Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Paiskojat, tömistelijät yms kieltävät metelöineensä ja kosto metelöivät kahta kovemmin.
Periaatteessa mun yläpuolella asuu rauhallinen naapuri, mutta joudun hänen vuosikausi rytmin mukaan elämään, jos aamulla nousee klo 6 töihin, tömistelee, kolistelee yms sen puoli tuntia ennekuin paiskaa oven valtavalla voimalla kiinni, kerrostalo sääntöjen mukaan hiljaisuus loppuu klo 7.00.
Jos taas hänellä vapaata tai iltatöitä niin kolistelee ja tömistelee vielä 22.00 jälkeen, loppuu siinä 23-24.00.
Joskus on poissa asunnoltaan.
Lisäksi hommannut jonkun näköisen kuntosali laitteen, se soutuääni on ärsyttävän kuuloinen.
Minä rakennan linnunpönttöjä kotonani. Valitettavasti siinä pitää porata jatkuvasti ja siitä saattaa kuulua ääntä, mutta jossain minun pitää niitä rakentaa.
Enkä minä koko ajan poraa betoniseinää vasten, mutta useasti poraan.
Kyllä vähän elämisen ääntä pitää kestää.
Vierailija kirjoitti:
Ai että kerran oli bileet ja piti siitä käydä huomauttamassa?
Tuosta tuli mieleen samanlainen tyyppi, kun asuin kertostalossa eron jälkeen pari vuotta. Viereistä taloa rempattiin ja vähän ääniä kuului sieltä. Tämä ukko huuteli parvekkeeltaan työmiehille jo 3 min. yli 21, että metelöinti kielletty
Yleensä remppaajat aloittavat työt aamuseitsemältä. Johan siinä oli ukko saattanut kuunnella meteliä 14 tuntia, onko ihme, jos suututti.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa omakotitaloon ja elämä muuttuu paremmaksi ❤ kokemuksesta voin suositella!
Lopettakaa tuo omakotitalosta jauhaminen! Ei kaikki halua sitä työmäärää ja riskiä. Me muutettiin kerrostaloon kun lapset muutti kotoa, ei olla kaduttu.
Aikansa kutakin, äänet tekee turvallisen olon ei meitä haittaa. Ihanaa kun ei ole pihatöitä ja jatkuvaa kunnossapitoa!
Eilen tiputin jumpatessa kahvakuulan lattiaan. Alapuolellani ei onneksi asu ketään, eikä lattiaankaan tullut klommoa, onneksi.
En tehnyt tätä aikaisemmin, mutta nyt kun on koronan vuoksi huvitukset vähissä, järjestän naapureille ilmaista ohjelmaa. Shown nimi on "päivän kerrostaloääni". Arvaukset äänen alkuperästä ja asunnosta josta ne kuuluvat saa teipata alakerran heippalapputauluun ja oikein arvanneille pudotan suklaalevyn postiluukusta klo 1 aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen rivitalossa. Seinän takaa kuuluu jatkuva pauke, jyske ja töminä. Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin. Ja huonekaluja raahataan pitkin lattiaa joka ikinen päivä. Eikä ole mitään normaalia tuolien siirtelyä vaan kuulostaa siltä kuin sohva tai kirjahylly siirrettäisiin eri paikkaan joka päivä.
En ymmärrä, miten jotkut voi pitää aina sellasta meteliä.
Meillä oli entisessä asunnossa sellainen irrallinen laatikosto keittiössä, missä oli rullat alla, että sen sai pois ja tilalle astianpesukoneen, niin napurit olivat päättäneet ilmeisesti, että se onkin tarjoiluvaunu ja raahasivat sen joka ilta olohuoneeseen ja yöllä takas keittiöön. :-D
Meilläpäin ainakin keilataan joka yö. Tyjistä olhutölkeistä tehdään keiloja
Vierailija kirjoitti:
Minä rakennan linnunpönttöjä kotonani. Valitettavasti siinä pitää porata jatkuvasti ja siitä saattaa kuulua ääntä, mutta jossain minun pitää niitä rakentaa.
Tiedoksi vaan. Kerrostalossa ei saa pitää asunnossaan mitään pajaa. Ihme juttu, jos naapurisi eivät ole valittaneet asiasta. Meillä oli naapurina vastaava tapaus. Häiritsi kaikkia ja valitusten jälkeen osasi lopettaa.
Mä ostin subbarin. Sitä pitää säätää ja testata. Parhaiten onnistuu yöllä kun silloin on riittävän hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun teet pönttöjä tirpoille mutta aika pönttö taidat olla itsekin, jos et tajua etsiä jostakin työpajaa poraamista ja nakuttelua varten. Vai myytkö niitä hiton pönttöjä ja olet niin pihi, ettet voi maksaa työtilasta?
Vierailija kirjoitti:
Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.
Kaukosäädin ja lukulasit tippuu välillä lattialle, kun istun tuolilla katsomassa telkkaria. Ei sen ihmeempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut parikyt v (hyvissä) kerrostaloissa, eikä mitään kokemusta tuollaisesta.
Sama mulla, olen asunut 45 vuotta kerrostaloissa, ei mitään ongelmaa. Yks joulu oli naapurilla bileet, kävin sanomassa että musiikki kiitos seis, he uskoivat ja sillä selvä.
Et sitä yhtä joulua millään kestänyt?
Vastaus on kahvakuulasta aina jonnekin pönttojen naputteluun joten sanotaan hei-päivää-moi-terve-huomenta-iltaa kun tavataan ylä-ala-naapuri.
terveisin: iloinen naapuri joka kuulee hengityksesi.
Vierailija kirjoitti:
Huono äänieristys tekee tuota. Asuin muinoin vanhassa kerrostalossa ja meno oli juuri tuota kuten aloittaja kertoo. Nyt asun uudessa ja täällä on paljon hiljaisempaa. Äänieristykseen on tullut tiukemmat standardit vuosien varrella. Kannattaa valita asunto, joka on uudehkossa (2010-luvulla) rakennetussa talossa, mikäli mahdollista. Samalla saa joitakin muita asumisviihtyvyyttä parantavia ominaisuuksi mm. vesimittari, ilmanvaihto jne.
Ei ole sen kummoisempi äänieristys uusissakaan taloissa. Olen asunut neljässä uudessa (eka asukas) 2010-luvulla rakennetussa krs-talossa, ja kaikissa on seinät pahvia ja kaikki kuuluu naapurista. Nykyään tehdään nopeeta ja halvalla ja tingitään kaikesta. Lisäksi kun ihmiset ovat nykyään niin välinpitämättömiä ja elävät kuin pellossa, olisi todella tärkeää kiinnittää huomio äänieristykseen. En halua kuulla, kun naapurin äijä aivastelee tai kustalosottaa vessassa. Ovia paukutellaan kuin saluunassa ja koirat haukkuvat ja häiriköivät. Myös kehopositiiviset kanta-astujat saisivat muuttaa metsään tömistelemään karhujen kanssa kilpaa. :(
Vierailija kirjoitti:
Mun elämisestä (!) ei ainakaan kuulu mitään. Joskus saatan huokaista syvempään, mutta tuskin sekään kuuluu naapuriin.
Kertokaa te kerrostaloasujat miksi kyttäätte toisten elämään - hankkikaa oma
JOS ELÄMÄ ON NOIN PALJON PÄIN VITTUA ETTÄ JOUTUU ASUMAAN KERROSTALOSSA ON AIVAN TURHA VALITTAA.ITSE OLET AHDINKOSI AIHEUTTANUT-SÄÄLIN SINUA.
Jos niillä kolistelijoilla on korona tai ovat saaneet kuuman korona piikin ja hyppyyttää?