Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono äänieristys tekee tuota. Asuin muinoin vanhassa kerrostalossa ja meno oli juuri tuota kuten aloittaja kertoo. Nyt asun uudessa ja täällä on paljon hiljaisempaa. Äänieristykseen on tullut tiukemmat standardit vuosien varrella. Kannattaa valita asunto, joka on uudehkossa (2010-luvulla) rakennetussa talossa, mikäli mahdollista. Samalla saa joitakin muita asumisviihtyvyyttä parantavia ominaisuuksi mm. vesimittari, ilmanvaihto jne.
Ei ole sen kummoisempi äänieristys uusissakaan taloissa. Olen asunut neljässä uudessa (eka asukas) 2010-luvulla rakennetussa krs-talossa, ja kaikissa on seinät pahvia ja kaikki kuuluu naapurista. Nykyään tehdään nopeeta ja halvalla ja tingitään kaikesta. Lisäksi kun ihmiset ovat nykyään niin välinpitämättömiä ja elävät kuin pellossa, olisi todella tärkeää kiinnittää huomio äänieristykseen. En halua kuulla, kun naapurin äijä aivastelee tai kustalosottaa vessassa. Ovia paukutellaan kuin saluunassa ja koirat haukkuvat ja häiriköivät. Myös kehopositiiviset kanta-astujat saisivat muuttaa metsään tömistelemään karhujen kanssa kilpaa. :
(
Et taida olla naapuruston ilopilleri
Vierailija kirjoitti:
Minä rakennan linnunpönttöjä kotonani. Valitettavasti siinä pitää porata jatkuvasti ja siitä saattaa kuulua ääntä, mutta jossain minun pitää niitä rakentaa.
Enkä minä koko ajan poraa betoniseinää vasten, mutta useasti poraan.
Kyllä vähän elämisen ääntä pitää kestää.
Sitäköhän se on, kun meidän joku naapuri porailee ja hakkailee kämpässään? Ei joka päivä eikä joka viikko, mutta aina välillä kuuluu sitä ääntä.
Minusta poraaminen ei ole "elämisen ääni" ja siitä tulee niin kova tärinä, että sen kuulee muutenkin kuin korvilla. Montako linnunpönttöä teet vuodessa? Jos se on oikein ammatti, niin pitäisi hankkia joku verstas missä voit rauhassa porailla, etkä häiritse muita.
Tää talo rakennettu v -75 ja täällä ei mistään kuulu mitään. Ihan pelottaa joskus tämä ikuinen hiljaisuus. Tässä rapussa 12 asuntoa, kaikki kaksioita.
Yläkerran syrjäytynyt mies soittaa musiikkia, onneksi nyt ei kuitenkaan kuulu kovin kovaa ja usein.
Kyllä on kärsitty kerrostaloissa. Naapurin useinyöllä taomkun viinat on juotu ja jytktttävät soitot on soitettu, tulee hiljaisuus, kun ne sammuu. Sitten voi yrittää maata selvä ihminen. Niille ei parane valittas, voi saada puukon keuhkoonsa. Valittaa sitten isännöitsijälle. Ihmiseläimet on papaljon pahempia kuin koirat. Koirat ei polta tupakkaakaan. Naapurin huusholli sinisenä aina rtyypätessä. Yritetään löytää omakotitalo, siellä ei Niemet juhli. Pah. 🤪
Tänään ensimmäistä kertaa tajusin ajatella että ehkä naapuri on alkoholisoitunu. Se selittäis kaikki yöaikaan tapahtuvat ovien/keittiön kaappien paiskomiset. Jos se on kömpelö kännissä nii ei toimi motoriikka. Päivällä hän onkin sitten pianisti, jollon motoriikka toimii.
Herään arki-aamuna mieluummin siihen kun yläkerran alakoululainen hyppää yläsängystään lattialle portaiden käyttämisen sijasta, kuin herätyskelloon.
Tehostettuun palveluasumiseen tulevat ovat nykyään joko 98-vuotiaita tai nuorehkoja alkoholidementikkoja joista monet ovat väkivaltaisia sekoja.
Just, kaksi sivua auki niin väärä ketju. Poistakaa tuo
Meillä muutti kerrostalossa yläkertaan perhe, jonka kakarat möykkäävät estotta aamusta iltaan jatkuvalla syötöllä, eikä kukaan tunnu tekevän elettäkään niiden rauhoittamiseksi. Kiljumista, tömistelyä, huutamista, tavaroiden nakkelua ja rääkymistä loputtomiin. Joudun olemaan etäpalavereissa päivät ja usein on työkaverit ihmetelleet sitä kiljumista kun tietävät että omat lapseni ovat rauhallisia, jo melkein täysi-ikäisiä. Joudun pitämään asiakaspalavereissa mikrofonia mutella aina kun pystyn ja hävettää silloin kun en voi.
Kaverin puolesta täysin hypoteettisesti kyselen, onkohan kyseessä rikos, jos pudottaa postiluukusta tuhansia eläviä, jättimäisiä torakoita, luteita ja muita hyönteisiä sisään ja millä myrkyllä kannattaa myrkyttää oma asunto valmiiksi niiden mahdolliseksi torjumiseksi.
Joo, meiltä kuuluu jytinää. Vetelen aviomiestä turpaan, heittelen sitä seinille ja hajotan sen lelut (tietokone, playstation, stereot). Normipäivä.
Terveisin,
feminatsi
Itse jouduin muuttamaan häirikkönaapurin takia. Olen saattanut kirjoittaa tähän ketjuun hänestä, mutta en löytänyt kommenttiani.
Mutta asuin monta vuotta asunnossani ja meno oli melko rauhallista siihen saakka, kunnes yläkerran naapuri vaihtui nuoreen poikaan. Sen jälkeen rauhasta ei ollut tietoakaan.
Joka ikinen päivä JA yö kuului kauheaa tömistelyä (ei normaalista kävelystä pitäisi lähteä noin paljon ääntä), tavaroiden paiskamista lattiaan, kolistelua ja pattereiden hakkaamista. Jotain vissiin oli remontissa tehty väärin kun kuulin naapurin vessakäynnitkin.
Ekan valituksen jälkeen isännöitsijä vastasi, että naapuri sanoo ettei äänet kuulu hänen luoltaan ja kyllä naapurille voi sanoa jos häiritsee . No sittenpä käytiin sanomassa useita kertoja, että olisiko hiljaa. Arvaatteko, että menikö kaaliin? No ei. Biletys sentään väheni, no koronan takia.
En saanut nukuttua kun tyyppi ilmeisesti treenasi ja tiputteli painoja vielä yhden aikaan yöllä. Tein toisen valituksen.
Isännöitsijä sanoi, että "raskaisiin toimenpiteisiin" ei voida kovin kevein perusteiden ryhtyä. Wtf olisin toivonut tyypille varoitusta ja kertausta taloyhtiön säännöistä.
Mitta tuli täyteen ja päätin muuttaa 8 vuoden jälkeen pois. Kyse ei ollut parista kerrasta vaan päivittäisestä metelöinnistä.
Nyt asun aivan ylimmän kerroksessa asunnossa, ja kyllä naapurista kuuluu ääniä, mutta ne ovat täysin normaaleja elämisen ääniä. Olen keskellä yötäkin kuullut naurua, mutta vain jos olen ollut hereillä. Täällä on ihanan hiljaista.
Mielenterveys otti kyllä tuon kusipää naapurin takia aikamoisen notkahduksen kun jo muutenkin on ollut rankkaa.
Toivottavasti tilalleni muuttanut henkilö saa taouttua enemmän järkeä sekä naapurin että isännöitsijän päähän. Minuun suhtauduttiin tyylillä "no ämmät vain valittaa".
Lapset hyppii lautalattialla sammakkohyppyjä
Kaapin ovi kolahtaa vahingossa liian kovaa kiinni
Astia tai muu esine putoaa kädestä
Läpiveto vetää ikkunan kiinni
Vihainen lapsi vetää oven kiinni
Imuroi kalusteen takaa ja pitää tuo kaluste siirtää
Yläkerran vintin ovi on raskas palo-ovi tyyppinen ja itsestäänsulkeutuva - PAM kaikuu rappukäytävässä jos sen antaa sulkeutua itsestään
Onhan noita kolinan lähteitä vanhassa kerrostalossa.
Muutin omakotitalosta 10 vuotta sitten uuteen kerrostaloon, koko tänä aikana en ole kuullut naapureista hiiskaustakaan, piti joskus käydä katsomassa ovatko elossa. Onko noilla ääniä kuulevilla mielenterveys kunnossa ?
50 luvunlapsi kirjoitti:
Muutin omakotitalosta 10 vuotta sitten uuteen kerrostaloon, koko tänä aikana en ole kuullut naapureista hiiskaustakaan, piti joskus käydä katsomassa ovatko elossa. Onko noilla ääniä kuulevilla mielenterveys kunnossa ?
Sulla on mennyt kuulo 8)
Vierailija kirjoitti:
Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.
Kissan tai koiran lelu.
Ei täällä kuulu esim nyt mitään. Ääniyliherkkyyttä voi ihan itse hoitaa keskittymällä johonkin muuhun kuin pakkomielteiseen kuunteluun.
Vierailija kirjoitti:
Äänistä päätellen yläkerrassa heitellään koiralle jotain lelua, joka kolahtaa lattiaan, ja vähän toisen rytminen kolina lähtee siitä, että koira kolisuttaa puruluuta lattiaan. Sitten vähän juoksutetaan koiraa siellä sisällä asunnossa, hyvät töminät lähtee. Herrasväki itse hakkaa kantapäitä lattiaan ja ilmeisesti rahaa ruokatuoleja pitkin lattiaa istuutuessaan aterioimaan ja ylös noustessaan. Välillä kuuluu, kun astioita paiskataan tiskipöytään. Tätä jatkuu lähes taukoamatta aamuvarhaisesta puolille öin.
Tokihan vika on huonosti rakennetun talon (vm.2008), mutta voisihan sitä huomioida alapuolen naapurit vaikka lattiamalla lattialle mattoja ja koiran leikitykset hoitaa pihalla sekä muuten rauhoittua viimeistään klo 22.
nuo on ihan normaaleja elämän ääniä. ja lattioitakaa ei voi 100 % vuorata matoilla. keittiöstä kuuluu kilinät helposti koska yleensä sieltä menee ilmastointikouru joka ääniä johtaa. lisäksi huonosti eristetty talo.
Äänistä päätellen yläkerrassa heitellään koiralle jotain lelua, joka kolahtaa lattiaan, ja vähän toisen rytminen kolina lähtee siitä, että koira kolisuttaa puruluuta lattiaan. Sitten vähän juoksutetaan koiraa siellä sisällä asunnossa, hyvät töminät lähtee. Herrasväki itse hakkaa kantapäitä lattiaan ja ilmeisesti rahaa ruokatuoleja pitkin lattiaa istuutuessaan aterioimaan ja ylös noustessaan. Välillä kuuluu, kun astioita paiskataan tiskipöytään. Tätä jatkuu lähes taukoamatta aamuvarhaisesta puolille öin.
Tokihan vika on huonosti rakennetun talon (vm.2008), mutta voisihan sitä huomioida alapuolen naapurit vaikka lattiamalla lattialle mattoja ja koiran leikitykset hoitaa pihalla sekä muuten rauhoittua viimeistään klo 22.