreettisesti olemassa. Jokainen on luonut itselleen oman maailman, joka on aina just sellainen kuin itse sen haluaa olevan. Ei tarvitse nähdä eikä kuulla yhtään mitään sellaista, mitä ei halua. Keskellä valkoista tyhjyyttä maataan vaan virtuaalilasit silmillä ja pää täynnä mikrosiruja, ilman että ollaan siitä tietoisia.

Surrogates (2009)

Bruce Willis

Set in a futuristic world where humans live in isolation and interact through surrogate robots, a cop is forced to leave his home for the first time in years in order to investigate the murders of others' surrogates.

https://www.imdb.com/title/tt0986263/?ref_=nv_sr_srsg_0

Vierailija
1279/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelena olympialaisia varten simpanssin kanssa judoa

Vierailija
1280/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enttine porilaine kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Audioviili kirjoitti:

😂 😂 😂

Kyllä isävainaa totta puhui, olen kokeillut. En vaan yhtään muista, mistä sain hartsin,tai minne se on joutunut.

Ainakin ennen sai hartsia ostaa musiikkiliikkeistä, joiden valikoimassa oli jousi-instrumentteja. Nykyään en tiedä yhtään. Muistan vain että se tuoksui hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi