Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
täällä ihmetellään samaa; asun 25 neliön yksikössä ja alakerran mülkün tömistely kuuluu jatkuvasti asuntooni. ravaako hän tosiaan sitä 25 neliön yksiötään läpi monta kertaa päivässä? muuta en keksi mistä nuo äänet voivat johtua. on myös työtön joten on kotona jokaikinen päivä. tömistän itse lattiaa takaisin kun hän tömistelee mutta ei tunnu menevän perille. hermo menee ja olen lähes aina korvatulpat päässä kotona ja huudatan tv:tä kun vtuttaa kuunnella!
Vierailija kirjoitti:
täällä ihmetellään samaa; asun 25 neliön yksikössä ja alakerran mülkün tömistely kuuluu jatkuvasti asuntooni. ravaako hän tosiaan sitä 25 neliön yksiötään läpi monta kertaa päivässä? muuta en keksi mistä nuo äänet voivat johtua. on myös työtön joten on kotona jokaikinen päivä. tömistän itse lattiaa takaisin kun hän tömistelee mutta ei tunnu menevän perille. hermo menee ja olen lähes aina korvatulpat päässä kotona ja huudatan tv:tä kun vtuttaa kuunnella!
Siellä asunee joku mt-potilas, jolla kämppä on aivan täynnä rojua tai sitten se on jatkuvasti kännissä/lääkkeissä. Ei se välttämätta edes tajua olevansa vaivaksi. Laita lappu.
Vierailija kirjoitti:
Samaa kans ihmetellyt. Kuulostaa kuin yläkerrassa siirreltäisiin huonekalujen järjestys monta kertaa päivässä.
Samaa ihmettelen sinusta, mitä sinä teet aamusta iltaan, pelaat koripalloa vai kokeilet uusia huonekalujärjestelyjä?
t. Alakertalaisesi
Ihana rauha ylimmässä kerroksessa <3 Anteeksi naapurit jos meiltä kuuluu pauketta. Lähinnä eläimet metelöi tai sitten äänet tulee tiskaamisesta tai imuroinnista. Klo 22 jälkeen pyritään pitämään hiljaisuus.
Itse ihmettelen naapuriani, joka selkeästi sahaa, jyrsii, naputtaa ja nikkaroi. Tätä on jatkunut vuosia, joten ilmeisesti hän on aikuiseksi kasvanut Eemeli, joka harrastaa puukäsitöitä. Kerrostalossa. Eemeli meni sentään johonkin vajaa, tai itse asiassa hänet taidettiin sulkea sinne..
Itse mekastan joskus näin: siivoan kissanvessan ja sitä pitää kaapia, koska kissani haluaa tehdä siivoamisesta temppuradan ja pissaa aina nurkkiin, mistä on hankalin lapioida. Tämän jälkeen kippaan kakat ja pissat kissaroskikseen, joka on samanlainen kuin vaipparoskis. Vaippojen kanssa varmasti pääsee helpommalla. Joudun naputtamaan lapiota roskiksen reunoihin, koska joskus pissahiekka tarttuu lapioon. Tämän jälkeen joudun vähän heiluttelemaan itse roskista, jotta tavara tipahtaa toiseen kerrokseen.
Minä myös törmäilen ja olen kömpelö. Lyön jalkojani sinne tänne, tiputtelen tavaraa kaapeista päälleni, viillän käsiini paperilla ja millä vaan esineellä. Tästä seuraa huutoa, jota en voi hillitä.
Toisinaan edellä mainittu kissani haluaa lävistää kynsillä nahkaa tai hypätä katonrajasta suoraan rintaan / vatsalle / sydämen kohdalle kun makaan rentona sohvalla. Tästä seuraa huutoa, jota en voi hillitä.
Yöllä kissa saa hepuleita, jolloin se viskoo leluja, ravaa huoneesta toiseen ja yrittää aina kaataa vesipulloni. Tästä seuraa töminää ja jupinaa, kun kissa heitetään suljetun oven taakse.
Ei taida tuo nikkarointi olla sallittua missään kerrostalossa.Sama asia ois kantaa rekan moottori sisään ja alkaa sitä tahkoaan.
Lapsiperhettä astetta haastavampi on isovanhemmat / eronnut puoliso, joiden luokse lapset kipataan esim. viikonlopuksi. Ymmärrän nykyisin hyvin, miksi nykylapset rakastavat isovanhempia (olen niin vanha, että omassa lapsuudessa piti osata käyttäytyä ja istua hiljaa ja siististi mummolassa, eikä isovanhemmat olleet mitään hurjia leikittäjiä hekään..) ja tämän olen oppinut asuessani viikonloppuisovanhempien alapuolella.
Tenavat tulevat taloon ja kiljunta kuuluu usein jo ulkoa, sitten käytävästä, hissistä ja siirtyy asuntoon. Päivät täyttyvät riemastuneista huudoista - sekä aikuisten että lasten. Saunasta kuuluu jatkuva lapsen höpötys, kun siellä käydään viikon tapahtumia tarmokkaasti läpi. Lapset juoksevat tuntikausia, tavaroita lentelee, pomppii ja isovanhemmat kannustavat.
En ole jaksanut hermostua tästä kun tuntuu, että siellä on niin mahdottoman hauskaa. Omaan hyvät unenlahjat ja vastamelukuulokkeet :) En tiedä menisikö hermo mikäli tässä asuisi lapsiperheitä eikä vanhuksia. Ehkä ei. Eniten minua häiritsee joidenkin koirien surullinen päivällä tapahtuva ulvonta. Siis sillä tavalla, että pohdin miten koirarukkaa voisi lohduttaa.
Mitä ne heittelee ja paiskoo?
No siellähän rakastava pariskunta osoittaa palavaa rakkauttaan toisiaan kohtaan!
Kyllä onnellisissa parisuhteissa ääntä syntyy, rakkaudesta se hevonenkin potkii.
Perustettiin kundien kanssa keilahalli tänne vinttiin!
Kaupunki ei pystyny osoittamaan muuta toimitilaa. Sorry!
Sunnuntaiaamuna siinä kello 7, nii ei oo ruuhkaa..
Tervetulemast spelaileen!
Vierailija kirjoitti:
No siellähän rakastava pariskunta osoittaa palavaa rakkauttaan toisiaan kohtaan!
Kyllä onnellisissa parisuhteissa ääntä syntyy, rakkaudesta se hevonenkin potkii.
Ugeli siellä painaa hikipäässä 45 senttistä tuuman paksusta mötikkäänsä pesään!
Vierailija kirjoitti:
Sain uudet yläkerran naapurit noin kk sitten ja korvatulpat on olleet joka yö siitä lähtien. Lapsiperhe, joten ei siellä mitään biletystä ole, mutta ovat näemmä sellaisia yöpuuhastelijoita. Tämä talo on ihan pahvia, kaikki kuuluu niin ylhäältä kuin alhaalta, luulisi heidänkin sen jo tajunneen. Siltikin pitää keskellä yötä ripustella verhoja, koota huonekaluja jne.
En oikein tiedä, mitä pitäis tehdä, kun kyseessä on kuitenkin oikeasti ihan normaalit elämisen äänet. Olisi helpompaa käydä soittamassa ovikelloa, jos soittaisivat musaa liian kovalla tms. Odotan nyt jonkun aikaa vielä ja toivon, että kyse on vaan siitä, että laittavat uutta kotia kuntoon. Jos yöllinen touhuaminen jatkuu, pakko pyytää isännöitsijää vinkkaamaan, että näin huonosti äänieristetyssä talossa ei voi kasata huonekaluja hiljaisuuden jälkeen.
Mulla itselläni on vasta 10 kk asumista takana tässä, niin en voi laittaa uudestaan myyntiin jne. Ei kerta kaikkiaan varat ja jaksaminen riitä nyt.
Ei se huonekalujen kokoaminen kuulu yörauhan aikaan tehtäväksi, vaikka olisi juuri muuttanut. Se ei ole "normaali elämisen ääni" yörauhan puitteissa (vrt. vessassa käynti). Keskustele isännöitsijän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain uudet yläkerran naapurit noin kk sitten ja korvatulpat on olleet joka yö siitä lähtien. Lapsiperhe, joten ei siellä mitään biletystä ole, mutta ovat näemmä sellaisia yöpuuhastelijoita. Tämä talo on ihan pahvia, kaikki kuuluu niin ylhäältä kuin alhaalta, luulisi heidänkin sen jo tajunneen. Siltikin pitää keskellä yötä ripustella verhoja, koota huonekaluja jne.
En oikein tiedä, mitä pitäis tehdä, kun kyseessä on kuitenkin oikeasti ihan normaalit elämisen äänet. Olisi helpompaa käydä soittamassa ovikelloa, jos soittaisivat musaa liian kovalla tms. Odotan nyt jonkun aikaa vielä ja toivon, että kyse on vaan siitä, että laittavat uutta kotia kuntoon. Jos yöllinen touhuaminen jatkuu, pakko pyytää isännöitsijää vinkkaamaan, että näin huonosti äänieristetyssä talossa ei voi kasata huonekaluja hiljaisuuden jälkeen.
Mulla itselläni on vasta 10 kk asumista takana tässä, niin en voi laittaa uudestaan myyntiin jne. Ei kerta kaikkiaan varat ja jaksaminen riitä nyt.
Ei se huonekalujen kokoaminen kuulu yörauhan aikaan tehtäväksi, vaikka olisi juuri muuttanut. Se ei ole "normaali elämisen ääni" yörauhan puitteissa (vrt. vessassa käynti). Keskustele isännöitsijän kanssa.
No näinhän se on. Pääsääntöisesti nämä yökyöpelit kuitenkin mieltää asian niin, että klo 22 alkavan hiljaisuuden jälkeen ei esim. imuroida tai lyödä naulaan seinään, mutta sellainen "hiljainen" puuhastelu on ok. Esim. verhojen ripustaminen kiskoihin aiheuttaa todella veemäistä ääntä naapuriin pahvitalossa, tämän tietää kaikki, jotka ovat äänen joskus kuulleet. Jos ei ole kuullut, ei varmaan tule mieleenkään, että voisi olla häiritsevä ääni.
Stressaavinta on se, että menen itse nukkumaan noin klo 22-23 ja sitten herään esim. 23.30 johonkin jäätävään jysähdykseen, kun yöpuuhastelijalta tipahtaa jotain käsistä tms. Pari yötä sitten heräsin siihen, että kierrettiin jotain ruuvia, koukkua tms kiinni seinään/kattoon/listaan klo 00. Tuo ääni siis oikeasti kuului korvatulppien läpi niin, että heräsin siihen.
Mietin, että kun aina sanotaan, että pitää kestää normaaleja asumisen ääniä, niin miten mun oikeus normaaliin elämään? Koska eihän se ole normaalia, että pitää hereillä ollessa olla vastamelukuulokkeet päässä ja nukkumaan mennessä korvatulpat.
Toivoisin myös, että ihmiset ymmärtäisivät sen, että huonon äänieristyksen talossa ne ns. normaalit asiat ei välttämättä olekaan hiljaisuuden aikaan ok. Hyvin äänieristetyssä kivitalossa voit mahdollisesti tehdä esim. kotitöitä öisin ilman, että se kuuluu yhtään mihinkään, mutta pahvitalossa ei. En itse esim. tyhjennä astianpesukonetta klo 22 jälkeen, kun tiedän, että lautasten kalahtelu ja vahingossa tapahtuva kaapinoven paukahdus kuuluu naapuriin.
Harmittaa sekin, että yläkerrasta kuuluvan metelin takia joudun itse pitämään telkkaria kovemmalla, mikä puolestaan varmaan kuuluu mun alakertaan. Häiriö siis ikään kuin kertaantuu.
Täytyy sanoa, että en olisi tätä kämppää ostanut, jos olisi yhtään ollut etukäteen käryä, minkälainen kaikukoppa koko talo on. Kävin kahteen kertaan katsomassa, julkisessa näytössä ja välittäjän kanssa kahdestaan, enkä huomannut mitään. Tuttavan tuttava omistaa toisesta rapusta asunnon ja kehui, kuinka hiljaista on. No hänellä on ilmeisen hyvät naapurit, koska täällä ei tosiaan millään mittapuulla ole hiljaista. En usko, että voisin edes itse vaikuttaa jollain remonttitoimenpiteillä äänieristyseen, kun monet äänet tuntuvat (esim. tuo yöllinen ruuvien vääntäminen) jotenkin kaikumaisilta eli jopa kovemmilta, kuin jos asiaa tehtäisiin samassa tilassa. Tuo viittaa siihen, että äänet kantavat erityisesti ilmastointikanavavissa, pattereiden vedoissa jne.
ilmeisen yleinen ongelma nuo kotikuntosalit , yläkerran tapaus kävelee kuin norsu, esineiden lattialle pudottelu alkaa heti aamusta sekä parvekkeen kaiteen kolistelu että varmasti kuuluu ja sitä kun vielä säestää huonekalujen siirtelyllä niin ääntä riittää . Joillekin ei vain mene jakeluun että tarpeeton metelöinti jopa päiväsaikaan on häiritsevää .
Joo toi tömistely on kyllä kauheaa. Mullakin verenpaineet korkealla kun stna kokoajan kuuluu yläkerran asukin jyminää ja töminää, edestakaisin ravaa pienessä yksiössä! Kiva tehdä tässä töitä kun koko ajan kuuluu tollaista. Sitten kun menen 00 nukkumaan, niin herään ravaukseen 1-2 aikaan yöllä! Eikö mitenkään voi vaimentaa sitä askelta?? Tekisi mieli käydä sanomassa mutta se katsotaan normaaleihin asumisen ääniin kuuluvaksi.. ? Lähtisi tuokin ees joskus päiväksi johonkin, mutta aina kotona. No vielä kuukausi niin pääsee perheen luokse omakotitaloon pariksi viikkoa lomailemaan! Kyllä siinä hermot lepää.
Vierailija kirjoitti:
Joo toi tömistely on kyllä kauheaa. Mullakin verenpaineet korkealla kun stna kokoajan kuuluu yläkerran asukin jyminää ja töminää, edestakaisin ravaa pienessä yksiössä! Kiva tehdä tässä töitä kun koko ajan kuuluu tollaista. Sitten kun menen 00 nukkumaan, niin herään ravaukseen 1-2 aikaan yöllä! Eikö mitenkään voi vaimentaa sitä askelta?? Tekisi mieli käydä sanomassa mutta se katsotaan normaaleihin asumisen ääniin kuuluvaksi.. ? Lähtisi tuokin ees joskus päiväksi johonkin, mutta aina kotona. No vielä kuukausi niin pääsee perheen luokse omakotitaloon pariksi viikkoa lomailemaan! Kyllä siinä hermot lepää.
Olen itsekin asunut pienessä (alle 30 neliötä) yksiössä jonka yläpuolelle osui juurikin samanlainen supertömistelijä. Hän oli myös aina kotona vaikka oli nuori ihminen. Päivällä oli muutaman tunnin ajan hiljaisempaa, mutta iltaa ja yötä kohti naapurin aktiivisuustaso nousi nousemistaan. Ravasi ympäri kämppää tarmokkaasti askeltaen, kolisteli, raahasi huonekaluja edestakaisin, tiputteli esineitä lattialle, puhui kovalla äänellä puhelimessa jne. Naapuri myös saattoi alkaa siivota ja imuroida klo 2 yöllä hyvin kovaäänisesti.
Varmaan hän oli asunut siihen asti omakotitalossa eikä osannut sopeuttaa elämäntapojaan kerrostaloon. Eikä yksiöön. Talossa oli vielä kehno äänieristys eli äänet todellakin kantautuivat seinien ja lattian läpi asunnosta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ugeli siellä painaa hikipäässä 45 senttistä tuuman paksusta mötikkäänsä pesään!
Ugeli painaa spagetilla? Noin ohut menee poikki.
Kummia ihmisiä tuollaiset jotka eivät osaa olla hetkeäkään paikoillaan kotioloissa. Mitä pienempi asunto sitä suuremmalla todennäköisyydellä rampataan eestaas kuin pillastunut norsu. Oikein kiva joutua kuuntelemaan sitä töminää ja jyskettä aina kun on itse kotona.
Okt on niiiiin super ja luxusta.
Eiipä ole ikävä ahtaisiin ja meluisiin kerrostaloihin. Hyh.
Koronan aikana okt edut vielä kärjistyvät, sen sijaan se ahdas kerrostaloluukku on se pelätty...itsemurhayksiö.
Eli kukin tyylillään. Ilon kautta okt.
Tykkään keilaamisesta joten se voi aiheuttaa melua, en tiedä sitten. Keilapallot ja keilat painaa aika paljon ja ehkä se kun pallo osuu lämpöpatteriin saattaa vähän kuulua muuallekin.