Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Mun on idi. ootti naapuri soittaa rumpuja😬. Raivostuttavaa ja kukaan eikä mikään ei saa tätä "muusikkoa" kuriin.
Jyskytys voisi tosiaan olla keittiönkaapit. Toinen jyske voisi olla kun vesihana avataan tai suljetaan , siis sellainen vipuhana, että takaiskuventtiili jysähtää. Pyykkikonekin tekee tätä.
Tuo marmorikuula juttu voisi olla tämä: Mies heittää monitaskuiset työhousunsa lattialle. Siihen kolahtaa metallinen vyönsolki, vyölenksussa oleva avainnnippu, jollain vielä pitkässä ketjussa, ja taskusta vielä muutama kolikko. Sivutaskuista rullamitta, taskulamppu ja muuta painavaa rojua.
Ja sitten se kantapääkävely tietty. Siitä voi opetella pois.
Mieheni kuuntelee musiikkia kuulokkeilla, mutta toisinaan huomaamattaan lyö tahtia kantapäillä tai päkiöillä.
Silloin kyllä menen hyssyttelemään ja osoittelemaan alakerran naapuria kohden.
Minulla on krooninen nuha ja aivastus saattaa tulla niin voimalla, että siihen aivastuksen loppuhuipennukseen tulee kovaääninen Yähhähh!
Imuroin myös niin että lattialistat sekä huonekalujen jalat kolajaa.
Asun omakotitalossa, mutta keksin silti yhden selityksen marmorikuulille. Kävin eilen varastossa, jossa talomme sähkö- ja vesimittarit sijaitsevat. Niistä jompikumpi piti aivan sellaista ääntä kuin putoava marmorikuula joka lähtee sitten vierimään. Veikkaan vesimittaria.
Ehkä kerrostalossakin kuuluu vastaava mittarin ääni, kun naapuri menee iltapesulle?
Kun pesee piintynyttä kattilaa tiskialtaasaa, eihän se pumpuliin kääritty ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin hiljattain pois tuollaisen jyskääjän ja paukkaajan alapuolelta kuusi vuotta kestettyäni, ja nyt asun ylimmässä kerroksessa, missä naapureiden kolinat eivät kuulu ihan niin kovaa. Yritän nyt puolestani itse elää mahdollisimman hiljaisesti, etenkin kun asunnossani on laminaatti, joka kaiuttaa kaikki kolinat varsinkin alaspäin. Mutta tässä asunnossa jostain käsittämättömästä syystä WC:n käsisuihkun käyttäminen aiheuttaa ihan hirveän jytinän, kuin potkisi täysillä seinää. En kehtaa käyttää sitä kuin keskellä päivää, se kuulostaa varmaan naapurissa kauhealta.
Sitä on kuitenkin pakko ihmetellä, miksi lähes joka kerrostalossa on joku ölisijä, siis sellainen, joka päästelee kovia, sanattomia äännähdyksiä. Mitä se ÖLIIÖÖÖÖ oikein tarkoittaa? "Minä Tarzan, sinä Jane"?
Asun ylimmässä kerroksessa ja täällä on muuten kyllä ihanan hiljaista, MUTTA... totta kai juuri mun seinänaapuri on se joka kerrostalon vakiokaluste, kiintiö-ölisijä. Oikeen kunnon ulvontaa kuuluu välillä. HUUUUUAAAAAAAAA!!!!! AAAAAAAAAA!!!!!! HHHÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!! Ei hyvää päivää. Sama tyyppi myös käy kusella niin kovaäänisesti että lorina kuuluu mun asuntoon yhtä kovaa kuin jos joku lorottelisi ämpäriin mun korvan vieressä. Help.
Edesmennyt miesystäväni oli juuri tällainen mölisijä, älisijä, humalassa tai krapulassa ollessaan. Ei missään tapauksessa omassa kerrostaloasunnossaan, mutta annas kun olimme minun tai siskon luona käymässä.
Kuselle mennessään: Oooh, AAAARRHH jesss! (ja samalla äänekkäitä pieruja) ja sitten heräillessään välillä känniunestaan: "MITÄ! ÄÖÄÄÄH. ÄÄÄ! MITÄ HELVETTIÄ! ÖÖÖÖÖÖÖ! ÄÄÄÄ!
Hankkiuduin hänestä eroon. Puolen vuoden päästä hän kuoli sairaskohtaukseen. Pakko sanoa mutta en ole ketään hävennyt niin kuin häntä. Antakaa anteeksi silloiset kerrostalonaapurit.
Viime pe-la välisenä yönä klo 1.30 heräsin kamalaan paukahdukseen ja kolinaan, tuntui kuin jokin hylky tai lipasto olisi kaatunut.Seinänaapurinainen vaan harrasti rajumman puoleista seksiä uuden kumppanin kanssa.Vissiin kolmas mies menossa parin vuoden aikana, tämä kundi paitsi on kovaääninen myös raju otteissaan
En mä kyllä ymmärrä miksi pitäisi aina erikseen käydä sanomassa naapurille, jos sieltä jatkuvasti tulee häiritsevää meteliä. Ainakin tällaiset "ölistään kovaäänisesti keskellä yötä/soitetaan musaa/ remutaan/ tapellaan" -keissit oon aina hoitanut vaan hakkaamalla seinää, että vttu nyt. Jos homma jatkuu, vien lapun. Tiedän kyllä ketä naapurissa asuu ja örveltää, eikä niiden ihmisten kanssa kiinnosta paljoakaan käydä mitään neuvottelua siitä, miksi haluan maanantai-tiistai-välisenä yönä nukkua enkä kuunnella heidän wt-ördäystään.
Kun heillä koira jätettiin eroahdistuksesta huutamaan ÖISIN tuntikausiksi, vein ensin lapun, että tiedoksenne koiranne huutaa ja ulvoo koko poissaolonne ajan. Ei auttanut, koira jätettiin edelleen. Sitten tein valituksen, pari muuta naapuria vahvisti antamani tiedon ja nämä ördääjät saivat valituksen. Sitten vasta hiljeni. Eli ei kyllä heitä tuntunut kiinnostavan naapureiden ilmoitukset aiheesta vaan vasta isännöitsijän ja vuokranantajan varoitus.
Kerrostaloon pesiytyy pohjasakkaa jonka johdosta me työssäkäyvät kärsimme
Nyt tehty meidän taloyhtiössä paljon ilkivaltaa jonka johdosta kamerat asennettu
Mielenterveys ongelmaisia, samalla tuhoavat vuokran antajan asunnon remonttikuntoon
Mun naapuri kuulostaisi heittelevän asunnossaan ämpäreitä ympäriinsä. Joskus pikkutunneillakin saattaa minuuttitolkulla kuulua ääntä, kuin roskakaapin ämpäreitä kolisteltaisiin toisiaan vasten tai nakeltaisiin pitkin seiniä ja lattioita. Olen antanut tälle naapurille lempinimen Ämpäripää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin hiljattain pois tuollaisen jyskääjän ja paukkaajan alapuolelta kuusi vuotta kestettyäni, ja nyt asun ylimmässä kerroksessa, missä naapureiden kolinat eivät kuulu ihan niin kovaa. Yritän nyt puolestani itse elää mahdollisimman hiljaisesti, etenkin kun asunnossani on laminaatti, joka kaiuttaa kaikki kolinat varsinkin alaspäin. Mutta tässä asunnossa jostain käsittämättömästä syystä WC:n käsisuihkun käyttäminen aiheuttaa ihan hirveän jytinän, kuin potkisi täysillä seinää. En kehtaa käyttää sitä kuin keskellä päivää, se kuulostaa varmaan naapurissa kauhealta.
Sitä on kuitenkin pakko ihmetellä, miksi lähes joka kerrostalossa on joku ölisijä, siis sellainen, joka päästelee kovia, sanattomia äännähdyksiä. Mitä se ÖLIIÖÖÖÖ oikein tarkoittaa? "Minä Tarzan, sinä Jane"?
Asun ylimmässä kerroksessa ja täällä on muuten kyllä ihanan hiljaista, MUTTA... totta kai juuri mun seinänaapuri on se joka kerrostalon vakiokaluste, kiintiö-ölisijä. Oikeen kunnon ulvontaa kuuluu välillä. HUUUUUAAAAAAAAA!!!!! AAAAAAAAAA!!!!!! HHHÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!! Ei hyvää päivää. Sama tyyppi myös käy kusella niin kovaäänisesti että lorina kuuluu mun asuntoon yhtä kovaa kuin jos joku lorottelisi ämpäriin mun korvan vieressä. Help.
Edesmennyt miesystäväni oli juuri tällainen mölisijä, älisijä, humalassa tai krapulassa ollessaan. Ei missään tapauksessa omassa kerrostaloasunnossaan, mutta annas kun olimme minun tai siskon luona käymässä.
Kuselle mennessään: Oooh, AAAARRHH jesss! (ja samalla äänekkäitä pieruja) ja sitten heräillessään välillä känniunestaan: "MITÄ! ÄÖÄÄÄH. ÄÄÄ! MITÄ HELVETTIÄ! ÖÖÖÖÖÖÖ! ÄÄÄÄ!
Hankkiuduin hänestä eroon. Puolen vuoden päästä hän kuoli sairaskohtaukseen. Pakko sanoa mutta en ole ketään hävennyt niin kuin häntä. Antakaa anteeksi silloiset kerrostalonaapurit.
Pakko vielä sanoa tuosta ed.menneestä ölisijä-miesystävästä. Jos meille tuli erimielisyyttä vaikkapa paikallisessa marketissa ja luikahdin rauhoittumaan seuraavaan hyllyväliin, hän vaelsi ympärs kauppaa ja oläji: Maijaa, Maijjjaaaa, missä sä oot missä ooooot, Maija hei öööö, äääää mööööö heeiiiii....
Kun sitten yritin suhista hänelle, että turpa kiinni ja äläkä mölyä täällä kaupassa koska ihmiset katsovat , hän hölisi: ootsä noin pinnallinen, että sua häiritsee jos ihmiset katsoo! Ai häpeetsä mua, eiks me olla frendejä! ÖÖÖ äääää, Maijjjjaaa mihis sä nyt meet....Ja näin sitä mentiin kassojen läpi. Jäi ruiseipä ostamati silläkin kertaa.
KAdulla kun yritin kulkea hänen edellään ikään kuin en tuntisi häntä, hän jatkoi mielipuolista ölinäänsä ja huusi koko ajan nimeäni, että koko kaupungille tuli selväksi kuka olen.
Nyt kun tulen asiaa ajatelleeksi 20 vuoden jälkeen, hän todella oli krooninen seinänaapuri/ kauppa/ katu/ tori-mölisijä mutta ei koskaan omassa kerrostalohuushollissaan.
Tää meni ny vähä off-topic...jäi vissiin vähän mielen päälle.
Itse teininä pelasin säbää ja korista pomputtelon sisällä kerrostalossa. Noh alakerran virolainen haahka tuli usein valittamaan ja aina huutistelin sille ja löin oven kiinni. Muutti pois tai kuoli onneksi niin häirintä ovella loppui. Nyt kun asun omassa kodissa kerrostalossanaapurin kakarat tömistelee ja yläkerrassa on räksyttävä piski. Niin se karma iskee t työukko
Opiskelija asunnot levottomia, monta kertaa joutunut valvomaan naapuri bileiden takia, huutoa ja karjumista pelkäsin sieltä
Myös seinänaapuri arki iltana jumputti myöhään musiikkia/bassoa...
Ei enää ikinä soluun tai opiskelija asuntoon
Soutulaite (eli se sellainen selän ja käsivarsien kuntolaite) pitää samanlaista ääntä kuin jos raskasta huonekalua raahattaisiin edestakaisin. Jotkut taas pompottavat palloa (pienistä superpalloista aina koripalloihin) tajuamatta miten hyvin se kuuluu. Omituiset nikkaroinnin toistuvat äänet kummastuttavat enemmän - onko jollakulla oikeasti kerrostaloyksiössä työpaja? Ei muuten voi joka päivä kuulua remonttiääniä vuosikausien ajan.
Ja se subwoofer-basson luukutuksen saisi kerrostaloissa oikeasti kieltää lailla, rajata johonkin tuntiin päivässä. Musiikki ei häiritse ollenkaan, mutta sen seiniä tärisyttävän bassokuminan kuuntelu aamusta iltaan on niin sietämätöntä ettei terroristien äänikidutuskaan tunnu enää missään. Tunkeutuu kaikista korvatulpista ja rakenteista läpi vaikka olisi miten hiljaisella.
Mä työstän pöytiä.
Onhan se ikävää että joudun höyläämään, poraamaan ja hiomaan paljon ja näistä koneista kuuluu ääntä.
Silti en ilman koneita tekisi:)
Ps mulla on mekaaninen wc pöntön kansi niin se ei kolahda
Vierailija kirjoitti:
Soutulaite (eli se sellainen selän ja käsivarsien kuntolaite) pitää samanlaista ääntä kuin jos raskasta huonekalua raahattaisiin edestakaisin. Jotkut taas pompottavat palloa (pienistä superpalloista aina koripalloihin) tajuamatta miten hyvin se kuuluu. Omituiset nikkaroinnin toistuvat äänet kummastuttavat enemmän - onko jollakulla oikeasti kerrostaloyksiössä työpaja? Ei muuten voi joka päivä kuulua remonttiääniä vuosikausien ajan.
Meillä naapurissa nikkaroitiin vuosi putkeen, alkoi aamuyöllä tai keskellä yötä ihan milloin tahansa niin että meinasi mielenterveys mennä. Onneksi se loppui. Ei vaan jaksa tajuta että miten taukki pitää olla että tuollaista harrastaa noihin aikoihin vuoden ajan ilman että miettii muita. Jos kyseessä remontti, voisi lapulla aulassa ilmoittaa ja senkin ajat on tietääkseni rajattu päiväsajalle...
Meillä kuuluu yläkerrasta joka aamu johonkin 6-7 aikoihin ihmeellinen ihmismäinen surina.
Olen ajatellut että se on äänekästä haukottelua, mutta kun sitä tulee sellaisissa pätkissä useita niin ehkä ei sittenkään. Sitten jossain vaiheessa ajattelin että ehkä se on sauvasekoitin. Ehkä joku tekee smoothieta tai jotain sellaista joka aamu. Mutta kun sitä kestää kuitenkin puoli tuntia sellaisissa pätkissä niin ehkä ei kuitenkaan.
Mikähän ihme se mahtaisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä:) asun kolmiossa helsingissä ja yks huone on mun verstaas missä tulee huonekaluja ja muuta askaroitua. Tämä on yhtä väärin kuin lapset ja koirat kerrostaloissa.
Elämisestä kuuluu ääntä
No meillä on keilarata olkkarissa, siitä varmaan tulee vähän kolinaa kun keilataan.
Ja mies tykkää työntää kuulaa.
Mä tykkään laskeskella nappikokoelmaani lattialla, niitä on 15 421 kpl.
Sitä varmaan ihmetteli minunkin alakerran naapurit aikoinaan. Minun kissan lempiharrastus oli tavaroiden tiputtelu pöydiltä aina kun mun silmä vältti