Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
1281/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain uudet yläkerran naapurit noin kk sitten ja korvatulpat on olleet joka yö siitä lähtien. Lapsiperhe, joten ei siellä mitään biletystä ole, mutta ovat näemmä sellaisia yöpuuhastelijoita. Tämä talo on ihan pahvia, kaikki kuuluu niin ylhäältä kuin alhaalta, luulisi heidänkin sen jo tajunneen. Siltikin pitää keskellä yötä ripustella verhoja, koota huonekaluja jne. 

En oikein tiedä, mitä pitäis tehdä, kun kyseessä on kuitenkin oikeasti ihan normaalit elämisen äänet. Olisi helpompaa käydä soittamassa ovikelloa, jos soittaisivat musaa liian kovalla tms. Odotan nyt jonkun aikaa vielä ja toivon, että kyse on vaan siitä, että laittavat uutta kotia kuntoon. Jos yöllinen touhuaminen jatkuu, pakko pyytää isännöitsijää vinkkaamaan, että näin huonosti äänieristetyssä talossa ei voi kasata huonekaluja hiljaisuuden jälkeen.

Mulla itselläni on vasta 10 kk asumista takana tässä, niin en voi laittaa uudestaan myyntiin jne. Ei kerta kaikkiaan varat ja jaksaminen riitä nyt.

Tiedoksesi. Kerrostalossa on järjestyssäännöissä hiljaisuusaika klo 22/23-7 välillä, mitä pitää noudattaa. Silloin ei saa häiritä naapureita ylimääräisellä melulla. Jos keskellä yötä tekevät tuollaista, niin ensin oma lappu ja kehoitus heille huomioida tuo hiljaisuusaika. Sitten valitus taloyhtiön isännöitsijälle ja hallitukselle.

Taloyhtiöiden järjestyssäännöillä ei ole kuin huonon vessapaperin arvo. Jos ei selvää tappelua, humalaisten mölinää ja kovalla pauhaavaa musiikkia, kaikki muu kuuluu normaalin asumisen ääniin. Piste. Yölläkin saa elää, eli pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa ja tiskata astioita. Ja niistä tulee varmasti ääntä.

Melua aiheuttavat asukkaat voivat myös kiistää häiriön. Tällöin häirityksi tulleen pitäisi pystyä todistamaan melu, ja että se on jatkuvaa.

Toisaalta asumisterveysasetuksen mukaan yöllä huoneistoissa hyväksytään vain aika pienet desibelilukemat. Uusissa taloissa voi vedota edes tähän terveydelliseen haittaan.

Vanhemmissa taloissa tuolla asetuksellakaan ei ole merkitystä, kun rakennusaikaan oli eri säännöt. Ja ennen huomioitiin naapurit, kotirauha oli kunnia-asia. Olisi ollut noloa, jos naapuri joutui huomauttamaan yöllisestä metelistä. Nykyään haistatellaan.

Miksi yöllä pitäisi voida pestä pyykkiä, laittaa ruokaa tai tiskata? Vaikka nuo ovat päiväsaikaan normaaleja elämisen ääniä, yöllä ne eivät ole. Ehkä viittaat johonkin eri kulttuuriin?

Ihan Suomessa tämä. Miksikö? Yötyöläinen elää öisin, ja tekee yöllä kaikki ne asiat, mitkä muut tekee päivällä. Miten et tätä ymmärrä? Nykyään ei kuulemma ole kellonajoilla väliä, kaikkea normaaliin elämään/asumiseen kuuluvaa voija saa tehdä mihin aikaan tahansa. Näin on linjattu.

Itse olen eri mieltä, mutta mielipiteelläni ei ole merkitystä eikä vaikutusta.

Yötyöläinen on töissä öisin eikä kotonaan pesemässä pyykkiä tai laittamassa ruokaa.

Silloin, kun mä tein itse yövuoroa (klo 22.30 - 05.30) niin nukuin aamusta iltapäivään, ja sitten ihan ihmisten aikaan laitoin ruokaa ja pesin pyykkiä yms., eli jostain klo 15-> . Töihin piti kuitenkin lähteä jo ennen hiljaisuuden koittamista.

Vierailija
1282/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy  on omat ongelmat joita pitää vatvoa mielessä ja etsiä syyllistä miksi minulla on niin paha olo. Löytyihän se syyllinen, naapurien aiheuttamat äänet, koska ne kuulen meillä on hiljaista, joista ärsyynnyn lisää ja ala paiskoa keittiön ovia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1698 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt nyt 8 vuotta kahdessa eri kerrostalossa asuneena. Aivan älytöntä, edellisessä asunnossa äänieristys oli yksi suuri vitsi, rappu kolisi ja kaikui, yläkerrassa kanta-astuttiin niin että maa tärisee, nykyinen talo on rakennettu viime vuonna ja muuten hyvä talo, mutta juuri nuo mystiset pamaukset säikäyttää ja marmorikuula äänet mietityttää. Ja joskus kerran kuukaudessa kuuluu jotain puhetta jostain? Ja sahaamisen ääntä myös. Ja koirien haukuntaa :)

Vierailija
1284/1698 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt nyt 8 vuotta kahdessa eri kerrostalossa asuneena. Aivan älytöntä, edellisessä asunnossa äänieristys oli yksi suuri vitsi, rappu kolisi ja kaikui, yläkerrassa kanta-astuttiin niin että maa tärisee, nykyinen talo on rakennettu viime vuonna ja muuten hyvä talo, mutta juuri nuo mystiset pamaukset säikäyttää ja marmorikuula äänet mietityttää. Ja joskus kerran kuukaudessa kuuluu jotain puhetta jostain? Ja sahaamisen ääntä myös. Ja koirien haukuntaa :)

Sahaamisen ääni tulee todennäköisesti porkkanan yms. raastamisesta! Ihmettelin pitkään miksi uusi naapurini jatkuvasti sahailee keittiössään, kunnes yhtenä päivänä raastoin itse porkkanaa ja koin ahaa-elämyksen :D Mutta mikä tuo marmorikuulaääni oikein on, kun niin monella on siitä kokemuksia? Minäkin olen sitä kuullut kahdessa eri kerrostalossa.

Vierailija
1285/1698 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini asuu kerrostalossa ja olen huomannut, että jatkuvasti joku remontoi, kun porakoneen äänet alkaa heti aamusta. Naapurissa asuu joku sossupariskunta, jonka päivittäiset riitelyäänet kaikaa makuuhuoneeseen sanoineen päivineen. Yläkerrassa asuu joku pappa joka lorottaa ihme kamelinkusta joka 10. minuutti. Harva se päivä joku naapuri käy kellarissa korjaamassa autoaan ja tupakoi siellä, milloin vessa täällä täyttyy tupakanhajusta. Huoltomiehet ei puutu mihinkään. On se hienoa asua kerrostalossa!

Vierailija
1286/1698 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloassa nyt voi asua lapsiperheitä, kolmivuorotyötä tekeviä, melua on mutta siihen on totuttava. Ei suurin osa sitä tahallansa tee, yhtälailla ne naapurin äänet kuuluvat heillekkin.

Vierailija
1287/1698 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa kans ihmetellyt. Kuulostaa kuin yläkerrassa siirreltäisiin huonekalujen järjestys monta kertaa päivässä. 

Ihan normielämää. Naapurisi siis treenaa. Itselläkin juoksumatto ja joka päivä 3x 15 minsaa siinä menen. 

Vierailija
1288/1698 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän yläkerrassa asuu rauhallinen ja asiallinen keski-ikäinen pariskunta. Mutta jostain syystä he siirtää joka päivä raskaita huonekaluja pitkin asuntoa, siitä kuuluu kova ja ihan selvä raahaamisen ääni. En käsitä miksi ja mihin he aina niitä raahaa. 

Soutulaite.

Vierailija
1289/1698 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono äänieristys tekee tuota. Asuin muinoin vanhassa kerrostalossa ja meno oli juuri tuota kuten aloittaja kertoo. Nyt asun uudessa ja täällä on paljon hiljaisempaa. Äänieristykseen on tullut tiukemmat standardit vuosien varrella. Kannattaa valita asunto, joka on uudehkossa (2010-luvulla) rakennetussa talossa, mikäli mahdollista. Samalla saa joitakin muita asumisviihtyvyyttä parantavia ominaisuuksi mm. vesimittari, ilmanvaihto jne.

Kerrostalo jossa itse asun on rakennettu vuonna 2016, ja naapurista kuuluu kirjaimellisesti *kaikki* kusenlorotuksesta ja aivastuksista lähtien.

Silloin (harvoin, Luojan kiitos) kun alakerran nuorella miehellä on kaveri kylässä, varsinkin jos se tapahtuu ilta-aikaan kun lapsiperheiden ”elämisen äänet” ym. perusmelu talossa on lakannut, kuulen heidän koko keskustelunsa omaan asuntooni. Ihan normaalilla puheäänellä käydyt keskustelut kuuluu niin selkeästi, että voisi kuvitella meidän olevan samassa asunnossa, vain eri huoneissa. :S

Tuossa täytyy olla rakennusvirhe. V. 2016 talossa ei saa keskustelu kuulua naapuriin.

Eräällä tuttavalla oli samanlainen tilanne ja hän tutkitutti asian. Syyksi paljastui että jotkin läpiviennit yms oli tehty väärin. Kun ne korjattiin, tilanne parani.

Ota yhteys vuokranantajaan tai isännöitsijään ja jos ei etene, niin terveystarkastajaan.

Tämähän on ihan normaalia. Seurustelevat liesituulettimen alla keittiössä. Meilläkin kuuluu kun selvästi kun alemmassa kerroksessa joku on hellan tykönä ja sanoo toiselle et anna lusikka ja kun puhelevat. Mitään ei kuulu jos liesituuletin ei ole päällä.

Vierailija
1290/1698 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa kans ihmetellyt. Kuulostaa kuin yläkerrassa siirreltäisiin huonekalujen järjestys monta kertaa päivässä. 

Mulla sama, ja sitä on kestänyt monta kuukautta. Ikävintä on, että se tehdään yöllä, ja sitä voi kestää monta tuntia.

Luulen, että nuori mies nostaa yöllä puntteja tms. (ulkonäöstä ei arvaisi), lisäksi kuulostaa siltä että avataan sänkysohva, mutta nämä ei selitä monen tunnin kolistelua.

Kävin kerran nauhoittamassa melun. (Asiasta on huomautettu jo monta kertaa, talonmiehen välityksellä.) Postiluukusta tuli erittäin voimakas kemikaalien haju. Heillä täytyy olla siellä joku TYÖPAJA. Muutto-kolinat eivät jatkuisi puoli vuotta. Joku pesupalvelu?? En tajua...

Lisäksi mies on parin viime kuukauden aikana ruvennu hihittämään kovasti. Asuu tytön kanssa, mielestäni kolina alkoi tytön muutettua hänen luokseen. Ihan kuin heillä olisi siivousprojekti joka yö, alkaen yleensä klo 23. Joskus on joitakin päiviä hiljaisempaa.

Kuulostaa pirilabralta

Vierailija
1291/1698 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, ja sitä on kestänyt monta kuukautta. Ikävintä on, että se tehdään yöllä, ja sitä voi kestää monta tuntia.

Luulen, että nuori mies nostaa yöllä puntteja tms. (ulkonäöstä ei arvaisi), lisäksi kuulostaa siltä että avataan sänkysohva, mutta nämä ei selitä monen tunnin kolistelua.

Kävin kerran nauhoittamassa melun. (Asiasta on huomautettu jo monta kertaa, talonmiehen välityksellä.) Postiluukusta tuli erittäin voimakas kemikaalien haju. Heillä täytyy olla siellä joku TYÖPAJA. Muutto-kolinat eivät jatkuisi puoli vuotta. Joku pesupalvelu?? En tajua...

Lisäksi mies on parin viime kuukauden aikana ruvennu hihittämään kovasti. Asuu tytön kanssa, mielestäni kolina alkoi tytön muutettua hänen luokseen. Ihan kuin heillä olisi siivousprojekti joka yö, alkaen yleensä klo 23. Joskus on joitakin päiviä hiljaisempaa.

Joku narkkipariskuntahan tuo selvästi on, valmistavat kotilabrassaan ties mitä mömmöjä.

Vierailija
1292/1698 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taitaa olla ystävykset  naapureina, toinen asuu yläkerrassa ja toinen alakerrassa, ne vuorllaa paukuttaa mitä liekkään , mutta saavat aikaan sellaisen sotatilatunnelman päälle . Ainakin yksi paukutus ääni lähtee vessanovesta, sen kun paukauttaa kiinni niin kyllää lähtee.. Itse laitoin pehmusteet niin ei anna mitään ääntä.

Eilenkin, illalla alakertalainen käveli kantapääaskellusta huusholliaan sinnesun tänne ja samalla antoi kyytiä lipastion laatikoilleen, (oletan) paukauttamalla laittaa kiinni. En ymmrä miten joku saa aikaiseksi semmosia paukutus ääniä huonekaluistaan tai sit mistä lie?

Minulle sanottiinkin , että muuta pois , sairastut vielä tuosta kiusanteosta.

Kahden tulen välissä.

Vierailija
1293/1698 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normikepillä hakkaan seinää, kattoa ja patteria.

Vierailija
1294/1698 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään, siirrä enkä jyskytä. Ainoa yöllinen ääni lähtee kissan leikeistä, se leikkii pienellä pallolla. Häiritseekö?

Vierailija
1295/1698 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te jaksatte. Minulla on rivarin päätyasunto, naapurista kuuluu joskus tömähdyksiä hyvin vaimeasti, naapurin lapsenlasi varmaan hyppää tuolilta tjm. Koska ääni kuuluu vain silloin kuin naapurin tyttären auto on vieraspaikalla. Minua tuo ehkä kerran kuukaudessa kuuluva tömähdys alkuillasta raivostuttaa.

Tulisin noissa teidän kerrostalokodeissanne hulluksi 10 minuutissa. Eihän tuommoinen ole elämää, jatkuva stressitila naapurin takia. Huh, huh!

Vierailija
1296/1698 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitään, siirrä enkä jyskytä. Ainoa yöllinen ääni lähtee kissan leikeistä, se leikkii pienellä pallolla. Häiritseekö?

Kyllä, hommaa kissalle pehmeä pallo.

Vierailija
1297/1698 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä kerron sulle..

kun mä-PAUPAUPAUPAUPAUPAUPAUBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR----BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR- ja kun oon asunu nyt tä- KLÄNGKLÄNGKLÄNGKLÄNGKLÄNGKLÄNG- kop kop kop kop kop---KOP KOP KOP---- KOP KOP KOP KOP KOP KOP KOP- tän talon patte-BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR-KLÄNG KLÄNG KLÄNG KLÄNG KLÄNG KLÄNG KLÄNG KLÄNG- PAU PAU PAU-BRRRRRRRRRRRRRRR- PAU PAU PAU PAU PAU PAU PAU PAU

...

onpas, onpas täällä levollista ny- KOP KOP KOP KOP KOP KOP KOP-

aka kerrostaloasuminen on maanpäällinen helvetti

Vierailija
1298/1698 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marmorikuulaääniä naapurista olen kuullut minäkin monessa asunnossa asuessani ja se on käsittämätöntä, mitä ihmiset tekee?! No sitten yks ilta olin syömässä niitä pandan suklaakuorrutteisia lakuja, ne on pyöreitä ja kovia. Pussi lipesi kädestä ja ne kieri lattialla aiheuttaen just semmosen marmorikuulaäänen. Eli syökö ihmiset niitä ja tiputtelee lattialle?

Vierailija
1299/1698 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marmorikuulaääniä naapurista olen kuullut minäkin monessa asunnossa asuessani ja se on käsittämätöntä, mitä ihmiset tekee?! No sitten yks ilta olin syömässä niitä pandan suklaakuorrutteisia lakuja, ne on pyöreitä ja kovia. Pussi lipesi kädestä ja ne kieri lattialla aiheuttaen just semmosen marmorikuulaäänen. Eli syökö ihmiset niitä ja tiputtelee lattialle?

se on kuule just se! osuit naulan kantaan 👏

Vierailija
1300/1698 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskytluvun elementtikertsit toimii kuin viritin/vahvistin/kaikukoppa kaikille äänille, pienillekin. Eli ei naapuri välttämättä möykkää isosti, talo vaan on päin vi... Krhm... Huonosti rakennettu.