Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Mä olen ihan loppu kerrostaloasumiseen. Yläkerran pikkup#ska harrastaa parkouria tai jotain muuta jossa on tarpeen hyppiä tasajalkaa jopa 5 tuntia putkeen. Lopun aikaa juoksee ympäriinsä kantapäillään. Pari kertaa kävin huomauttamassa kun jatkui melkein puolille öin ja täällä alapuolella ihan helvetillinen jytinä. Ei auta, kuulemma pitää kerrostalossa sietää asumisen ääniä, kun asutaan niin lähekkäin. Isännöitsijä on munaton ja sanoo vaan että nää on tosi hankalia juttuja ja hiljaisuus on (vain) periaatteessa 22-07 välillä. Talo on rakennettu 2019, joten se siitä askeläänivaimennuksesta. Alakerta tapelee, yhden naapurin rakki räkyttää kolmelta aamyöllä ja joku paviaani ravaa röökillä ja paiskoo ovia ympäri vuorokauden. Uutta kerrostalosasuntoa miettiville vinkiksi, että tää nykyinen yhden ulko-oven määräys aiheuttaa ihan kosmisen määrän melua rappukäytävästä, oli sitten miten hieno ja kallis dB ovi tahansa.
Kun korona helpottaa niin aloitan saksofoninsoiton harrastuksen. Mulle on ihan sama jos tulee sivullisia uhreja, kun koko talo on kuin eläintarha. Saksofonia kun on viikon kuunnellut, niin toivoo että naapurissa olisi pianonsoitonopettaja pitämässä alkeiskursseja. Ja ihan on mulle turha valittaa, on meinaan ihan KHO tasolla päätetty että jokainen soittaa saa kotonaan ja jos kuuluu naapuriin, niin se on voi voi. Puhallan torveen 7-22 välillä niin paljon kun keuhkossa ilmaa riittää ja vähän enemmänkin. Musta tulee varmaan tosi hyvä, mutta siihen voi mennä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo pallonpomputtelu jokin peli kun siinä oli aina se sama rytmi tuntikausiakin.
Eikö se nyt mitenkään voi olla mikään muu ääni, kuin se pallo? Minä olen ehdottanut esimerkiksi tippuvaa vettä suihkukaapissa ja tiskikonetta tai askelkyykkyjä tai kahvakuulatreeniä. Mutta ei, koska se kuulostaa pallolta, sen on pakko olla pallo. Ja poran äänikin on pakosti pora vaikka joka aamu seitsemän aikaan sekin on todennäköisemmin blenderi.
Se on hauskaa, kun täällä ehdotellaan mitä mielikuvituksellisempia ehdotuksia, ja pidetään ihmisiä idiootteina. Täytyy olla täydellinen tampio, jos ei osaa poran ääntä tunnistaa. 😂 Vaikka varmasti on monet ihan normaaleja naapureita, niin yllättävän paljon on näitä sairaita ihmisiä jotka tykkäävät kiusata naapureitaan. Ilmeisesti ei muuta tekemistä omassa elämässä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen moni nuori on tänä päivänä huonekalujen raahaaja ja paiskoja,lisänä kovaääninen kaapinovien ja huoneen ovien paiskoja,kävely kuin norsulla! Kovaäänisiä huuto puhujia ja metelijöitsijöitä ovat!!
Ihmiset ovat vaan niin saatanan väsyneitä ja kyllästyneitä elämään kuin kusi sukassa, ettei vaan synny mitään ääniä, joista naapuri, hänen korkea-arvoisuutensa, häiriintyy. Ei jakseta enää, joten on otettu rennompi ote elämästä ja jätetty turha stressaaminen pois. Ei jakseta enää sitä hipihipihiljaa hiipimistä omassa kodissaan, niin kuin murtovarkaissa oltaisi. Ihmiset haluavat elää normaalia elämää vapaasti, eikä pelossa, missä joutuu koko ajan miettimään tekemisistään syntyviä ääniä.
Elämisen äänet kuuluvat kerrostaloon. Yöllä saa käydä vessassa ja jopa pestä pyykkiä jos on tarve.
Mölyäminen, paiskominen, jatkuva kolistelua, musiikin huudattimen ja yleinen älämölö perseily eivät ole normaaleja elämisen ääniä.
Ei voi olla itsekäs ja tuijottaa omaan napaan ja sanoa, että kerrostalossa nyt vaan on paljon ääniä. Jos et osaa elää taloyhtiön sääntöjen mukaan ja ottaa toiset huomioon, niin ehkä kannattaa muuttaa omakotitaloon.
Itse soitan hiljaisuuden aikana poliisille, jos naapurissa on selkeästi bileet ja kamala mölinä.
Yksi naapureista suuttui mulle eikä enää tervehdi kun soitin poliisit hänelle. Kävin hänen ovellaan huomauttamassa melusta ja pyysin olemaan hiljempaa. Eivät hiljentyneet, joten lopulta soitin poliisin. Jatkossa en aio edes käydä sanomassa vaan soitan suoraan poliisit, jos meluamista tapahtuu yöllä.
Lapset pitää meteliä, hyppii sohvilta, huutaa, tiputtelee isompia ja pienempiä tavaroita. Koputtelee seiniä, kaataa tuoleja. Ei tahallaan mutta kaikenlaista sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen moni nuori on tänä päivänä huonekalujen raahaaja ja paiskoja,lisänä kovaääninen kaapinovien ja huoneen ovien paiskoja,kävely kuin norsulla! Kovaäänisiä huuto puhujia ja metelijöitsijöitä ovat!!
Ihmiset ovat vaan niin saatanan väsyneitä ja kyllästyneitä elämään kuin kusi sukassa, ettei vaan synny mitään ääniä, joista naapuri, hänen korkea-arvoisuutensa, häiriintyy. Ei jakseta enää, joten on otettu rennompi ote elämästä ja jätetty turha stressaaminen pois. Ei jakseta enää sitä hipihipihiljaa hiipimistä omassa kodissaan, niin kuin murtovarkaissa oltaisi. Ihmiset haluavat elää normaalia elämää vapaasti, eikä pelossa, missä joutuu koko ajan miettimään tekemisistään syntyviä ääniä.
Päteekö tämä myös toisinpäin eli olet(te)ko halukas kuuntelemaan yhtä reteää "normaalia elämää" naapureiden puolelta? Ja mistä lähtien se normaali oleminen on tarkoittanut taukoamatonta jyskäämistä, ryskäämistä ja kaikkea muuta mahdollisimman kovaäänistä toimintaa?
Äärimmilleen vietyä individualismia tuo että kerrostalonaapurit ovat jonkun mielestä "hänen korkea-arvoisuutensa" joka haittaa MUN elämää. Ja jonka ehdoilla EN halua mennä. Mitä onkaan tapahtunut peruskäytöstavoille ja muiden huomioon ottamiselle, kysyn vaan. Kai sinä itsekin pidät mielummin positiivisesta ilmapiiristä kuin sellaisesta, jossa on vain iso katras minäminä-ihmisiä?
Lapset 2-12 vuotta jyskyttävät ja marssivat, hyppivät sohvalta koko valveillaoloaikansa ja sehän kuuluu naapuriin.
Vierailija kirjoitti:
Lapset 2-12 vuotta jyskyttävät ja marssivat, hyppivät sohvalta koko valveillaoloaikansa ja sehän kuuluu naapuriin.
Olen asunut kolmesti lapsiperheen naapurina kerrostalossa ja ei kyllä ollut kuvaamaasi menoa kertaakaan. Joskus harvakseltaan kuului taaperoikäisen itkupotkuraivarit ja vähän juoksemisen ääniä, mutta ei muuta. Tosin nämä perheet veivät ahkerasti jälkikasvuaan ulkoilemaan eli heidän ei täytynyt purkaa ylimääräistä energiaa hillumalla sisätiloissa. On niitä fiksujakin vanhempia vielä olemassa.
Eniten ihmetyttää että miten vanhemmat eivät yhtään käske nykyajan kakaroita hiljentämään askeltöminää ja muita jymäyttelyjä? Mikä siihen on syynä? Kyllä sen huomaa, että lapset pomottaa vanhempia ja aikuiset on kädettömiä, eivät uskalla käskyttää lasta. Mun lapsuudessa vielä ysärillä oli ihan normaalia, että kerrostaloissa otetaan muut huomioon ja meillä oli muutenkin MATTOJA lattialla. Uskomattoman huonosti annetaan lasten käyttäytyä!
Raivoimuroin joka päivä ja kolistelen huonekaluja ja seiniä sen takia valitettavasti. Muuta äänekästä en kyllä tee. Musiikkiakin vihaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan loppu kerrostaloasumiseen. Yläkerran pikkup#ska harrastaa parkouria tai jotain muuta jossa on tarpeen hyppiä tasajalkaa jopa 5 tuntia putkeen. Lopun aikaa juoksee ympäriinsä kantapäillään. Pari kertaa kävin huomauttamassa kun jatkui melkein puolille öin ja täällä alapuolella ihan helvetillinen jytinä. Ei auta, kuulemma pitää kerrostalossa sietää asumisen ääniä, kun asutaan niin lähekkäin. Isännöitsijä on munaton ja sanoo vaan että nää on tosi hankalia juttuja ja hiljaisuus on (vain) periaatteessa 22-07 välillä. Talo on rakennettu 2019, joten se siitä askeläänivaimennuksesta. Alakerta tapelee, yhden naapurin rakki räkyttää kolmelta aamyöllä ja joku paviaani ravaa röökillä ja paiskoo ovia ympäri vuorokauden. Uutta kerrostalosasuntoa miettiville vinkiksi, että tää nykyinen yhden ulko-oven määräys aiheuttaa ihan kosmisen määrän melua rappukäytävästä, oli sitten miten hieno ja kallis dB ovi tahansa.
Kun korona helpottaa niin aloitan saksofoninsoiton harrastuksen. Mulle on ihan sama jos tulee sivullisia uhreja, kun koko talo on kuin eläintarha. Saksofonia kun on viikon kuunnellut, niin toivoo että naapurissa olisi pianonsoitonopettaja pitämässä alkeiskursseja. Ja ihan on mulle turha valittaa, on meinaan ihan KHO tasolla päätetty että jokainen soittaa saa kotonaan ja jos kuuluu naapuriin, niin se on voi voi. Puhallan torveen 7-22 välillä niin paljon kun keuhkossa ilmaa riittää ja vähän enemmänkin. Musta tulee varmaan tosi hyvä, mutta siihen voi mennä vuosia.
Vedin yläkerran haitaristin käräjille ja hävisin. Kalliiksi kävi. Joka saa muusikon naapurikseen, on vetänyt elämässä todella huonon arvan. Kiristi vaimon ja minun välitkin, ja tuli ero, kun ei ollut siunaaman rauhaa asua. Olin vielä yötyössä, ja päivällä nukkumisesta ei tullut mitään. Muutin pois. Vuosia sitten ex-vaimo otti yhteyttä ja kertoi, että haitaristi kuoli. Nyt hänkin sai rauhan. Uutta ei tietääkseni ole muuttanut tilalle. Kunnan vuokrakämppä.
Ihanan rauhallista oli kun yläpuolella ei asunut huutomekastajaa ja tavaroiden pudottelijaa, 2 kertaa asunut samanlainen,oli asunto tyhjä,kunnes 2 viikkoa sitten muutti kolmas samanlainen tavaroiden pudottelija ja kolisija,nyt mua ärsyttää etten pääse muuttamaan kuin kesäkuussa koska olen tehnyt valitettavasti määräaikaisen sopparin 😭
Liittyyköhän tämä jyskääminen siihen, että moni lapsi ja nuori on tottunut hyppimään trampoliinilla. On nääs kokemusta 18-19v. naapureista jotka myös pomppivat ja heiluivat keskenään. Ei me tuollaista harrastettu silloin kun oltiin itse samassa iässä, t: keski-ikäinen.
Otan opikseni enkö muuta ikinä kerrostalon jossa laminaatti lattiat! Tykkään asua kerrostaloissa jossa kunnioitetaan muita ja järjestyssääntöjä noudatetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ettei ole kuin kaksi vaihtoehtoa asua,joko sukkasillaan hipsiminen ja mahdollisimman vähän ääninen tai hirvee huutomekastus marssija! Nyt pikkuisen yritä parempi provo!
Mutta sitä se on niinkuin Raamattu kertoo lopunajan ihmisistä ja yksi on: ovat röyhkeitä, kylmiä,itsekeskeisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päteekö tämä myös toisinpäin eli olet(te)ko halukas kuuntelemaan yhtä reteää "normaalia elämää" naapureiden puolelta? Ja mistä lähtien se normaali oleminen on tarkoittanut taukoamatonta jyskäämistä, ryskäämistä ja kaikkea muuta mahdollisimman kovaäänistä toimintaa?
Äärimmilleen vietyä individualismia tuo että kerrostalonaapurit ovat jonkun mielestä "hänen korkea-arvoisuutensa" joka haittaa MUN elämää. Ja jonka ehdoilla EN halua mennä. Mitä onkaan tapahtunut peruskäytöstavoille ja muiden huomioon ottamiselle, kysyn vaan. Kai sinä itsekin pidät mielummin positiivisesta ilmapiiristä kuin sellaisesta, jossa on vain iso katras minäminä-ihmisiä?
Tässä nyt kaksi tuli vastaamaan aiheeseen. Vastaan teille molemmille. No, itsellä on takavuosina kokemusta ilmiöstä, jossa tietyntyyppiset naapurit alkoivat määräillä ja säännöstellä muiden elämää, laatien ihkaomia järjestyssääntöjä. Juuri tästä johtuen käytin nyt ilmausta hänen korkea-arvoisuutensa. Niin paljon muita parempina pitivät he itseään. Valitusta tuli aivan normaaleista äänistä, mitä nyt vaan pakostikin syntyy, kun kuljetaan normaalisti ja tehdään arjen askareissa. Niitä sitten lapsellisesti liioiteltiin, kuten oven sulkeminen normaalisti oli hirveää paiskomista jne. Asiaa ei yhtään helpottanut seinien ohuus ja olematon äänieristys. Itsekin kuulin selvästi, kun naapuri laittoi vaatteen hyllyyn ja putkea vasten liukuva henkari päästi metallisen äänen. Minua ei häiritse normaalit elämisen äänet ollenkaan. Se on tietysti sitten eri asia, kun aletaan pitämään tarkoituksellisesti häiriötä. Ja jos vielä lisänä on kaikenlainen kiusanteko ja ilkivalta. Kun sitäkin on, että jollekin hiljaa elävälle aletaan tekemään kiusaa ja häiriköintiä, johon sitten kuuluu perättömien keksiminen, että mitä se on tehnyt. On kolistellut silloin, kun se ei ole edes ollut kotona. Yms. Se sitten kääntyy helposti niin päin, että tämä hiljainen onkin se häirikkö ja kaiken pahan alku ja juuri, kun taas meluajat ovat hyviksiä. Sairasta touhua.
Toinen teistä nyt väitti, että minä pidän taukoamatonta ryskäämistä yms. normaalina olemisena. No en kyllä pidä, mutta kun en tuonut sitä tässä nyt esiin, niin heti joku päätti ymmärtää täysin väärin. Tyypillistä.
Toki minä tykkään positiivisesta ilmapiiristä, mutta siinä kohtaa, kun ihmistä naapurikiusataan ja vainotaan, on siitä positiivisuudet kaukana. Kiusaajista tietysti se on valtavan hauskaa ja hyvä juttu. Sirkusta, jonka eivät soisi koskaan loppuvan. Itse en kannata negatiivista menoa, jossa koko kerrostaloalueella on aivan helvetin huonot energiat. Sekin on nähty ja koettu. Onneksi se on menneisyyttä entisessä kotikaupungissa.
Kerrostaloissa ei ole asumisrauhaa kenelläkään. Toki on taloja missä se äänieristys on parempi. Mutta jos itse kuulee naapureiden normaalia elämää, niin todennäköisesti sama ongelma naapureissa. Ei sen äänen tarvitse olla suuren suuri kun se kaikaa naapuriin.
Ja ne kantapää-äänet voivat olla hieman iäkkäämpien askeleita. Itse olen ikäihminen ja hieman kankeampi, niin sängystä ja tuolilta nouseminen ei onnistu "normaalisti".
Kyllä ne ikävimmät äänet mielestäni ovat musiikin kuuntelu kaikkine mausteineen. Tai se sunnuntaiporaaja ikuisuusprojekteineen. Aika monikin ketjussa mainittu asia menee normaalin elämisen piikkiin.
Vaimoa. Tosin välillä vaimo myös minua. Kovaa painia ja ryminää on aikuisten leikeissä.
Luovaa toimintaa. 👍😂