Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu yläkerrasta joka aamu johonkin 6-7 aikoihin ihmeellinen ihmismäinen surina.
Olen ajatellut että se on äänekästä haukottelua, mutta kun sitä tulee sellaisissa pätkissä useita niin ehkä ei sittenkään. Sitten jossain vaiheessa ajattelin että ehkä se on sauvasekoitin. Ehkä joku tekee smoothieta tai jotain sellaista joka aamu. Mutta kun sitä kestää kuitenkin puoli tuntia sellaisissa pätkissä niin ehkä ei kuitenkaan.
Mikähän ihme se mahtaisi olla?
Meidän seinänaapuri pistää ainakin pesukoneen pyörimään joka aamu klo 7. Joka ikinen aamu. Pesukone on luonnollisesti meidän seinää vasten ja tärisyttää mukavasti sitä vasten vaihtelevalla voimakkuudella ohjelman keston ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin hiljattain pois tuollaisen jyskääjän ja paukkaajan alapuolelta kuusi vuotta kestettyäni, ja nyt asun ylimmässä kerroksessa, missä naapureiden kolinat eivät kuulu ihan niin kovaa. Yritän nyt puolestani itse elää mahdollisimman hiljaisesti, etenkin kun asunnossani on laminaatti, joka kaiuttaa kaikki kolinat varsinkin alaspäin. Mutta tässä asunnossa jostain käsittämättömästä syystä WC:n käsisuihkun käyttäminen aiheuttaa ihan hirveän jytinän, kuin potkisi täysillä seinää. En kehtaa käyttää sitä kuin keskellä päivää, se kuulostaa varmaan naapurissa kauhealta.
Sitä on kuitenkin pakko ihmetellä, miksi lähes joka kerrostalossa on joku ölisijä, siis sellainen, joka päästelee kovia, sanattomia äännähdyksiä. Mitä se ÖLIIÖÖÖÖ oikein tarkoittaa? "Minä Tarzan, sinä Jane"?
Asun ylimmässä kerroksessa ja täällä on muuten kyllä ihanan hiljaista, MUTTA... totta kai juuri mun seinänaapuri on se joka kerrostalon vakiokaluste, kiintiö-ölisijä. Oikeen kunnon ulvontaa kuuluu välillä. HUUUUUAAAAAAAAA!!!!! AAAAAAAAAA!!!!!! HHHÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!! Ei hyvää päivää. Sama tyyppi myös käy kusella niin kovaäänisesti että lorina kuuluu mun asuntoon yhtä kovaa kuin jos joku lorottelisi ämpäriin mun korvan vieressä. Help.
Edesmennyt miesystäväni oli juuri tällainen mölisijä, älisijä, humalassa tai krapulassa ollessaan. Ei missään tapauksessa omassa kerrostaloasunnossaan, mutta annas kun olimme minun tai siskon luona käymässä.
Kuselle mennessään: Oooh, AAAARRHH jesss! (ja samalla äänekkäitä pieruja) ja sitten heräillessään välillä känniunestaan: "MITÄ! ÄÖÄÄÄH. ÄÄÄ! MITÄ HELVETTIÄ! ÖÖÖÖÖÖÖ! ÄÄÄÄ!
Hankkiuduin hänestä eroon. Puolen vuoden päästä hän kuoli sairaskohtaukseen. Pakko sanoa mutta en ole ketään hävennyt niin kuin häntä. Antakaa anteeksi silloiset kerrostalonaapurit.
Pakko vielä sanoa tuosta ed.menneestä ölisijä-miesystävästä. Jos meille tuli erimielisyyttä vaikkapa paikallisessa marketissa ja luikahdin rauhoittumaan seuraavaan hyllyväliin, hän vaelsi ympärs kauppaa ja oläji: Maijaa, Maijjjaaaa, missä sä oot missä ooooot, Maija hei öööö, äääää mööööö heeiiiii....
Kun sitten yritin suhista hänelle, että turpa kiinni ja äläkä mölyä täällä kaupassa koska ihmiset katsovat , hän hölisi: ootsä noin pinnallinen, että sua häiritsee jos ihmiset katsoo! Ai häpeetsä mua, eiks me olla frendejä! ÖÖÖ äääää, Maijjjjaaa mihis sä nyt meet....Ja näin sitä mentiin kassojen läpi. Jäi ruiseipä ostamati silläkin kertaa.
KAdulla kun yritin kulkea hänen edellään ikään kuin en tuntisi häntä, hän jatkoi mielipuolista ölinäänsä ja huusi koko ajan nimeäni, että koko kaupungille tuli selväksi kuka olen.
Nyt kun tulen asiaa ajatelleeksi 20 vuoden jälkeen, hän todella oli krooninen seinänaapuri/ kauppa/ katu/ tori-mölisijä mutta ei koskaan omassa kerrostalohuushollissaan.
Tää meni ny vähä off-topic...jäi vissiin vähän mielen päälle.
Olikohan sillä joku neurologinen ongelma? Asperger, ADHD, Tourette ja mitä niitä onkaan... luulisi, että normaali ihminen miettii, mitä suustaan päästää. Tällainen pakkomielteinen mölinä vaikuttaa jopa vähän vammaiselta.
Minä tykkään laulaa suihkussa, sori naapurit!
Imitoin Ella Fitzgeraldia, Paula Koivuniemeä ja Pasi Kaunistoa.
Suihkun kaakelisto tekee hienon kaikuefektin ja oma ääni kuulostaa paremmalta.
En kyllä laula, jos kello käy kymmentä. Meillä alkaa hiljaisuus taloyhtiössä silloin.
voisiko verhojen siirtelystä kantautua muihin asuntoihin just se sellainen marmorikuulamainen ääni..?
Meillä nyt lapset kolistelee tietenkin aika paljon. Ja itkee ja kiljuukin jonkin verran, vähän. Naapureilla on ainakin tässä rapussa kaikilla koiria ja ainakin yhdellä kissa (livahti kerran käytävään ja meille, meillä oli remppa kesken ja karmea sotku, kyllä hävetti ehkä enemmän kuin ikinä elämässäni...), lisäksi tietysti jonkin verran kuuluu tappeluita eri asunnoista (tai riitelyä, ei mitään pieksemistä), koko ajan joku poraa jossain, suosituin ajankohta taitaa olla sunnuntaisin klo 20.. pyykkiä pestään joskus öisinkin (tunnustan, että mekin) ja välillä jostain kuuluu musiikkia (varsinkin meiltä varmaan, ei tosin myöhään), meillä on myös piano. Lisäksi tietysti kuuluu kumea kantapääkävely ja jos jotain putoaa lattialle, jotkut ilmeisesti siirtävät tuoleja lattiaa pitkin ja muitakin huonekaluja kuuluu siirreltävän. Entisellä naapurilla oli ilmeisesti jonkinlainen soutulaite aktiivisessa käytössä, onneksi täällä ei kellään. Mutta kyllä okt tai vähintään rivitaloasunto olisi haaveissa n. 2021. :D
Mieluummin kuuntelen lasten kiljuntaa kuin känniläisten karjuntaa
Meidän naapurilla oli mt-häiriö. Huudahteli ja nauroi yksinään päivät ja yöt. Pahimpana aikana radio huusi täysillä neljä vuorokautta putkeen. Lopulta sai häädön, koska sotki p_skalla hissin ja rapun seinät. Terkkuja tutuille :)
Muijaa ainakin. Ihan koska se ei osaa pitää turpaansa tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam, tömps tömps tömps tömps, tauko, tömps tömps tömps, pidempi tauko, pam.
Tällaista lähes joka ilta n. 19:00-22:15. En selvittelyistä huolimatta ole pystynyt paikantamaan äänen lähdettä. Hermojen menetys on lähellä. Kertokaa Te tömistelijät nyt ihan oikeasti, mitä helevettiä asunnoissanne tapahtuu?!
Voisin tulla vilkaisemaan. Minulla on harjaantunut kuulo. Asuin lapsena lastensuojelulaitoksessa joka oli iso kerrostalo. Siellä joutui tarkkailemaan ääniä ja paikantamaan sekä tunnistamaan niitä sillä yllätyshyökkäyksen riski oli aina olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Muijaa ainakin. Ihan koska se ei osaa pitää turpaansa tukossa.
Huusitko viime yönä "prkleen h u ora! ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! Sa-atana!"?
En minä ainakaan mitään jyskytä.
Viikonloppusin siirrän nojatuoilia, kun katselen pöytäkoneelta kuulokkeet päässä kaikkea kivaa, ja johto ei ole kovin pitkä, niin siirrän nojatuoliani lähemmäs konetta.
Ja sitten taas joskus kauemmas sen siitä. Mutta siitä ei kummonen meteli kuulu.. mutta voi olla että joku matala vinkasu kuuluu alakertaan.
Niin ja joskus käsipainoni kaatuu, kun kompastun siihen.. siitä voi tulla kumea jysäys.
Mutta hiljasta on muutoin, ja onneksi tämä on muidenkin osalta rauhallinen talo.
Minusta on kyllä kodikasta jos kuulen joskus jotain ääniä putkia pitkin tai naapurista, elämän ääniä. Esim naapurin poikamies kun tiskasi, se kuului mukavasti meidän olkkariin. Oli kiva ja turvallinen tunne kun "toropainen" oli kotona. Nyt on vuosien jälkeen muuttanut pois. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."
Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta aiemmin oli jokailtainen kuularalli.
Täällä myös mystinen kuularalli, siis aivan kuin joku todella viskoisi marmorikuulia lattialle. Tämä viskoja vaan valitettavasti aloittaa aamuvarhaisella, neljältä, viideltä tai viimeistään kuudelta.
Johtuisikohan tuo siitä, jos naapuri antaa koiralleen tai kissalleen nappuloita? Kaataa pussista metalliseen ruoka-astiaan. Siitä kuuluu kova ääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."
Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta aiemmin oli jokailtainen kuularalli.
Täällä myös mystinen kuularalli, siis aivan kuin joku todella viskoisi marmorikuulia lattialle. Tämä viskoja vaan valitettavasti aloittaa aamuvarhaisella, neljältä, viideltä tai viimeistään kuudelta.
Johtuisikohan tuo siitä, jos naapuri antaa koiralleen tai kissalleen nappuloita? Kaataa pussista metalliseen ruoka-astiaan. Siitä kuuluu kova ääni.
Marmorikuulat lattialle: Roms, sili-lili lili-liii, liiiili.
Koiranruokaa kuppiin: Roms, riiil.
Jos joku ei erota blenderiä/kahvimyllyä porakoneesta ei hän erota näidenkään eroja.
Vierailija kirjoitti:
voisiko verhojen siirtelystä kantautua muihin asuntoihin just se sellainen marmorikuulamainen ääni..?
Toki varmaan mahdollista. Kaksi tuntia yhteen menoon, kiinni, auki, kiin, auki, no höh eiku, auki, kiinni, eiku ehkä sittenkin auki, vai laittiasko kiinni? Kokeillaan auki. Eiii.... kiinni. Eiku ei sittenkään.
Kyllä varmaan pari tuntia menee mukavasti verhoja aukoessa ja sulkiessa :o
Kaverilla kuului järjetön jyrinä yläkerran asunnosta pitkälle aamuyöhön. Asiaa selvitettäessä kävi ilmi, että yläkerran itänaapuripariskunta raahasi lapsensa pinnasänkyä ympäri asuntoa riippuen siitä, missä he itse oleskelivat, eikä heillä ollut lapselle mitään säännöllistä nukkumaanmenoaikaakaan. Ilmeisesti joku yleinen tapa tuossa ex-neuvostomaassa, mistä hekin olivat kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu yläkerrasta joka aamu johonkin 6-7 aikoihin ihmeellinen ihmismäinen surina.
Olen ajatellut että se on äänekästä haukottelua, mutta kun sitä tulee sellaisissa pätkissä useita niin ehkä ei sittenkään. Sitten jossain vaiheessa ajattelin että ehkä se on sauvasekoitin. Ehkä joku tekee smoothieta tai jotain sellaista joka aamu. Mutta kun sitä kestää kuitenkin puoli tuntia sellaisissa pätkissä niin ehkä ei kuitenkaan.
Mikähän ihme se mahtaisi olla?
Puhelimen värinähälytys, kun joku torkuttaa herätyskelloa?
Meidän yläkerran naapurissa oli kans entisessä asunnossa noita marmorikuulaääniä. Kuului kun tiputettiin pussillinen niitä lattialle ja sitten ne vieri pitkin asuntoa. Sen jälkeen niitä tiputeltiin yksitellen, muutama kerrallaan jne. Yläkerrassa asui yksinäinen työtön mies ilman lemmikkejä. Ihmeteltiin tuota aina, kunnes törmäsin kerran netissä pitkään yökuulailijaharrastajien keskusteluun. Jotkut siis harrastaa sitä ihan tarkoituksella naapurien kiusaksi. Ne on siis oikeita kuulia ja hankittu tarkoituksella yökuulailua varten.
Miks joku muuttais noihin neukkukuutioihin muutenkaan.
Aika köyhää